5 روش طرز تهیه آب هندوانه و خواص آن

طرز تهیه آب هندوانه
4.1/5 - (14 امتیاز)

آنچه در این مقاله میخوانید

هندوانه تقریبا در هر فصلی در بازار ایران وجود دارد، بنابراین در هر زمان که بخواهیم می‌توانیم با استفاده از این میوه خوشمزه و پرخاصیت، آب هندوانه گوارا تهیه کنیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا پس از آموزش طرز تهیه آب هندوانه ، با خواص این میوه جالیزی آشنا شویم. به خاطر داشته باشید که از تکه‌های هندوانه می‌توان برای تهیه سالاد هندوانه نیز استفاده نمود.

طرز تهیه آب هندوانه

تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده‌سازی 15 دقیقه
زمان تهیه 5 دقیقه
میزان سختی کم

آماده‌سازی هندوانه پیش از تهیه آبمیوه

آماده‌سازی هندوانه پیش از تهیه آبمیوه

شما می‌توانید به راحتی در منزل با استفاده از یک مخلوط کن، آب هندونه سالم و خوشمزه تهیه کنید. در طرز تهیه آب هندوانه با مخلوط کن بهتر است چند نکته مهم را به خاطر داشته باشید.

انتخاب هندوانه مناسب، اولین گام طرز تهیه نوشیدنی هندوانه

انتخاب هندوانه مناسب، اولین گام طرز تهیه نوشیدنی هندوانه

اولین قدم و مهم‌ترین نکته برای تهیه این نوشیدنی باکیفیت، انتخاب یک هندوانه مناسب است. انتخاب هندوانه خوب هم کار سختی نیست. تنها کافی است که به چند نکته مهم هنگام خرید هندوانه دقت کنید.

  • اولاً، میوه باید سنگین باشد که یکی از ویژگی‌های بارز هندوانه خوب، یعنی آبدار بودن آن است. در صورت سبک بودن هندوانه به رسیده بودن آن شک کنید!
  • نکته بعدی که باید در نظر داشت، توجه به دم یا ساقه هندوانه است؛ یعنی محل اتصال میوه به زمین! رنگ این قسمت در هندوانه رسیده، مایل به زرد است و اگر سفید باشد، یعنی هندوانه هنوز نرسیده است.
  • سپس به پوست هندوانه نگاه کنید. هندوانه‌ای که پوست آن مات است، یعنی زمان کافی برای رشد و سفت شدن داشته است، در حالی که هندوانه‌های براق هنوز جوان و نارس هستند.
  • در آخر می‌توانید هندوانه را در دست بگیرید و چند ضربه به آن بزنید. هندوانه رسیده و آبدار باید صدای توخالی یا اصطلاحا صدای طبل بدهد.

با تمام این‌ها اگر همچنان فکر می‌کنید که خرید یک هندوانه مناسب کار سختی است، می‌توانید از طریق سفارش انلاین میوه در اسنپ فود سفارش خود را ثبت کرده و هندوانه خوب را از میوه فروشی آنلاین بخواهید.

برش هندوانه و جدا کردن تخم هندوانه

برش هندوانه و جدا کردن تخم هندوانه

در طرز تهیه آبمیوه هندوانه، احتمالا یکی از سخت‌ترین مراحل جدا کردن تخم‌های هندوانه است. این کار گرچه چندان ساده نیست اما توجه به آن می‌تواند تاثیر ویژه‌ای بر کیفیت و ظاهر زیبای نوشیدنی شما داشته باشد. البته بد نیست بدانید که تخم هندوانه (اگر جویده شود) مزایای بسیار زیادی برای سلامتی انسان دارد؛ اما وجود آن در نوشیدنی هندوانه چندان خوشایند نیست.

برای جدا کردن تخم هندوانه بهترین روش این است که هندوانه را برش بزنید و سپس تا حد ممکن آن را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید. در هر برش می‌توانید با استفاده از یک چنگال تخم‌ها را جدا کنید.

البته یک روش دیگر هم برای خلاص شدن از شر تخم‌های هندوانه وجود دارد. می‌توانید قطعات هندوانه را پس از پوست گرفتن در مخلوط کن بریزید و همراه با تخم‌ها، آن را مخلوط کنید. در نهایت آب این میوه را از یک صافی رد کنید تا پالپ و تخم‌های خرد شده هندوانه از آب آن جدا شوند. این روش گرچه ساده‌تر به نظر می‌رسد اما می‌تواند بر کیفیت طعم و حتی رنگ نوشیدنی شما تاثیر بگذارد. پس از آماده‌سازی هندوانه می‌توان از آن در تهیه آب هندوانه و یا طرز تهیه موهیتو هندوانه استفاده نمود.

طرز تهیه آب هندوانه ساده

طرز تهیه آب هندوانه ساده

اما چگونه اب هندوانه درست کنیم؟ تهیه آبمیوه و گرفتن آب هندوانه بسته به ذائقه شما می‌تواند به شکل‌های مختلفی انجام شود. در ادامه با برخی از بهترین روش‌های تهیه آن آشنا می‌شویم.

مواد اولیه برای تهیه نوشیدنی هندوانه

برای تهیه آبمیوه هندوانه به مواد اولیه زیر نیاز خواهید داشت. اگر این سوال برای شما پیش آمده است که چگونه سردی هندوانه را بگیریم؛ باید گفت که استفاده از عسل گزینه مناسبی است. همچنین در پاسخ به اینکه با هندوانه ای که شیرین نیست چه کنیم؛ باز هم شیرین‌کننده‌ای مانند عسل یا شکر پیشنهاد می‌شود. به طور کلی ترکیب هندوانه با عسل طعم جذابی دارد.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
هندوانه کوچک 1 عدد
شکر یا عسل 1 قاشق غذاخوری
یخ قالبی به مقدار کافی
زنجبیل خرد شده نصف قاشق چای‌خوری
آبلیمو تازه نصف قاشق چای‌خوری

دستور تهیه آب هندوانه

مراحل طرز تهیه آب هندوانه در این بخش گفته شده است:

  • مرحله اول: ابتدا تکه‌های مکعبی هندوانه را در مخلوط‌کن بریزید. در صورت تمایل در همین مرحله می‌توانید زنجبیل خرد شده و آبلیمو را به مخلوط‌کن اضافه کنید.
  • مرحله دوم: اگر احساس می‌کنید هندوانه به اندازه کافی شیرین نیست، می‌توانید در این مرحله شکر یا عسل را نیز داخل مخلوط‌کن بریزید.
  • مرحله سوم: اگر دوست دارید نوشیدنی رقیق‌تری داشته باشید، به مخلوط خود آب بیافزایید و اگر نوشیدنی غلیظ‌تری می‌خواهید، مکعب‌های یخ اضافه کنید. همچنین در پاسخ به سوال چگونه هندوانه را خنک کنیم، یخ گزینه مناسبی است.
  • مرحله چهارم: مخلوط‌کن را روشن کنید و حدود 30 ثانیه تا 1 دقیقه میکس کردن را ادامه دهید تا مایعی روان و یک‌دست حاصل شود.
  • مرحله پنجم: برخی دوست دارند این مایع را از صافی رد کنند تا تکه‌های میوه در نوشیدنی دیده نشود. همچنین فومی که روی آن تشکیل می‌شود را نیز با قاشق برمی‌دارند تا یک‌دست‌تر شود. نوشیدنی شما آماده است، بلافاصله سرو و نوش جان کنید.

طرز تهیه آب هندوانه با نعنا

طرز تهیه آب هندوانه با نعنا

نعنا علاوه بر طعم بی‌نظیر، به عملکرد بهتر سیستم گوارش کمک می‌کند. به همین دلیل میکس هندوانه با نعنا یکی از نوشیدنی‌های ترکیبی محبوب در فصل تابستان است. نصف یک هندوانه خرد شده و 2 قاشق غذاخوری برگ نعنا را درون مخلوط‌کن بریزید و به خوبی ترکیب کنید. اگر دوست دارید نوشیدنی رقیق‌تری داشته باشید، می‌توانید به مخلوط خود آب بیافزایید و اگر نوشیدنی غلیظ‌تری می‌خواهید، مکعب‌های یخ اضافه کنید.

مایع یکدستی که به دست می‌آید را درون لیوان بلند ریخته و روی آن (در صورت تمایل) نمک سیاه و ادویه ماسالا اضافه کنید. نوشیدنی شما آماده است؛ می‌توانید چند قطعه یخ به آن بیافزایید. برای تزیین آب هندوانه نیز از چند برگ نعنا استفاده کرده و سپس آن را نوش جان کنید.

طرز تهیه آب هندوانه با پرتقال

اما هندوانه را با چی بخوریم؟ آب هندوانه با پرتقال نیز یکی دیگر از نوشیدنی‌های محبوب است که شاید در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد؛ اما اگر یک‌بار امتحان کنید، شما هم طرفدار پر و پا قرص آن خواهید شد. پرتقال سرشار از ویتامین C است و انرژی از دست رفته بدن پس از یک روز طولانی یا یک دوره بیماری را به شما باز می‌گرداند.

پوست یک عدد پرتقال شیرین (متوسط تا بزرگ) را گرفته و سپس آب پرتقال را بگیرید. دقت کنید بیش از نصف حجم لیوان باید آب پرتقال باشد. ۴ تا 5 فنجان هندوانه مکعبی شده، 5 تا 6 برگ نعناع و 1 تا 2 قاشق غذاخوری شکر (اختیاری) را در مخلوط‌کن بریزید. پس از مخلوط و یک‌دست شدن نوشیدنی، آن را در لیوان بریزید، آب پرتقال را اضافه کرده و خوب هم بزنید. در آخر اگر تمایل داشتید چند تکه یخ در لیوان بریزید و با برگ نعنا تزئین کنید.

طرز تهیه آب هندوانه با لیمو پخته (لیموناد هندوانه)

یک نوشیدنی خنک با هندوانه با طعمی فوق‌العاده، لیموناد هندوانه است. برگ نعناع، آب یک لیموترش، 1 قاشق غذاخوری شکر و تکه‌های مکعبی 2 هندوانه کوچک را درون مخلوط‌کن بریزید و آن‌قدر میکس کنید تا مخلوطی روان به دست آید. ترکیب به دست آمده را از صافی رد کرده و درون یک قابلمه بریزید، سپس به آن شکر اضافه کنید.

قابلمه را روی حرارت متوسط بگذارید؛ مراقب باشید که آب داغ شود اما نجوشد. نوشیدنی را به طور مداوم بچشید و زمانی که احساس کردید مزه آن خوب شده است، قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا سرد شود. آب میوه را در لیوان بریزید و با تکه‌های یخ و نعنا نوش جان کنید.

طرز تهیه ترکیب هندوانه و خیار

تهیه انواع نوشیدنی با هندوانه امکان‌پذیر بوده و یکی از آن‌ها ترکیب آب خیار و هندوانه است. برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه، خیار و هندوانه را به تکه‌های کوچک خرد کرده و داخل مخلوط‌کن بریزید تا ترکیب یک‌دستی حاصل شود. مخلوط ایجاد شده را از صافی عبور دهید تا آب آن گرفته شود. یک لیموترش تازه را آبگیری کرده و با نوشیدنی خود ترکیب کنید. مقداری عسل را با آب جوش مخلوط کنید تا رقیق‌تر شود و سپس به دیگر مواد بیافزایید. نوشیدنی شما آماده است؛ آن را داخل لیوان ریخته و با تکه‌های هندوانه تزئین کنید.

طرز تهیه آب هندوانه با تکه های هندوانه در پاکت فریزر

در این روش، ابتدا میوه را برش داده و هسته‌های آن را جدا کنید. سپس تکه‌های هندوانه را داخل یک پاکت فریزر گذاشته و درون فریزر قرار دهید تا یخ بزند. مقداری آب لیمو تازه را نیز داخل فریزر بگذارید تا یخ ببندد. نیم ساعت بعد، هندونه‌های یخ زده را از فریزر خارج کرده و با تکه‌های آبلیمو یخ بسته و یک چهارم پیمانه آب درون مخلوط‌کن یا غذاساز بریزید. با استفاده از هندوانه یخ زده می‌توان به طرز تهیه اسموتی یخی هندوانه ای نیز پرداخت.

ترکیب آب هندوانه با چی خوبه؟

ترکیب آب هندوانه با چی خوبه؟

حالا که طرز تهیه آب هندونه به روش‌های مختلف را یاد گرفتید، احتمالا این سوال برای شما ایجاد می‌شود که آب هندوانه با چی خوبه؟ قرار دادن یک خوراکی جذاب در کنار این نوشیدنی می‌تواند یک ترکیب فوق‌العاده برای پذیرایی بسازد. آبمیوه هندوانه با بستنی یکی از همین ترکیب‌های جذاب است. شما می‌توانید از بستنی وانیلی در کنار نوشیدنی خود استفاده کنید.

همچنین ترکیب کردن آب هندوانه با عسل هم گزینه عالی دیگری است. به این ترتیب نه‌تنها به نوشیدنی خود طعم بهتری داده‌اید، بلکه سردی آن را گرفته و نوشیدنی هندوانه به یک نوشیدنی متعادل از نظر مزاجی تبدیل می‌شود.

جدول ارزش غذایی هندوانه

در هر 100 گرم هندوانه 30 کیلو کالری انرژی وجود دارد. مابقی مواد مغذی این میوه در هر 100 گرم در جدول زیر ارائه شده است.

مواد تشکیل دهنده مقدار ویتامین مقدار
پروتئین 0.61 گرم ویتامین B1 0.03 میلی‌گرم
کربوهیدرات 7.55 گرم ویتامین B2 0.02 میلی‌گرم
آب 91.45 گرم ویتامین B3 0.18 میلی‌گرم
چربی 0.15 گرم ویتامین B4 4.10 میلی‌گرم
فیبر 0.40 گرم ویتامین B5 0.22 میلی‌گرم
قند 6.20 گرم ویتامین B6 0.05 میلی‌گرم
مس 0.04 میلی‌گرم ویتامین B9 3.00 میکروگرم
منیزیم 10.00 میلی‌گرم ویتامین B12 0.00 میلی‌گرم
کلسیم 7.00 میلی‌گرم ویتامین C 8.10 میلی‌گرم
فسفر 11.00 میلی‌گرم ویتامین E 0.05 میلی‌گرم
سدیم 1.00 میلی‌گرم ویتامین K 0.10 میکروگرم
آهن 0.24 میلی‌گرم ویتامین A 28.00 میکروگرم
روی 0.10 میلی‌گرم ویتامین D 0.00 میلی‌گرم

با خواص آب هندوانه بیشتر آشنا شوید

با خواص آب هندوانه بیشتر آشنا شوید

پس از آشنا شدن با نحوه تهیه نوشیدنی با هندوانه، نوبت آن رسیده است تا درمورد خواص هندوانه بیشتر بدانیم. در ادامه به خواص آب هندوانه اشاره کرده‌ایم:

1. هندوانه بدن را هیدراته نگه می‌دارد

حتما می‌دانید که بخش زیادی از میوه هندوانه (92 درصد آن!) از آب تشکیل شده است که به حفظ آب بدن در روزهای گرم تابستان کمک می‌کند. این حجم مایعات خصوصاً برای افرادی که در محیط بیرون کار می‌کنند، ضروری است. همچنین در برخی شرایط خاص مثل بروز سنگ کلیه، مصرف هندوانه یا آبمیوه هندوانه برای بهبود سنگ کلیه بسیار مفید است. پس اگر بپرسید ایا هندوانه برای سنگ کلیه خوبه؛ پاسخ مثبت است.

2. کالری هندوانه کم است

هندوانه حاوی مقادیر زیادی ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B، پتاسیم و منیزیم بوده و وجود همه این مواد برای سلامت بدن ضروری است. با این حال، این میوه سالم و پرخاصیت در هر 100 گرم تنها 30 کیلوکالری انرژی دارد. البته به خاطر داشته باشید که هندوانه قند بالایی دارد و از این رو مصرف بیش از اندازه آن، به ویژه در افراد مبتلا به دیابت توصیه نمی‌شود.

3. هندوانه سرشار از لیکوپن است

لیکوپن نوعی کاروتنوئید و آنتی‌اکسیدان است که سطح رادیکال‌های آزاد بدن را کاهش می‌دهد. لیکوپن موجود در هندوانه با تثبیت این رادیکال‌های آزاد، احتمال ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند انواع سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و … را کاهش می‌دهد. لیکوپن از جمله ترکیبات مهم برای حفظ سلامت بدن است. بنابراین، توصیه می‌شود برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها، از خواص آب هندوانه غافل نشوید.

4. هندوانه حالت تهوع در زنان باردار را کاهش می‌دهد

مصرف هندوانه در بارداری ، به زنان کمک می‌کند تا هنگام صبح کمتر دچار حالت تهوع شوند. همچنین هندوانه دارای ترکیباتی است که باعث کاهش گرفتگی‌های عضلانی بخصوص در ۳ ماه نخست بارداری می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود تا خانم‌های باردار مصرف این نوشیدنی را در رژیم غذایی خود جای دهند و از طرز تهیه آب هندوانه خوشمزه غافل نشوند.

5. هندوانه به بهبود عفونت‌های ویروسی کمک می‌کند

هندوانه به بهبود عفونت‌های ویروسی کمک می‌کند

بیماران مبتلا به کرونا و سایر عفونت‌های ویروسی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی، بیش از هر چیز باید مایعات مصرف کنند. استفاده از مایعات موجب افزایش سرعت خروج ویروس‌ها از بدن می‌شود. شاید خوردن آب به میزان زیاد کار آسانی نباشد؛ اما مصرف آب هندوانه باعث می‌شود تا این افراد آب موردنیاز خود را به شکل راحت‌تری از منابع دیگر تامین کنند و در نتیجه زودتر بهبود یابند.

6. آب هندوانه برای نوزادان مفید است

ممکن است این سوال برای بسیاری از والدین ایجاد شود که آیا هندوانه، این میوه سالم و مقوی، می‌تواند برای نوزادان هم مفید باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هندوانه به دلیل داشتن آب فراوان و همچنین ویتامین‌های ضروری بدن برای نوزادان مفید است؛ اما بهتر است تا قبل از ۷ ماهگی به نوزادان هندوانه یا آب آن داده نشود. دقت داشته باشید که مصرف زیاد هندوانه، به دلیل طبع سرد آن، ممکن است در نوزادان باعث ایجاد دل درد شود.

7. هندوانه موجب تقویت ساختار استخوان می‌شود

از خواص شگفت‌انگیز هندوانه می‌توان به تقویت بافت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان اشاره کرد. ترکیب لیکوپن موجود در هندوانه منجر به استحکام استخوان‌ها می‌شود. همچنین ویتامین A این میوه از ترکیباتی است که در بافت استخوان‌ها شرکت دارد. پس با دنبال کردن طرز تهیه آب هندوانه و مصرف این نوشیدنی، می‌توانید از ابتلا به پوکی استخوان با افزایش سن جلوگیری کنید.

8. آب هندوانه کوفتگی عضلانی را برطرف می‌کند

آب هندوانه کوفتگی عضلانی را برطرف می‌کند

درد و گرفتگی‌های عضلانی از مشکلات شایعی است که به ویژه ورزشکاران دچار آن می‌شوند. ترکیبات موجود در هندوانه مانند L – سیترولین در کاهش گرفتگی و کوفتگی عضلات موثر خواهند بود. بر طبق نتایج یک تحقیق در مجله Journal of Agricultural and Food Chemistry، آب هندوانه به عنوان یک نوشیدنی ورزشکاری معرفی شده است که به تسکین دردهای عضلانی پس از ورزش کردن کمک می‌کند.

هندوانه و لذت نوشیدن یک آبمیوه سالم و گوارا

در این مطلب طرز تهیه اب هندوانه مجلسی را آموزش داده و خواص آب هندوانه را معرفی کردیم. هرچند خوردن میوه هندوانه به اندازه نوشیدن آب این میوه لذت‌بخش است، اما برای آن دسته از افرادی که همیشه به دنبال نوشیدنی‌های خنک و گوارا هستند، آبمیوه هندوانه گزینه جالب‌تری است.

طرز تهیه آب هندونه هم کار چندان سختی نیست، به همین دلیل شما می‌توانید با خرید هندوانه از طریق اسنپ فود، این نوشیدنی را در منزل تهیه کنید. همچنین، اگر وقت و حوصله درست کردن آب هندوانه نداشته و دوست داشتید نوشیدنی‌های خود را از یک فروشگاه تهیه کنید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. به این شکل، از طریق سفارش ابمیوه انلاین در اسنپ فود، به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، نوشیدنی خود را درب منزل یا محل کار تحویل می‌گیرید.

سوالات متداول

چه نکته های هنگام خرید هندوانه مهم هستند ؟ انتخاب هندوانه مناسب؟راه حل انتخاب هندوانه رسیده ؟

اولین قدم و مهم‌ترین نکته برای تهیه نوشیدنی باکیفیت، انتخاب یک هندوانه ای مناسب است.
چند نکته مهم هنگام خرید هندوانه : میوه باید سنگین باشد که یکی از ویژگی‌های بارز هندوانه خوب،
یعنی آبدار بودن آن است. در صورت سبک بودن هندوانه به رسیده بودن آن شک کنید.
نکته دیگر توجه به دم یا ساقه هندوانه است؛ یعنی محل اتصال میوه به زمین! رنگ این قسمت در هندوانه رسیده،
مایل به زرد است و اگر سفید باشد، یعنی هندوانه هنوز نرسیده است. به پوست هندوانه نگاه کنید.
هندوانه‌ای که پوست آن مات است، یعنی زمان کافی برای رشد و سفت شدن داشته است،
در حالی که هندوانه‌های براق هنوز جوان و نارس هستند. هندوانه را در دست بگیرید و چند ضربه به آن بزنید.
هندوانه رسیده و آبدار باید صدای توخالی یا اصطلاحا صدای طبل بدهد.می‌توانید
از طریق سفارش انلاین میوه در اسنپ فود سفارش خود را ثبت کرده و
هندوانه خوب را از میوه فروشی آنلاین بخواهیدhttps://snappfood.ir/

روش های جدا کردن تخم هندوانه از آب هندوانه و آبمیوه هندوانه برای خلاص شدن از شر ت
خم‌های هندوانه می‌توانید قطعات هندوانه را پس از پوست گرفتن در مخلوط کن بریزید و همراه با تخم‌ها،
آن را مخلوط کنید. در نهایت آب این میوه را از یک صافی رد کنید تا پالپ و تخم‌های خرد شده هندوانه از آب آن جدا شوند.
این روش اگر چه ساده‌تر به نظر می‌رسد اما می‌تواند بر کیفیت طعم و حتی رنگ نوشیدنی شما تاثیر بگذارد.
برای جدا کردن تخم هندوانه بهترین روش این است که هندوانه را برش بزنید و سپس تا حد ممکن
آن را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید. در هر برش می‌توانید با استفاده از یک چنگال تخم‌ها را جدا کنید.
البته بد نیست بدانید که تخم هندوانه (اگر جویده شود) مزایای بسیار زیادی برای سلامتی انسان دارد؛
اما وجود آن در نوشیدنی هندوانه چندان خوشایند نیست.

با خواص آب هندوانه بیشتر آشنا شوید هندوانه بدن را هیدراته نگه می‌دارد. مصرف هندوانه یا آبمیوه
هندوانه برای بهبود سنگ کلیه بسیار مفید است. کالری هندوانه کم است
هندوانه حاوی مقادیر زیادی ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B، پتاسیم و منیزیم بوده و وجود
همه این مواد برای سلامت بدن ضروری است.هندوانه سرشار از لیکوپن است .
هندوانه حالت تهوع در زنان باردار را کاهش می‌دهد.هندوانه به بهبود عفونت‌های ویروسی کمک می‌کند.
آب هندوانه برای نوزادان مفید است.هندوانه موجب تقویت ساختار استخوان می‌شود ،
ویتامین A این میوه از ترکیباتی است که در بافت استخوان‌ها شرکت دارد.
آب هندوانه کوفتگی عضلانی را برطرف می‌کند.آب هندوانه و
آبمیوه هندوانه یک تامین کنده ی خوب برای کمبود آب بدن است

هندوانه قند بالایی دارد و از این رو مصرف بیش از اندازه میوه هندوانه و آب هندوانه و
آبمیوه آن به ویژه در افراد مبتلا به دیابت توصیه نمی‌شود

آیا هندوانه، این میوه سالم و مقوی، می‌تواند برای نوزادان هم مفید باشد؟ هندوانه به دلیل داشتن آب فراوان و
همچنین ویتامین‌های ضروری بدن برای نوزادان مفید است؛ اما بهتر است تا قبل از ۷ ماهگی به نوزادان هندوانه
یا آب آن داده نشود.مصرف زیاد هندوانه، به دلیل طبع سرد آن، ممکن است در نوزادان باعث ایجاد دل درد شود.

نظرات کاربران

wholo
05.دی.1401

فک نمیکردم آب پرتقال هندونه رو کسی جز من و دوستام امتحان کرده باشه، خوشحالم که دنیا به جایی رسیده که قدرت درک این شاهکارو داره.

نیره داوودی
05.دی.1401

روشی که برای جدا کردن هسته نوشته بودین عالی بود به ذهن خودم نرسید مرسییییی

کرم علی دهخداد
16.خرداد.1402

سلام ایوال راه های که برای تشخصیص هندوانه خوب خیلی خوب امدید از بس که هندوانه کال بهم رسید از طریق سایت خوب شما فهمیدم چطوری هندوانه انتخاب کنم

یعقوب رضاوند
16.خرداد.1402

سلام اب هندوانه با نعنا و عسل خیلی میچسبه نعنا ریختن در اب هندوانه از سایت شما یادگرفتم

    snappfoodadmin
    16.خرداد.1402

    سلام اب هندوانه با نعنا خوشمزه میشه اگر دوستداشتید میتونید کمی بهش پرتقال هم اضافه کنید

نیلو اکبرینیاسر
16.خرداد.1402

سلام میشه شگر قهوه ای بجای شکر فید در اب هنداونه بریزم

    snappfoodadmin
    16.خرداد.1402

    سلام بله اگر شکر قهوای در اب هندوانه بریزید ابیموه شما کمتر شیرین میشه شیرینی کمتر دوستدارید ابیموه هندوانه با شکر قهوه ای میل کنید

      نیلو اکبرینیاسر
      19.خرداد.1402

      سلام مننون از جواب کامنتون بله اب هنداونه کم شیرین دوست دارم پس شکر قهوه ای داخل ابمیوه هنداونه میریزم

        snappfoodadmin
        20.خرداد.1402

        سلام خواهش میکنم بله شکر قهوه ای آب هندوانه کم شیرین میشه نوش جونتون

زهره سادات رضویی
16.خرداد.1402

سلام آب هندوانه با لیمو پخته برای باشگاه میبرم عالی عالی هستش

nader tiba
24.تیر.1402

انتخاب هندوانه مناسب وای مرسی این مطلب گذاشتید یعنی بابای من همیشه میگه بهترین هندوانه گرفتم
بعد کال ترین نرسیده ترین هندوانه خونه میاره راهنمای انتخاب هندوانه سالم مناسب برای بابا کپی کردم فرستادم مرسی

    snappfoodadmin
    25.تیر.1402

    سلام انتخاب یک هندوانه خوب و سالم برای تهیه آب هندوانه خوشمزه مهم است میوه باید سنگین باشد که یکی از ویژگی‌های بارز هندوانه خوب، یعنی آبدار بودن آن است.
    در صورت سبک بودن هندوانه به رسیده بودن آن شک کنید!نکته بعدی که باید در نظر داشت، توجه به دم یا ساقه هندوانه است؛ یعنی محل اتصال میوه به زمین!
    رنگ این قسمت در هندوانه رسیده، مایل به زرد است و اگر سفید باشد، یعنی هندوانه هنوز نرسیده است.سپس به پوست هندوانه نگاه کنید.
    هندوانه‌ای که پوست آن مات است، یعنی زمان کافی برای رشد و سفت شدن داشته است،در حالی که هندوانه‌های براق هنوز جوان و نارس هستند.
    هندوانه را در دست بگیرید و چند ضربه به آن بزنید. هندوانه رسیده و آبدار باید صدای توخالی یا اصطلاحا صدای طبل بدهد

بهرام یاوری
24.تیر.1402

هروقت از باشگاه برمیگردم آب هندوانه و خود میوه هندوانه میخورم واقعا پیشنهاد میدم ورزشکارها
از آبمیوه هندوانه و میوه هندوانه استفاده کنن

    snappfoodadmin
    25.تیر.1402

    سلام از خواص شگفت‌انگیز هندوانه می‌توان به تقویت بافت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان اشاره کرد. ترکیب لیکوپن موجود در هندوانه منجر به استحکام استخوان‌ها می‌شود.
    ویتامین A این میوه از ترکیباتی است که در بافت استخوان‌ها شرکت دارد.درد و گرفتگی‌های عضلانی از مشکلات شایعی است که به ویژه ورزشکاران دچار آن می‌شوند.
    ترکیبات موجود در هندوانه مانند L – سیترولین در کاهش گرفتگی و کوفتگی عضلات موثر خواهند بود.آب هندوانه به عنوان یک نوشیدنی ورزشکاری معرفی شده است که
    به تسکین دردهای عضلانی پس از ورزش کردن کمک می‌کند.

نازنین تفتی
24.تیر.1402

سلام هندوانه حالت تهوع در زنان باردار را کاهش می‌دهددقیق ترین چیزی بود که خوندم این روزها همش دارم آب هندوانه
میوه هندوانه میخورم خیر ببینید حالت تهوع خیلی بهتر شده مرسیییی

    snappfoodadmin
    25.تیر.1402

    سلام مصرف هندوانه در بارداری ، به زنان کمک می‌کند تا هنگام صبح کمتر دچار حالت تهوع شوند.هندوانه دارای ترکیباتی است که
    باعث کاهش گرفتگی‌های عضلانی بخصوص در ۳ ماه نخست بارداری می‌شود.توصیه می‌شود تا خانم‌های باردار مصرف این نوشیدنی را
    در رژیم غذایی خود جای دهند و از طرز تهیه آب هندوانه خوشمزه غافل نشوند.

ghasem ali
24.تیر.1402

طرز تهیه آب هندوانه و آبمیوه هنداونه خیلی خوب گفتید جدی نیاز داشتم میخوام کنار وانت کسب کار کوچیک بزنم مرسی

مری هادی
24.تیر.1402

طرز تهیه موهیتو هندوانه خیلی دوست داشتم مرسی آب هندوانه و میوه هندوانه خوشم میاد حتی تخم هندوانه تفت میدم میخورم

    snappfoodadmin
    25.تیر.1402

    سلام آب هندوانه و میوه هندوانه و موهیتو هندوانه در گرمایی تابستان طرفدارهای زیادی دارد هندوانه به دلیل آبدار بودن مقدار قابل توجهی از آب بدن را تامین میکند و
    رفع عطش میکنه. هندوانه حاوی مقادیر زیادی ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B، پتاسیم و منیزیم بوده و وجود همه این مواد برای سلامت بدن ضروری است.
    با این حال، این میوه سالم و پرخاصیت در هر 100 گرم تنها 30 کیلوکالری انرژی دارد

کشمیری زاده
15.شهریور.1402

سلام فرق ببین هندوانه نارس و هندوانه رسیده چیه

    snappfoodadmin
    19.شهریور.1402

    سلام انتخاب یک هندوانه خوب و سالم برای تهیه آب هندوانه خوشمزه مهم است میوه
    هندوانه‌ای که پوست آن مات است،یعنی زمان کافی برای رشد و سفت شدن داشته است،در حالی که هندوانه‌های براق هنوز جوان و نارس هستند.
    هندوانه را در دست بگیرید و چند ضربه به آن بزنید. هندوانه رسیده و آبدار باید صدای توخالی یا اصطلاحا صدای طبل بدهد

miladdfar
15.شهریور.1402

سلام هندوانه و آب هندوانه برای تقویت استخوان خوبه هستش

    snappfoodadmin
    19.شهریور.1402

    سلام یکی از خاصیت ها و فایده و خواص هندوانه تقویت بافت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان است.ترکیب لیکوپن در هندوانه منجر به استحکام
    استخوان‌ها می‌شود.ویتامین A میوه هندوانه و آب هندوانه در تقویت بافت استخوان‌ها موثر هستند.
    آب هندوانه و میوه هندوانه و اسموتی هندوانه درد و گرفتگی‌های عضلانی از ببین میبرند

زیبافرهمند
15.شهریور.1402

سلام هندوانه چه ویتامین های برای سلامتی بدن دارد

    snappfoodadmin
    19.شهریور.1402

    سلام هندوانه به دلیل آبدار بودن مقدار قابل توجهی از آب بدن را تامین میکند و رفع عطش میکنه. هندوانه حاوی مقادیر زیادی ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B،
    پتاسیم و منیزیم بوده و وجود همه این مواد برای سلامت بدن ضروری است. با این حال، این میوه سالم و پرخاصیت در هر 100 گرم تنها 30 کیلوکالری انرژی دارد