آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
رستوران گردی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

معرفی رستوران سرای حاج میرزا اصفهان

ترمه افضلی 07 تیر 1402 5 دقیقه

شهر اصفهان یکی از مشهور ترین مقاصد گردشگری کشور است. این شهر سالانه هزاران گردشگر ایرانی و خارجی را به سمت خود می‌کشاند. همچنین شهر اصفهان از تاریخی ترین شهرهای ایران نیز به شمار می‌رود که زیبایی بناهای تاریخی و معماری آن خیره‌کننده است.

 

میدان نقش جهان اصفهان

 

اگر اهل سفر و تجربه ی لذت های ناب آن هستید، پس بی‌شک از چشیدن غذاهای جدید و متنوع هیجان زده خواهید شد. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی رستوران سنتی حاج میرزا که یکی از بهترین رستوران های اصفهان به شمار میرود بپردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

تجربه امتحان غذاهای مختلف در سفر خود

 

یکی از جذاب ترین قسمت‌های سفر مختص خوراکی ها، غذاها و شکم گردی‌هایی است که در کافه‌ها و غذاخوری‌های کوچک و بزرگ یک شهر می‌‍توان تجربه کرد. شهر اصفهان نیز مانند بسیاری از شهرهای دیگر ایران از این قاعده مستثنا نیست و می‌توان در آن طعم های مهیج و اصیلی را تجربه کرد که توریست‌ها و گردشگران بسیاری را مجذوب خود می‌کند. این شهر  مملو از رستوران‌های متنوعی است، که هر نوع سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد؛ از سرو غذاهای سنتی در یک رستوران محلی تا تجربه‌ ی یک طعم جدید در یک رستوران لاکچری،  تفاوتی ندارد، این شهر شما را، راضی می‌کند.

 

معرفی رستوران سرای حاج میرزای اصفهان

 

یکی از کافه رستوران‌های جذاب و دیدنی این شهر که در حوالی میدان نقش جهان واقع شده است؛ رستوران سرای حاج میرزای اصفهان می‌باشد ؛ که یکی از بهترین رستوران های اصفهان نیز به شمار می‌رود، صاحب این رستوران حاج محمد علی خواجه معروف به حاج میرزا است. او در طول سالیان سال توانسته است با استفاده از ایده‌ای شگفت‌انگیز منظره‌ای زیبا را در این کافه رستوران خلق نماید.

ابزار های آویزان شده از سقف و دیوار رستوران

 

نمای داخلی این سفره خانه و قدمت آن

 

هنگام وارد شدن به این سفره خانه سنتی تصور می‌شود که اشتباه وارد شده‌اید و مکان مورد نظر شما نیست، چراکه به هنگام ورود به این مکان زیبایی‌هایی جذاب شما را محو خود می‌کند که اصلا به مانند یک سفره‌خانه نیست. زیبایی‌هایی مانند: آویزان بودن عتیقه‌جاتی متنوع از سقف و دیوارهای آن که آنجا را بیشتر به یک موزه مبدل کرده است؛ تا یک رستوران اما پس از گذشت مدت زمانی کمی که به محیط و وسایل عادت می‌کنید، آن را بخشی از دکوراسیون رستوران سنتی می‌بینید؛ اما شاید با خود بگویید که این عتیقه‌جات چرا باید در اینجا وجود داشته باشد؟! قدیمی ترهای محله می‌گویند: که تمام لوازم یادگاری روزگاری هستند که تعزیه‌خوانی، شاهنامه‌خوانی و نقالی در این مکان برگزار می‌شد.

در آن زمان بیشتر کسانی که خودشان را علاقه‌مند به ابزار آلات تاریخی و سنتی معرفی می‌کردند، در مناسبت‌های مختلف وسایلی را به این سفره‌خانه اهدا می‌کردند. وسایلی مانند: تخت بند، کلاه آهنی، سنگ های گران قیمت، تابلو های نقاشی، زره های آهنی و مانند این ها ابزارهایی که هر کدامشان در نوع خود بی‌نظیر و خاطره انگیز هستند.

قدمت رستوران سنتی حاج میرزا به  دوران صفویه برمی‌گردد. همچنین در زمان قدیم به آن خسته‌خانه نیز گفته م‌یشد؛ دلیل نامگذاری هم کاملا مشخص است به این دلیل که مردان برای رفع خستگی به این قهوه خانه می‌آمدند و با نوشیدن چای خستگی را از جان به در می‌کردند.

در گذر زمان این قهوه خانه نام‌های مختلفی به خود گرفت، پس از خسته‌خانه سرای طوطی سپس چای خانه و در نهایت تبدیل به قهوه خانه شد. اما امروزه محلیان آن را سرای حاج میرزا خطاب می‌کنند.

غذاهای معروف این رستوران

 

از جمله غذاهای این رستوران میتوان به دیزی، گوشفیل با دوغ و بریونی اشاره کرد، که گوشفیل با دوغ آن یکی از خوردنی‌های معروف و پرطرفدار این کافه رستوران به شمار می‌رود که پیشنهاد میشود در سفر خود به اصفهان و بازدید از این کافه رستوران حتما آن را امتحان کنید.

دوغ و گوشفیل خوردنی محبوب رستوران حاج میرزا

 

جالب است بدانید که یکی از سرآشپزان آمریکایی در سفر خود به اصفهان از این قهوه‌خانه سنتی بازدید کرده و او، اولین بار طعم آبگوشت ایرانی را در این رستوران چشیده است و به گفته خودش عاشق آن شده است.

 

آبگوشت بی نظیر رستوران سنتی حاج میرزا

 

 

 

منوی رستوران حاج میرزا

 

غذاها

 

آبگوشت لخم آبگوشت کوبیده چلو ماهیچه
بریان خورشت بادمجان و کشک چلو مرغ ران
خوراک جوجه ران و مخصوص خوراک کباب نگینی خوراک کباب کوبیده و مخصوص

 

صبحانه

 

نیمرو املت آش فصل
کره مربا پنیر پنیر با گوجه و خیار شور
     

 

عصرانه

 

آش رشته لیموناد موهیتو
بهارنارنج عرق کاسنی عرق بیدمشک
بلوموکتل عرق نعنا

 

منوی کافه حاج میرزا

قهوه ها

اسپرسو، اسپرسو دبل کاپوچینو فرانسه، ترک، آمریکانو، ترک دبل هات چاکلت، هات چاکلت با شیر
موکا، لته، آفوگاتو شیر قهوه ترک وایت چاکلت
نسکافه با شیر آیس لته، آیس موکا  

 

نوشیدنی ها

سکنجبین خیار شربت آلبالو هویج بستنی

 

آب هویج، آب طالبی، آب پرتقال، آب سیب، آب انار، آب زرشک دوغ و گوشفیل، دوغ شیر موز
بستنی مخصوص زعفرانی بستنی وانیل، بستنی شکلات  

 

دمنوش های طبیعی

گل گاو زبان به لیمو، بهار نارنج زعفران، زنجبیل، به، آلبالو
آویشن، بابونه، گل محمدی اسطوخودوس چای سفید، چای دارچین، چای سیاه
چای ماسالا، چای هل    

 

چطوری به رستوران سنتی حاج میرزا برویم؟

 

 

همانطور که گفته شد این سفره‌خانه در حوالی میدان نقش جهان در بافت بازار اصفهان واقع شده است. به همین دلیل امکان عبور با وسیله نقلیه فراهم نیست. اگر وسیله نقلیه دارید باید ابتدا آن را در نزدیک ترین فاصله به میدان نقش جهان پارک کنید و از آنجا با پای پیاده عازم میدان نقش جهان شوید.

سمت راست سردر بازار قیصریه را مشاهده خواهید کرد، به این راسته، راسته شیرینی پزان و قنادها میگویند. این مسیر را ادامه دهید تا به یک سه راهی برسید مسیر سمت راست را انتخاب کنید این مسیر با تابلوی مدرسه علمیه مشخص شده است. کمی جلوتر به اولین کوچه سمت چپ بروید این کوچه را به کوچه چاه حاج میرزا میشناسند و اما کمی جلوتر تابلو قهوه خانه چاه حاج میرزا را مشاهده خواهید کرد.

شماره تماس: ۰۳۱۳۲۲۱۱۲۲۵

ساعت کاری رستوران از ۷:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ برای صرف صبحانه و سپس تا ساعت ۱۰ شب باز می‌باشد.

 

سخن آخر

خلاصه اگر در شهر اصفهان به دنبال بازدید از مکانی به مانند موزه هستید و همچنین قصد دارید غذایی خوشمزه میل کنید، رستوران سرای حاج میرزای اصفهان یکی از بهترین رستوران های اصفهان به شمار میرود. این رستوران به معنای واقعی جمله هم فال و هم تماشا را به اثبات رسانده است. ‌ پیشنهاد دیگری که در این شهر برای سرو غذا می‌باشد رستوران همدم السلطنه اصفهان است که تجربه ای جدید برای سفر به شهر اصفهان است. همچنین اگر میخواهید بدون رفتن به این مکان غذاهای بینظیر این کافه رستوران را سرو کنید م‌یتوانید سفارش غذا از اسنپ فود اصفهان  را نیز امتحان کنید. و در آخر خوشحال می‌شویم نظرات خود را در مورد این کافه رستوران برای ما بیان کنید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود