طرز تهیه چیپس سیب زمینی خانگی جذاب و سالم

چیپس خانگی، جزو تنقلات سالم است.
4.5/5 - (2 امتیاز)

یک نوستالژی همیشگی

تقریبا یکی از خوراکی‌هایی که همه افراد به آن علاقه دارند چیپس سیب زمینی است. انواع مختلف طرز تهیه چیپس سیب زمینی خانگی وجود دارد. شما می‌توانید چیپس سیب زمینی را با طرز تهیه چیپس خانگی با آرد نیز درست کنید اما در این مقاله یکی از ساده‌ترین روش‌ها که با هر امکاناتی قابل انجام است را آموزش می‌دهیم.

چیپس خانگی را با سس‌های دست ساز میل کنید.

چیپس سیب زمینی خانگی را میتوان با انواع سس میل کرد.

 

چیپس سیب زمینی یک خوردنی نوستالژی است که مخصوصا به صورت خانگی مورد علاقه بسیاری از افراد است. اگر کودکی در نزدیکی خود دارید و یا هوس یک چیپس جذاب کرده‌اید دست به کار شوید و با طرز تهیه چیپس خانگی ساده با ما همراه باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه چیپس خانگی ترد

 

سیب زمینی بزرگ ۳ عدد
روغن مخصوص سرخ کردنی نیم لیتر
نمک نصف قاشق چایی خوری
ادویه مخصوص سیب زمینی نصف قاشق چایی خوری
فلفل سیاه یک چهارم قاشق چایی خوری

 

طرز تهیه چیپس سیب زمینی خانگی ساده

۱. در مرحله اول سیب زمینی‌ها را به خوبی شسته و خشک کنید تا خیس نباشند.

۲. سیب زمینی‌های شسته شده را به صورت حلقه‌های بسیار باریک خرد کنید. برای اینکه بتوانید حلقه‌های نازک ایجاد کنید می‌توانید از دستگاه‌های برش که مخصوص این کار هستند استفاده کنید.

۳. سیب زمینی‌های برش خورده را در یک کاسه بزرگ بریزید که از قبل در آن آب یخ ریخته باشید. این مرحله برای حذف نشاسته موجود بر روی سیب زمینی است و در طرز تهیه چیپس خانگی نمکی اهمیت بالایی دارد.

۴. برگه‌های سیب زمینی را بر روی دستمال و یا حوله آشپزخانه خشک کنید. به دلیل اینکه داخل روغن سرخ می‌شوند این مرحله در طرز تهیه چیپس خانگی بدون فر حیاتی است و کیفیت چیپس نهایی را بسیار بالا می‌برد.

۵. در طرز تهیه چیپس خانگی ترد خشک کردن مناسب، باعث می‌شود روغن در هنگام سرخ کردن به اطراف نپاشد.

۶. روغن را داخل قابلمه کوچک اما با ارتفاع بلندی بریزید و اجازه دهید به خوبی روغن داغ شود. در طرز تهیه چیپس سیب زمینی پفکی داغ بودن روغن تاثیر بالایی دارد.

چیپس خانگی کالری کمتری نسبت به چیپس‌های آماده دارد.

ازجذابیت‌های چیپس سیب زمینی خانگی این است که می‌توانید خودتان میزان سرخ شدنش را تعیین کنید.

 

۷. چیپس‌ها را تا مرحله‌ای که ترد شوند و رنگ آن‌ها کمی تغییر کند، سرخ کنید.

۸. چیپس‌های سرخ شده را با کفگیر یا یک توری از قابلمه خارج کنید به طوری که روغن آن‌ها روی چیپس باقی نماند. در طرز تهیه چیپس خانگی بدون فر حذف روغن باعث می‌شود مزه نهایی چیپس حالت روغنی نداشته باشد.

۹. چیپس‌ها را در ظرفی ریخته و در همین زمان نمک و ادویه‌ها را اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. در اولین لحظه‌ای که چیپس‌ها را از روغن بیرون می‌آورید بر روی دستمال و یا حوله قرار ندهید و برای این کار کمی صبر کنید تا روغن‌ آن‌ها جذب دستمال نشود. این کار باعث می‌شود چیپس کم‌تر ترد باشد.

۱۰. حال که طرز تهیه چیپس خانگی ترد تمام شد می‌توانید آن‌ها را میل کرده و لذت ببرید و یا در ظرفی نگهداری کنید.

 

نکات طرز تهیه چیپس سیب زمینی نمکی

۱. چیپس‌های تهیه شده را می‌توانید تا یک ماه داخل ظرفی که هوای زیادی وارد آن نشود نگهداری کنید.

۲. در طرز تهیه چیپس نمکی میزان ادویه و نمکی که اضافه می‌کنید وابسته به سلیقه شما است ولی سعی کنید از ادویه زیادی استفاده نکنید تا طعم اصلی چیپس را حس کنید.

 

مواد مغذی و اطلاعات طرز تهیه چیپس سیب زمینی خانگی

 

کالری در هر ۱۰۰ گرم ۴۹۰ کالری
زمان آماده سازی یک ساعت
زمان پخت ۵ الی ۸ دقیقه
تعداد نفرات ۴ نفر

 

روش‌های دیگر تهیه چیپس خانگی

طرز تهیه چیپس خانگی را قبل از این مرور کردیم اما شما می‌توانید چیپس را در خانه با روش‌‌های دیگری نیز تهیه کنید. به طور مثال طرز تهیه چیپس خانگی با بکینگ پودر و یا طرز تهیه چیپس خانگی با آرد وجود دارد.

سوخاری‌های همیشه جذاب

خوراکی‌هایی که سوخاری می‌شوند بسیار جذاب و همیشه پرطرفدار هستند. طرز تهیه چیپس خانگی ترد را یاد گرفتیم اما می‌توانید خوردنی‌های سوخاری دیگری را نیز امتحان کنید. یک سوخاری جذاب دیگر ذرت سوخاری است. شما می‌توانید طرز تهیه ذرت سوخاری را در بلاگ اسنپ فود مطالعه کنید و با درست کردن این سوخاری جذاب کودکان اطراف خود را تحت تاثیر قرار دهید.

 

سیب زمینی همه کاره

سیب زمینی همیشه به ما اجازه می‌دهد خوردنی‌های بسیار متنوعی را با آن درست کنیم. انواع غذاهایی که فقط با سیب زمینی تهیه می‌شوند بسیار زیاد و جذابند. می‌توانید طرز تهیه توپک سیب زمینی را مشاهده کنید. درست کردن توپک سیب زمینی که یک غذای جدید و جالب است می‌تواند دست شما را در درست کردن خوراکی‌های تازه باز کند.

 

 چیپس‌های خلاقانه

بیشتر افراد همیشه تنها چیپسی که مصرف کرده‌اند چیپس سیب زمینی است. چرا که اکثر شرکت‌های تولید کننده تنها همین چیپس را ارائه می‌کنند. البته که سیب زمینی به واقع یک خوراکی همه کاره است و می‌توان آن را به هر شکلی پخت و تغییر داد.

دفعه بعدی که خواستید چیپس تهیه کنید کمی خلاقیت به خرج دهید و سبزیجات و صیفی‌جات دیگری را امتحان کنید. به طور مثال می‌توانید چیپس لبو درست کنید. همچنین هویج، لوبیا، کدو و … می‌توانند گزینه‌های خلاقانه و جالبی باشند.

همچنین به جز تهیه چیپس با دیگر سبزیجات می‌توانید طرز تهیه چیپس با بیکینگ پودر و یا طرز تهیه چیپس خانگی با آرد را امتحان کنید که مدل متفاوتی از چیپس هستند.

دقت داشته باشید تهیه چیپس با دیگر سبزیجات نکاتی مخصوص به خود دارد. اولین نکته میزان رطوبت و یا آب موجود در سبزیجات مورد نظر است هر چقدر نشاسته بیشتر و آب کمتری داشته باشد احتمالا چیپس نهایی بهتر خواهد بود و طعم دلنشین‌تری خواهد داشت.

 

تنقلات سالم زندگی سالم

تنقلاتی مانند چیپس از مواردی هستند که هیچ وقت آن را رها نمی‌کنیم و همه‌ی افراد به آن علاقه دارند و بسیار پرطرفدار است. مخصوصا کودکان و جوانان که مصرف چیپس بین‌ آن‌ها بیشتر است.

همه می‌دانیم که چیپس به دلیل روغن زیادی که دارد و خصوصا روغن‌های ناسالمی که شرکت‌های تولید کننده استفاده می‌کنند بسیار مضر هستند و همه پزشکان توصیه می‌کنند تا این خوراکی را کم‌تر یا هیچ وقت مصرف نکنیم.

چیپس خانگی، جزو تنقلات سالم است.

چیپس سیب زمینی خانگی بسیار سالم‌تر از چیپس‌هایی است که از بیرون می‌خرید و می‌توانید آن را به عنوان یک تنقلات سالم مصرف کنید.

با توضیحاتی که بالاتر دادیم و طرز تهیه‌ چیپس سیب زمینی خانگی که در این متن توضیح دادیم می‌توان مشکل مضر بودن چیپس را حل کرد. کافی است همه مراحل طرز تهیه چیپس سیب زمینی خانگی را انجام دهیم فقط به جای سرخ کردن آن را بر روی توری در فر بپزیم که نیازی به روغن زیادی نیست و کافی است کمی روغن بر روی سیب زمینی‌ها اسپری کنیم.

و در نهایت مواد لازم برای تهیه‌ی این چیپس جذاب را می‌توانید به راحتی از خدمات سفارش آنلاین غذا سفارش دهید.

 

نظرات کاربران