طرز تهیه شربت یونجه برای چاقی؛ روشی کم هزینه و موثر

طرز تهیه شربت یونجه برای چاقی
2.4/5 - (5 امتیاز)

با طرز تهیه شربت یونجه برای چاقی، یک گزینه کاملا طبیعی و کم‌هزینه در اختیار دارید که مصرف آن محدودیت سنی ندارد. به علاوه، با استفاده از این روش، از عوارض داروهای شیمیایی در امان خواهید بود و چنانچه دوز و نحوه مصرف آن را به درستی رعایت کنید، می‌توانید در یک بازه زمانی نسبتا کوتاه، شاهد نتایج چشمگیری باشید. بنابراین این مقاله از اسنپ فود را بخوانید تا بتوانید خودتان در منزل، یک شربت گیاهی مفید برای چاقی تهیه کنید. در ادامه، جدول مشخصات آماده‌سازی شربت یونجه آمده است.

شربت یونجه برای چاقی
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان تهیه شربت حدود 3 ساعت
میزان سختی متوسط
میزان کالری در هر 100 گرم 33 گرم جوانه یونجه 8 کالری انرژی دارد.

طرز تهیه شربت یونجه برای چاقیطرز تهیه شربت یونجه خانگی برای چاقی

گیاه یونجه، منبعی غنی از ویتامین‌های A، C، E وK  است. آهن و پروتئین موجود در آن در تقویت بدن، عضله سازی و رفع کم‌خونی موثر است و فواید بسیار دیگری هم دارد که به آن لقب سلطان گیاهان دارویی را داده است. اما شاید یکی از مهم‌ترین فواید این گیاه که باعث شده به رغم مزه تلخ، مورد توجه بسیاری از افراد واقع شود، خاصیت چاق‌کنندگی یونجه است. این گیاه، حاوی آنزیم‌هایی است که غذا را هضم کرده و اشتهای فرد را باز می‌کند و در چاقی صورت هم بسیار موثر است. بنابراین، اگر می‌خواهید بدانید که چگونه باید از این گیاه برای چاقی استفاده کرد، در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه شربت یونجه را ببینید:

مواد لازم برای طرز تهیه شربت یونجه برای چاقی

مواد لازم برای طرز تهیه شربت یونجه برای چاقی به صورت جدول زیر است. نسبت مواد اولیه را در نظر داشته باشید و بر حسب میزان مصرف خود، مقدار آن‌ها را کم یا زیاد کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
یونجه تازه 2 کیلوگرم
آب 2 لیتر
شکر قرمز 1 کیلوگرم

مراحل طرز تهیه شربت یونجه برای چاقی

طرز تهیه شربت یونجه برای چاقی، شامل مراحل زیر است:

  • مرحله اول: یونجه‌ها را پاک کرده و خوب بشویید و خرد کنید.
  • مرحله دوم: یک ظرف مسی جادار را انتخاب کرده و 2 لیتر آب را همراه با یونجه‌های خرد شده داخل آن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب به جوش آید.
  • مرحله سوم: پس از جوش آمدن آب، شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید ترکیب آب و یونجه به مدت 1 تا 2 ساعت با حرارت کم، به صورت ریز جوش بزند و 3/2 حجم آب قابلمه، تبخیر شود.
  • مرحله چهارم: حالا شعله را خاموش کنید و آب موجود در قابلمه را از صافی عبور دهید.مراحل طرز تهیه شربت یونجه برای چاقی

نکته: یونجه‌ها را با دست فشار دهید تا آب موجود در آن‌ها به طور کامل خارج شود.

  • مرحله پنجم: دوباره آب صاف شده را به قابلمه مسی برگردانید و آن را روی شعله متوسط قرار دهید.
  • مرحله ششم: شکر سرخ را داخل قابلمه بریزید و صبر کنید تا با جوشیدن آب، کاملا حل شود.
  • مرحله هفتم: در ادامه، شعله را کمتر کنید و اجازه دهید ترکیب شربت یونجه برای 10 تا 15 دقیقه دیگر آرام بجوشد و قوام و غلظت کافی را پیدا کند.

نکته: برای امتحان میزان غلظت این شربت، مقداری از آن را داخل یک قاشق ریخته و پس از اینکه از حرارت افتاد، میان دو انگشت خود امتحان کنید. اگر شربت چسبندگی کافی را داشت و میان دو انگشت شما کش آمد، شعله گاز را خاموش کنید و قابلمه را کنار بگذارید تا خنک شود.

اگر قصد دارید با مصرف این شربت چاق شوید، باید آن را 2 بار در یک شبانه روز و به مدت 2 تا 3 هفته به صورت متناوب مصرف کنید.

طریقه مصرف عرق یونجه برای چاقی صورت

یونجه را می‌توان به صورت دمنوش یا کپسول‌ها و قرص‌های گیاهی مصرف کرد. اما مانند تمام گیاهان دیگر، یک گزینه دیگر، استفاده از عرق این گیاه مفید است.

اگر قصد دارید صورت خود را با استفاده از عرق یونجه، پُر کنید، یک دوره 14 روزه کافیست و بیش از این مقدار می‌تواند مضر باشد.

در این روش، به مدت 14 روز، صبح‌ها یک استکان عرق یونجه و عصرها نصف استکان از آن را مصرف کنید.

سپس، به مدت 2 ماه، مصرف عرق یونجه را قطع کنید و پس از آن، دوباره به مدت 2 هفته، به شیوه گفته شده، مصرف آن را از سر بگیرید.

نکته: در صورتی که طعم تلخ عرق یونجه برای شما نامطلوب است، مقداری شکر و یا 1 قاشق عسل به آن اضافه کنید.

زمان مصرف عرق یونجه برای چاقی

نحوه مصرف عرق یونجه برای چاقی بدن به این صورت است که باید 30 دقیقه قبل از غذا، یک استکان از آن را بنوشید.عرق یونجه، اشتهای فرد را زیاد می‌کند و در نهایت باعث افزایش وزن می‌شود. به طور متوسط، با مصرف مداوم این عرق، ماهیانه 4 تا 5 کیلوگرم به وزن شما اضافه خواهد شد و در صورتی که مصرف این عرق گیاهی را با جوانه گندم همراه کنید، شاهد تاثیرات چشمگیرتری خواهید بود.

البته برای درمان لاغری بدن، جلوگیری از نرمی استخوان و حتی در مورد استخوان‌بندی کودکان، مصرف این عرق تا 3 استکان در روز هم تجویز می‌شود که بستگی به شرایط فردی شما دارد و بهتر است در این مورد، با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

خواص عرق یونجهخواص عرق یونجه

از خواص عرق یونجه برای چاقی صورت که بگذریم، این عرق گیاهی، خواص دارویی دیگری هم دارد که بعضی از مهم‌ترین موارد عبارتند از:

  • زیاد‌کننده شیر مادر
  • پیشگیری‌کننده از تصلب شرایین
  • کنترل‌کننده شهوت
  • جلوگیری‌کننده از خونریزی‌های داخلی
  • درمان‌کننده کم خونی
  • زیاد‌کننده مایع منی
  • تصفیه‌کننده طبیعی خون
  • جلوگیری‌کننده از لرزش و رعشه بدن
  • کاهش‌دهنده قند خون
  • درمان‌کننده نرمی استخوان
  • قاعده آور
  • درمان‌کننده طبیعی اعتیاد

نکته: عرق یونجه را در ظروف شیشه‌ای تیره رنگ یا آلومینیومی نگهداری کنید و از قرار دادن آن در معرض نور آفتاب، گرما و رطوبت بپرهیزید.

برای چاقی، از شربت و عرق یونجه کمک بگیر…

نحوه تهیه شربت یونجه را به طور کامل برای شما توضیح دادیم. اما، اگر برای تهیه شربت یونجه در منزل، وقت کافی ندارید، عرق یونجه هم می‌تواند جایگزین مناسبی برای شما باشد. اگر هم تمایل داشتید عرق یونجه تهیه کنید، اسنپ فود می‌تواند به شما کمک کند. به این منظور، لازم است به قسمت سفارش آنلاین دمنوش بروید و محصول مورد نیاز خود را با چند کلیک ساده و در منزل سفارش دهید.

نظرات کاربران