آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
رستوران گردی
2.2/5 - (9 امتیاز)
بدون نظر

معرفی رستوران اکبر جوجه گرگان، غذایی اصیل با طعمی فوق‌العاده

ترمه افضلی 01 اردیبهشت 1402 5 دقیقه

رستوران اکبر جوجه گرگان

گرگان که به بهشت گم‌شده ایران نیز معروف است یکی از شهرهای فوق‌العاده زیبای ایران در قسمت‌های شمالی کشور محسوب می‌شود که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران و مسافران به نیت دیدن دریای زیبای خزر و خوردن غذاهای محلی و اصیل شمالی به این مناطق سفر می‌کنند.

از دیگر ویژگی‌های این شهر سرسبز و زیبا می‌توان به خوراکی ها و غذاهای خوشمزه آن اشاره کرد که همواره گردشگران و مسافران زیادی را به این منطقه جذب می‌کند.

در کنار غذاهای محلی و متنوع گرگان مانند اکبر جوجه گرگان، مرغانه تچین، ماش پتی خارش، کئی ترشک، بروک، باسترمه، خورش ساک، چکدرمه، نخود پلو، انواع مختلف آش مثل هلی آش، آش ماش، اسپله شله و گوجه آش،  طبیعت زیبا و بکر این شهر و همچنین مکان‌های تاریخی و دیدنی آن نظیر پارک جنگلی ناهارخوران، مدرسه عمادیه، خانه شیرنگی، روستای زیارت، آبشار زیارت، روستای محمد آباد، روستای چهارباغ، روستای شاهکوه و..اشاره کرد که هر ساله گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند.

اگر شما هم جز طرافدارن غذاهای محلی شمالی هستید و به دنبال چشیدن طعم اصیل غذاهای محلی هستید خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

یکی از معروف‌ترین رستوران‌های گرگان، رستوران اکبرجوجه است.

 

اکبر جوجه و تاریخچه آن

اگر سری به شمال کشور زده باشید و یا قصد سفر به گرگان زیبا و سرسبز را دارید، نام اکبر جوجه در طول سفر حتما به گوشتان خواهد خورد پس اولین پیشنهاد ما به شما خوردن اکبر جوجه‌ای اصیل و لذت بردن از طعم بی‌نظیر آن است.

برای آشنایی با اکبر جوجه و معرفی بهترین اکبر جوجه گرگان بهتر است سری به تاریخچه آن بزنیم.

پیدایش این غذای خوشمزه و پرطرفدار به 7 دهه پیش برمی‌گردد، 79 سال پیش فردی به نام علی اکبر کلبادی نژاد به همراه همسرش تصمیم به تاسیس قهوه‌خانه‌ای در شهرستان گلوگاه واقع در شرق استان مازندران گرفتند.

آقای کلبادی نژاد که به حاج اکبر نیز معروف بود به موجب دست‌پخت فوق‌العاده‌اش در بین مسافران، رانندگان و کامیون‌داران بسیار محبوب بود. حاج اکبر در ابتدای شروع کارو تاسیس قهوه‌خانه فقط وعده صبحانه را در منوی خود داشت اما رفته رفته و با توجه به استقبال مشتریان تصمیم به پخت غذا برای دیگر وعده‌ها نیز گرفت.

در این میان حاج اکبر که در آشپزی بسیار زبده و ماهر بود تصمیم به طبخ جوجه به روش خودش شد که همین تصمیم منجر به تبدیل شدن اکبر جوجه به یک غذای اصیل مازنی گردید.

تبدیل شدن چلو جوجه به غذای محبوب مشتریان و معروف شدن آن در تمام ایران تنها مدت زمان کمی طول کشید که به جز خوشمزه بودن غذاهای حاج اکبر، چند دلیل واضح دیگر نیز داشت:

1- حاج اکبر که در پخت غذاهایش با دست و دلبازی از روغن استفاده می‌کرد برای هضم بهتر غذا تصمیم به استفاده از رب انار گرفت، رب اناری که توسط همسرش و به صورت ارگانیک درست شده بود.

2- حجم مناسب غذاهای این قهوه‌خانه از دیگر علت‌های محبوبیت آن است.

3- همه‌ی افراد و با هر اندازه از درآمد قادر به خرید غذا از قهوه‌خانه حاج اکبر بودند و محدودیت مالی در این بین مطرح نبود.

قهوه‌خانه شلوغ و محبوب حاج اکبر تا 19 سال بعد در مکان اولیه خود به فعالیت ادامه داد تا اینکه به دلیل کوچک بودن ملک قهوه‌خانه و انتقال جاده قدیم به جاده جدید تصمیم به جا‌به‌جایی گرفتند.

راه و هدفی که حاج اکبر آغاز کرد توسط فرزندانش ادامه پیدا کرد، به‌طوریکه امروزه رستوران‌های اکبر جوجه بیشتراز 30 شعبه را در سرتاسر کشور داراست.

در ابتدا  فرزند بزرگ آقای کلبادی نژاد، آقای حمیدرضا کلبادی ‌نژاد تصمیم به ادامه راه پدر گرفت و در سال 1364 رستوران‌های زنجیره‌ای اکبر جوجه را به صورت رسمی ثبت کرد و6 سال بعد  با تأسیس اولین شعبه اکبرجوجه در ساری راه پدر خود را آغاز کرد.

سپس فرزند دیگر حاج اکبر، آقای سیروس کلبادی ‌نژاد یک سال بعد با ثبت اکبرجوجه در بخش ثبت اختراعات راه و هدف حاج اکبر و همسرش را به صورت جدی در پیش گرفت.

 

اکبر جوجه به همراه رب انار، غذایی برای همه سلیقه‌ها

 

شعبه اصلی اکبر جوجه گرگان

اگر قصد دارید بهترین و اصیل‌ترین اکبر جوجه ممکن را تست کنید پیشنهاد ما به شما رستوران زنجیره‌ای اکبر جوجه است، به طور قطع بهترین اکبر جوجه و مرغ ترش را در منو اکبر جوجه گرگان پیدا خواهید کرد، چرا که به دلیل محبوبیت اکبر جوجه در دهه 70 رستوران‌های زیادی تحت عنوان و اسم اکبر جوجه افتتاح گردید که این امر شکایت فرزندان آقای کلبادی نژاد را در پی داشت.

امروزه رستوران‌های زنجیره‌ای اکبر جوجه در بسیاری از استان‌های ایران شعبه دارند که بیشترین شعبه‌ها در استان مازندران و گلستان واقع شده‌اند و همه‌ی آنها زیر نظر شعبه اصلی فعالیت می‌کنند.

شعبه گرگان اکبر جوجه نیز از شعبه‌های معروف اکبر جوجه است که در آنجا می‌توانید کیفیت اکبر جوجه‌ای اصیل و با کیفیت را امتحان کنید.

اکبر جوجه در گرگان دو شعبه فعال دارد که در ادامه این پارگراف اکبر جوجه گرگان کمربندی و شماره اکبر جوجه گرگان را ذکر می‌کنیم.

آدرس شعبه اول: گلستان، گرگان، ابتدای کمربندی.

شماره تماس: ۰۱۷-۲۴۲۲۳۳۳ ۳

فکس : ۴۴۲۲۱۱۱ ۳-۰۱۷

از مزایای شعبه اول اکبر جوجه گرگان که در ابتدای کمربندی قرار دارد می‌توان به دسترسی آسان و راحت  آن برای مسافران  اشاره کرد همچنین که این رستوران به تپه قلعه خندان نیز نزدیک است و محیطی مناسب و زیبا برای گردش و تفریح مسافران است.

آدرس شعبه دوم: آدرس: گرگان، ناهارخوران، بالاتر از عدالت 72

 

افتخارات اکبر جوجه

از افتخارات آقای کلبادی نژاد و رستوران‌های اکبر جوجه می‌توان به  کسب جایزه مقام سوم نوآوری در نمایشگاه تکنوپل روسیه،  کسب مدال یوریکا بلژیک در نمایشگاه بین المللی ۲۰۰۹ اتحادیه اروپا و کسب مدال طلا و نقره در نمایشگاه بین المللی ۲۰۰۹ انگلستان اشاره کرد.

 

اکبر جوجه و طعم بی‌نظیر آن

به گفته خود آقای کلبادی نژاد راز و رمز خوشمزگی اکبر جوجه، در ابتدا انتخاب مرغ‌های کوچک یا به اصطلاح جوجه، سپس خواباندن آنان در آب و نمک برای یک روز کامل و در نهایت سرخ کردن جوجه‌ها در کره و روغن بود. البته که سرو رب انار در کنار غذا هم از دیگر جذابیت‌های این غذای خوشمزه است.

برای چشیدن طعم بی‌نظیر این غذا می توانید به شعبه گرگان اکبر جوجه مراجعه کنید، قیمت اکبر جوجه گرگان از 150 هزار تومان تا 200 هزار تومان متغیر است.

 

 

اکبرجوجه‌های اصیل و محلی

 

سخن پایانی

در این مقاله به شما یکی از بهترین رستوران‌های اصلی اکبر جوجه را معرفی کردیم، این رستوران با قدمت و کیفیت بالای خود پذیرای شما عزیزان خواهد بود، اگر به گرگان سفر کرده‌اید و به دنبال غذای دریایی با کیفیت هستید پیشنهاد ما به شما و رستوران شکوه دریا گرگان است چرا که در این رستوران‌ کیفیت و خدمات عالی حرف اول را می‌زند، اما اگر دوست دارید غذایتان را در منزل و در کم‌ترین زمان ممکن دریافت و میل کنید پیشنهاد ما سفارش آنلاین غذا شهر گرگان است، این سرویس با منوی متنوعی که در اختیار شما قرار می‌دهد بهترین گزینه برای مهمانی‌ها و دوره‌همی‌های شما خواهد بود.

امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود