آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه مشکوفی زعفرانی برای 4 نفر
آموزش آشپزی
1.5/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه مشکوفی زعفرانی برای 4 نفر به سبک مازندرانی

مینا اسماعیل بیگی 10 دی 1401 3 دقیقه

حتما شما هم موافقید که یکی از لذت‌های آشپزی، تهیه دسرهای رنگارنگ و خوش‌عطر و بو است. ظرف‌های کوچکی که در کنار غذای اصلی خودنمایی می‌کنند و احتمالا مهمان‌ها برای چشیدن طعم آن‌ها ثانیه‌شماری می‌کنند. اما این بار و در میان این همه تنوع، در سرویس آشپزی اسنپ فود به سراغ دسرهای مازندرانی و طرز تهیه مشکوفی زعفرانی برای 4 نفر رفته‌ایم. امیدواریم که تا پایان این آموزش همراه ما باشید و نحوه تهیه این دسر خوشمزه را یاد بگیرید.

مشکوفی زعفرانی
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان پخت غذا 30 دقیقه
میزان سختی کم

طرز تهیه مشکوفی زعفرانی برای 4 نفرطرز تهیه مشکوفی زعفرانی

این دسر خوشمزه، خیلی راحت و آسان تهیه می‌شود و به راحتی با استفاده از مواد پایه آن می‌توانید یک دسر چند لایه خوشمزه و رنگارنگ داشته باشید. در فرم قالبی هم احتیاجی به چرب کردن ظرف نیست. به علاوه، می‌توانید آن را به صورت گرم یا سرد، سرو کنید. در ادامه، مواد لازم و نحوه تهیه مشکوفی زعفرانی را با هم می‌بینیم:

مواد لازم برای تهیه مشکوفی زعفرانی

مواد لازم برای تهیه این دسر خوشمزه مازندرانی در ادامه آمده است. فقط در نظر داشته باشید که اگر زعفران را با یخ دم کنید، رنگ بهتری پس می‌دهد.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
شیر 1 لیتر (4 لیوان)
نشاسته 10 قاشق غذاخوری
شکر 8 قاشق غذاخوری
گلاب 2 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده نصف فنجان
کره 50 گرم

مراحل طرز تهیه مشکوفی زعفرانی برای 4 نفر

برای تهیه مشکوفی زعفرانی، مراحل زیر را با حوصله دنبال کنید:

  • مرحله اول: برای طرز تهیه مشکوفی زعفرانی برای 4 نفر، ابتدا نشاسته را داخل شیر سرد بریزید و خوب هم بزنید تا نشاسته کاملا باز شود.
  • مرحله دوم: برای اینکه ترکیب صاف و یکدستی داشته باشید، مخلوط نشاسته و شیر را از صافی عبور دهید و سپس آن را درون قابلمه‌ای مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید.

نکته: هم زدن باید به صورت پیوسته و با حرارت ملایم باشد تا نشاسته گلوله نشود و بوی خامی آن هم از بین برود.

  • مرحله سوم: وقتی حس کردید که بوی خامی نشاسته از بین رفته، موقع اضافه کردن شکر است. شکر را با بقیه محتویات قابلمه خوب هم بزنید تا کاملا حل شود.
  • مرحله چهارم: پس از چند دقیقه خواهید دید که مشکوفی به تدریج غلیظ می‌شود، در همین زمان، گلاب، کره و زعفران دم کرده را به مواد مشکوفی اضافه کنید.
  • مرحله پنجم: چند دقیقه دیگر به هم زدن مواد ادامه دهید تا به غلظت مناسب برسید. پس از آن، شعله را خاموش کرده و مشکوفی را در ظرف‌های مناسب بریزید و سرو کنید.

می‌توانید برای تزئین این دسر مازندرانی، مانند طرز تهیه دسر کدو حلوایی ترکیه ای ، از مقداری پودر دارچین استفاده کنید. البته پودر گل محمدی، پودر پسته و پودر بادام هم گزینه‌های دیگری هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

طرز تهیه مشکوفی برای 10 نفرطرز تهیه مشکوفی برای 10 نفر

در طرز تهیه مشکوفی برای 10 نفر، تمام مراحل طرز تهیه مشکوفی زعفرانی برای 4 نفر را تکرار کنید، با این تفاوت که نسبت مواد اولیه را به این صورت، تغییر دهید:

به ازای 12 لیوان دسته‌دار فرانسوی، 2 لیوان نشاسته گل، 2 لیوان شکر و 2 لیوان آب سرد نیاز دارید. در مورد چاشنی‌ها برای این تعداد، 2 استکان گلاب، 100 گرم کره و 4 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده لازم است.

نکته: در صورت تمایل، برای معطر شدن دسر خود می‌توانید از 1 قاشق چای‌خوری وانیل هم استفاده کنید. البته در مصرف وانیل زیاده‌روی نکنید چون باعث تلخ شدن مشکوفی می‌شود.

طرز تهیه مشکوفی ساده با نشاسته

در اینجا هم اصول کار مانند طرز تهیه مشکوفی زعفرانی برای 4 نفر است، اما باید زعفران را حذف کنید تا رنگ دسر شما سفید بماند. احتمالا این ظاهر، شما را به یاد طرز تهیه محلبی ساده می‌اندازد.

برای درست کردن مشکوفی کاکائویی هم کافیست، 1 قاشق غذاخوری نشاسته گل را با 1 قاشق پودر کاکائو جایگزین کنید.

کام خود را با مشکوفی ساده و زعفرانی شیرین کنید…

در این مطلب طرز تهیه مشکوفی را به شما عزیزان آموزش دادیم و شما را با مشکوفی ساده، زعفرانی، کاکائویی آشنا کردیم. پیشنهاد می‌کنیم که این دسر خوشمزه را تهیه کنید و کام خود را با این دسر خوشمزه شیرین کنید. البته، اگر وقت کافی ندارید، برای تهیه دسرهای خوش‌آب و رنگ همچون دسر مشکوفی از اسنپ فود کمک بگیرید و از طریق گزینه سفارش آنلاین شیرینی ، دسر مورد نظر خود را به آسانی از منزل سفارش دهید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود