آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • صبحانه سالم برای مدرسه
    لیست صبحانه سالم برای دانش آموزان شهریور 26, 1403
  • غذا با گوشت چرخ کرده
    لیست انواع غذاها با گوشت چرخ کرده شهریور 26, 1403
  • طرز تهیه گراتن بادمجان
    طرز تهیه گراتن بادمجان شهریور 25, 1403
صفحه پیدا نشد!
نگهداری از مواد غذایی
اخبار و تازه ها
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

تاثیر نگهداری درست از مواد غذایی بر کاهش اسراف در ایران

سعید راستین‌فرد 30 بهمن 1401 2 دقیقه

نگهداری درست از مواد غذایی می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر کاهش اسراف و گرسنگی در ایران داشته باشد. با توجه به آمار منتشر شده از سوی سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل (FAO)، میزان اسراف مواد غذایی در ایران بسیار بالاست. تخمین زده می‌شود که در حدود ۱۵% تا ۲۰% از مواد غذایی تولید شده در کشور تبدیل به زباله می‌شود. این نه تنها تاثیرات اقتصادی زیادی داشته و موجب هدر رفته سرمایه‌های کشور می‌شود؛ بلکه به مشکل عدم امنیت غذایی در کشور نیز دامن می‌زند.

یکی از اصلی‌ترین دلایل اسراف مواد غذایی در ایران ذخیره سازی نادرست آن است. بسیاری از خانه‌ها و کسب و کارها در ایران لوازم مناسب و دانش صحیح ذخیره کردن مواد غذایی را ندارند که موجب فاسد شدن و اسراف آن‌ها می‌شود. با آموزش نحوه درست نگهداری از مواد غذایی، افراد و کسب و کارها می‌توانند به مقدار قابل توجهی از اسراف مواد غذایی پیشگیری کنند.

ذخیره سازی درست مواد غذایی همچنین می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر کاهش آمار گرسنگی در ایران داشته باشد. بالا بودن میزان اسراف مواد غذایی موجب شده است تا بسیاری از مردم در کشور دسترسی خوبی به مواد غذایی نداشته و نتوانند نیازهای اولیه خود را برطرف سازند. کاهش این اسراف موجب می‌شود تا غذای بیشتری برای توزیع در میان نیازمندان وجود داشته باشد تا مشکل گرسنگی و عدم امنیت غذایی کاهش یابد.

نگهداری از مواد غذایی

علاوه بر این پیاده سازی استراتژی‌های کاهش اسراف و هدر رفت مواد غذایی در بخش کشاورزی و فروشندگان می‌تواند منجر به کاهش بیشتر آمار اسراف مواد غذایی در کشور شود. این استرانژی‌ها شامل خرید لوازم مناسب و پیشرفته‌تر ذخیره سازی، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این کار و کسب دانش بیشتر در این حوزه می‌باشد.

به طور خلاصه، کاهش آمار اسراف مواد غذایی در کشور امریست که با همکاری همه گروه‌های دخیل در این حوزه از بخش تولید و توزیع تا مصرف کنندگان امکان‌پذیر خواهد بود. و تاثیرات مثبت اقتصادی و اجتماعی آن برای شامل حال تمام جامعه می‌شود. مهم‌ترین فعالیت‌هایی که در حال حاضر افراد و کسب و کارها می‌توانند انجام دهند یادگیری روش‌های درست نگهداری از مواد غذایی و تهیه و تجهیز لوازم مورد نیاز برای نگهداری بهتر آن‌هاست.

اشتراک:
سعید راستین‌فرد- 35 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود