آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه کیک ردولوت
آموزش آشپزی
به این مقاله امتیاز دهید
4

طرز تهیه کیک ردولوت ؛ یک قرمز جذاب برای مناسبت‌های خاص!

زهرا دهقان 20 فروردین 1403 9 دقیقه

کیک ردولوت که با نام «کیک قرمز مخملی» شناخته می‌شود، یک کیک اسفنجی فوق‌العاده خوشمزه و خوش ظاهر است. از این کیک می‌توان برای مناسبت‌های خاص استفاده کرد، به ویژه آنکه طعم و رنگ جذابی دارد.

در طرز تهیه کیک ردولوت ، باید ابتدا تخم مرغ و وانیل را مخلوط کرده و سپس شکر را اضافه کنید. مواد را با همزن برقی هم بزنید و در مراحل بعدی به ترتیب باتر میلک، روغن، پودر کاکائو و سرکه را داخل مواد بریزد و آن‌ها را در هر مرحله هم بزنید. رنگ خوراکی و سپس ترکیب آرد و بیکینگ پودر الک شده را نیز اضافه کرده و کیک را داخل قالب بریزید. پس از پخت کیک در فر، آن را به دو لابه تقسیم کرده و بین هر لایه را خامه‌کشی کنید.

ردولوت به معنی پارچه مخملی سرخ رنگ است و این کیک نیز به دلیل ظاهر مخمل گونه‌ای که دارد، به این نام شهرت پیدا کرده است. در ادامه این مطلب به طور مفصل به آموزش طرز تهیه کیک ردولوت پرداخته‌ایم؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

کیک ردولوت
تعداد نفرات ۴ نفر
زمان آماده‌سازی ۳۰ دقیقه
زمان پخت ۴۰ دقیقه
میزان سختی متوسط

طرز تهیه کیک ردولوت مخملی و سورپرایزی برای عصرانه‌ها

اگر تاکنون طرز تهیه کیک ردولوت با پودر آماده را انجام می‌دادید؛ اکنون وقت تغییر و چشیدن طعمی بهتر است. در دستور پخت ردولوت، یک کیک اسفنجی بسیار خوش بافت تهیه می‌شود که برای ایجاد رنگ قرمز آن، رنگ مجاز خوراکی را مورد استفاده قرار می‌دهند. البته در گذشته برای رنگ دادن به این کیک از رنگ‌های خوراکی طبیعی مانند عصاره لبو، استفاده می‌کردند؛ اما اکنون روش تهیه آن، به مراتب ساده‌تر شده است.عکس کیک ردولوت خوشمزه

برای تهیه این کیک خوشمزه می‌توان علاوه بر خامه از کرم پنیری نیز استفاده کرد. کرم پنیری در بین لایه‌های کیک قرار گرفته و طعم هیجان‌انگیزی به کیک ردولوت شما می‌دهد. سعی کنید تا برای تهیه این کیک فوق‌العاده، از مواد درجه یک و تازه استفاده کنید و مواد را جایگزین یکدیگر نکنید. همچنین به هیچ عنوان مقدار مواد اصلی کیک را تغییر ندهید تا بافت کیک شما لطافت و طعم خوب خود را از دست ندهد.

مواد لازم برای تهیه کیک ردولوت

مواد اولیه مورد نیاز در طرز تهیه کیک ردولوت، به شرح زیر است که با این میزان مواد اولیه می‌توانید برای ۴ نفر کیک درست کنید. پس تهیه کیک ردولوت برای ۱۰ نفر به میزان بیشتری از مواد اولیه نیاز دارد:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
تخم مرغ ۳ عدد
آرد سفید مخصوص شیرینی ۲.۵ پیمانه
شکر ۱.۵ پیمانه
روغن مایع نصف پیمانه
باتر میلک ۱ پیمانه
پودر کاکائو ۱ قاشق چایخوری
وانیل ۱.۴ قاشق چایخوری
سرکه سفید ۱ قاشق مرباخوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری سر پر
رنگ خوراکی قرمز به مقدار کافی
خامه قنادی به مقدار کافی

دستور پخت کیک ردولوت

طرز تهیه کیک ردولوت مطابق مراحل زیر است که باید آن‌ها را به دقت انجام دهید. برای اینکه کیک شما خوش بافت و خوشمزه شود، مواد را حدود ۲۰ دقیقه قبل از شروع کار از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند.

  • مرحله اول: فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا به خوبی گرم شود و سپس به سراغ مراحل بعدی بروید.
  • مرحله دوم: تخم مرغ‌ها را با وانیل مخلوط کنید و آن‌ها را به مدت ۲ دقیقه با همزن برقی، هم بزنید.
  • مرحله سوم: شکر را به ترکیب تخم مرغ و وانیل افزوده و با دور تند همزن به مدت ۵ دقیقه هم بزنید، تا جایی که به یک بافت کرم رنگ و کش‌دار برسید. در این مرحله انتظار می‌رود که حجم اولیه تخم مرغ، نزدیک به دو برابر شود.
  • مرحله چهارم: باتر میلک را کمی گرم کنید، به ترکیب تخم مرغ و شکر بیفزایید و به مدت چند ثانیه هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.
  • مرحله پنجم: روغن را به ترکیب اضافه کنید و چند ثانیه دیگر هم بزنید. سپس پودر کاکائو را الک کرده و همراه با سرکه سفید با دیگر مواد مخلوط کنید.
  • مرحله ششم: حالا نوبت به اضافه کردن رنگ خوراکی می‌رسد. رنگ خوراکی را تا اندازه‌ای اضافه کنید که غلظت رنگ به حد دلخواه برسد.
  • مرحله هفتم: آرد و بیکینگ پودر را مخلوط کرده و سه بار الک کنید. سپس آن‌ها را در ۳ مرحله به ترکیب خود بیفزایید و در هر مرتبه، با دور کند همزن، هم بزنید تا آرد به خوبی ترکیب شده و گلوله نشود.تهیه کیک ردولوت خوشمزه
  • مرحله هشتم: کف قالب گرد خود کاغذ روغنی پهن کرده و دیواره‌های قالب را چرب کنید. مایه کیک را داخل قالب بریزید تا دو سوم حجم آن را پر کند.
  • مرحله نهم: در نهایت کیک را داخل فر بگذارید و ۴۰ تا ۵۰ دقیقه برای پخت کیک منتظر بمانید. پس از این مدت برای اطمینان از پخت کیک، یک خلال دندان را به آرامی داخل بافت کیک فرو کنید، به شکلی که آسیب نبیند. در صورتی که پس از بیرون کشیدن خلال دندان، چیزی از بافت کیک به آن نچسبیده بود، یعنی کیک به خوبی پخته شده است؛ در غیر این صورت باید منتظر بمانید تا پخت کیک کامل شود.
  • مرحله دهم: زمانی که کیک را از فر خارج کردید، مدتی صبر کنید تا خنک شود و سپس کیک را از قالب درآورید. کاغذ روغنی را از کیک جدا کرده و آن را به دو لایه ببرید. قسمتی از کیک که پف کرده است را نیز ببرید و کنار بگذارید.
  • مرحله یازدهم: خامه قنادی را به مدت ۱۰ دقیقه با همزن بزنید تا فرم بگیرد. لایه اول کیک را با خامه بپوشانید و به صورت ساده خامه‌کشی کنید. البته شما می‌توانید خامه را با استفاده از قیف نیز روی سطح کیک پایپ کنید.
  • مرحله دوازدهم: لایه دوم کیک را روی خامه قرار دهید و دوباره خامه‌کشی کرده یا خامه را پایپ کنید. برای اینکه بتوانید طرز تهیه کیک ردولوت کافی شاپی را دنبال کنید، باید در این مرحله، خامه‌کشی را با مهارت و دقت کامل انجام دهید.
  • مرحله سیزدهم: برای تزیین کیک ردولوت قسمت پف کرد کیک را که جدا کرده بودید، با آسیاب پودر کنید و روی خامه‌های کیک بپاشید. به این ترتیب ظاهر کیک شما کاملاً مخملی و بسیار زیبا به نظر می‌رسد.

روش تهیه باتر میلک

شما می‌توانید باتر میلک را در منزل درست کرده و از آن در طرز تهیه کیک ردولوت استفاده کنید. برای این کار به ۱ پیمانه شیر پرچرب و ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو نیاز دارید و روش تهیه آن مطابق مراحل زیر است:روش تهیه باتر میلک

  • مرحله اول: شیر را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط رسیده و برای تهیه باتر میلک آماده شود.
  • مرحله دوم: شیر و آبلیمو را مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا یک‌دست شوند.
  • مرحله سوم: مواد را کنار بگذارید و بین ۵ تا ۱۰ دقیقه به آن‌ها زمان دهید. پس از این مدت شیر غلیظ شده و باتر میلک شما آماده است.

طرز تهیه کاپ کیک ردولوت

شما می‌توانید این کیک را به صورت کاپ کیک نیز تهیه کرده و از آن به عنوان یک دسر یا شیرینی خوشمزه برای عصرانه یا مهمانی خود استفاده کنید.کاپ کیک ردولوت

  • مرحله اول: برای تهیه کاپ کیک کافی است تا کپسول‌های کاغذی را داخل قالب‌های مافین قرار دهید یا از قالب‌های مقوایی استفاده کنید.
  • مرحله دوم: حالا مایه کیک را به کمک اسکوپ داخل قالب‌ها بریزید. پیشنهاد می‌کنیم که حتما از اسکوپ برای پر کردن قالب‌ها استفاده کنید، در غیر این صورت ممکن است که میزان مایه کیک در هر یک از قالب‌ها به اندازه مساوی نباشد و جلوه ظاهری مافین‌های شما را تغییر دهد.
  • مرحله سوم: در نهایت فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید و پس از آماده شدن قالب‌ها، آن‌ها را داخل فر قرار دهید. دقت داشته باشید که پخت کاپ کیک ردولوت، در مقایسه با کیک ردولوت به زمان کمتری نیاز دارد.
  • مرحله چهارم: در اینجا نیز به روش مشابه، با استفاده از خلال دندان کنترل کنید که کاپ کیک‌ها چه زمانی آماده شده‌اند. پس از پخته شدن کاپ کیک‌ها، منتظر بمانید تا آن‌ها خنک شوند و سپس روی کاپ کیک‌ها را با خامه تزیین کنید.

طرز تهیه کرم پنیری

همان‌طور که در طرز تهیه کیک ردولوت اشاره شد؛ شما می‌توانید به جای خامه‌ای که بین لایه‌های کیک قرار می‌گیرد، از کرم پنیری استفاده کنید.طرز تهیه کرم پنیری

مواد لازم برای تهیه کرم پنیری

برای تهیه کرم پنیری به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
پنیر خامه‌ای بدون نمک یا پنیر ماسکارپونه ۳۰۰ گرم
پودر قند الک شده ۴۰۰ گرم
کره ۱۷۵ گرم

دستور تهیه کرم پنیری

روش تهیه کرم پنیری به شرح زیر است:

  • مرحله اول: برای آماده کردن این کرم پنیری خوشمزه، کره را با همزن به مدت زمان ۲ دقیقه هم بزنید تا نرم شود.
  • مرحله دوم: پودر قند را در ۳ مرحله به کره اضافه کنید و هم بزنید تا پودر قند کاملاً در کره حل شده و مخلوط شما یکنواخت و یکدست شود.
  • مرحله سوم: در این مرحله نصف پنیر را به ترکیب کره و پودر قند اضافه کنید و برای چند ثانیه هم بزنید.
  • مرحله چهارم: حالا نصف باقی مانده پنیر را نیز اضافه کنید و دوباره چند دقیقه با همزن برقی هم بزنید تا ترکیب شما فرم گرفته شده و سفت شود.
  • مرحله پنجم: کرم پنیری را داخل یخچال بگذارید تا سرد شود. از این کرم پنیری خوشمزه و خوش طعم می‌توانید به جای خامه برای لایه‌های کیک ردولوت استفاده کنید. به این شکل می‌توانید طرز تهیه کیک ردولوت با کرم پنیری را دنبال کنید که اتفاقا طعم بسیار جذابی دارد.

تزیین کیک ردولوت

رنگ قرمز پررنگ کیک ردولوت، باعث شده تا این کیک جلوه ظاهری بسیار جذابی داشته باشد و برای مراسم‌های مختلف، مورد استفاده قرار بگیرد. این کیک از نظر بافت و طعم نیز به اندازه ظاهر فوق‌العاده زیبایش، دل‌نشین است و به عنوان پایه ثابت مراسم ولنتاین، جشن‌های ازدواج و سالگرد عروسی شناخته می‌شود.

برای تزیین این کیک زیبا معمولاً آن را به شکل قلب در می‌آورند. برای این کار می‌توانید از قالب شکل قلب استفاده کنید؛ اما اگر این قالب در دسترس نبود، اصلاً نگران نباشید.تزیین کیک ردولوت

برای تهیه کیک ردولوت قلب کافی است تا مواد کیک را در دو قالب مربع و دایره‌ای شکل بریزید که ارتفاع یکسانی دارند. پس از پخت کیکی که داخل قالب دایره‌ای شکل است، آن را از وسط نصف کرده و در دو طرف کیکی که داخل قالب مربعی شکل است، قرار دهید. کیک ردولوت مخملی و زیبای شما به شکل قلب آماده است. برای تزیین کیک نیز روی سطح هر دو قالب را که کنار هم قرار داده‌اید، با خامه بپوشانید. خامه را می‌توانید به کمک قیف به شکل‌های مختلف درآورده و روی کیک را تزیین کنید. در آخر نیز روی خامه‌ها کمی از کیک‌هایی که اضافه باقی مانده‌اند را آسیاب کرده و بریزید.

نکات مهم در طرز تهیه کیک ردولوت

در دستور پخت کیک رد ولوت، نکات زیر را مدنظر قرار دهید تا در نهایت یک کیک خوشمزه و حرفه‌ای داشته باشید:نکات مهم در طرز تهیه کیک ردولوت

  • برای درست کردن کیک ردولوت از باتر میلک استفاده می‌شود و معمولا طرز تهیه کیک ردولوت بدون باترمیلک چندان مرسوم نیست.
  • در گذشته، طرز تهیه کیک ردولوت با لبو رایج بوده و به جای استفاده از رنگ خوراکی، از لبو برای رنگ دادن به بافت این کیک استفاده می‌کردند.
  • اندازه قالب را متناسب با مقدار مایه کیک در نظر بگیرید. اگر ارتفاع قالب زیاد باشد، ممکن است وسط کیک خام بماند.
  • زمانی که سطح کیک پف کرده و کمی سفت شد، باید کیک ردولوت را از فر خارج کنید. دقت داشته باشید که اگر زمان پخت کیک زیاد شود، دور کیک می‌سوزد.

روش نگهداری کیک ردولوت

حال که با طرز تهیه کیک ردولوت آشنا هستید، این سوال پیش می‌آید که این کیک را چگونه نگهداری کنیم؟ مشابه طرز تهیه انواع کیک و شیرینی ، ردولوت را داخل یک ظرف درب‌دار قرار دهید، درب ظرف را محکم ببندید و آن را در یخچال بگذارید. با توجه به استفاده از خامه در روش تهیه ردولوت، این کیک ماندگاری زیادی ندارد و باید آن را در طی چند روز مصرف کنید.

جلوگیری از خراب شدن کیک ردولوت

بافت کیک ردولوت در معرض هوای آزاد خشک می‌شود؛ پس برای جلوگیری از خراب شدن این کیک، درب ظرف نگهداری از آن را به خوبی محکم کنید. همچنین دقت داشته باشید که ردولوت خارج از یخچال باقی نماند، زیرا خامه آن خراب می‌شود.جلوگیری از خراب شدن کیک ردولوت

ردولوت، کیک مخمل خوش آب و رنگ

برای تهیه کیک ردولوت بهتر است تا آن را در منزل درست کرده و به هر شکلی که تمایل دارید، ردولوت را تزیین کنید. کیک ردولوت در برخی از وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های شیرینی‌پزی خانگی آنلاین با تزیین‌های مختلف و به شکل خامه‌ای یا کرم پنیری ارائه شده است. اگر تمایل دارید این کیک را به صورت آماده تهیه کنید، می‌توانید با اطلاع از قیمت کیک ردولوت آن را از طریق سفارش آنلاین شیرینی ، سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

آیا تاکنون کیک ردولوت را در منزل تهیه کرده‌اید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود درباره درست کردن این کیک را با ما و دیگر کاربران اسنپ فود به اشتراک بگذارید تا از آن‌ها استفاده کنیم.

سوالات متداول

در طرز تهیه کیک ردولوت از چه مواد اولیه‌ای استفاده می‌شود؟

برای درست کردن ردولوت به تخم مرغ، آرد سفید شیرینی‌پزی، شکر، روغن مایع، باتر میلک، پودر کاکائو، وانیل، سرکه سفید، بیکینگ پودر، رنگ خوراکی و خامه قنادی نیاز دارید.

چگونه در منزل باتر میلک درست کنیم؟

برای تهیه باترمیلک، یک پیمانه شیر و یک قاشق غذاخوری آبلیمو را مخلوط کنید و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا بافت شیر تغییر کرده و باترمیلک آماده شود.

چرا کیک ردولوت پس از خروج از فر خشک بود؟

اگر دمای فر بیش از حد زیاد باشد یا کیک شما مدت زمان بیشتری داخل فر باقی بماند، بافت آن خشک خواهد شد. هنگامی که کیک پف کرده و سطح آن کمی سفت شد، زمان خارج کردن کیک ردولوت از فر است.

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(4 دیدگاه)

کوثر سا
13 بهمن 1401

کاپ کیک هاش خیلی کیوت میشن عالی

  • Snappfood
    13 بهمن 1401

    مرسی که کامنت گذاشتین کوثر عزیز، پیشنهاد میکنم مطلب زیر رو که درباره طرز تهیه انواع کاپ کیک نوشته شده است را مطالعه کنید. https://blog.snappfood.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D9%BE-%DA%A9%DB%8C%DA%A9/

ali a
13 بهمن 1401

با لبو؟ با لبو رنگ قرمز میدادن؟ عجب... خیلی نکته های تاریخیتون باحالن

  • Snappfood
    13 بهمن 1401

    سلام دوست عزیز ممنونیم که کامنت گذاشتین. اگر از این مطلب خوشتون اومده پیشنهاد میکنم مطلب زیر که درباره طرز تهیه کیک هندوانه نوشته شده‌ است را از دست ندید. https://blog.snappfood.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%DA%A9%DB%8C%DA%A9-%D9%87%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B4%D8%A8-%DB%8C%D9%84%D8%AF%D8%A7-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D9%81%D8%B1/

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود