فراپاچینو چیست؟ + طرز تهیه فراپاچینو سرد و خوشمزه

طرز تهیه فراپاچینو

فراپاچینو یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های فصول گرم سال است که می‌توان از طعم عالی آن لذت برد. این نوشیدنی یخی بر پایه قهوه درست می‌شود و به نسبت دیگر نوشیدنی‌ها حجم بیشتری دارد. به علاوه با خوردن این نوشیدنی خوشمزه، متوجه خواهید شد که فراپاچینو نسبت به انواع قهوه شیرین‌تر است، اما در نظر داشته باشید که میزان کافئین بیشتری نیز دارد. در ادامه طرز تهیه فراپاچینو را به طور کامل آموزش داده و سپس به معرفی تفاوت‌های آن با کاپوچینو می‌پردازیم.

فراپاچینو
تعداد نفرات 2 نفر
زمان آماده‌سازی 10 دقیقه
زمان تهیه 5 دقیقه
میزان سختی متوسط

فراپاچینو چیست؟عکس فراپاچینو

همان طور که اشاره کردیم، نوشیدنی فراپاچینو سرد بوده و بر پایه قهوه درست می‌شود. فراپاچینو محبوب اولین بار توسط شرکت استارباکس ابداع شد و پس از آن در منوی بسیاری از کافه‌ها جای گرفت. این نوشیدنی برای دوستداران قهوه گزینه‌ای ایده‌آل بوده و انتخاب مناسبی برای فصول گرم سال است. فراپاچینو علاوه بر خنک بودن، به دلیل وجود کافئین، انرژی مورد نیاز بدن را هم تامین می‌کند.

اما مواد اصلی‎ فراپاچینو کدامند؟ خیلی از افراد فکر می‌کنند که در این نوشیدنی بستنی وجود دارد. در واقع این نوشیدنی را با میلک شیک اشتباه می‌گیرند و فکر می‌کنند که می‌توان شیک فراپاچینو تهیه کرد. در صورتی که در یک فراپاچینوی واقعی هیچ نوع بستنی استفاده نمی‌شود، بلکه در واقع این نوشیدنی ترکیبی از شیر، یخ و قهوه است. با این وجود اگر به دنبال یک نوشیدنی هستید که در آن از بستنی استفاده شود، طرز تهیه دسر آفوگاتو انتخاب بسیار مناسبی است.

طرز تهیه فراپاچینو سرد و خوشمزهفراپاچینو خوشمزه

طرز تهیه این نوشیدنی محبوب بسیار ساده است و برای آماده کردن آن، فقط باید مواد اولیه را با یکدیگر ترکیب کنید. این نوشیدنی را می‌توان با انواع سیروپ یا همان شربت‌های غلیظ هم تهیه کرد. اگر چه در این آموزش قرار است که از سیروپ کارامل استفاده کنیم، اما شما امکان جایگزین کردن آن با سیروپ‌های دیگر مانند شکلات و سیروپ میوه‌ای را خواهید داشت.

مواد اولیه برای طرز تهیه فراپاچینو

برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه و خنک، مواد اولیه زیر را آماده کنید. همانطور که مشاهده می‌کنید، در تهیه فراپاچینو نیز مانند طرز تهیه آیس کافی وجود یخ الزامی است.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
اسپرسو 2 تا 3 شات
شیر نصف لیوان
یخ خرد شده نصف لیوان
سیروپ کارامل به مقدار کافی
خامه نصف قاشق غذاخوری
شکر قهوه‌ای به مقدار کافی

دستور تهیه نوشیدنی فراپاچینو سادهطرز تهیه فراپاچینو ساده

برای تهیه این نوشیدنی تابستانی، مراحل زیر را به دقت دنبال کنید. اگر چه طرز تهیه فراپاچینو در خانه ساده است، اما استفاده از این دستور تهیه باعث می‌شود تا طعم و ظاهر جذاب‌تری داشته باشد.

  • مرحله اول: برای درست کردن فراپاچینو، ابتدا 2 شات اسپرسو تهیه کنید. برای این کار می‌توانید از قهوه ساز کمک بگیرید و در صورتی که قهوه ساز در دسترس نبود، می‌توانید اسپرسو را روی گاز یا با استفاده از موکاپات آماده کنید.
  • مرحله دوم: یخ‌های قالبی را درون مخلوط کن بریزید و سپس سیروپ کارامل را به یخ بیافزایید.
  • مرحله سوم: در انتها شیر، خامه، شکر و اسپرسو را اضافه کرده و مخلوط کن را روشن کنید. توجه داشته باشید که اندازه یخ‌ها نباید خیلی ریز یا خیلی درشت باشند.
  • مرحله چهارم: نوشیدنی شما آماده است. آن را داخل یک لیوان شیشه‌ای ریخته و با خامه تزئین کنید.

نکات مهم برای درست کردن نوشیدنی فراپاچینوانواع فراپاچینو

برای آن که دستور تهیه این نوشیدنی را به بهترین شکل پیش ببرید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • افزودن خامه به فراپاچینو اختیاری است، اما در طعم و مزه نهایی آن موثر خواهد بود. البته خامه باعث می‌شود کالری این نوشیدنی بالاتر رفته و چربی آن نیز افزوده شود.
  • برای درست کردن این نوشیدنی لازم نیست که حتما از اسپرسو استفاده کنید. شما می‌توانید انواع قهوه مانند قهوه‌های دمی از جمله قهوه فرانسه را نیز به کار ببرید.
  • این نوشیدنی را معمولا در لیوان یا ماگ‌های بزرگ و به همراه نی سرو می‌کنند.
  • برای تزئین یا گارنیش فراپاچینو نیز می‌توانید از پودر قهوه و همچنین سس شکلات یا کارامل استفاده کنید.
  • به دلیل وجود سیروپ، این نوشیدنی شیرین خواهد بود، اما اگر تمایل داشتید آن را شیرین‌تر کنید، بهتر است به جای شکر سفید، شکر قهوه‌ای را جایگزین کنید. دلیل استفاده از شکر قهوه‌ای آن است که این شکر طعم قهوه را خراب نمی‌کند.

طرز تهیه فراپاچینو شکلاتطرز تهیه فراپاچینو شکلات

برای تهیه فراپاچینو شکلاتی، کافی است که به مواد اولیه آن، یک قاشق غذاخوری سرخالی پودر کاکائو اضافه کنید. به این ترتیب، طعم نوشیدنی شما شکلاتی شده که به مراتب خوشمزه‌تر می‌شود. برای کسانی که عاشق طعم شکلات هستند، فراپاجینو شکلاتی انتخاب مناسب‌تری است.

طرز تهیه فراپاچینو استارباکس کاراملی

برای آن دسته از افرادی که به نوشیدنی‌های کاراملی علاقه‌مند هستند، اضافه کردن یک قاشق غذاخوری کرم کارامل شیرین به فراپاچینو، تجربه فوق العاده‌ای خواهد بود. به این شکل یک کارامل فراپاچینو بسیار خوشمزه در اختیار دارید که حتما از نوشیدن آن، شگفت‌زده می‌شوید. کارامل فراپاچینو طعم فوق‌العاده‌ای داشته و احتمالا شما نیز به آن علاقه‌مند خواهید شد.

طرز تهیه فراپه توت فرنگیطرز تهیه فراپه توت فرنگی

یکی از نوشیدنی‌های بسیار خوشمزه و خنک فراپه توت فرنگی است. اگر نام تجاری استارباکس را در نظر نگیریم، در حقیقت فراپاچینو نوعی فراپه است که در فراپاچینو، از مواد اولیه دیگری مانند خامه و شیر جوشیده نیز استفاده می‌کنند. پس تفاوت فراپه و فراپاچینو را می‌توان در مواد اولیه آن‌ها در نظر گرفت و اینکه در تهیه فراپه بر خلاف فراپاچینو بستنی نیز وجود دارد.

مواد اولیه تهیه فراپه توت فرنگی

برای تهیه این نوشیدنی، به مواد اولیه زیر نیاز دارید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
بستنی 2 پیمانه
شیر 1 پیمانه
توت فرنگی 4 عدد
پوره توت فرنگی 1 پیمانه
برگ نعنا چند عدد
شکر یک و نیم قاشق سوپ خوری
یخ پودری پیمانه

دستور تهیه فراپه توت فرنگی

برای درست کردن فراپه توت فرنگی، کافی است که مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: پوره توت فرنگی و شکر را با هم مخلوط کنید.
  • مرحله دوم: بستنی و شیر را در مخلوط کن ریخته و با دور متوسط بزنید تا یک‌دست شوند.
  • مرحله سوم: یخ پودری، پوره توت فرنگی و شکر را نیز به مخلوط کن اضافه کرده و چند پالس بزنید.
  • مرحله چهارم: پس از آنکه مواد نوشیدنی ترکیب شدند، آن را در لیوان مناسب بریزید و با توت فرنگی تازه و برگ نعنا تزئین کنید.

کاپوچینو چیست؟کاپوچینو چیست

کاپوچینو، یک نوشیدنی گرم است که از ترکیب اسپرسو، شیر و فوم شیر تهیه می‌شود. در طرز تهیه کاپوچینو، نسبت قهوه به شیر 1 به 3 است. کاپوچینو را در فنجان سرو می‌کنند که اندازه استاندارد آن 150 میلی‌لیتر خواهد بود. این نوشیدنی پرطرفدار معمولا با 1 شات یا 2 شات اسپرسو تهیه می‌شود. البته نباید بیشتر از 2 شات اسپرسو استفاده کرد، زیرا طعم نوشیدنی را تغییر می‌دهد.

همان طور که در بالا نیز دیدیم، فراپاچینو، به عنوان یک نوشیدنی سرد کاربرد دارد، درحالی که کاپوچینو یک نوشیدنی گرم است. اما این دو شباهت‎‌های زیادی با یکدیگر دارند. به طور مثال هر دوی آن‌ها بر پایه اسپرسو درست شده و شیر نیز در مواد اولیه آن‌ها دیده می‌شود. در ادامه به بررسی تفاوت فراپاچینو با کاپوچینو بیشتر می‌پردازیم.

تفاوت کالری فراپاچینو و کاپوچینو

مقدار کالری فراپاچینو به اندازه قابل توجهی از کاپوچینو بیشتر است. همچنین علاوه بر شیر، مقداری سیروپ، خامه و شکر قهوه‌ای نیز به فراپاچینو اضافه شده و باعث می‌شود تا میزان کالری این نوشیدنی بالاتر رود. با این حساب اگر رژیم لاغری دارید، بهتر است فراپاچینو را برای مدتی کنار بگذارید. به طور کلی می‌توان گفت که این نوشیدنی یخی جزو نوشیدنی‌های پرکالری به حساب می‌آید.

دمای فراپاچینو و کاپوچینو

همانطور که گفته شد، فراپاچینو یک نوشیدنی سرد بوده که این سرما به دلیل وجود تکه‌های یخ خورد شده در نوشیدنی است؛ در حالی که کاپوچینو از شیر داغ و اسپرسو تهیه می‌شود. به خاطر داشته باشید که فراپاچینو درواقع همان کاپوچینوی یخی نیست و این دو تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند.

قهوه به کار رفته در فراپاچینو و کاپوچینو

برای درست کردن کاپوچینو حتما باید اسپرسو به کار ببرید. در حالی که برای درست کردن فراپاچینو می‌توانید از انواع قهوه‌های دمی مانند قهوه فرانسه نیز استفاده کنید. برای یاد گرفتن طرز تهیه قهوه دمی هم می‌توانید به مجله اسنپ فود مراجعه کنید.

کافئین فراپاچینو و کاپوچینوکافئین فراپاچینو و کاپوچینو

اگر در تهیه این دو نوشیدنی از مقدار اسپرسو یکسانی استفاده کنید، میزان کافئین موجود در کاپوچینو بیشتر خواهد بود. برای تهیه فراپاچینو نیز از ۲ یا ۳ شات اسپریو استفاده می‌کنند. در صورتی که تعداد شات‌های اسپرسو افزایش یابد، منطقی است که مقدار کافئین آن از کاپوچینو بیشتر شود.

سیروپ‌های قابل افزودن به فراپاچینو

اگر چه تا به حال انواع فراپاچینوهای میوه‌ای را در منوی کافه‌ها مشاهده کرده‌‌اید، اما باید بدانید که در صورتی که در این نوشیدنی به جای قهوه از میوه استفاده کنند، آن نوشیدنی دیگر فراپاچینو نیست؛ زیرا ماده اصلی فراپاچینو را قهوه تشکیل می‌دهد. سیروپ‌هایی که می‌توان به یک فراپاچینو واقعی افزود، سیروپ کارامل، سیروپ شکلات و سیروپ آیریش هستند.

طرز تهیه فراپاچینو در منزل با کالری کمترطرز تهیه فراپاچینو در منزل با کالری کمتر

فراپاچینو یک نوشیدنی پر کالری است، اما اگر تمایل داشته باشید کالری این نوشیدنی جذاب را به حداقل برسانید، می‌توانید از چندین دستور پیروی کنید. برای درست کردن یک نوشیدنی کم کالری باید از شیر کم چرب استفاده کنید. خامه را از طرز تهیه این نوشیدنی حذف کرده و به همان شیر اکتفا کنید. توجه داشته باشید که مقدار یخ تفاوتی ندارد.

در ادامه شکر را نیز حذف کنید و مقدار سیروپ کمتری در نوشیدنی بریزید یا به طور کلی آن را حذف کنید؛ در واقع تنها شیر، یخ و قهوه باقی خواهد ماند. البته در این میان توجه داشته باشید که مقدار شیر نسبت به اسپرسو بیشتر می‌شود.

فراپاچینو، حس خنک سیروپ و اسپرسو….

در این مطلب طرز تهیه فراپاچینو را آموزش دادیم. شما می‌توانید این نوشیدنی خوشمزه را در منزل تهیه کرده و در روزهای گرم سال، از طعم آن لذت ببرید. البته، اگر چه تهیه این نوشیدنی خنک و خوشمزه در منزل جذابیت خود را دارد، اما شما می‌توانید با سفارش آنلاین از کافه اسنپ فود، به راحتی این نوشیدنی خوشمزه را سفارش داده و در محل آدرس خود تحویل بگیرید.

نظرات کاربران

tahoureszalifar
28.آبان.1402

فراپاچینو چه هستش که حالا من با طرز تهیه فراپاچینو آشنا بشم !؟

    snappfoodadmin
    30.آبان.1402

    سلام نوشیدنی فراپاچینو سرد بوده و بر پایه قهوه درست می‌شود و نسبت به انواع قهوه شیرین‌تر است و میزان کافئین بیشتری نسبت به قهوه دارد
    فراپاچینو خنک به دلیل وجود کافئین، انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.این نوشیدنی ترکیبی از شیر، یخ و قهوه است.
    کارامل فراپاچینو خوشمزه هستش در صورت تمایل این این نوشیدنی بر پایه قهوه را امتحان کنید