آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع پای و تارت
4/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

با طرز تهیه پای موز خامه‌ای خوشمزه آشنا شوید!

ترمه افضلی 29 اسفند 1401 6 دقیقه

دسرها تنوع بسیار بالایی دارند و در انواع مختلفی تهیه و سرو می‌شوند. در این میان پای مخصوصا نمونه‌هایی که با میوه آماده می‌شوند، عطر و طعم بسیار خاص و بی نظیری دارند. تهیه این دسرها به راحتی انجام می‌شود و می‌توانید در منزل و حتی بدون وسایل قنادی حرفه‌ای آن‌ها را آماده کنید.

در میان میوه‌های مختلف نیز موز از نمونه‌های پرطرفدار است که تقریبا با هر سلیقه‌ای سازگار است. به همین دلیل پای موز می‌تواند دسری مناسب برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های شما باشد. در ادامه با طرز تهیه پای موز خامه‌ای آشنا می‌شوید.

طرز تهیه پای موز خامه‌ای بسیار خوشمزه و پرطرفدار

طرز تهیه پای موز خامه‌ای

برای طرز تهیه پای موزخامه‌ای، به مواد اولیه مختلفی نیاز داریم که در جدول زیر به طور کامل مشخص شده‌اند. قبل از هر کار تمام مواد را آماده کرده تا تهیه دسر را شروع کنیم. این میزان مواد برای 4 نفر کافی است. در صورت نیاز می‌توانید به همین نسبت میزان آن‌ها را کم یا زیاد کرده و حجم نهایی دسر را تغییر دهید.

مواد لازم

مواد لازم مقدار مورد نیاز
شیر دو فنجان پرچرب
خامه به مقدار لازم
وانیل یک قاشق چای خوری
زرده تخم مرغ سه عدد
آرد یک سوم فنجان
خمیر پای خمیر آماده یک عدد
موز سه عدد
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
شکر سه چهارم فنجان
کره دو قاشق غذاخوری

 

مراحل تهیه پای

اگر علاقمند به یادگیری طرز تهیه دسر ساده و کاربردی هستید که در مهمانی‌ها و دروهمی‌های خود استفاده کنید، از این دسر غافل نشوید.

  • در اولین قدم ظرف مناسبی بر روی شعله قرار دهید و کمی آرد به همراه شکر و نمک درون آن بریزید. ظرف را بر روی حرارت مستقیم قرار دهید.
  • شعله را کمی زیاد کرده و شیر را درون آن بریزید. زمانی که به جوش افتاد و کمی غلیظ شد، آن را از روی حرارت بردارید.
  • حال یک عدد زرده تخم مرغ را درون ظرفی ریخته و به خوبی هم بزنید. تخم مرغ باید به دمای محیط برسد.
  • سپس شیر را به آن اضافه کنید و به اندازه‌ای هم بزنید که ترکیبی کاملا یکدست ایجاد شود.
  • این ترکیب را به ترکیب قبلی اضافه کرده و مجددا بر روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید تا به جوش بیاید.
  • ترکیب پای موز خامه‌ای را درون ظرف مناسبی ریخته، مقداری وانیل و کره به آن اضافه کنید. در نهایت روی آن را بپوشانید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت درون یخچال بماند.

آشنایی با طرز تهیه پای موز خامه‌ای با خمیر آماده پای

طرز تهیه پای تمشک را نیز بخوانید و این دسر خوشمزه و جذاب را نیز حتما امتحان کنید.

تا اینجا مواد میانی پای موز خامه‌ای ما آماده است. ادامه مراحل کار به صورت زیر است.

  • خمیر پای آماده را درون ظرفی مناسب قرار دهید. موزها را حلقه حقله برش دهید و مقداری از مخلوط آماده شده را درون خمیر بریزید.
  • روی آن موز بچینید و مجددا از مواد بر روی آن‌ها بریزید. در نهایت آن را درون یخچال قرار دهید.
  • هنگام سرو روی آن را با خامه پوشانده و از قطعات موز برای تزئین استفاده کنید. دسر شما آماده است، نوش جان کنید.

برای تهیه پای موز و گردو نیز به همین روش عمل کنید. هنگامی که لایه لایه مواد را به همراه برش‌های موز درون خمیر آماده قرار می‌دهید، لا به لای آن از گردوی خرد شده نیز استفاده کنید. این پای به شدن خوشمزه و پرطرفدار است و در مدت زمان کمی نیز آماده می‌شود.

میزان کالری در هر 100 گرم حدودا 200 کالری
زمان آماده سازی 5 دقیقه
زمان لازم برای پخت 5 دقیقه
تعداد نفرات 4 نفر

 

روش تهیه خمیر پای موز خامه‌ای

برای تهیه این پای می‌توانید خمیر آن را نیز خودتان تهیه کنید. یکی از روش‌های ساده تهیه خمیر استفاده از بسکوییت آماده است. می‌توانید 150 گرم بسکوییت پتی بور را درون غذاساز بریزید تا کاملا پودر شود. 2 قاشق غذاخوری شکر را به همراه یک چهارم لیوان کره آب شده درون آن ریخته و خوب ترکیب کنید. قالب مخصوص را چرب کرده و مواد را درون آن بریزید. سپس برای مدت زمان 8 تا ده دقیقه در فر قرار دهید تا کمی بپزد. به این صورت خمیر شما آماده است و می‌توانید هر نوع پای موردنظری را با آن تهیه کنید.

پای موز خامه‌ای با بسکوییت‌های خرد شده دارای طعمی خوشمزه و جذاب

روش دیگر استفاده از آرد است تا صفر تا صد خمیر را خودتان تهیه کرده و از بسکوییت‌های آماده استفاده نکنید. در این روش از 150 گرم آرد، نصف قاشق چای خوری نمک، 4 قاشق غذاخوری روغن، 5 قاشق غذاخوری کره و 3 تا 5 قاشق غذاخوری آب یخ استفاده می‌شود.

برای آماده سازی خمیر ابتدا آرد و نمک و روغن را درون ظرفی ریخته و کمی مخلوط کنید. کره را به آن اضافه کرده و هم بزنید. میزان هم زدن به صورتی باشد که خمیر نرم نشود. آب سرد را اضافه کنید تا زمانی که خمیر به دیواره‌های ظرف نچسبد. سپس درون یخچال استراحت دهید. خمیر به مدت 30 دقیقه باید درون یخچال بماند.

پس از آن خمیر را درون قالب پهن کرده و کاملا صاف کنید، با چنگال تعدادی سوراخ درون آن ایجاد کرده و روی خمیر را حتما بپوشانید. برای 15 تا 20 دقیقه درون فر قرار دهید تا زمانی که خمیر طلایی شود. پس از سرد شدن از مواد میانی گفته شده درون آن برزید.

طرز تهیه پای موز و شکلات خامه‌ای

اگر به دسرهای شکلاتی علاقه دارید می‌توانید این پای جذاب را به صورت شکلاتی آماده کنید و نهایت لذت را ببرید. برای تهیه پای موز و شکلات خامه‌ای از مواد زیر استفاده می‌شود.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
خمیر پای به مقدار لازم
شکلات حدود 60 گرم
شیر به اندازه یک و یک چهارم لیوان
کره یک قاشق
موز 2 عدد
پودر پودینگ وانیلی یک بسته
پودر نارگیل یک لیوان
خامه فرم داده شده یک لیوان
پودر کاکائو، موز و پودر نارگیل برای تزئین به میزان دلبخواه

 

برای تهیه ابتدا شکلات را به همراه یک قاشق شیر و کره درون ظرفی بریزید و با حرارت ملایم بن ماری کنید. پس از مخلوط شدن آن را به مدت 2 دقیقه درون مایکروفر قرار دهید. سپس اجازه دهید کمی خنک شده و درون خمیر بریزید. موزها را حلقه حلقه کرده و به صورت لایه‌ای بر روی شکلات بریزید.

پودینگ را روی حرارت قرار داده و به مدت 5 دقیقه خوب هم بزنید تا جوش بیاید. سپس از روی حرارت برداشته و پودر نارگیل اضافه کنید و پس از خنک شدن بر روی لایه موزها بریزید. در نهایت خامه بریزید و با موز و پودر نارگیل و پودر کاکائو تزئین کنید. به مدت 5 ساعت درون یخچال قرار دهید و سپس نوش جان کنید.

کیک پای موز

تهیه کیک پای موز تا حدودی با پای موز خامه‌ای یا شکلاتی متفاوت است. این کیک شباهت زیادی به کیک‌ها و کاپ کیک‌ها دارد و با طعم بی نظیر می‌توانید به عنوان عصرانه یا صبحانه نیز مورد استفاده قرار بگیرد. مواد لازم برای تهیه آن به صورت زیر هستند:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
تخم مرغ سه عدد
شکر یک لیوان
وانیل نوک قاشق چایخوری
زعفران دم کرده یک قاشق غذاخوری
گلاب یک قاشق غذاخوری
شیر یک لیوان
روغن مایع یک دوم لیوان
آرد دو لیوان
بکینگ پودر یک قاشق مربا خوری
موز دو عدد

 

برای تهیه تخم مرغ‌ها را به همراه وانیل و شکر درون ظرفی به خوبی هم بزنید تا کرم و کشدار شوند. سپس پودر زعفران، گلاب، شیر و روغن مایع را اضافه می‌کنیم و مخلوط می‌کنیم. آرد و بکینگ پودر را سه مرتبه الک کرده و کم کم به مواد اضافه می‌کنیم. در این مرحله نیازی به استفاده از همزن نیست و از لیسک استفاده می‌کنیم.

درون قالب مخصوص، کاغذهای کپسولی را قرار داده و سپس به صورت لایه لایه از مواد و موزهای حلقه‌ای قرار می‌دهیم. شیرینی‌ها برای مدت 25 تا 30 دقیقه آماده شده، می‌توانید گریل را روشن کرده تا روی آن‌ها نیز طلایی شود. پس از پخت و خنک شدن می‌توانید از پودر نارگیل استفاده کنید.

 

کیک پای موز میان وعده‌ای خوشمزه و مقوی

سخن آخر

دسرها تنوع بسیار بالایی دارند و می‌توانید متناسب با ذائقه خود از آن‌ها تهیه و نوش جان کنید. اگر به این گونه دسرها علاقه دارید می‌توانید برای مشاهده انواع مختلف طرز تهیه انواع پای و تارت به بلاگ اسنپ فود مراجعه کنید. تنوع بالایی از تارت‌ها و پای‌های مختلف با جزئیات کامل شرح داده شده است و می‌توانید از این دستورات استفاده کنید. اگر وقت کافی برای تهیه دسر ندارید می‌توانید به صورت آنلاین از قنادی شیرینی‌ جذاب و خوشمزه اسنپ فود سفارش داده تا در کمترین زمان ممکن به شما تحویل داده شود.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود