آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
آموزش آشپزی
4.5/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه پاپ کیک (راهنمای مرحله به مرحله)

زهرا دهقان 11 مرداد 1400 5 دقیقه

پاپ کیک یکی از انواع دسرهای جذاب و خوشمزه است که به راحتی می توان آن را در منزل با استفاده از لوازم اولیه که در بازار موجود است تهیه کرد. اما پاپ کیک چیست؟ پاپ کیک، کیک های توپی کوچکی هستند که روی آن را لایه ای از شکلات پوشانده است. این کیک ها به عنوان دسر استفاده می شوند و همچنین ظاهر بسیار جذابی دارند. در ادامه قصد داریم به آموزش درست کردن پاپ کیک بپردازیم.

طرز تهیه پاپ کیک

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، درست کردن پاپ کیک پیچیدگی خاصی ندارد و به راحتی می توان آن را در خانه تهیه کرد. مواد لازم این دستور تهیه، برای ۲۰ عدد کاپ کیک کافی است.

طرز تهیه پاپ کیک

مواد لازم برای تهیه پاپ کیک

  • شکر ۱۵۰ گرم
    وانیل یک قاشق چای‌خوری
    کره ۱۲۰ گرم
    تخم مرغ ۲ عدد
    شیر ۴ قاشق غذاخوری
    آرد سفید ۱۸۰ گرم

مواد لازم برای کرم پنیری وانیلی

  • پنیر خامه ای ۴۰ گرم
    کره ۸۰ گرم
    پودر قند ۲۰۰ گرم
    وانیل ۱ قاشق چای‌خوری
    شکلات ذوب شده ۴۰۰ گرم
    روغن مایع به میزان لازم
    چوب آب‌نبات ۲۰ عدد

طرز تهیه پاپ کیک (راهنمای مرحله به مرحله)

مراحل تهیه پاپ کیک وانیلی

کیکی که برای درست کردن این پاپ کیک از آن استفاده می‌شود، وانیلی است. پس ابتدا باید یک کیک وانیلی آماده کنید. در ادامه تمام مراحل تهیه این دسر جذاب را قرار داده ایم.

مرحله اول: کیک وانیلی را آماده کنید

ابتدا کره را به همراه شکر در یک کاسه بریزید و با استفاده از یک همزن دستی و یا برقی آن را ترکیب کنید تا یک ترکیب یکدست کرمی رنگ به دست آید. سپس یک قاشق چای‌خوری اسانس وانیل به آن اضافه کنید و دوباره ترکیب را به هم بزنید. حالا نوبت به اضافه کردن تخم مرغ می رسد. در این مرحله می توانید فر را روشن کنید که داغ شود. دمای آن را روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. یکی از تخم مرغ ها را به ترکیب قبلی اضافه کنید و همه مواد را به خوبی مخلوط کنید. این کار را برای تخم مرغ دوم نیز تکرار کنید. به خاطر داشته باشید که مخلوط به دست آمده باید بافتی نرم و یکدست داشته باشد.

در ادامه نصف آرد یعنی ۹۰ گرم و نصف شیر را به کاسه بیفزاید و با استفاده از همزن مخلوط کنید. حالا مابقی شیر و آرد را اضافه کنید و دوباره هم بزنید. این کار از سفت شدن و گلوله گلوله شدن خمیر کیک جلوگیری می کند. در آخر باید قالب پاپ کیک که می‌توان آن را از فروشگاه های مربوط به قنادی تهیه کرد و به شکل دایره است را کمی چرب کنید تا کیک به آن نچسبد. خمیر را داخل قالب بریزید و درون فر قرار دهید. ۳۰ الی ۴۰ دقیقه زمان برای پخت کیک کافی است. توجه داشته باشید در این زمان اصلاً در فر را باز نکنید. پس از این زمان سینی را خارج کنید و اجازه دهید کیک سرد شود.

مرحله دوم: طرز تهیه کرم پنیری وانیلی

برای درست کردن کرم پنیری ابتدا باید کره را به همراه پنیر خامه ای به خوبی با استفاده از یک همزن مخلوط کنید تا ترکیبی یکدست حاصل شود. سپس پودر قند و نصف قاشق پای خوری اسانس وانیل را به آن بیفزایید و مجدد مواد را ترکیب کنید. در آخر کرم را داخل یخچال قرار دهید. توجه داشته باشید که این کرم باید ۲۵ الی ۳۰ دقیقه داخل یخچال بماند.

مرحله سوم: کیک ها را خرد کنید

در مرحلۀ سوم درست کردن پاپ کیک نوبت به خرد کردن کیک می رسد. پس باید کیک ها را با استفاده از یک چنگال یا دست کاملاً خرد کنید تا به حالت خیلی ریز درآیند. توجه کنید که هیچ تکۀ درشتی باقی نمانده باشد.

پاپ کیک به روشی دیگر

مرحله چهارم: کرم پنیری را با خرده کیک ها مخلوط کنید

حال باید کره پنیری را که در یخچال خنک شده با کیک های خرد شده مخلوط کنید. بهتر است که برای این کار کرم پنیری را کم کم اضافه کنید. ممکن است که همه کرم پنیری اضافه باشد. پس هر زمان که ترکیب نرم و خمیری شد می توانید دیگر کرم به آن اضافه نکنید. لازم به ذکر است که خمیر نباید خیلی چسبناک باشد. می توانید یک قسمت از آن را جدا کرده به شکل توپی حالت دهید تا از میزان نرم و چسبناک بودن آن اطمینان حاصل کنید. حال خمیر را در یک ظرف دردار بریزید و آن را داخل یخچال قرار دهید.

مرحله پنجم: خمیر را به شکل توپ حالت دهید

حالا باید خمیر را از یخچال خارج کنید و با استفاده از آن کیک های توپی بسازید. برای این کار احتیاجی به قالب پاپ کیک نیست. زیرا با استفاده از دست با راحتی می توانید آن را به شکل توپ حالت دهید.

مرحله ششم: شکلات را ذوب کنید

حالا باید شکلات ها را ذوب کنید. برای درست کردن پاپ کیک می توانید از شکلات سفید و شکلات قهوه ای استفاده کنید. پس ابتدا تخته های شکلات را قطعه قطعه کنید و درون ظرف مخصوص داخل ماکروویو قرار دهید. زمان را روی یک دقیقه تنظیم کنید. بعد از یک دقیقه ظرف را خارج کنید. منی شکلات را هم بزنید و دوباره برای یک دقیقه به دخل ماکروویو برگردانید. اگر همچنان شکلات سفت است، می توانید مقدار خیلی کمی روغن به آن اضافه کنید.

مرحله هفتم: پاپ کیک را با شکلات بپوشانید

در این مرحله که مرحلۀ آخر تهیه این دسر است، چوب آب‌نبات را کمی داخل شکلات ذوب شده بزنید و آن را داخل پاپ کیک ها قرار دهید. توجه داشته باشید که چوب به اندازه مناسب داخل کیک ها رفته باشد. سپس آن را داخل شکلات بزنید. به شکلی که کل پاپ کیک به شکلات آغشته شود. حال پاپ کیک ها را داخل یک سینی که روی آن کاغذ روغنی انداخته اید قرار دهید تا سفت شود.

تزئین پاپ کیک

تزئین پاپ کیک

برای تزئین پاپ کیک می توانید خلاقیت زیادی به خرج دهید. به طور مثال می توانید از سس شکلات، انواع سیروپ مانند سیروپ کارامل و یا سیروپ توت فرنگی استفاده کنید. هم‌چنین می توان از پودر قند، پودر قهوه، اسمارتیزهای کوچک و یا چیپس شکلاتی برای تزئین آن بهره ببرید.

همان‌طور که خواندید تهیه این دسر جذاب که می توان در انواع مجالس از جمله جشن تولدها از آن استفاده کرد بسیار آسان است. همچنین تمام مواد اولیه آن در دسترس هستند. زمان آماده‌سازی این دسر نیز ۴۰ دقیقه می باشد. توجه داشته باشید که مقدار مواد گفته شده برای تهیه ۲۰ عدد پاپ کیک کافی است.

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود