طرز تهیه فیله سوخاری ترد و خوشمزه؛ سالم و مقوی

فیله سوخاری را در کنار سس‌های خوشمزه نوش جان کنید.
2.7/5 - (3 امتیاز)

فیله سوخاری یکی از انواع فست فودهایی است که طرفداران بسیاری به خصوص در بین بچه‌ها دارد و در کنار طعم فوق العاده ‌اش، سرشار از پروتئین هم است. این غذای خوشمزه را می‌توان به تنهایی میل کرد ولی در کنار سالاد یک وعده غذایی بسیار مفید می‌شود که منبعی از ویتامین‌ و پروتئین را برای شما به همراه دارد.

طرز تهیه فیله سوخاری ترد به اوایل قرن نوزده در آمریکا برمی‌گردد. آمریکایی‌ها نحوه پخت مرغ به شیوه مردم اسکاندیناوی و آفریقا ترکیب کردند و به این غذای هیجان انگیز رسیدند.

فیله سوخاری را به همراه عزیزانتان درست کنید.

درست کردن فیله سوخاری به همراه دوستانتان تجربه‌ای بی‌نظیر است.

فیله سوخاری فقط به چند قلم مواد اولیه احتیاج دارد و در مدت کوتاهی به سرعت آماده می‌شود در نتیجه می‌تواند یک پیشنهاد عالی برای وقت‌هایی باشد که زمان کوتاهی دارید، خیلی گرسنه هستید و از همه مهم‌تر هوس یک فست فود خوشمزه کردید! اگر دوست دارید این غذای فوق العاده را خودتان در منزل آماده کنید با ما همراه باشید که در ادامه به طور مفصل به طرز تهیه فیله سوخاری ترد می‌پردازیم.

 

طرز تهیه فیله مرغ سوخاری چیکن استریپس رستورانی

یک نکته مهم که خیلی از افراد نمی‌دانند این است که فیله مرغ، سینه مرغی که استخوان‌هایش جدا شده نیست. فیله مرغ ماهیچه‌های مخروطی زیر سینه هستند که بافتی بسیار نرم‌تر و لطیف‌تر دارند.

به همین دلیل فیله مرغ خیلی زودتر سرخ شده و مغز پخت می‌شود و برای این غذا هم توصیه می شود که از فیله مرغ استفاده کنید اما اگر در دسترستان نیست می‌توانید استخوان‌های سینه مرغ را جدا کرده، برش‌های باریکی به آن زده و از سینه مرغ برای تهیه مرغ سوخاری استفاده کنید.

 

200 کالری میزان کالری در هر 100 گرم
25 دقیقه زمان آماده سازی
20 دقیقه زمان لازم برای پخت
3 تا 4 نفر تعداد نفرات

 

به نظر نباید وقت را این تلف کرد بهتر است هر چه سریع‌تر به سراغ طرز تهیه فیله سوخاری با پودر سوخاری برویم:

 

8 عدد فیله مرغ
3 عدد تخم مرغ
2 لیوان پودر سوخاری
2 لیوان آرد
1 قاشق غذا خوری خردل ملایم
2 قاشق غذا خوری آب لیمو
به میزان لازم نمک، فلفل، زردچوبه، پودر سیر و پاپریکا

 

فیله سوخاری را در کنار سس‌های خوشمزه نوش جان کنید.

استفاده از سس‌های مختلف در کنار فیله سوخاری برای داشتن یک طعم فوق العاده‌.

  • مرحله اول

فیله‌های مرغ را شسته و به اندازه‌های دلخواه برش می‌زنیم. سپس آن‌ها را داخل یک ظرف ریخته و همه ادویه ها را به همراه آب لیمو و خردل ملایم به آن اضافه می‌کنیم. فیله‌ها را خوب ماساژ می‌دهیم تا مواد اضافه شده به خوبی به خوردش برود. سپس ظرف فیله‌ها را حدود یک ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا کاملا مزه‌دار شوند.

  • مرحله دوم

زمانی که فیله‌ها داخل یخچال هستند زمان مناسبی برای آماده سازی مواد سوخاری است. داخل یک ظرف تخم مرغ‌ها را شکسته و آن‌ها را به خوبی هم می‌زنیم تا یک دست شوند. در یک ظرف دیگر آرد را به همراه فلفل و نمک مخلوط می‌کنیم. در ظرف سوم پودر سوخاری را می‌ریزیم. بهتر است برای پودر سوخاری از پودر پانکو استفاده کنیم تا کاملا فیله سوخاری‌هایمان شبیه فیله سوخاری‌های رستورانی ترد شود.

  • مرحله سوم

فیله‌های آماده شده را پس از یک ساعت از یخچال در می‌آوریم. سپس آن‌ها را به ترتیب داخل آرد، تخم مرغ و در آخر پودر سوخاری می‌غلتانیم. برای همه فیله‌ها این ترتیب را تکرار می‌کنیم تا همه فیله‌ها به خوبی سوخاری شوند.

  • مرحله چهارم

داخل یک تابه مناسب مقداری روغن ریخته و اجازه می‌دهیم تا روغن به خوبی داغ شود، سپس فیله‌ها را داخل روغن داغ می‌اندازیم. شعله را روی حالت متوسط قرار بدهید تا فیله‌ها به خوبی مغز پخت شوند. پس از حدود ده دقیقه فیله‌های سوخاری شما آماده است. آن‌ها را از تابه خارج کنید و با استفاده از دستمال کاغذی یا دستمال روغن‌گیر، روغن اضافه آن‌ها را بگیرید. حالا فیله‌ها آماده نوش جان شدن هستند!

 

طرز تهیه فیله سوخاری پفکی؛ محبوب کودکان

برای اینکه فیله سوخاری‌ها حالت پفکی بگیرند ما نیاز به کمی ماءالشعیر یا دلستر و مقدار کمی بکینگ پودر داریم. در مرحله‌ای که مواد سوخاری را آماده می‌کنیم، یک پیمانه دلستر را با یک پیمانه آرد و یک پنجم پیمانه بکینگ پودر مخلوط کرده و کم کم آرد را به آن اضافه می‌کنیم تا غلظتی شبیه به غلظت ماست پیدا کند.

برای یک وعده‌ی غذایی هیجان‌انگیز، فیله سوخاری پفکی را امتحان کنید.

فیله سوخاری‌های پفکی؛ یک پیشنهاد هیجان انگیز.

در واقع در این روش از آرد تنها استفاده نمی‌کنیم و آن را با دلستر و بکینگ پودر و آب مخلوط می‌کنیم و سپس فیله‌ها را در آن غلتانده و سرخ می‌کنیم. استفاده از این روش باعث می‌شود فیله سوخاری‌ها پفکی و لذیذ شوند.

اگر این غذا را برای بچه‌ها آماده می‌کنید احتمالا این مدل سوخاری را بیشتر دوست خواهند داشت. پیاز سوخاری یکی دیگر از انواع سوخاری‌هایی است که با استفاده از این روش طعم بی‌نظیری پیدا می‌کند. اگر دوست دارید در مورد پیاز سوخاری و طرز تهیه آن بیشتر بدانید، طرز تهیه پیاز سوخاری را از دست ندهید.

 

 

طرز تهیه فیله سوخاری با ماست؛ خوشمزه‌تر از همیشه

مزه دار کردن فیله‌ها با استفاده از ادویه‌های مختلف یک روش معمول است که حتما تا به حال حتی برای یک بار هم که شده از آن استفاده کرده‌اید. ما در این بخش می‌خواهیم یک روش متفاوت و فوق العاده را برای مزه دار کردن فیله‌ها به شما پیشنهاد بدهیم.

برای داشتن یک طعم جدید کافی است از ماست برای مزه‌دار کردن فیله‌ها استفاده کنید. مقداری ماست را داخل یک ظرف به همراه پودر سیر و آویشن مخلوط کنید. اگر دوست دارید عطر سیر بیشتر احساس شود می‌توانید از یک حبه له شده سیر خام به جای پودر سیر استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از جعفری خرد شده هم استفاده کنید. مواد را به خوبی مخلوط کرده و سپس فیله‌ها را به مواد آماده شده اضافه کنید. مواد را به خوبی به فیله‌ها مالیده و یک ساعت اجازه می‌دهیم تا مزه‌دار شوند. فیله‌های متفاوت شما آماده سوخاری شدن هستند.

 

طرز تهیه فیله سوخاری پنیری؛ پرطرفدار و دلپذیر

استفاده از پنیر در فیله سوخاری، طعم آن را بی‌نظیر خواهد کرد. یک ترکیب فوق العاده که کمتر کسی می‌تواند از آن بگذرد ولی باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که استفاده از پنیر کالری فیله سوخاری‌های شما را بیشتر خواهد کرد.

شما برای طرز تهیه فیله سوخاری پنیری به کمی پنیر پیتزا و پنیر گودا احتیاج دارید. برای این مدل از فیله سوخاری سعی کنید از فیله‌های درشت‌تری استفاده کنید. فیله‌ها را بین دو لایه کیسه قرار داده و با استفاده از بیفتک آن‌ها را به خوبی پهن کنید سپس ادویه‌ها با هم مخلوط کرده و به خوبی به سطح داخلی فیله‌ها بمالید.

فیله‌های پهن شده را یک ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه‌دار شوند. پس از اینکه آن‌ها را از یخچال بیرون آوردید کمی پنیر پیتزا داخل آن ریخته و یک ورق پنیر گودا نیز روی پنیر پیتزاها بگذارید. سپس فیله‌ها را به آرامی رول کنید. رول‌ها را کاملا فیکس کنید تا از هم باز نشوند. بعد از این مرحله به سراغ سوخاری کردن آن‌ها بروید.

 

طرز تهیه فیله سوخاری بدون پودر سوخاری

بالاتر به طرز تهیه فیله سوخاری با پودر پانکو پرداختیم، اگر پودر سوخاری در دسترستان نیست یا دوست ندارید از پودر سوخاری استفاده کنید ما یک طرز تهیه فوق العاده بدون پودر سوخاری برای شما داریم. در زمانی که فیله‌ها در حال مزه دار شدن در یخچال هستند، آرد را در یک ظرف با نمک، فلفل، پودر سیر، پاپریکا  و کمی آویشن مخلوط کنید.

در یک ظرف دیگر نصف پیمانه شیر را با یک پیمانه آب مخلوط کنید. اگر شیر نداشتید آب سرد کفایت می‌کند ولی استفاده از شیر فیله سوخاری‌های شما را بسیار تردتر می‌کند. پس از اینکه فیله‌ها را از یخچال بیرون آوردید آن‌ها را داخل مخلوط آرد و ادویه غلتانده و سپس داخل ظرف شیر و آب ببرید. سپس مجددا فیله‌ها را وارد ظرف آرد کرده و بغلتانید. بعد از این مرحله فیله سوخاری‌ها را داخل روغن داغ سرخ کنید.

 

طرز تهیه فیله سوخاری در فر؛ رژیمی و سالم

شاید یکی از دغدغه‌های شما برای آماده کردن این غذا، استفاده زیاد از روغن برای سرخ کردن فیله‌ها باشد. درست کردن این غذا در فر به خوبی این چالش شما را حل کرده و فیله سوخاری‌های ترد و به مراتب سالم‌تری را به شما تحویل می‌دهد.

در این روش فر را روی درجه 180 درجه سانتی گراد قرار بدهید و اجازه دهید تا کاملا گرم شود. در این فاصله سطح سینی فر را با مقدار کمی روغن چرب کنید. فیله‌ها را روی سینی فر چیده و کمی روغن روی آن‌ها اسپری کنید تا خیلی خشک نشوند.

سپس سینی را به مدت 10 دقیقه داخل فر قرار دهید. فیله‌های سوخاری شما با استفاده از کمترین میزان روغن آماده هستند. ناگت مرغ یکی دیگر از انواع فست فودهای ترد و خوشمزه‌ای است که با استفاده از مرغ تهیه می‌شود. شما می‌توانید با مطالعه طرز تهیه ناگت مرغ این غذای خوشمزه را به راحتی خودتان تهیه کنید و دیگر نیازی به خریدن آن نداشته باشید.

کلام آخر راجع به فیله سوخاری

در این مقاله به انواع طرز تهیه فیله سوخاری ترد پرداختیم و همه فوت و فن‌هایی که برای تهیه یک فیله سوخاری خوشمزه به آن احتیاج دارید را توضیح دادیم. همان طور که دیدید شما می‌تواند انواع فیله سوخاری را در مدت زمان بسیار کوتاهی آماده کرده و در کنار خانواده از این فست فود جذاب لذت ببرید.

شما ترجیح می‌دهید این خوشمزه‌های ترد را خودتان آماده کنید یا از بیرون تهیه کنید؟ حتما پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار هم که شده تجربه درست کردن فیله سوخاری در خانه را از دست ندهید. شما می‌توانید فیله‌های سوخاری را آماده کرده و با انواع چاشنی‌ها و سس‌های مختلف میل کنید. همچنین سیب زمینی سرخ کرده کنار فیله‌ها را نیز فراموش نکنید. البته با سفارش غذا اسنپ هم طعم بی‌نظیر این غذا را می‌توانید بچشید.

حتما نظرات خودتان را درباره این غذای خوشمزه و طرز تهیه آن با ما در میان بگذارید.

 

 

نظرات کاربران