آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه شیرینی نعلی خانگی
آموزش آشپزی
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه شیرینی نعلی خانگی، شیرینی موردعلاقه همه سنین

زهرا دهقان 10 اسفند 1400 5 دقیقه

دوست دارید شیرینی نعلی را به روش بازاری، اما در منزل تهیه کنید؟ شیرینی نعلی یکی از شیرینی‌های سنتی کشورمان محسوب می‌شود که در ایام قدیم به عنوان شیرینی عید نوروز طبخ و استفاده می شد. امروزه نیز در مجالس و مهمانی‌ها مخصوصا در مهمانی‌های عید شیرینی نعلی بسیار سرو می‌شود. در این مطلب قصد داریم که طرز تهیه شیرینی نعلی خانگی را توضیح داده و مراحل پخت آن را دنبال کنیم.

این روزها اما فارغ از زمان‌های مناسبتی می‌توان این شیرینی خوشمزه و در عین حال ساده را تهیه و در هر محفلی سرو کرد. همان طور که اشاره کردیم در این جا برای طبخ این شیرینی با آن بافت بی نظیر و فوق العاده‌اش می‌توانید آموزش امروز را دنبال کنید.

شیرینی نعلی

تعداد نفرات 6 نفر
زمان آماده سازی 25 دقیقه
زمان پخت 45 دقیقه
میزان سختی متوسط

شیرینی نعلی پرطرفدار و دوست داشتنی

طرز تهیه شیرینی نعلی با روغن جامد

شیرینی نعلی از آن دست شیرینی‌های ساده اما پرطرفداری به حساب می‌آید که با دم دست‌ترین مواد اولیه که در هر آشپزخانه‌ای پیدا می‌شود، قابل تهیه است. اما شاید برای شما سوال باشد که چرا شیرینی نعلی به این نام شناخته می‌شود؟

نامگذاری در قدیم ساده‌تر از آن چیزی بود که این روزها رواج دارد. به این دلیل که این خوراکی دلبرانه نیز به دلیل ظاهر خود که شباهت زیادی به نعل دارد به این نام شهرت پیدا کرده است. مایل هستید این شیرینی را با مواد باکیفیت خانگی تهیه کنید؟ پس در مقاله طرز تهیه شیرینی نعلی خانگی با ما همراه باشید.

مواد اولیه تهیه شیرینی نعلی

مواد اولیه‌ای که برای تهیه این شیرینی نیاز دارید به شرح زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد 340 گرم
پودر قند 80 گرم
وانیل خالص 2/1 قاشق چای خوری
زرده تخم مرغ 2 عدد
کره 200 گرم
پودر بادام 3 قاشق غذاخوری

مواد لازم جهت تزیین

برای تزئین این شیرینی خوشمزه و پرطرفدار به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
شکلات تخته‌ای 50 گرم
خامه 100 گرم
کره 10 گرم
وانیل 1 اونس
ترافل‌های رنگی به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی نعلی خانگی

طرز تهیه شیرینی نعلی با روغن قنادی

برای دنبال کردن طرز تهیه شیرینی نعلی بازاری، این مراحل را در نظر داشته باشید:

  • مرحله اول: کمی قبل از اینکه شروع به کار کنید، باید فر را روشن کنید و کره را بیرون از یخچال قرار دهید تا نرم شود. پس از آن باید پودر قند را به همراه کره در یک ظرف مناسب ریخته و چند دقیقه هم بزنید. برای ترکیب کردن مواد از همزن برقی استفاده کنید. مخلوط کردن را تا تغییر رنگ مواد ادامه دهید. در این مرحله باید ترکیب کمی حجیم شده باشد. در طرز تهیه شیرینی نعلی بدون کره کافی است این مرحله را حذف کنید.
  • مرحله دوم: در مرحله بعد باید بوی زهم تخم مرغ را بگیرید. برای این کار وانیل را به تخم مرغ اضافه کرده و با چنگال کمی هم بزنید. سپس مخلوط را به ترکیب اصلی اضافه کنید. در این مرحله هم باید مواد را برای چیزی نزدیک به 3 دقیقه با همزن مخلوط کنید. بهتر است که همزن را روی دور تند قرار دهید.
  • مرحله سوم: نوبت اضافه کردن آرد و پودر بادام به ترکیب اصلی است. پس کم کم شروع به اضافه کردن آن‌ها کنید. اما این کار را با الک انجام دهید و همزمان مخلوط را با لیسک هم بزنید. در انتها مواد را حسابی با هم ترکیب کنید.
  • مرحله چهارم: اضافه کردن آرد را تا جایی که خمیر فرم گرفت و جمع شد، ادامه دهید. در برخی از مواقع حتی ممکن است به آرد بیشتری هم نیاز داشته باشید. دقت داشته باشید که خمیر نباید به دست بچسبد و بافت آن فوق العاده نرم و لطیف باشد.
  • مرحله پنجم: در ادامه طرز تهیه شیرینی نعلی خانگی، باید خمیر را درون کیسه فریزری قرار دهید و درون یخچال بگذارید تا استراحت کند. برای استراحت یک ساعت زمان بدهید.
  • مرحله ششم: بعد از استراحت خمیر را از یخچال درآورده و به اندازه نصف گردو از آن برداشته و لوله کنید. خمیر باید به شکل نعل درآید.
  • مرحله هفتم: خمیرهای فرم داده شده را در سینی بچینید و در دمای 170 درجه سانتی گراد حدود 12 دقیقه یا کمی بیشتر بپزید.

طرز تهیه گاناش برای تزیین شیرینی نعلی

به هر روشی که دوست داشته باشید می‌توانید شیرینی نعلی را تزیین کنید. در اینجا ما تصمیم گرفتیم طرز تهیه گاناش شکلاتی را برای تزیین به شما آموزش دهیم. مراحل تزئین به صورت زیر است. با ما همراه باشید:

  • مرحله اول: شکلات‌های تخته‌ای را خرد کنید.
  • مرحله دوم: خامه، کره و وانیل را درون یک شیرجوش نچسب بریزید و روی شعلۀ ملایم گاز قرار دهید و همزمان مخلوط را آرام آرام هم بزنید.
  • مرحله سوم: همزدن مواد را تا ذوب شدن کره و خامه ادامه دهید و زمانی که مخلوط به نقطه جوش رسید شکلات‌ها را به آن اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: دقت کنید که کمتر از یک دقیقه بعد شعله را خاموش کنید و با استفاده از لیسک مخلوط را هم بزنید تا تکه‌های شکلات ذوب شده با مخلوط به خوبی ترکیب شوند.
  • مرحله پنجم: در انتها اجازه دهید گاناش خنک شود. سپس شیرینی‌ها را از یک سمت درون سس شکلاتی زده و با ترافل رنگی تزیین کنید.

نکات مهم هنگام طبخ شیرینی نعلی

نکات مهم در طرز تهیه شیرینی نعلی با روغن صاف

طرز تهیه شیرینی نعل اسبی بسیار ساده است اما بهتر است تمامی نکات را در تهیه این شیرینی به خاطر بسپارید.

  • توجه کنید که در دستور شیرینی نعلی منظور ما از کره نرم شده، کره‌ای است که با فشار آرام دست فرو رفته می شود نه کره‌ای که ذوب شده است.
  • اگر شیرینی‌های شما ضخامت زیادی نداشته باشد، تغییر رنگ آن به طلایی نشانه خوبی از پخت کامل است.
  • برای اینکه از خشک شدن شیرینی‌های خود جلوگیری کنید، در هیچ صورتی هنگام درست کردن خمیر آن را ورز ندهید.
  • هنگام فرم دادن خمیر حتما مابقی خمیر را درون نایلون بگذارید تا خشک نشود. البته طرز تهیه شیرینی نعلی با روغن مایع، کمک می‌کند که رطوبت و نرمی این شیرینی حفظ شود.
  • ماندن بیش از حد شیرینی در فر پس از پخت باعث نرم شدن آن می‌شود و در صورت مدت زمان پخت بالا با شیرینی‌های خشک مواجه خواهید بود.
  • برای اینکه شیرینی با کیفیتی داشته باشید، بهتر است از ترازوی آشپزخانه کمک بگیرید. این کار کمک می‌کند تا بتوانید اندازه‌ها را دقیق تر داشته باشید.
  • می‌توانید به جای پودر قند از شکر آسیاب شده استفاده کنید.
  • شما این امکان را دارید که با کمک گرفتن از یک تابه درب دار، طرز تهیه شیرینی نعلی بدون فر را دنبال کرده و با دقت بیشتری این شیرینی را بدون فر تهیه کنید.
  • هنگام فرم دادن شیرینی می‌توانید دست خود را چرب کنید.
  • در طرز تهیه شیرینی نعلی خانگی، در صورت استفاده از روغن قنادی به جای کره می‌توانید شیرینی‌ها را درون ظرف درب بسته بیرون از یخچال هم نگهداری کنید.
  • اضافه کردن بیش از حد آرد به مخلوط باعث ترک خوردن شیرینی خواهد شد.
  • در صورتی که می‌خواهید گاناش شما کمی غلیظ تر باشد، باید میزان شکلات را بیشتر کنید. در حقیقت طرز تهیه شیرینی نعلی با پیمانه لیوان، کمک خواهد کرد تا اندازه گیری مواد اولیه، راحت‌تر باشد.
  • برای تزیین سریع‌تر می‌توانید چند تکه شکلات تخته‌ای را بن ماری کرده و به جای گاناش استفاده کنید.

برای دید و بازدید های نوروزی جای شیرینی نعلی خالی است…

اگر به پختن کیک  شیرینی علاقه دارید، می‌توانید از طرز تهیه شیرینی نعلی خانگی استفاده کنید. برای طبخ شیرینی نعلی با بافتی نرم، دقیقا طبق مراحل گفته شده پیش بروید. این شیرینی در عین سادگی حساس است، پس بهتر است میزان مواد لازم را تغییر ندهید. تمامی نکات را به خوبی رعایت کنید تا بتوانید یک شیرینی نعلی بی نظیر تهیه کنید. در صورتی که شرایط پخت این شیرینی بی نظیر را ندارید می‌توانید با سفارش آنلاین شیرینی از اسنپ فود آن را درب منزل خود تحویل بگیرید.

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود