طرز تهیه معجون نارگیل ، طعمی از دل طبیعت

طرز تهیه معجون نارگیل
1/5 - (1 امتیاز)

نارگیل یکی از میوه‌های بسیار محبوب و پرخاصیت است که بیشتر افراد طعم آن را دوست دارند. هرچند که خوردن این میوه کار سختی است! اما درست کردن معجونی از میوه‌ی نارگیل به تنهایی یا به صورت ترکیبی با دیگر میوه‌ها، کار راحتی است. در این مقاله قرار است تا به طرز تهیه معجون نارگیل به چند روش مختلف اشاره کنیم. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا در خانه یک معجون خوشمزه درست کنید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

معجون نارگیل
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 10 دقیقه
میزان سختی بسیار راحت
میزان کالری در هر 100 گرم 120 کیلو کالری

معجون نارگیل، خوشمزه و پرخاصیت

معمولا از نارگیل در تهیه انواع نوشیدنی، دسر و معجون استفاده می‌شود و به دلیل خواصی که دارد، برای سلامتی بدن بسیار مفید است. حتی ترکیب نارگیل با دیگر میوه‌ها سبب دو چندان شدن خواص آن می‌شود. این میوه به دلیل داشتن انواع ویتامین و مواد مغذی و همچنین آنتی‌اکسیدان‌، می‌تواند نقش مثبتی در تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشد. اگر به دنبال امتحان کردن یک معجون جدید و خوشمزه هستید، حتما یکبار معجون نارگیل را امتحان کنید.

مواد لازم برای طرز تهیه معجون نارگیل ساده

برای این که شما بتوانید معجون نارگیل را به تنهایی درست کنید، به مواد اولیه‌ی ساده‌ی نیاز دارید. تمام مواد مورد نیاز به سادگی در دسترس است و می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. در جدول زیر هر آنچه که برای تهیه یک معجون نارگیل ساده نیاز دارید، قید شده است که با این میزان از مواد اولیه امکان تهیه معجون برای 4 نفر وجود دارد.

                        مواد لازم مقدار مورد نیاز
نارگیل 1 عدد کوچک
شیر نصف لیوان
گردو 20 عدد
بادام هندی 20 عدد
بستنی 1 لیوان بزرگ
وانیل نوک قاشق چای خوری
یخ به میزان لازم

مراحل طرز تهیه معجون نارگیل

حالا به سراغ درست کردن معجون می‌رویم. در نظر داشته باشید که این ساده‌ترین دستوری است که می‌توانید برای درست کردن این معجون به کار گیرید و طعم نهایی نیز فوق العاده خواهد بود.

  • مرحله اول: اولین قدم برای درست کردن معجون نارگیل، آماده سازی نارگیل است. بهتر است تا نارگیل را از قبل درون یخچال قرار دهید تا به خوبی سرد شود. سپس نارگیل را پوست گرفته و به چند قسمت تقسیم کنید.
  • مرحله دوم: حالا نارگیل را به همراه آب نارگیل، درون مخلوط کن بریزید، در ادامه شیر، بستنی و وانیل را نیز به مخلوط کن اضافه کنید. بهتر است تا از شیر پرچرب استفاده کنید که طعم معجون شما را بهتر کند.
  • مرحله سوم: مخلوط کن را به مدت 2 تا 3 دقیقه روشن کنید و اجازه دهید تا مواد به صورت کامل با یکدیگر مخلوط شده و یکدست شوند. حالا به میزان کافی یخ اضافه کنید و مجددا به مدت 1 دقیقه مواد را میکس کنید.
  • مرحله چهارم: گردو و بادام هندی را نیز به صورت جداگانه با هاون یا مخلوط کن خرد کنید و به سایر مواد مخلوط شده، اضافه کنید. معجون نارگیل شما آماده است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را در لیوان مورد نظر خود سرو کرده و روی آن را با مغز خرد شده، تزیین کنید. به همین سادگی!

طرز تهیه معجون نارگیل به روش های دیگر

نحوه تهیه معجون نارگیل را به صورت ساده برای شما توضیح دادیم و حالا، وقت آن است که شما را با انواع مختلف این معجون آشنا کنیم. اگر علاقه مندید که این معجون را با آناناس، موز و … تهیه کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه معجون نارگیل و موزطرز تهیه معجون نارگیل و موز

یکی دیگر از معجون‌های بسیار خوشمزه بر پایه نارگیل، معجون نارگیل و موز است. معجون نارگیل و موز خواص بسیار زیادی دارد و سرشار از پتاسیم است. این معجون خوشمزه به خصوص برای کودکان بسیار مفید است. شما برای تهیه این معجون علاوه بر مواد اصلی و پایه به 2 عدد موز و همچنین در حدود 50 گرم پسته نیاز دارید و باید به شکل زیر عمل کنید:

  • مرحله اول: اولین قدم برای تهیه این معجون، این است که نارگیل را به همراه موز خرد شده و شیر درون مخلوط کن بریزید و به مدت چند دقیقه میکس کنید تا به خوبی مخلوط شوند.
  • مرحله دوم: حالا بستنی وانیلی و یخ را به مخلوط کن اضافه کرده و مجددا میکس کنید تا بافت معجون یکدست شود.
  • مرحله سوم: معجون شما آماده است و تنها باید آن را در لیوان دلخواه خود سرو کنید. همچنین اگر دوست داشته باشید می‌توانید از تکه‌های پسته و شکلات خرد شده، درون آن استفاده کنید یا برای تزیین به کار گیرید.

طرز تهیه معجون نارگیل و آناناسطرز تهیه معجون نارگیل و آناناس

اگر طرفدار یک طعم جدید و خوشمزه هستید، معجون نارگیل و آناناس یک انتخاب خوب برای شما خواهد بود. این معجون علاوه بر طعم خوب، به دلیل استفاده از آناناس و نارگیل در کنار یکدیگر خواص فوق العاده‌ای مانند تقویت عضلات، بهبود پوست و مو و کنترل فشارخون دارد. برای تهیه آن شما علاوه بر مواد پایه به 3 پیمانه آناناس و مقداری عسل و پسته نیاز دارید و طرز تهیه آن به شکل زیر است:

  • مرحله اول: در ابتدا شما باید نارگیل و آناناس را به مدت حداقل دو ساعت درون یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شوند. سپس میوه‌های خنک شده را به همراه شیر، بستنی و عسل در دستگاه مخلوط‌ کن بریزید و چند دقیقه میکس کنید تا کاملا مخلوط شوند.
  • مرحله دوم: معجون نارگیل و آناناس شما آماده است و آن را در لیوان مورد نظرتان سرو کرده و به همراه پسته و تکه‌های شکلات یا شکلات آب شده، تزیین کنید. اگر طعم پسته در معجون را دوست دارید احتمالا طرز تهیه شیر پسته مخصوص + نکات تهیه شیر پسته بازاری نیز برای شما جالب و هیجان انگیز باشد.

طرز تهیه معجون نارگیل چهار میوه

یکی از جدیدترین و متفاوت‌ترین طعم هایی که می‌توانید امتحان کنید، قطعا طعم معجون نارگیل چهار میوه است. در این معجون از چهار میوه خوشمزه و پر خاصیت استفاده می‌شود که ویتامین‌ها و خواص بی‌نظیری دارد. شما در تهیه این معجون از چهار میوه‌ی آناناس، موز، انبه و نارگیل استفاده خواهید کرد. همچین باید عسل و گردو را نیز به مواد اولیه اضافه کنید. مراحل تهیه آن نیز بسیار ساده و به شرح زیر است:طرز تهیه معجون نارگیل چهار میوه

  • مرحله اول: شما باید در مرحله‌ی اول کار، تمام میوه‌ها را به همراه شیر، بستنی و عسل درون مخلوط ‌کن بریزید و بگذارید تا به خوبی ترکیب شوند.
  • مرحله دوم: معجون به دست آمده را درون لیوان ریخته و با مغز‌ گردو و شکلات آب‌شده آن را تزیین کنید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید از تکه‌های میوه هم برای تزیین استفاده کنید.

در کنار این معجون، طرز تهیه معجون هفت مغز + معجون علی بابا نیز بسیار جالب است و یکی از معجون هایی است که مانند معجون چهار میوه از مواد متفاوتی در تهیه آن استفاده می‌شود.

طرز تهیه معجون طلایی با نارگیل

به عنوان آخرین معجونی که قصد تهیه آن را داریم، به سراغ طرز تهیه معجون نارگیل طلایی می‌رویم. معجون نارگیل طلایی یکی از بهترین نارگیل‌هایی است که می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. همچنین برای جلوگیری از سرما خوردگی بسیار مفید است.

شما باید از انبه، لیمو ترش، گردو و عسل در تهیه این معجون استفاده کرده و به شکل زیر عمل کنید:

  • مرحله اول: شما باید در ابتدای کار آب دو عدد لیموترش را آب گرفته و همراه با میوه‌ها، عسل، شیر و بستنی درون مخلوط کن بریزید. فقط مراقب باشید تا هسته لیمو درون مخلوط کن ریخته نشود، چرا که طعم مواد را تلخ خواهد کرد.
  • مرحله دوم: مواد را به مدت 2 تا 3 دقیقه میکس کنید تا بافت آن یکدست شود. سپس آن‌ را در ظرف یا لیوان دلخواه خود سرو کرده و از گردو و تکه‌های انبه برای تزئین آن استفاده کنید. معجون شما آماده است.

نکات مهم در تهیه معجون نارگیلنکات مهم در تهیه معجون نارگیل

برای این که معجون نارگیل تهیه شده توسط شما طعم و کیفیت خوبی داشته باشد، لازم است تا شما برخی نکات را در نظر بگیرد و رعایت کنید. در ادامه به مهمترین موارد در خصوص درست کردن معجون نارگیل اشاره کرده‌ایم.

  1. در تهیه معجون نارگیل به هر کدام از این روش‌ها، بهتر است تا حتما از قبل نارگیل را درون یخچال قرار دهید تا به خوبی سرد شود و نارگیل خنک شود. همچنین اگر نارگیل شما از قبل خرد شده است، بهتر است تا تکه‌های نارگیل را درون فریزر قرار دهید. با انجام این کار معجون نارگیل شما کیفیت بهتری خواهد داشت.
  2. شما می‌توانید معجون نارگیل را برای افرادی که گیاهخوار هستند، نیز درست کنید. اما در این روش به جای استفاده از شیر ساده، کافی است تا از شیر سویا یا شیر بادام استفاده کنید و همچنین بستنی وگان را جایگزین کنید.
  3. برخی از افراد دوست دارند تا معجون نارگیل آن‌ها غلظت بیشتری داشته باشد، در این حالت شما باید از میزان شیر کمتری استفاده کنید و به جای آن بستنی بیشتری در دستور تهیه استفاده کنید.
  4. برخی از افراد ممکن است تا یخ را از دستور تهیه معجون نارگیل حذف کنند. در صورتی که باید اضافه کرد که استفاده از یخ در معجون شیر و نارگیل باعث افزایش قوام و حجم معجون خواهد شد.
  5. اگر قصد درست کردن معجون نارگیل و موز را دارید، حتما از قبل موز را در فریزر قرار دهید تا به خوبی سرد شده و یخ بزند.
  6. بهتر است تا از بستنی وانیلی در تهیه انواع معجون استفاده کنید، اما امکان استفاده از بستنی ساده نیز وجود دارد.
  7. در صورت تمایل می‌توانید از سایر مغزها نیز برای تزئین استفاده کنید. همچنین اگر دوست ندارید تا معجون شما خیلی طعم شیرینی داشته باشد، می‌توانید مقدار عسل را کمتر کنید.

معجون نارگیل، معجونی مقوی و خوش طعم

طرز تهیه معجون نارگیل را به روش‌های مختلف برای شما توضیح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم که این معجون را حتما تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید. البته، اگر نارگیل، آناناس، موز و … در اختیار ندارید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. به این منظور، لازم است به قسمت خرید آنلاین میوه اسنپ فود بروید و میوه‌های خود را در محل آدرس تحویل بگیرید.

نظرات کاربران