آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
برای شکل‌دهی بهتر سیب‌زمینی‌ها از ماسوره باید استفاده کنید.
طرز تهیه فست فودها
3.5/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه دوشس سیب زمینی؛ یک پیش غذای جذاب فرانسوی

ترمه افضلی 11 بهمن 1401 5 دقیقه

دوشس سیب زمینی یا سیب زمینی بامیه‌ای یک پیش غذای نرم و دلپذیر است که دستور پخت آن به کشور فرانسه برمی‌گردد. این پیش غذای فرانسوی بر پایه‌ی سیب زمینی و کره بوده و طعم فوق العاده‌ای دارد.

دوشس سیب زمینی با موادی تهیه می‌شود که اغلب اوقات در دسترس شما است و شما می‌توانید در مدت زمان محدودی آن را آماده کنید. سیب زمینی بامیه‌ای عموما به عنوان پیش غذا تهیه شده و یا در کنار غذاهای پروتئینی مثل گوشت، ماهی و استیک سرو می‌شود اما شما می‌توانید آن را برای عصرانه و میان وعده هم آماده کنید.

دوشس یک پیش غذای خیلی جذاب است.

برای درست کردن یک پیش غذای جذاب با ما همراه باشید.

همچنین می‌توان از این سیب زمینی‌های مخملی که ظاهر بسیار زیبایی دارند در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها نیز استفاده کرد. اگر دوست دارید مراحل تهیه سیب زمینی دوشس را بدانید و از آن در کنار خانواده‌تان لذت ببرید با ما همراه باشید.

طرز تهیه دوشس سیب زمینی؛ از صفر تا صد

درست کردن غذاها و پیش غذاهای جدید و متفاوت همیشه جذاب و هیجان انگیز است اما باید از همه فوت و فن‌های آن آگاه باشیم تا به تجربه‌ای فوق العاده تبدیل شود. در ادامه به جزئیات این پیش غذای خوشمزه فرانسوی می‌پردازیم.

میزان کالری در هر 100 گرم 300 کالری
زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان لازم برای پخت 30 دقیقه
تعداد نفرات 4 نفر
برای شکل‌دهی بهتر سیب‌زمینی‌ها از ماسوره باید استفاده کنید.

استفاده از قیف و ماسوره برای درست کردن سیب زمینی بامیه‌ای‌های یکدست‌.

جدول مواد اولیه و میزان هر کدام از آن‌ها برای تهیه سیب زمینی بامیه‌ای

سیب زمینی 4 عدد متوسط
زرده تخم مرغ 3 عدد
کره آب شده 4 قاشق غذا خوری
خامه صبحانه ½ فنجان
سفیده تخم مرغ 1 عدد
نمک، پودر سیر، فلفل قرمز و آویشن به مقدار لازم
جعفری خرد شده به مقدار لازم

 

 

مراحل تهیه سیب زمینی دوشس

  • مرحله اول

سیب زمینی‌ها را شسته و سپس پوست می‌گیریم. آن‌ها را در یک قابلمه مناسب با مقداری آب روی شعله قرار می‌دهیم. اجازه می‌دهیم تا سیب زمی‌ها به مدت 12 تا 15 دقیقه بپزند تا کاملا نرم شوند. با استفاده از جنگال می‌توانید از پخت کامل آن‌ها مطمئن شوید.

  • مرحله دوم

پس از اینکه سیب زمینی‌ها کاملا پخته شدند آن‌ها را در یک آبکش بزرگ خالی می‌کنیم و چند دقیقه اجازه می‌دهیم تا بخار آن‌ها خارج شود، این کار رطوبت اضافه سیب زمینی را از بین می‌برد. سپس سیب زمینی‌ها را با استفاده از یک رنده ریز، رنده می‌کنیم. بعد از رنده کردن سیب زمینی‌ها بهتر است با استفاده از گوشتکوب به خوبی آن‌ها را له کرد تا بافت نرم‌تر و یکدست‌تری داشته باشند.

  • مرحله سوم

قبل از سرد شدن سیب زمینی‌های له شده، زرده‌های تخم مرغ و خامه را به همراه کره آب شده به آن اضافه کرده و به خوبی همه مواد را با هم مخلوط می کنیم. سپس نمک، فلفل قرمز، آویشن و پودر سیر را به مواد اضافه کرده و مجدد آن‌ها را ترکیب می‌کنیم. پودر سیر و آویشن عطر بی نظیری به دوشس سیب زمینی شما خواهند داد. در این مرحله شما می‌توانید بر اساس میل و ذائقه خودتان از پنیر پارمسان یا سبزیجات معطر مختلف نیز استفاده کنید.

  • مرحله چهارم

روی سینی فر کاغذ روغنی پهن می‌کنیم. شما می‌توانید مواد خود را داخل قیف ریخته و با استفاده از ماسوره‌های متفاوت آن‌ را به شکل‌های مختلفی مثلا ستاره‌ای یا مارپیچ روی سینی قرار دهید. برای این کار قیف را داخل یک لیوان گذاشته و آن را از مواد آماده شده پر می‌کنیم. بالای قیف را محکم ببندید تا مواد بیرون نریزند. اگر قیف در دسترس‌تان نیست می‌توانید مواد آماده شده را با دست به شکل توپی درآورده و روی سینی بگذارید. سپس سینی را به مدت نیم ساعت در یخچال می‌گذاریم تا مواد کمی خودش را بگیرد.

  • مرحله پنجم

فر را روی حرارت بالا 400 درجه گذاشته و اجازه می‌دهیم تا به خوبی گرم شود. سفیده تخم مرغ را به خوبی با استفاده از همزن به هم می‌زنیم و سپس روی سطح سیب زمینی‌ها می‌مالیم. در ادامه سینی را به مدت 15 دقیقه داخل فر می‌گذاریم. پس از از پخته شدن آن‌ها، سینی را از فر خارج کرده و به مدت 5 دقیقه صبر می‌کنیم تا کمی خنک شوند. در نهایت آن‌ها را داخل ظرف سرو گذاشته و با کمی جعفری خرد شده تزئین‌شان می‌کنیم. سیب زمینی بامیه‌ای شما آماده است، نوش جان!

اگر به پخت غذا در فر علاقه دارید و این روش را دوست دارید، کدو سوخاری یکی از این دست غذاها است که در فر تهیه و آماده می‌شود. شما می‌توانید دستور پخت این غذا را در مقاله طرز تهیه کدو سوخاری در فر مطالعه کنید.

 

نکات تکمیلی طرز تهیه دوشس سیب زمینی

شما می‌توانید بدون فر هم این پیش غذای خوشمزه را آماده کنید؛ بعد از اینکه مواد شما کاملا با هم مخلوط شدند، آن‌ها را به هر شکلی که دوست دارید آماده کنید سپس به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا کمی سفت تر شوند. سپس داخل تابه کمی روغن ریخته و روی شعله قرار دهید. پس از اینکه روغن کاملا داغ شد، سیب‌ زمینی‌های حالت گرفته را داخل تابه انداخته و تفت بدهید. حدود ده دقیقه زمان می‌برد تا به خوبی سرخ شوند.

سیب‌زمینی‌های بامیه‌ای را دیپ‌های سس می‌توان میل کرد.

سس‌‌ها بهترین گزینه برای دلچسب‌تر کردن سیب زمینی‌های بامیه‌ای هستند.

شما می‌توانید در مرحله اول در صورت تمایل از شیر برای پخت سیب زمینی‌ها استفاده کنید، این کار باعث می‌شود تا سیب زمینی‌های شما بافت نرم‌تر ولذیذتری پیدا کنند. همچنین قبل از قرار دادن سیب زمینی‌ها داخل فر می‌توان از کره آب شده یا زعفران دم کرده به جای سفیده تخم مرغ برای رومال کردن دوشس‌ها استفاده کرد. استفاده از زعفران دم کرده علی رغم اینکه باعث می‌شود دوشس سیب زمینی شما عطر فوق العاده‌ای پیدا کند، باعث جذاب‌تر شدن رنگ آن‌ها نیز می‌شود.

همانطور که بالاتر هم گفته شد از سبزیجات خرد شده‌ای مثل جعفری یا تره می‌توان به عنوان تزئین یا چاشنی سیب زمینی بامیه‌ای استفاده کرد. یکی دیگر از گزینه‌های مناسب به عنوان چاشنی استفاده از سس‌های مختلف است. شما می‌توانید با طرز تهیه سس‌های مختلفی در مقاله انواع سس برای سوخاری آشنا شوید.

 

و در آخر

ما در این مقاله به طرز تهیه دوشس سیب زمینی پرداختیم و همه نکات آن را مطرح کردیم. همان طور که دیدید مراحل تهیه سیب زمینی دوشس خیلی راحت بوده و خیلی زمان‌بر هم نخواهند بود. در عین اینکه به راحتی می‌توان این پیش غذای فرانسوی را آماده کرد باید در میزان مواد اولیه، نحوه و میزان پخت آن و دیگر نکات به خوبی دقت کرد تا طعم فوق العاده‌ای را برای شما به همراه داشته باشد. همچنین می‌توانید به راحتی این پیش غذای خوشمزه را از غذا اسنپ فود تهیه کنید.

شما تا به حال دوشس سیب زمینی درست کردید؟ اگر این کار را کرده‌اید از چه دستوری برای پخت آن استفاده کرده‌اید؟ پیشنهاد می‌کنیم حتما این دستور پخت فوق العاده را امتحان کنید و نظرات خودتان را در رابطه با آن با ما مطرح کنید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود