آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه ساندویچ کوکتل
آموزش آشپزی
4.4/5 - (34 امتیاز)
13

طرز تهیه ساندویچ کوکتل ؛ ساندویچ سوسیس های بند انگشتی

زهرا دهقان 16 مرداد 1402 8 دقیقه

سوسیس کوکتل، با ابعاد کوچک‌تر نسبت به سایر انواع سوسیس، یک گزینه عالی برای درست کردن ساندویچ‌هایی با ظاهر فانتری و جذاب و در عین حال خوشمزه است. با یاد گرفتن طرز تهیه ساندویچ کوکتل تنوری و پنیری، می‌توانید این غذای فوری را برای مواقعی که زمان کافی ندارید، آماده کنید.

در این مطلب، طرز تهیه ساندویچ کوکتل قارچ و پنیر به روش‌های متنوع معرفی خواهد شد و شما می‌توانید بر اساس سلیقه و میزان زمانی که در اختیار دارید، هر کدام از آن‌ها را امتحان کنید.

ساندویچ کوکتل تنوری و پنیری
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده‌سازی 10 دقیقه
زمان پخت 10 تا 15 دقیقه
میزان سختی کم

طرز تهیه ساندویچ کوکتل پنیری آسان و سریععکس ساندویچ کوکتل پنیری

یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای درست کردن ساندویچ کوکتل، سرخ کردن و سرو آن به همراه سبزیجات خرد شده است. این ساندویچ، یک وعده فست فودی مناسب برای زمان‌هایی است که عجله دارید. شما می‌توانید از انواع طرز تهیه کوکتل مرغ ، گوشت قرمز یا کوکتل پنیری برای این منظور استفاده کنید.

مواد اولیه ساندویچ کوکتل پنیری

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه غذای کوکتل خوشمزه، به شرح زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سوسیس کوکتل پنیری ۱۲ عدد
قارچ ۳۰۰ گرم
سس کچاپ به مقدار کافی
نان باگت 4 عدد
کاهو، گوجه فرنگی، خیارشور و زیتون به مقدار کافی

دستور پخت ساندویچ کوکتل پنیری

برای درست کردن این ساندویچ با سوسیس کوکتل پنیری و قارچ، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: ابتدا در دو طرف کوکتل‌ها برش‌های شیاری مورب به فواصل یکسان ایجاد کنید تا بهتر سرخ شوند.
  • مرحله دوم: سپس کوکتل‌ها را در روغن سرخ کنید. در این مرحله، دمای شعله باید پایین باشد تا کوکتل به خوبی مغزپخت شود. دقت کنید که با پشت و رو کردن سوسیس‌ها، تمام سطح آن‌ها و همین طور داخل کوکتل به خوبی سرخ شود.
  • مرحله سوم: قارچ‌ها را به صورت ورقه‌ای خرد کرده و در روغن داغ تفت دهید. دمای شعله در این مرحله باید زیاد باشد تا قارچ‌ها آب نیندازند.
  • مرحله چهارم: نان باگت را باز کرده و کف آن را با چند برگ کاهو بپوشانید. سپس کوکتل‌ها را بر روی برگه‌های کاهو قرار داده و اطراف آن را با قارچ و سبزیجات خرد شده دلخواه پر کنید.
  • مرحله پنجم: کوکتل قارچ و پنیر با سس کچاپ بسیار جذاب و خوشمزه خواهد بود. با این حال شما می‌توانید از سس مایونز نیز استفاده کنید.

تهیه ساندویچ کوکتل پنیری به پایان رسید و پیشنهاد می‌کنیم اگر به غذاهای فست‌فودی علاقه دارید، طرز تهیه هات داگ را نیز مطالعه کنید. با مطالعه این مطلب، دو غذای خوشمزه و فست‌فودی را یاد گرفته و در مواقعی که فرصت کافی ندارید، این ساندویچ‌ها را آماده می‌کنید.

طرز تهیه ساندویچ کوکتل تنوریساندویچ کوکتل تنوری

ساندویچ غذای کوکتل را می‌توان به صورت تنوری نیز تهیه کرد که خوشمزه‌تر از حالت ساده آن خواهد بود. برای اضافه کردن طعمی متفاوت‌تر، می‌توانید از سس حرفه‌ای مخصوص برای ساندویچ تنوری استفاده کنید.

مواد لازم برای ساندویچ کوکتل تنوری

مواد لازم در طرز تهیه کوکتل گوشت یا مرغ به روش تنوری، در جدول زیر معرفی شده است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سوسیس کوکتل پنیری یا ساده 12 عدد
قارچ 100 گرم
آبلیمو به مقدار کافی
سرکه بالزامیک (اختیاری) به مقدار کافی
پیاز کاراملی به مقدار کافی
پنیر پیتزا به مقدار کافی
چیپس سیب زمینی به مقدار کافی
نان باگت 4 عدد

برای تهیه سس مخصوص این ساندویچ نیز مواد اولیه زیر را در نظر داشته باشید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سس مایونز 3 قاشق غذاخوری
سس خردل 1 قاشق چایخوری
سرکه سفید به مقدار کافی
آبلیمو 2 قاشق غذاخوری
فلفل چیلی نوک قاشق چایخوری
پودر پاپریکا 1 قاشق چایخوری
پودر سیر نصف قاشق چایخوری
نمک نصف قاشق چایخوری
فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری
شوید خشک شده نصف قاشق غذاخوری

آماده کردن کوکتل قارچ و پیاز کاراملیآماده کردن مواد لازم برای ساندویچ کوکتل

برای تهیه این نوع غذای کوکتل، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: مانند طرز تهیه کوکتل ساده پنیری که بالاتر توضیح دادیم، ابتدا بر روی کوکتل‌های پنیری برش‌های مورب ایجاد کنید. سپس آن‌ها را با مقداری روغن روی حرارت ملایم سرخ کنید تا کاملا مغز پخت شوند. در صورت استفاده از کوکتل ساده، می‌توانید آن‌ها را نصف کرده و سرخ کنید؛ اما دقت داشته باشید که نصف کردن سوسیس‌های پنیری و سرخ کردن آن‌ها به این شکل، باعث خارج شدن پنیر داخل کوکتل می‌شود.
  • مرحله دوم: قارچ‌ها را به صورت ورقه‌ای خرد کرده و با روغن تفت دهید. برای این که قارچ‌ها آب نیندازند، لازم است که دمای شعله در هنگام پخت زیاد باشد. همچنین می‌توانید در حین تفت دادن، مقداری آبلیمو به قارچ‌ها اضافه کنید تا سیاه نشوند.
  • مرحله سوم: در مرحله بعد پیازها را به صورت خلالی خرد کرده و با مقداری کره تفت دهید. برای این که پیازها نرم و کاراملی شوند، لازم است دمای شعله بسیار پایین و مدت زمان پخت طولانی باشد. می‌توانید پس از سبک شدن پیازها، مقداری آب یا سرکه بالزامیک نیز به آن اضافه کنید تا پیازها نرم‌تر شوند.

آماده کردن سس مخصوص ساندویچ تنوری

در طرز تهیه ساندویچ کوکتل، سس ساندویچ را به این شکل آماده کنید:

  • مرحله اول: همانطور که می‌دانید برندهای مختلف سس مایونز، طعم‌های متفاوتی دارند و ممکن است طعم سس تهیه شده چندان مطلوب شما نباشد. از این روی در ابتدا با آبلیمو، سرکه و نمک، طعم پایه سس مایونز را به دلخواه خود تغییر دهید. دقت داشته باشید که این مواد را باید در مقادیر بسیار کم اضافه کنید تا به طعم موردنظر خود برسید.
  • مرحله دوم: سپس سایر ادویه‌ها و طعم دهنده‌ها شامل سس خردل، فلفل چیلی، پودر پاپریکا، پودر سیر، نمک، فلفل سیاه و شوید خشک شده را به ترتیب به سس خود اضافه کنید. علاوه بر آبلیمویی که در مرحله اول برای سس پایه استفاده کردید، در این مرحله نیز به ۲ قاشق غذاخوری دیگر آبلیمو نیاز دارید. آبلیمو باعث رقیق‌تر شدن سس شده و ترکیب مواد دیگر با سس را نیز آسان‌تر می‌کند.

نکته: در صورت علاقه به طعم تندتر، می‌توانید مقدار بیشتری از سس خردل و فلفل چیلی استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که در این صورت این سس برای بچه‌ها مناسب نخواهد بود.

نکته: اگر به طعم دودی علاقه دارید، می‌توانید مقدار پودر پاپریکا را افزایش دهید.

نکته: به دلیل استفاده از شوید خشک در تهیه این سس، بهتر است آن را یکی دو ساعت زودتر آماده کرده و در یخچال قرار دهید تا طعم شوید بهتر و بیشتر در سس احساس شود.

آماده کردن ساندویچ کوکتل پنیری تنوریتهیه ساندویچ کوکتل پنیری تنوری

برای آماده کردن ساندویچ کوکتل و سیب زمینی به شکل تنوری، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: ابتدا پیش از انجام هر کاری، نان‌های باگت را برش زده و خمیر اضافی آن‌ها را خارج کنید.
  • مرحله دوم: کف نان را با چیپس سیب زمینی بپوشانید. برای این که چیپس‌ها فضای نان را پر نکنند، آن‌ها را کمی فشار دهید تا خرد شده و حجم کمتری بگیرند.
  • مرحله سوم: روی چیپس‌ها را با پنیر پیتزا پوشانده و سپس پیاز کاراملی را اضافه کنید. در ادامه سس مخصوص را با قارچ‌های تفت داده شده مخلوط کرده و به مواد ساندویچ اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: با توجه به ابعاد و گنجایش نان باگت انتخابی، تعدادی کوکتل سرخ شده به دلخواه داخل نان باگت قرار داده و روی کوکتل‌ها را مجددا با پیتزا بپوشانید.
  • مرحله پنجم: حالا روی یک فویل آلومینیومی یک کاغذ روغنی قرار دهید تا از چسبیدن پنیر آب شده به فویل جلوگیری شود. سپس نان باگت‌ها را داخل فویل پیچیده و دو طرف آن را کامل ببندید.
  • مرحله ششم: ساندویچ‌های رول شده داخل فویل آلومینیومی را در داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا پنیر آن آب شود. پس از گذشت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه، می‌توانید ساندویچ‌ها را از فر خارج کرده و میل کنید.

دستور پخت ساندویچ کوکتل رستورانی با سس خردلساندویچ کوکتل با سس خردل

می‌توانید برای یک تجربه جدید و متفاوت، نحوه پخت و طرز تهیه ساندویچ کوکتل را اندکی تغییر داده و روش جدیدی را امتحان کنید. برای درست کردن ساندویچ کوکتل رستورانی و حرفه‌ای به این روش، تنها به سس خردل و کمی پنیر پیتزا نیاز دارید.

  • مرحله اول: کوکتل مورد علاقه خود از جمله کوکتل مرغ، گوشت یا پنیری را انتخاب کنید. قبل از باز کردن پوشش روی کوکتل‌ها، آن‌ها را داخل آب جوش بیندازید و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه آب پز شوند.
  • مرحله دوم: کوکتل‌ها را از آب خارج کرده و منتظر بمانید تا کمی خنک شوند. سپس با چاقو روی کوکتل‌ها شکاف ایجاد کرده و پوست سوسیس‌ها را جدا کنید. شکافی که روی کوکتل ایجاد می‌کنید، نباید آن قدر عمیق باشد که سوسیس کاملا نصف شود.
  • مرحله سوم: داخل شکاف‌هایی که بر روی کوکتل ایجاد کرده‌اید را با سس خردل پر کنید. سپس روی آن را با پنیر پیتزا بپوشانید. البته می‌توانید از هر پنیر دیگری به دلخواه خود استفاده کنید.
  • مرحله چهارم: حالا کوکتل‌ها را با کمی کره داخل ماهیتابه سرخ کنید. برای چند دقیقه درب ماهیتابه را ببندید تا پنیرهای روی کوکتل نیز آب شوند. البته شما می‌توانید کوکتل‌ها را داخل فر نیز بپزید.
  • مرحله پنجم: برای قرار دادن کوکتل‌ها داخل نان ساندویچی، می‌توانید از نان باگت با اندازه معمولی، نان‌های فانتزی با ابعاد کوچک یا نان‌های گرد استفاده کنید. نان را از قسمت بالایی آن برش بزنید و مقداری از خمیر اضافی را از داخل نان خارج کنید.
  • مرحله ششم: کف نان سس خردل بریزید و سپس کوکتل‌های سرخ شده را روی آن قرار دهید. متناسب با ابعاد نان، می‌توانید داخل هر نان یک یا چند عدد سوسیس قرار دهید. برای تزئین، از سس خردل، تکه‌های فلفل دلمه‌ای، قارچ یا پنیر پیتزا استفاده کنید.

چگونه کوکتل پنیری را سرخ کنیم؟

کوکتل پنیری یکی از انواع محبوب کوکتل است که در هنگام سرخ کردن آن باید دقت بیشتری داشته باشید. در مورد سوسیس کوکتل پنیری، به دلیل داشتن مغز پنیری بهتر است هنگام پخت آن را به طور کامل برش نزنید. روی کوکتل پنیری برش‌های سطحی ایجاد کنید و با دمای پایین بپزید تا به خوبی مغز پخت شود. در هنگام برش زدن سطح کوکتل نیز دقت کنید که برش‌ها عمیق نباشند تا هنگام پخت، پنیر داخل آن به بیرون نشت نکند.

برخی نکات مهم در خصوص طرز تهیه ساندویچ کوکتل پنیرینکات طرز تهیه ساندویچ کوکتل

برای آن که در طرز تهیه کوکتل سوسیس عالی و بی نقص عمل کنید، این نکات را در نظر داشته باشید.

  • برای تهیه ساندویچ کوکتل پنیری به این روش، از مخلفات زیاد مانند خیارشور، گوجه فرنگی، کاهو و سایر سبزیجات استفاده نکنید و اجازه دهید طعم سوسیس در ساندویچ غالب باشد. این نکته در خصوص طرز تهیه ساندویچ ژامبون تنوری نیز حائز اهمیت بوده و باید سعی کنید که طعم ژامبون تنوری در ساندویچ شما، غالب باشد.
  • در صورتی که به سس خردل تند علاقه ندارید، می‌توانید در هنگام تهیه سس ساندویچ، از سس‌هایی که میزان تندی کمتری دارند استفاده کنید.
  • سوسیس کوکتل به طور کلی یکی از انواع محبوب سوسیس بوده که ویژگی اصلی آن ابعاد کوچک کوکتل است. اغلب کوکتل‌ها حدود ۳۰ گرم وزن دارند و همچون سایر انواع سوسیس، میزان و نوع گوشت به کار رفته در آن‌ها متفاوت است. شما می‌توانید به دلخواه خود، انواع کوکتل گوشت یا مرغ را برای تهیه ساندویچ انتخاب کنید. درصد گوشت موجود در کوکتل پنیری معمولاً بالای ۵۰ درصد است.
  • با توجه به اندازه کوکتل، این سوسیس برای تهیه ساندویچ‌هایی با ابعاد کوچک و فانتزی ایده‌آل است. به همین دلیل می‌توانید برای پذیرایی و سفره آرایی روی ساندویچ کوکتل یا کوکتل پنیری حساب کنید. همچنین استفاده از انواع کوکتل‌ها برای تزئین سایر غذاها مانند بیکن نیز بسیار رایج است.
  • شما می‌توانید سوسیس کوکتل معمولی را مانند سایر انواع سوسیس به صورت حلقه‌ای برش زده و برای تهیه ساندویچ معمولی مورد استفاده قرار دهید.

در پایان، اگر دوست دارید غذای سالم‌تری داشته باشید، می‌توانید طرز تهیه سوسیس کالباس خانگی را دنبال کرده و آن‌ها را در منزل به صورت بهداشتی و سالم تهیه کنید.

کوکتل پنیری و تنوری با سس مخصوص آماده است…

در این مطلب طرز تهیه ساندویچ کوکتل قارچ و پنیر را آموزش داده و نکات مهم درباره درست کردن آن را معرفی کردیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما یکی از این ساندویچ‌ها را تهیه کرده و از طعم آن لذت ببرید. البته، اگر فرصت کافی برای تهیه این ساندویچ‌ها را ندارید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید  به قسمت سفارش غذا اسنپ فود مراجعه کرده و با چند کلیک ساده، ساندویچ خود را سفارش دهید و در محل آدرس تحویل بگیرید.

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(13 دیدگاه)

temranzadeh
12 آذر 1402

سلام مواد اولیه ساندویچ کوکتل پنیری چه موادهای هستند بهترین کوکتل پنیری از کدام رستوران بگیرم

  • snappfoodadmin
    12 آذر 1402

    سلام میتوانید انواع ساندویچ ها ی کوکتل پنری و تنوری و انواع فست فودها را از اسنپ فود خرید انلاین داشته باشید مواد اولیه درست کردن این کوکتل پنیری خوشمزه را هم از سایت اسنپ فود بگیرید .مواد اولیه لازم : سوسیس کوکتل پنیری و کاهو، گوجه فرنگی،خیارشور و زیتون و قارچ و سس کچاپ و نان باکت هستند

keshmiri
04 آذر 1402

سلام نکته های طرز تهیه کوکتل سوسیس خیلی خوب بود ممنون

  • snappfoodadmin
    04 آذر 1402

    سلام میتوانید نکته های طرز تهیه غذاهای فست فودی مثل تهیه پیتزا و ساندویچ مرغ سوخاری و ساندویچ اولیه را کنار نکته های طرز درست کردن آبمیوه ها و غذاهای سنتی و محلی در بلاگ اسنپ فود بخونید

jahanfar
28 آبان 1402

کوکتل قارچ و پنیر و ساندویچ کوکتل و سیب زمینی ۴ تا میخواستم عاشق غذای کوکتل هستم مرسی

  • snappfoodadmin
    28 آبان 1402

    سلام شما میتوانید انواع ساندویچ ها و کوکتل قارچ و پنیر و ساندویچ کوکتل و سیب زمینی و انواع نوشیدنی ها و انواع غذاهای فست فودی و سالادها را از اسنپ فود انلاین تهیه کنیدhttps://snappfood.ir/

mahiyar
19 مهر 1402

سلام خیلی عالی این ساندویچ کوکتل سریع هم درست میشه کلی مهمونی راه میندازه

رسول بهرامی زاده
17 مرداد 1402

چیکار کنم تا کوکتل تنوری برای ساندویچ کوکتل ترد نشود

  • snappfoodadmin
    17 مرداد 1402

    سلام در طرز تهیه کوکتل پنیری نان باگت‌هایی که با کوکتل و دیگر مواد ساندویچ پر شده را داخل فویل پیچیده و دو طرف آن را کامل ببندید و به مدت 10 الی 15 دقیقه در فر با دمای 180 درجه در فر قرار دهید. مراقب باشید هوا وارد فویل نشود این کار باعث ترد شدن ساندویچ می‌شود.

خدادیفر
17 مرداد 1402

فرق دستور پخت ساندویچ کوکتل رستورانی با دستور طرز تهیه ساندویچ کوکتل پنیری در خانه چیست

  • snappfoodadmin
    17 مرداد 1402

    سلام فرق دستور پخت ساندویچ کوکتل رستورانی با سس خردل و تهیه ساندویچ کوکتل پنیری در خانه اینکه : برای درست کردن ساندویچ کوکتل رستورانی و حرفه‌ای داشته باشیم ، تنها به سس خردل و کمی پنیر پیتزا نیاز دارید.در روش آماده سازی کوکتل رستورانی قبل از باز کردن پوشش روی کوکتل‌ها، آن‌ها را داخل آب جوش بیندازید و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه آب پز شوند.در روش پخت کوکتل پنیری خانگی دیگه کوکتل از قبل در آب جوش نمی گذارند

کشاورزی
17 مرداد 1402

سلام چطور کوکتل پنیری را سرخ کنیم تا تمام مغز کوکتل پخته بشه

  • snappfoodadmin
    17 مرداد 1402

    سلام کوکتل پنیری یکی از انواع محبوب کوکتل که در هنگام سرخ کردن آن باید دقت بیشتری داشته باشیدچون کوکتل پنیری است بهتر قبل از پخت سوسیس، کوکتل را به طور کامل برش نزنید و روی کوکتل پنیری برش‌های سطحی ایجاد کنید و با دمای پایین بپزید تا به خوبی مغز پخت شود. در هنگام برش زدن سطح کوکتل دقت کنید که برش‌ها عمیق نباشند تا وقت پخت سوسیس کوکتل ، پنیر داخل آن به بیرون از کوکتل نریزد

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود