آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه آلبالو پلو
آموزش آشپزی
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

برای پخت یک آلبالو پلو مجلسی آماده اید؟

مینا اسماعیل بیگی 21 تیر 1401 6 دقیقه

همان‌طور که از نام این غذای پلویی مشخص است، در این نوع غذا از آلبالو استفاده می‌شود و از آنجایی که آلبالو در تمام فصول سال در دسترس افراد نخواهد بود، می‌توان گفت آلبالو پلو یکی از انواع پلوهای ایرانی فصلی به حساب می‌آید. طرز تهیه آلبالو پلو این غذای شیرازی خیلی سخت نیست ولی به مواد خاص و متفاوتی نیاز دارد.

با آلبالو چی درست کنم؟

با آلبالو چی درست کنم

برای پاسخ به پرسش بالا اولین چیزی که می‌توان با این میوه تابستانی خوشمزه و خون‌ساز درست است، شربت آلبالو است البته اگر با طرز تهیه آلبالو پلو یا طرز تهیه مربای آلبالو آشنا باشید بدون‌شک این دو خوراکی خوشمزه نیز می‌توانند از جمله سایر چیزهایی هستند که می‌توانید با آلبالو درست کنید.

در این مقاله قصد داریم طرز تهیه غذاهای لذیذی که با آلبالو درست می‌شوند را برای شما توضیح دهیم. بنابراین اگر قصد درست کردن یک غذای لذیذ را دارید، همین حالا برای خرید آلبالو دست به کار شوید و مواد لازم را تهیه کنید.

آلبالو پلو با مرغ

 

برای درست کردن این نوع پلوی ایرانی خاص و فصلی شما باید یا از آلبالوی تازه تابستانی استفاده کنید یا آلبالوهای فریزری را در فصل زمستان در آلبالو پلوی خود به کار برید. البته که درست کردن آلبالو پلو با مربای آلبالو نیز امکان‌پذیر خواهد بود و خیلی در طعم و مزه این غذای خاص تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

آلبالو پلو با مرغ
3 نفر تعداد نفرات
نیم ساعت زمان آماده سازی
1 ساعت زمان پخت غذا
2 از 5 میزان سختی

قبل از اینکه با طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ آشنا شوید بهتر است از وجود مواد لازم برای درست کردن این غذای لذیذ مطمئن شوید. از این‌رو در ادامه مواد اولیه و ضروری برای پختن آلبالو پلو مجلسی البته با مرغ را برای شما شرح می‌دهیم:

مقدار مورد نیاز مواد لازم
1 و نیم لیوان آلبالو بدون هسته
2 و نیم پیمانه برنج
به میزان دلخواه مرغ تکه شده
1 استکان زعفران دم کرده
به میزان دلخواه (برای تزیین) خلال پسته و بادام
1 عدد پیاز
به اندازه نیاز روغن
به مقدار لازم نمک

توجه داشته باشید برای درست کردن آلبالو پلو در ابتدا باید هسته آلبالوها را خارج کنید یا از مربای آلبالو کمک بگیرید. با توجه به اینکه آلبالو یکی از میوه‌های مفید فصل تابستان است و برای سلامت بدن بسیار مفید خواهد بود. بد نیست مقداری از آلبالوهای فصل تابستان را برای فصل زمستان خود ذخیره و فریز کنید.

شش مرحله ساده طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ تکه ای

آلبالوپلو یکی از انواع پلوها است که هم می‌توان با گوشت چرخ‌کرده و هم با مرغ تکه‌ای آن را درست کرد. در این بخش قصد داریم به 6 مرحله راحت تهیه این غذای مجلسی با مرغ تکه‌ای را برای شما بیان کنیم.

  • مرحله اول: پیازها را بشویید، پوست بکنید، خلالی خرد کنید، بر روی حرارت ملایم قرار دهید، و سپس آنها را سرخ کنید.
  • مرحله دوم: سپس تکه‌های مرغ خود را به پیازهای سرخ‌شده اضافه کنید و نیمی از استکان زعفران دم کرده را به همراه مقدار کمی نمک به ماهی‌تابه مورد نظر بیفزایید.
  • مرحله سوم: اگر مربای آلبالو دارید آن را به برنجی که از قبل خیس کرده‌اید اضافه کنید ولی اگر آلبالو خام دارید باید آلبالوها را با شکر و آب به مدت 15 دقیقه بر روی اجاق قرار دهید تا کمی بپزند و رنگ پس دهند. در نهایت می‌توانید آلبالوهای پخته شده را آبکش و سپس به برنج از قبل خیس خورده اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: برنج و آلبالوها را بر روی اجاق قرار می‌دهیم تا برنج برای آبکشی کردن نرم شود و آلبالوها نیز با برنج نیم پز شوند.
  • مرحله پنجم: برنج و آلبالو را آبکش کنید و اجازه دهید به مدت 45 دقیقه به طور کامل دم بکشند.
  • مرحله ششم: مواد آماده شده را در کنار دیس آلبالوپلو خود قرار دهید و با خلال پسته، بادام، و زعفران برنج خود را تزیین کنید.

روش پخت آلبالو پلو با گوشت قلقلی

روش پخت آلبالو پلو با گوشت قلقلی

یکی دیگر از غذاهای خوشمزه‌ای که می‌توان با آلبالو درست کرد آلبالو پلو با گوشت است که تا حدودی روش پختی شبیه به طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ خواهد بود. در نظر داشته باشید مواد لازم برای تهیه این غذا در جدول بالا ذکر شده است، تنها تفاوت موجود جایگزینی مرغ تکه‌ای با گوشت چرخ‌کرده خواهد بود.

در ضمن مراحل تهیه آلبالوپلو به طور کلی همان 6 مرحله ذکر شده در بالا است و فرقی ندارد شما از گوشت یا مرغ استفاده کنید. ولی برای تهیه آلبالوپلو با گوشت چرخ کرده یا قلقلی تنها یک مرحله به سایر مراحل اضافه می‌شود.

بعد از اینکه آلبالوها را برای آلبالوپلو آماده و هسته‌های آنها را خارج کردید باید طبق مراحل بالا آنها را 15 دقیقه بجوشانید و سپس با برنج خود مخلوط کنید. در ادامه باید گوشت قلقلی‌ها را با گوشت چرخ کرده، پیاز، و و زردچوبه آماده کنید:

  • پیاز را پوست کنید، با رنده ریز آن را رنده کنید، آب پیاز را بگیرید، و در نهایت آن را به گوشت چرخ کرده خود اضافه کنید. در ادامه باید نمک، زردچوبه، و فلفل نیز به این ترکیب بیفزایید و آن را به خوبی ورز دهید. در آخر مقداری از مواد آماده شده را بردارید و همانند یک توپ قلقلی کوچک درست کنید تا گوشت قلقلی شما آماده شود.
  • پس از آماده شدن گوشت‌های قلقلی نوبت به سرخ کردن آنها می‌رسد. اجازه بدهید مقداری روغن در ماهی‌تابه داغ شود و سپس گوشت‌های قلقلی را درون ماهی‌تابه قرار دهید تا به خوبی سرخ شوند.

خورش آلبالو با گوشت را امتحان کنید

خورش آلبالو با گوشت را امتحان کنید

آلبالوپلو یکی از غذاهای شیرازی است که مزه ترش و ملسی دارد زیرا آلبالو میوه‌ای ترش و ملس است. از این‌رو اگر به این طعم علاقه دارید ولی دوست ندارید غذای خشک همانند آلبالوپلو با مرغ را امتحان کنید، توصیه می‌کنیم طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت را به صورت خورشتی دنبال کنید.

خورشت آلبالو با گوشت
6 نفر تعداد نفرات
20 دقیقه زمان آماده سازی
1 ساعت و بیست دقیقه زمان پخت غذا
2 از 5 میزان سختی

 

توصیه می‌کنیم این غذای خوش طعم را برای هر مهمان و مناسبتی درست نکنید زیرا به خاطر طعم خاص آن ممکن است هر کسی به این غذا علاقه‌مند نباشد. همچنین در نظر داشته باشید آلبالوپلو برای یک وعده ناهار گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

در ادامه به مواد لازم برای تهیه خورشت آلبالو پلو اشاره خواهیم کرد:

 

مقدار مورد نیاز مواد لازم
200 گرم آلبالو بدون هسته
250 گرم گوشت چرخ کرده
2 عدد در سایز کوچک کره
1 عدد پیاز
2 قاشق سوپ‌خوری شکر
به میزان دلخواه نمک
به اندازه نیاز فلفل
به مقدار لازم زردچوبه

شش مرحله پخت خورشت آلبالو با برنج

شش مرحله پخت خورشت آلبالو با برنج

اکنون که با مواد لازم برای درست کردن این غذاها به طور کامل آشنا هستید و بدون‌شک هوس آلبالوپلو را در سر دارید به مراحل زیر توجه داشته باشید. این غذای خورشتی یکی دیگر از غذاهای خاصی است که نباید آن را از دست داد.

  • مرحله اول: آلبالوها را آماده کنید. (آنها را بشویید، هسته آنها را خارج کنید، و سپس به همراه شکر بر روی اجاق قرار دهید.)
  • مرحله دوم: گوشت چرخ کرده، پیاز رنده‌شده، زردچوبه و نمک را با هم ترکیب کنید و ورز دهید.
  • مرحله سوم: مواد آماده شده را به گوشت قلقلی تبدیل کنید و در ماهی‌تابه روغن‌دار آن را تفت دهید و منتظر بمانید این گوشت‌ها سرخ شوند.
  • مرحله چهارم: آب آلبالو پخته‌شده خود را به گوشت‌های قلقلی اضافه کنید.
  • مرحله پنجم: اکنون نوبت به سرخ کردن آلبالوها می‌رسد.
  • مرحله ششم: بعد از آماده شدن خورشت گوشت، آلبالوها را به آن اضافه کنید تا با یکدیگر بجوشند. این روند حدود 15 دقیقه طول می‌کشد.

آلبالو پلو را آنلاین سفارش دهید

هوس آلبالوپلو دارید؟ به نظر شما طرز تهیه آلبالو پلو برای شما ساده یا سخت بود؟ در صورتی که مواد لازم برای تهیه این غذا را ندارید می‌توانید به صورت آنلاین خرید کنید. برای مثال اگر آلبالو ندارید، از سرویس سفارش آنلاین میوه برای تهیه آلبالوهای تازه بدون خروج از منزل استفاده کنید.

گذشته از همه این موارد، اگر وقت و حوصله کافی برای درست کردن یک غذای خوشمزه را ندارید، نگران نباشید این غذا از دست شما نمی‌رود بلکه با کمک سرویس اینترنتی و آنلاین شما می‌توانید آلبالوپلوی مورد نظر خود را از یکی از بهترین رستوران‌های اطراف خود خریداری کنید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود