آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
املت قارچ تنها به یک شکل سرو نمی‌شود.
انواع املت و گراتن
3.8/5 - (5 امتیاز)
8

طرز تهیه املت قارچ؛ یک پیشنهاد خوشمزه برای صبحانه

ترمه افضلی 07 دی 1401 6 دقیقه

 

املت قارچ یکی از محبوب‌ترین انواع املت و پیش غذاها در دنیا است زیرا یک غذای خوشمزه و در عین حال مقوی است که با استفاده از تعدادی مواد اولیه در دسترس به سرعت آماده می‌شود.

قارچ سرشار از ویتامین دی است، پس اگر خیلی در معرض نور خورشید قرار ندارید می‌توانید از قارچ برای کسب ویتامین دی در برنامه غذایی خودتان استفاده کنید. از دیگر مزیت‌های قارچ می‌توان به این نکته اشاره کرد که منبع انرژی است در حالی که کالری پایینی دارد.

از املت قارچ برای یک صبحانه مقوی غافل نشوید.

املت قارچ به عنوان یکی از مقوی ترین صبحانه‌ها شناخته می‌شود.

 

به همین دلیل افرادی که قصد کاهش وزن دارند، می‌توانند از املت قارچ در برنامه رژیم خود به راحتی استفاده کنند زیرا این غذا باعث می‌شود مدت طولانی احساس سیری کنند. همچنین این غذا پیشنهاد مناسبی برای افرادی است که چربی یا کلسترول بالایی دارند چون کلسترول قارچ صفر است. اگر شما هم دوست دارید از این همه مزیت قارچ استفاده کنید در ادامه با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه املت قارچ ساده؛ قدم به قدم

املت قارچ از جمله غذاهایی است که می‌توان به روش‌های مختلف و مواد غذایی متنوع آن را تهیه کرد. اول به سراغ املت قارچ ساده می‌رویم و سپس به دیگر انواع این املت خوشمزه می‌پردازیم.

میزان کالری در هر 100 گرم

130 کالری
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان لازم برای پخت 12-10 دقیقه
تعداد نفرات  2 نفر

 

و اما می‌رسیم به مواد اولیه و میزان هر کدام از آن‌ها برای تهیه این املت قارچ جذاب:

3 عدد تخم مرغ
4 عدد متوسط قارچ
به میزان لازم نمک و فلفل
به میزان لازم روغن

 

همه چیز آماده است تا پخت املت قارچ را شروع کنیم:

مرحله اول: قارچ‌ها را شسته و خشک می‌کنیم. سپس آن‌ها را به شکل ورقه ورقه برش می‌دهیم.

مرحله دوم: تابه را روی حرارت قرار می‌دهیم. روغن را به آن اضافه کرده و اجازه می‌دهیم تا کاملا داغ بشود. سپس قارچ‌های برش داده شده را داخل روغن داغ می‌ریزیم. مقداری نمک به آن اضافه کرده و آن‌ها را تفت می‌دهیم. تفت دادن قارچ‌ها در روغن داغ باعث می‌شود تا آب قارچ‌ها از بین نرود ولی اگر می‌خواهید قارچ‌های خشک‌تری داشته باشید قبل از داغ شدن روغن آن‌ها را به تابه اضافه کنید و صبر کنید تا آب قارچ‌ها کشیده شود.

مرحله سوم: بعد از این که قارچ‌ها به مقدار کافی تفت داده شدند، تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف شکسته و سپس به خوبی آن‌ها را به هم می‌زنیم تا از حالت لخته‌ای خارج شده و یک دست شوند.

املت قارچ تنها به یک شکل سرو نمی‌شود.

املت قارچ را می‌توان به شکل‌های مختلفی سرو کرد.

مرحله چهارم: تخم مرغ‌های همزده را به همراه مقداری نمک و فلفل به مواد داخل ماهیتابه اضافه می‌کنیم. بعد از این مرحله صبرکرده تا مواد املت به خوبی خودش را بگیرد.

بله! به همین راحتی و در همین کوتاهی املت قارچ خوشمزه و دلچسب شما آماده است. در ادامه به طرز تهیه انواع دیگر املت قارچ می پردازیم که پیشنهادهای مناسبی برای همه و به خصوص گیاهخواران هستند.

 

طرز تهیه یک املت قارچ و پنیر

املت قارچ و پنیر یک ترکیب خوشمزه خواهد شد که به خصوص در بین کودکان پرطرفدار است. برای تهیه املت قارچ و پنیر می‌توان از انواع پنیر موزارلا، پنیر پارمسان و یا پنیر گودا استفاده کرد. با مواد گفته شده در بالا به همراه 4/1 فنجان پنیر پارمسان یا 4/1 فنجان پنیر موزارلا و یا دو ورق پنیر گودا این ترکیب جذاب آماده خواهد شد.

از هر پنیری که استفاده کردید به خاطر داشته باشید که باید در آخرین مرحله آن را اضافه کرده و بعد از آن، حدود 3 تا 4 دقیقه در تابه را بگذارید تا پنیر به آرامی آب بشود.

 

طرز تهیه املت قارچ با گوجه

املت قارچ و گوجه به املت آلمانی هم شناخته می‌شود. شما می‌توانید از گوجه‌ فرنگی یا گوجه گیلاسی استفاده کرده و آن‌ها را نگینی یا ورقه‌ای برش بدهید. بعضی از افراد نیز استفاده از گوجه به صورت پوره را ترجیح می‌دهند.

برای دو نفر حدود 2 گوجه متوسط کافی است. اگر دوست دارید به جای املت قارچ ساده املت آلمانی داشته باشید، مدت کوتاهی بعد از تفت دادن قارچ‌ها، گوجه‌ها را به تابه اضافه کنید. بعد از اینکه آب گوجه‌ها کم شد به آن تخم مرغ‌ها را به همان شیوه گفته شده اضافه می‌کنیم.

به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از گوجه مدت زمان پخت املت را افزایش می‌دهد بنابراین اگر خیلی عجله داشتید سراغ این گزینه نروید!

 

طرز تهیه املت قارچ و سیب زمینی راحت و سریع

پخت این املت با استفاده از سیب زمینی باعث می‌شود تا شما مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید ولی باید توجه داشته باشید که کالری که دریافت می‌کنید هم بیشتر خواهد شد. 2 عدد سیب زمینی متوسط برای 2 نفر کافی خواهد بود.

سیب زمینی‌ها را پوست کنده و نگینی خرد کنید. آن ها را شسته و اجازه دهید تا کاملا خشک شوند. سپس سیب زمینی‌ها را به خوبی سرخ کنید و کنار بگذارید. بعد از تفت دادن قارچ‌ها، سیب زمینی‌هایی که از قبل سرخ کرده‌اید را به آن اضافه کنید و بعد بقیه مراحل را همانطور که بالاتر گفته شد انجام دهید.

املت اسپانیایی نیز از انواع املت‌هایی است که از ترکیب سیب زمینی و تخم مرغ تهیه می‌شود. اگر دوست دارید یک صبحانه جدید داشته باشید حتما یک سری به مقاله جامع طرز تهیه املت اسپانیایی بزنید!

 

طرز تهیه املت قارچ و سبزیجات؛ در 10 دقیقه

املت قارچ و سبزیجات را می‌توان با استفاده از انواع مختلف سبزیجات مانند نخودفرنگی، پیازچه، گشنیز، کلم بروکلی، فلفل دلمه‌ای، اسفناج، ذرت و … آماده کرد. شما می‌توانید بسته به ذائقه خود و اعضای خانواده‌تان از سبزیجات مختلفی استفاده کرده و املت قارچ خود را بسیار مغذی‌تر کنید.

مثلا اگر عطر پیازچه را دوست دارید، مقداری پیازچه را خرد کرده و همراه تخم مرغ هم زده و سپس به قارچ‌ها اضافه کنید. یا اگر دوست دارید آهن غذای شما بیشتر باشید مقداری اسفناج را خرد کرده، جداگانه بپزید و حین پخت املت قارچ به آن اضافه کنید.

شما می‌توانید هم سبزیجاتی را دوست دارید استفاده کنید جداگانه پخته و یا تفت داده و بعد به مواد املت اضافه کنید و هم می‌توانید آن‌ها را حین پخت املت در کنار قارچ یا تخم مرغ تفت بدهید. یکی از انواع املت‌های سبزیجات که در مناطق شمالی کشور محبوبیت فراوانی دارد املت شاپوری یا املت لوبیا است. اگر دوست دارید بیشتر در مورد این املت سنتی و خوشمزه بدانید، مقاله جامع طرز تهیه املت شاپوری را مطالعه کنید.

املت قارچ و اسفناج، برای یک رژیم غذایی سالم انتخاب عاقلانه‌است.

املت قارچ و اسفناج منبعی سرشار از ویتامین دی و آهن است.

 

املت قارچ را همچنین می‌توان با منابع پروتئینی مانند مرغ یا کالباس هم آماده کرد. اگر دوست دارید املت قارچ را به این شکل تهیه کنید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

 

طرز تهیه املت قارچ با مرغ

برای تهیه این مدل از املت قارچ، می‌توان از دو شیوه استفاده کرد. هم می‌توان فیله مرغ‌ها را پخته و سپس آن‌ها را ریش ریش کرد و هم می‌توان مرغ‌ها را به صورت مکعبی خرد کرده و سپس آن‌ها را با مقداری کره و پیاز خرد شده تفت داد. در ادامه مرغ‌های آماده شده را با قارچ‌ها کمی تفت می‌دهیم و در نهایت تخم مرغ را به آن‌ها اضافه می‌کنیم. این املت می‌تواند یک پیشنهاد عالی برای همه وعده‌های غذایی باشد.

 

طرز تهیه املت قارچ با کالباس

آماده کردن املت قارچ با کالباس بسیار راحت است. کافی است ورق‌های کالباس را به صورت نگینی یا رشته‌ای خرد کرده و بعد از تفت دادن قارچ‌ها، کالباس‌ها را نیز به تابه اضافه کرده و همراه با قارچ‌ها تفت می‌دهیم. سپس تخم مرغ‌های همزده و یکدست را به مواد اضافه می‌کنیم و صبر می‌کنیم تا املت‌مان آماده شود.

 

املت قارچ با کالباس کودک شما را خوشحال خواهد کرد.

املت قارچ با کالباس یک صبحانه خوشمزه و محبوب برای کودکان است.

و در آخر

همانطور که متوجه شدید املت قارچ یک غذای مقوی و آسان است که می‌توان آن را با روش‌ها و مواد گوناگونی آماده کرد، همین نکته باعث می‌شود تا با هر موادی که در دسترس داریم بتوانیم آن را تهیه کنیم. اگر روزی حوصله تهیه املت در خانه را نداشتید یا مواد لازم برای تهیه آن را نداشتید، می‌توانید با استفاده از سرویس سفارش غذا از اسنپ فود، تنها با چند کلیک یک صبحانه‌ی گرم در خانه میل کنید.

همچنین می‌توان آن را مطابق میل و ذائقه‌های همه افراد درست کرد در نتیجه یک گزینه مناسب برای دورهمی‌های به صرف صبحانه است. اکثر کافه‌ها و رستوران‌ها هم به همین دلیل از این املت در منو صبحانه خود استفاده می‌کنند. شما کدام نوع املت قارچ را بیشتر دوست داشتید؟ حتما نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.

 

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(8 دیدگاه)

محمدعلی غضنفری
21 خرداد 1402

میگما ما سالهاس که داریم املت تخم مرغ قارچ و گوجه فرنگی میخوریم الا فهمیدم که املت آلمانی میخوردیم

  • snappfoodadmin
    21 خرداد 1402

    سلام نظر شما محترم هستش املت قارچ و گوجه فرنگی بیشتر کشورها درست میکنن

سینا مخلصیفر
21 خرداد 1402

سلام تو خوابگاه مونده بودیم شام چی درست کنیم املت قارچ مرغ درست کردیم سالاد راحت بهم میگید مرسی

  • snappfoodadmin
    21 خرداد 1402

    سلام املت قارچ مرغ میتونید بعنوان وعده های غذای مختلف استفاده کنید سالاد فتوش و سالاد انار اسفناج پیشنهاد میدم https://blog.snappfood.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AF-%D9%81%D8%AA%D9%88%D8%B4/ https://blog.snappfood.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D8%A7%D8%B3%D9%81%D9%86%D8%A7%D8%AC/

داروین
21 خرداد 1402

املت قارچ با کالباس واقعا خوشمزه بود دمتون گرم

  • snappfoodadmin
    21 خرداد 1402

    سلام خواهش میکینم پیشنهاد میدم انواع کوکی و کراکر ببینید کوکی ها خوشمزه هستند https://blog.snappfood.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%DA%A9%D9%88%DA%A9%DB%8C-%D9%85%DB%8C%D9%88%D9%87-%D8%A7%DB%8C/

فویضینیا
21 خرداد 1402

سلام پر گرفتم این غذای املت با قارچ دیدم همسرم انقدر قارچ خریده نمیدونستم چی درست کنم که خراب نشن از فردا صبح تا شب بهش املت قارچ میدم تا اضافه قارچ نخره

  • snappfoodadmin
    21 خرداد 1402

    سلام املت قارچ خوشمزه و مفید هستش و کالری کمی داره پیشنهاد میدم انواع صبحانه های آمریکایی صبحانه تخم مرغ بندیکت ببینید https://blog.snappfood.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%AA%D8%AE%D9%85-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C%DA%A9%D8%AA/

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود