آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
رستوران گردی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

رستوران‌های برتر کرمان؛ رستوران شب­های تیگران کرمان

ترمه افضلی 17 اردیبهشت 1402 6 دقیقه

تابه‌حال به کرمان سفر کرده‌اید؟ باغ شازده ماهان را از نزدیک دیده‌اید؟ رستوران‌های کرمان را چطور! طعم غذاهای این شهر را چشیده‌اید؟

رستوران سنتی شب­های تیگران کرمان

بیایید باهم همراه شویم و به یک رستوران معروف کرمان برویم. رستورانی که با کوچک‌ترین جستجو در اینترنت به ما معرفی می‌شود. با توجه به موقعیت جغرافیایی رستوران شب­های تیگران، به شما توصیه می­کنیم قبل از صرف نهار در این رستوران حتماً به باغ شازده ماهان بروید و از زیبایی‌های آن به راحتی نگذرید.

یادتان نرود حتماً چند عکس زیبا به یادگاری از شهر کرمان در این باغ بگیرید. درهرحال بازدید از این مکان هنری و تاریخی خالی از لطف نخواهد بود. بعد از گشت‌وگذار برای نهار پیشنهاد ما را در نظر داشته باشید و رستوران شب­های تیگران را امتحان کنید. در آخر نظرات خود را نیز با ما در میان بگذارید.

ویژگی‌های رستوران تیگران

این رستوران به واسطهٔ فضای زیبا، غذاهای خوشمزه، جغرافیای مکانی (توریستی) و مهم‌تر از این­ها رضایت مشتری‌ها محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. اغلب اوقات رستوران شب­های تیگران، رستوران شلوغی محسوب می‌شود. به خصوص در روزهای تعطیل که حضور توریست‌ها و مسافران بیشتر است. به همین دلیل برای آماده‌شدن غذایی که سفارش می‌دهیم می‌بایست حدود یک ساعت منتظر بمانیم. پس صبور باشیم و این زمان را در برنامه‌ریزی تفریح روزانهٔ خود لحاظ کنیم.

باغ رستوران شب­های تیگران کرمان در نزدیکی باغ شازده ماهان قرار دارد.

این رستوران پارکینگ اختصاصی ندارد؛ اما فضای پارک مقابل رستوران امکان پارک تعداد زیادی ماشین را فراهم کرده است. قبل از وارد شدن به رستوران نگهبان ورودی رستوران از شما استقبال کرده و خوشامد می‌گوید و به شما اطلاع می‌دهد در رستوران برای حضور شما فضای خالی است یا خیر. می‌توانید قبل از رفتن به رستوران با یک تماس از وجود فضای خالی در آن جا مطمئن شوید.

فضای خوش آب‌وهوای باغ شازده ماهان به خصوص در روزهای نوروز علاوه بر مسافران، اهالی کرمان را هم به این منطقه می‌کشاند. همین موضوع باعث شلوغی این رستوران و رستوران‌های اطراف آن می‌شود. جمعیت زیاد در این منطقه مانعی برای لذت‌بردن شما از فضا و غذای این رستوران نخواهد بود؛ زیرا کادر حرفه‌ای رستوران تیگران به خوبی می‌توانند همه چیز را مدیریت کرده تا مهمانان رستوران نهایت لذت را از غذای خود ببرند.

رستوران تیگران کرمان جزو آن دسته از رستوران‌های خاص کرمان است که فضای داخلی خود را به‌صورت سنتی طراحی کرده است. به این شکل که به‌ جای میز و صندلی از تخت‌های سنتی و اتاق‌های به شکل آلاچیق استفاده می‌کنند. در این فضا ما می‌توانیم کنار هم به حالت سنتی‌تری غذای خود را بخوریم. این سبک نشستن دور یک سفره و خوردن غذا که در خانواده‌های ایرانی مرسوم است به خصوص برای توریست‌های خارجی که به این رستوران می‌آیند بسیار جالب توجه است.

یکی از ویژگی‌های دل‌انگیز رستوران تیگران، موسیقی زنده در این رستوران است، به خصوص روزهایی که مناسبت ویژه دارند، مثل نوروز، شب یلدا؛ موسیقی لذت غذاخوردن را بیشتر می­کند.

منو رستوران شب­های تیگران کرمان

 

سینی کباب سنتی تیگران را نمی‌شود فراموش کرد.

 

منو رستوران
غذاها غذاهای تشریفاتی غذاهای دریایی پیش‌غذا سینی‌ها
چلو آذربایجانی چلو شیشلیک بشقاب دریایی

 

سالاد مخصوص تیگران

 

سینی چشم عسلی
چلو اکبر جوجه

 

چلو گردن شویدی

 

چلو ماهی شیر

 

کشک بادمجان

 

سینی نازخاتون

 

چلو کباب بناب

 

چلو کباب توری

 

چلو ماهی قزل

 

سالاد سزار

 

سینی ناز بانو

 

چلو کباب وزیری

 

چلو جوجه کباب عروس ویژه

 

چلو میگو پفکی

 

بز قورمه

 

سینی وی ای پی تیگران

 

زرشک پلو با مرغ

 

چلو دنده­ی گوسفندی

 

سینی مرغ عشق

 

چلو خورشت قورمه سبزی

 

سینی دنده ۴ نفره
دیزی سنگی با مخلفات

 

سینی درباری

 

سینی همایونی

 

سینی سلطنتی

 

سینی حضرتی

 

کاسه کباب

 

 

چلو میگوی پفکی

راه‌های ارتباطی با رستوران تیگران کرمان

آدرس رستوران: کرمان، باغ شازده ماهان، خیابان امام خمینی، بلوار تیگران

تلفن تماس رستوران: ۰۹۱۳۸۴۸۶۰۰۸ – ۰۹۱۳۳۴۱۳۵۶۳ – ۰۹۱۳۱۴۰۹۸۳۲

اینستاگرام رستوران تیگران: shabhaye_tigaran_restaurant

سایت رستوران: Tigranfood.com

طبق قوانین رستوران بهتر است بدانید برای سفارش غذا باید به دفتر رستوران رفته و سفارش خود را ثبت کنید. هرچند نسبت به حالت معمول شیوه­ی متفاوتی است.

طبق نظر مشتریان این رستوران، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم بز قورمه که به عنوان پیش‌غذا سرو می‌شود و سینی همایونی این مجموعه را از دست ندهید.

چگونه به رستوران تیگران کرمان برویم؟

اگر مسافر هستید ما به شما توصیه می‌کنیم حتماً از اپلیکیشن‌های مسیریاب استفاده کنید؛ زیرا این برنامه‌ها بهترین راه را برای رسیدن به رستوران سنتی شب‌های تیگران به شما نشان می‌دهند. با این روش شما راحت و بی‌دردسر به این رستوران رفته و اوقات خوشی را در آنجا خواهید گذراند. در کرمان شما می‌توانید به جای ماشین از وسایل حمل و نقل عمومی مثل مترو و اتوبوس هم برای رسیدن به رستوران تیگران استفاده کنید. نزدیک بودن به ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی یکی از ویژگی‌های خوب این رستوران است. استفاده از مترو یا اتوبوس باعث می‌شود شما دیگر نگران ترافیک و جای پارک نباشید و از وقت خود به‌اندازهٔ کافی استفاده کنید.

در صورتی که از تهران به کرمان سفر می‌کنید: دو مسیر پیش روی شماست مسیر اول که حدود ۹۸۰ کیلومتر است و از قم، کاشان و رفسنجان می‌گذرد. این مسیر ده ساعت به طول می‌انجامد. مسیر دوم که اندکی طولانی‌تر است، از شهرهای قم، اصفهان و مهریز می‌گذرد و ۱۳ ساعت طول می‌کشد تا از این مسیر به کرمان برسید.

در پایان سفر، وقتی در مسیر تهران به کرمان می‌رویم. قبل از وارد شدن به شهر کرمان در مسیر رفسنجان – باقیان مسیر را مستقیم به جلو می‌رویم سپس از سمت چپ پل کنارگذر کلان‌شهر کرمان وارد بزرگراه کنارگذر جنوبی کرمان می‌شویم. (این مسیر از خارج از شهر می‌گذرد.) مسیر را ادامه می‌دهیم و بعد از گذر از میدان هفت باغ وارد بزرگراه هفت باغ می‌شویم و در مسیر بزرگراه ادامه می‌دهیم.

بعد از آن از کنار جادهٔ شازده می‌گذریم سپس در نقطه مشخص شده در نقشه راه را دور می‌زنیم و از سمت راست بزرگراه هفت باغ ادامه می‌دهیم. در آخر طبق نقشه از چند فرعی عبور کرده، کمی از تهیه غذای ماندگار جلوتر می‌رویم تا به مقصد، رستوران تیگران کرمان برسیم.

سینی کباب تیگران

 

اما اگر بخواهیم از وسط شهر کرمان یعنی میدان خواجو به رستوران تیگران برویم: دو مسیر داریم که مسافت یکسانی دارند. از میدان خواجو و بلوار ۲۲ بهمن حرکت کرده و وارد خیابان مصطفی خمینی می‌شویم. سپس به مدت ۲۸ دقیقه در بزرگراه هفت باغ مستقیم را رانندگی می‌کنیم و بعد از گذر از چند فرعی (مسیر خود را در نقشه دنبال کنید) به رستوران تیگران می‌رسیم.

حرف آخر

طبق معرفی که انجام دادیم، ما بهترین رستوران کرمان یعنی رستوران تیگران کرمان را که بسیار از آن تعریف می‌کنند، به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ ولی شما می‌توانید به جز این رستوران به غذاخوری‌های دیگر شهر مثل چند رستوران در شهداد کرمان (که یک خیابان، پر از رستوران‌های متنوع است) یا فودکورت‌ کرمان و یا کافه کلاب کرمان نیز سری بزنید. توصیه‌های ما را فراموش نکنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید. با همهٔ این توضیحات اگر شما در شرایطی بودید که نتوانستید حضوری از فضای این رستوران‌ها لذت ببرید می‌توانید در هر جایی که از کرمان ساکن هستید با سفارش اینترنتی غذا در کرمان، غذاهای معروف این شهر را امتحان کنید. در پایان شما حتی بهتر می‌دانید که بخش بزرگی از لذت سفرکردن، خوردن غذاهای خوشمزه آن منطقه یا شهر است. لذتی که ما نهایت تلاشمان را می‌کنیم تا شما با راهنمایی درست به آن دست پیدا کنید.

 

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود