آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه ترشی لوبیا سبز ساده
آموزش آشپزی
3/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز ساده همراه با نکات کلیدی

مینا اسماعیل بیگی 07 شهریور 1401 4 دقیقه

آشنایی با طرز تهیه ترشی لوبیا سبز ساده، طرز تهیه ترشی بیور و … باعث می‌شود که طعم انواع غذاهای کبابی و کوکوها و کتلت‌ها، دلچسب‌تر و لذیذتر شود. این ترشی‌های خوشمزه، چاشنی‌های اشتهاآوری هستند که می‌توانید در کنار انواع غذاهای خوشمزه ایرانی سرو کنید و از عطر و طعم آن‌ها لذت ببرید. در ادامه، با طرز تهیه این ترشی با اسنپ فود همراه باشید.

ترشی لوبیا سبز ساده
زمان آماده سازی یک ساعت
زمان پخت غذا 20 دقیقه
میزان سختی سختی کم

ترشی لوبیا سبز ساده

برای درست کردن یک ترشی لوبیا سبز با کیفیت خوشمزه، لوبیاهای سالم و بدون لکه را انتخاب کنید. در ضمن، در نظر داشته باشید که طعم لوبیاهای کوچک‌تر، بهتر است.

مواد لازم برای طرز تهیه ترشی لوبیا سبز ساده

دقت کنید که نوع سبزیجات معطر کاملا به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد. برای تهیه این ترشی خوشمزه، مواد زیر را آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
لوبیا سبز 500 گرم
سیر 6 حبه
فلفل قرمز 2 عدد
سرکه سفید 2 لیوان
آب یک لیوان سرخالی
نمک 5/1 قاشق چایخوری
مرزه و ترخون یک دسته کوچک

مراحل طرز تهیه ترشی لوبیا سبز سادهطرز تهیه ترشی لوبیا سبز

ترش لوبیا سبز، هم با لوبیاهای پخته و هم با لوبیای خام قابل تهیه است. اما اگر مقداری لوبیا را بپزید، ترشی شما زودتر جا افتاده و آماده مصرف می‌شود. برای این منظور، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: مانند طرز تهیه ترشی پیاز و ترشی فلفل دلمه ای، در اینجا هم لازم است پس از شستن لوبیا سبزها، آن‌ها را روی یک دستمال نمگیر بچینید تا به طور کامل خشک شوند و هیچ رطوبتی نداشته باشند. سپس، سر و ته لوبیاها را بگیرید.
  • مرحله دوم: در ادامه، آب و سرکه را داخل قابلمه‌ای مناسب ریخته و روی شعله ملایم قرار دهید تا گرم شوند. سپس، نمک ترکیب را اندازه کنید.
  • مرحله سوم: لوبیا سبزها را داخل قابلمه بریزید و درب قابلمه را بگذارید تا در اثر حرارت، رنگ لوبیاها تغییر کند. پس از آن، 10 دقیقه دیگر صبر کنید تا لوبیاها کمی بپزند.
  • مرحله چهارم: یک ظرف شیشه‌ای تمیز و خشک را برداشته و لوبیاهای نیم‌پز خنک شده را به صورت لا به لا با سیر، فلفل قرمز و بقیه سبزیجات، داخل آن بریزید و درب شیشه را محکم ببندید.
  • مرحله پنجم: در نهایت، آب درون قابلمه را روی بقیه مواد ترشی بریزید و دقت کنید که سطح محلول سرکه، یک بند انگشت بالاتر از مواد ترشی باشد.
  • مرحله ششم: ظرف ترشی را به مدت یک هفته تا 10 روز داخل یخچال بگذارید تا آماده مصرف شود. نوش جان

ترشی لوبیا سبز با گوجه

تهیه ترشی لوبیا سبز به این روش، کمی متفاوت از طرز تهیه ترشی لوبیا سبز ساده است. برای این منظور به لوبیا سبز، گوجه فرنگی، هویج، فلفل سبز قلمی تند، سیر، سرکه و چاشنی نمک، زردچوبه و سیاه دانه نیاز دارید.

ابتدا گوجه فرنگی‌ها را پوست بگیرید و با مخلوط‌کن، پوره کنید. سپس پوره گوجه را از صافی عبور دهید و مایع حاصل را روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد و مقداری غلیظ‌تر شود.

در این فاصله، تقریبا شبیه طرز تهیه ترشی مخلوط فوری، باید لوبیا سبز، هویج و فلفل سبزها را به یک اندازه به صورت نگینی خرد کنید و آن‌ها را همراه با نمک، زردچوبه و سیاه دانه در ظرف ترشی بریزید. سپس، ظرف را با مخلوط آب گوجه و سرکه پر کنید و درب آن را محکم ببندید تا ترشی کاملا جا بیفتد.

اگر به طعم فلفل علاقه داشته باشید، می‌توانید طرز ترشی فلفل دلمه ای را نیز در سایت ما مشاهده کرده و سفره‌های شام و ناهارتان را رنگین‌تر کنید.

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز با گوجه به روش تبریزی

در این روش، لوبیاها را در آب جوش، نیم‌پز کرده و هویج‌ها را هم بخارپز می‌کنند. سپس، آن‌ها را همراه بقیه مواد و سبزیجات معطر مانند نعنا، جعفری، ریحان، مرزه و ترخون خرد شده، داخل ظرف شیشه ای ترشی می‌ریزند و روی آن را با مخلوط سرکه و آب گوجه حرارت دیده و خنک شده، پر می‌کنند و به مدت 2 هفته در جایی خشک و خنک قرار می‌دهند تا برسد.

شور لوبیا سبز

برای درست کردن شور لوبیا سبز، طبق مراحل طرز تهیه ترشی لوبیا سبز پیش بروید، با این تفاوت که در این روش، نیازی به پختن لوبیاها نیست. به علاوه مواد آن شامل لوبیا سبز، سیر، سرکه ،نمک، مقداری گلپر درسته و شوید تازه و به اندازه لازم، آب است.

پس از اینکه مواد را همراه با لوبیا سبز، به صورت لا به لا داخل ظرف ریختید، به ازای هر لیوان آب، یک قاشق غذاخوری نمک بریزید و مقداری از لبه بالای ظرف را با سرکه پر کنید.

مدت زمان آماده شدن شور لوبیا سبز بین 20 روز تا یک ماه است.شور لوبیا سبز

  • نکته: دقت کنید که درب ظرف را محکم ببندید و از تکان دادن آن خودداری کنید، زیرا در این صورت گاز ایجاد می‌شود و مواد شور از ظرف سر ریز می‌کنند.
  • نکته: نکته دیگر در مورد شور لوبیا سبز این است که برخلاف ترشی لوبیا سبز، لازم نیست تمام مواد خشک باشند، اما خشک بودن و تمیز بودن ظرف، یک اصل کلی در مورد تمام انواع ترشی و شورها است.

ترشی و شور لوبیا سبز را از اسنپ فود سفارش دهید

در این مقاله طرز تهیه ترشی لوبیا سبز ساده را به شما عزیزان آموزش دادیم. البته، اگر شاغل هستید و سرتان حسابی شلوغ است، نگران از دست دادن طعم بی‌نظیر این ترشی‌های خوشمزه نباشید و در اولین فرصت، از طریق سفارش آنلاین غذا در اسنپ فود، سفارش ترشی مورد علاقه خود را ثبت کنید. شاد و تندرست باشید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود