آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه کوکو کدو حلوایی
آموزش آشپزی
4/5 - (1 امتیاز)
1

طرز تهیه کوکو کدو حلوایی (ساده، با شکر، با هویج و …)

مینا اسماعیل بیگی 24 آذر 1401 6 دقیقه

اگر دوست دارید تا یک غذای سبک اما خوشمزه برای شب‌های پاییز و شب یلدا درست کنید، طرز تهیه کوکو کدو حلوایی را یاد بگیرید. این کوکو به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود و شما با هر ذائقه‌ای که باشید، می‌توانید آن را تهیه کنید. پس وقت را از دست ندهید و با انواع طرز تهیه این کوکو خوشمزه ما را همراهی کنید.

کوکو کدو حلوایی
تعداد نفرات 4 تا 5 نفر
زمان آماده سازی 15 تا 20 دقیقه
زمان پخت غذا 30 تا 40 دقیقه
میزان سختی متوسط

کوکو کدو حلواییکوکو کدو حلوایی

کوکو کدو حلوایی یک وعده غذایی سبک است که می‌توانید در فصل پاییز و زمستان آن را نوش جان کنید. این کوکو همچنین در لیست غذاهای شب یلدا جای می‌گیرد و می‌توانید این غذای خوشمزه را در شب چله در سفره بچینید. مواد اولیه برای تهیه این غذا نیز ساده و در دسترس است و با هزینه بسیار کمی می‌توانید آن را تهیه کنید. به همین منظور، مواد اولیه و نحوه درست کردن کدو حلوایی در ادامه آمده است:

مواد اولیه‌ مورد نیاز برای تهیه کوکو حلوایی

در جدول زیر مواد اولیه برای تهیه کوکو کدو حلوایی قید شده‌است. با این میزان از مواد اولیه شما می‌توانید این کوکو را برای 4 تا 5 نفر درست کنید.

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
کدو حلوایی 400 گرم
تخم مرغ 2 عدد
آرد سفید 5 قاشق غذا خوری
پودر سوخاری 5 قاشق غذا خوری
ادویه (نمک، فلفل، زردچوبه) به میزان کافی
روغن به میزان کافی

طرز تهیه کوکو کدو حلوایی به صورت مرحله به مرحله

مانند روش‌های تهیه خورش کدو حلوایی ، روش‌های متفاوتی برای تهیه این کوکو وجود دارد، اما ما سعی کردیم در این مقاله روشی را ارائه دهیم که به راحتی بتوانید این کوکو را تهیه کنید.

  • مرحله اول: اولین مرحله‌ی شما برای درست کردن کدو حلوایی، این است که کدو حلوایی را به خوبی بشویید، اجازه دهید تا کاملا خشک شود و آب اضافه‌ی آن گرفته شود. سپس آن را به قسمت‌های کوچک تقسیم کرده و درون قابلمه بیندازید.
  • مرحله دوم: به قابلمه به اندازه‌ی کافی آب اضافه کنید و بگذارید تا کدو حلوایی‌ها به خوبی بپزند. بهتر است اجازه دهید تا کدو حلوایی‌ها تا جایی بپزند که له شوند.
  • مرحله سوم: بعد از این که کدو حلوایی‌ها به خوبی پختند، باید آن‌ها را از قابلمه خارج کنید و اجازه دهید تا کمی خنک شوند. سپس از یک کوشتکوب دستی یا برقی استفاده کنید و با کمک آن به خوبی کدو حلوایی را له کنید تا به حالت پوره در بیایند.مراحل طرز تهیه کوکو کدو حلوایی
  • مرحله چهارم: حالا پوره کدو حلوایی را به ظرف دیگری منتقل کنید و آرد سفید و پودر سوخاری را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا آرد و کدو حلوایی با یکدیگر مخلوط شوند و بافت یکسانی به دست آید.
  • مرحله پنجم: حالا نوبت اضافه کردن تخم مرغ و ادویه‌ها است. تخم مرغ‌ها را بشکنید و نمک، فلفل، زردچوبه و اگر دوست داشتید کمی پودر سیر به کدو حلوایی اضافه کنید.
  • مرحله ششم: مجددا شروع به همزدن مواد کنید و تا جایی این کار را انجام دهید که تمام مواد به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند و بافت کاملا یکدستی ایجاد شود. مایه کوکو کدو حلوایی شما آماده است. اما برای این که طعم بهتر و بافت بهتری داشته باشد بهتر است تا به مدت 30 دقیقه آن را درون یخچال قرار دهید تا خود را بگیرد.
  • مرحله هفتم: بعد از گذشت مدت زمان لازم کوکو را از یخچال خارج کنید. یک تابه با اندازه‌ی مناسب را انتخاب کرده و درون آب به میزان کافی روغن بریزید. اجازه دهید تا روغن به خوبی داغ شود.
  • مرحله هشتم: حالا با کمک یک قاشق از مایه کوکو برداشته و به شکل دلخواه خود درون تابه بریزید و اجازه دهید تا روی حرارت متوسط سرخ شود. بعد از این که یک سمت کوکو سرخ شد آن را برگردانید و اجازه دهید تا سمت دیگر آن نیز سرخ شود. به همین سادگی کوکو کدو حلوایی شما آماده است و می‌توانید آن را در ظرف دلخواه خود به همراه نان و سایر مخلفات سرو کنید.

طرز تهیه کوکو کدو تنبل به سه روش دیگر

در متن بالا طرز تهیه کوکو کدو تنبل ساده را برای شما توضیح دادیم. در ادامه اما، می‌خواهیم شما را با روش‌های دیگر تهیه این نوع کوکو آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید تا نحوه درست کردن کوکو کدو با شکر، سیب زمینی و با هویج را با هم بخوانیم.

طرز تهیه کوکو کدو حلوایی با سیب زمینیطرز تهیه کوکو کدو حلوایی با سیب زمینی

یک روش دیگر برای تهیه کوکو کدو، استفاده از سیب زمینی در دستور تهیه آن است. برای انجام این کار نیز مانند روش قبل با دستور ساده‌ای رو به رو هستید و باید به روش زیر عمل کنید:

  • مرحله اول: چند دانه سیب زمینی را به خوبی شسته و اجازه دهید تا آب پز شوند. بعد از این که پختند آن‌ها را پوست بگیرید و کاملا له کنید.
  • مرحله دوم: سیب زمینی پخته شده را به کدو حلوایی پخته شد اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا این دو با یکدیگر به صورت کامل مخلوط شوند.
  • مرحله سوم: حالا باقی مراحل را مانند آنچه که در دستور تهیه بالا گفتیم، انجام دهید و در نهایت کوکو را سرخ کرده و نوش جان کنید.

در پایان این متن، پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد تهیه این کوکو برای شب یلدا را دارید، حتما طرز تهیه انار پلو شیرازی را نیز یاد بگیرید. در این صورت، سفره یلدایی شما تکمیل خواهد شد.

طرز تهیه کوکو کدو حلوایی با هویج

علاوه بر سیب زمینی شما می‌توانید کوکو کدو حلوایی را با سبزیجات دیگری مانند هویج نیز درست کنید. دستور تهیه کوکو کدو حلوایی با هویج نیز بسیار راحت است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که هویج را آب پز کرده و بپزید. سپس مانند سایر مراحل آن را به کدو حلوایی اضافه کرده و سایر مراحل را تکرار کنید.

طرز تهیه کوکو حلوایی با شکر

بیشتر کدو حلوایی‌ها طعم شیرینی دارند، بنابراین دست شما در تهیه انواع کوکوی کدو حلوایی باز است و حتی می‌‌توانید آن را با طعمی شیرین و با استفاده از شکر درست کنید. با این دستور تهیه حتی می‌توانید از کوکوی کدو حلوایی به عنوان یک شیرینی خوشمزه استفاده کنید. کافی است تا به شکل زیر عمل کنید:

مانند روش‌های قبل کدو حلوایی را بپزید و پوره کنید. سپس آرد و آرد سوخاری را به آن اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید. در ادامه باید شکر و تخم مرغ را اضافه کرده و مجددا هم بزنید تا یکدست شود. در نهایت کوکوها را سرخ کرده و میل کنید.

طرز تهیه کوکو کدو حلوایی در فرطرز تهیه کوکو کدو حلوایی در فر

برای برخی از افراد که زمان و حوصله کافی برای سرخ کردن کوکو را ندارند و ترحیح می‌دهند کوکو را بدون روغن و با کالری کمتری مصرف کنند، درست کردن آن در فر بسیار منطقی و ساده است.

برای این کار باید مواد کوکو را به همان روش قبل آماده کنید و سپس فر را روی دمای 180 درجه به مدت 10 دقیقه گرم کنید.

سینی را با مقدار خیلی کمی روغن چرب کنید و سپس مایه کوکو را با فاصله درون سینی فر بریزید.

سپس بعد از گرم شدن کامل فر، سینی را در طبقه میانی قرار دهید و بگذارید تا به مدت 20 دقیقه کامل سرخ شود. در دقایق انتهایی نیز می‌توانید حالت گریل فر را روشن کنید تا روی کوکوها کاملا طلایی شوند. به همین سادگی!

نکات و ترفندهای درست کردن کوکو کدو حلوایی

درست کردن این مدل کوکو به هر کدام از روش‌های گفته شده کار بسیار راحتی است، اما اگر دوست دارید تا کوکو شما طعم و کیفیت بهتری داشته باشد باید نکاتی که در ادامه آمده است را رعایت کنید:

  1. اگر دوست داشته باشید می‌توانید در دستور تهیه کوکو حلوایی ساده یا همراه با سیب زمینی مقداری پنیر پیتزا نیز اضافه کنید.
  2. اگر فرصت کافی برای پخت و آب پز کردن کدو حلوایی و سایر مواد را ندارید، می‌توانید آن‌ها را به صورت خام استفاده کرده و تنها رنده کنید.
  3. ممکن است که بعد از درست کردن مواد کوکو به این فکر کنید که مواد شل هستند و ممکن است وا بروند، اگر دوست داشتید مقدار بیشتری آرد یا پودر سوخاری در این حالت به آن اضافه کنید.
  4. در هنگام سرخ کردن کوکوها حتما زیر شعله را کم کنید، تا کوکوها مغز پخت شوند و روی آن‌ها نسوزد.

کوکو کدو حلوایی، طعمی جدید برای عاشقان کوکو…

طرز تهیه کوکو کدو حلوایی را برای شما توضیح دادیم و شما را با نحوه تهیه آن به روش‌های مختلف آشنا کردیم. امیدواریم که این غذای خوشمزه را تهیه کنید و از طعم خوش آن در شب‌های پاییز و زمستان لذت ببرید. در پایان، اگر مطلب بالا برایتان مفید بود، پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه مرغ ترش شمالی را نیز در سایت ما مطالعه کنید. این غذا نیز طعم بسیار خوبی دارد و شما را طرفدار خود خواهد کرد.

به عنوان پیشنهاد پایانی، اگر کوکو دوست دارید اما فرصت تهیه آن در هر نوع مثل کوکو سبزی، کوکو سیب‌زمینی و … را ندارید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. با استفاده از سرویس سفارش انلاین غذا از اسنپ فود، می‌توانید غذای موردعلاقه‌تان را آنلاین سفارش دهید و در کمترین زمان ممکن درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(1 دیدگاه)

mahieyar
15 مهر 1402

سلام کوکو کدو حلوایی و سیب زمینی و هویچ خیلی خوبه خوشمزه هستش غذای که ساده و راحت درست میشه

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود