دمنوش بهار نارنج را در ترکیب با چه گیاهانی درست کنیم؟

5/5 - (4 امتیاز)

بهار نارنج گیاهی پرکاربرد برای بهبود سلامتی انسان است. از دمنوش بهار نارنج برای آرامش روان و بهبود برنامه خواب استفاده می‌کنند. هنگام مصرف این دمنوش می‌توانید آن را با موادی دیگر مانند دارچین، به لیمو و زعفران ترکیب کنید تا از خواص بیشتری بهره‌مند شوید. از جمله خواص دمنوش بهارنارنج می‌توان به تقویت سیستم گوارش، بهبود اعصاب و کمک به لاغری اشاره کرد. در این مقاله از اسنپ فود توضیح می‌دهیم که این دمنوش را با چه ترکیباتی می‌توان مصرف کرد یا به عبارت عامیانه دمنوش بهار نارنج با چی خوبه؟

دمنوش پرخاصیت بهار نارنج

تعداد نفرات 2 نفر
زمان آماده‌سازی 5 دقیقه
زمان تهیه 15 تا 20 دقیقه
میزان سختی کم

طرز تهیه دمنوش شکوفه بهار نارنج ساده

طرز تهیه دمنوش شکوفه بهار نارنج ساده

بهار نارنج را می‌توان به تنهایی به عنوان دمنوش استفاده کرد که برای درست کردن این دمنوش مراحل آسانی را در پیش روی دارید.

مواد اولیه تهیه دمنوش شکوفه بهار نارنج

برای درست کردن این دمنوش به مواد اولیه زیر نیاز خواهید داشت:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
بهار نارنج 3 قاشق چای‌خوری
آب 2 فنجان
عسل یا شکر به میزان لازم

دستور تهیه دمنوش بهار نارنج

در تهیه ساده‌ترین نوع این دمنوش باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • مرحله اول: با کمک کتری آب را بجوشانید.
  • مرحله دوم: بهار نارنج تازه یا خشک شده را با آب سرد بشویید و داخل قوری بریزید، آب جوش را به آن اضافه کرده و روی حرارت حاصل از بخار آب کتری قرار دهید.
  • مرحله سوم: مدت 20 دقیقه زمان لازم است تا دمنوش آماده نوشیدن شود.
  • مرحله چهارم: برای خوش‌طعم‌تر شدن این دمنوش می‌توانید آن را را با عسل میل کنید.

روش دوم درست کردن دمنوش ساده بهار نارنج

علاوه بر روش فوق می‌توانید این دمنوش را به گونه‌ای دیگر نیز تهیه کنید. بهار نارنج خشک را در قوری یا قابلمه آب بریزید و روی حرارت کم قرار دهید. بعد از 20 دقیقه، بهار نارنج را با صافی جدا کرده و دمنوش را میل کنید.

طرز تهیه دمنوش بهار نارنج و دارچین

طرز تهیه دمنوش بهار نارنج و دارچین

ترکیب بهار نارنج و دارچین آرام‌بخش بسیار مؤثری به حساب می‌آید. زمانی که با استرس زیادی مواجه هستید، می‌توانید از دمنوش بهار نارنج و دارچین استفاده کنید. گفتنی است که این ترکیب گیاهی در سلامت قلب نقش مهمی دارد. در واقع نقش چربی‌سوزی این نوشیدنی به بهبود فشار خون و سلامت قلب کمک به‌سزایی می‌کند.

برای تهیه این دمنوش مواد اولیه شامل 3 قاشق چای‌خوری شکوفه بهارنارنج خشک شده، 2 فنجان آب جوش و نصف یک چوب دارچین را آماده کنید. بهار نارنج را در ظرفی بریزید و دارچین را به آن اضافه کنید. آب جوش را به ترکیب فوق افزوده و در ظرف را ببندید. در حدود 10 دقیقه زمان لازم است تا دمنوش شما آماده شود. برای افزایش میزان بهار نارنج دمنوش خود می‌توانید از عرق بهار نارنج استفاده کنید. عسل می‌تواند شیرینی دمنوش را افزایش دهد.

طرز تهیه دمنوش بهار نارنج و گل محمدی

طرز تهیه دمنوش بهار نارنج و گل محمدی

اگر به دنبال دمنوشی هستید که آرامش شما را از نظر روانی و سلامت قلبی تضمین کند، دمنوش بهار نارنج و گل محمدی را امتحان کنید. این دمنوش مزایای بسیاری دارد از جمله:

  • در رفع بی‌خوابی و کم خوابی تاثر بسیار مناسبی دارد. کافی است آن را دو ساعت پیش از خواب میل کنید و با آرامش بخوابید.
  • برای کنترل دردهای قاعدگی، کاهش دمای بدن و درمان بیماری‌های عفونی نیز بسیار مفید است.
  • میزان آنتی اکسیدان خون را افزایش می‌دهد؛ به همین دلیل سیستم ایمنی تقویت شده و بدن در مقابل سرطان و دیگر بیماری‌ها مقاوم‌تر می‌شود.

برای تهیه این دمنوش به مواد اولیه 3 گرم شهد یا عصاره بهارنارنج، 1 لیوان آب جوش، 2 گرم برگ گل محمدی و یک قاشق مرباخوری گلاب یا عسل نیاز دارید. شهد یا عصاره بهار نارنج را در آب جوش بریزید. 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. نهایتاً برگ گل محمدی را به آن اضافه کرده و 2 دقیقه صبر کنید. برای رفع تلخی دمنوش می‌توانید از گلاب یا عسل استفاده نمایید.

طرز تهیه دمنوش به لیمو و بهار نارنج

طرز تهیه دمنوش به لیمو و بهار نارنج

در طرز تهیه دمنوش به لیمو می‌توان بهار نارنج نیز اضافه کرد و از خواص آن بهره‌مند شد. اگر با بیماری‌های زیر مواجه هستید و می‌خواهید موثرترین نوشیدنی را انتخاب کنید، دمنوش به لیمو و بهار نارنج بهترین گزینه است. این بیماری‌ها عبارتند از:

  • مشکلات گوارشی مانند سوء هاضمه، اسهال و یبوست
  • سرماخوردگی و تب و لرز
  • بی‌خوابی
  • آسم
  • واریس
  • بواسیر
  • استرس و فشارهای عصبی

برای تهیه این دمنوش 1 قاشق غذاخوری گل بهار نارنج، 1 لیوان آب جوش، 2 قاشق غذاخوری برگ به لیمو و مقدار کافی گلاب و زعفران را آماده کنید. ابتدا به لیمو و بهار نارنج را در آب جوش بریزید. به مدت 5 دقیقه صبر کنید تا دمنوش آماده شود. گلاب و زعفران را به مقدار لازم به دمنوش اضافه نمایید تا خوش‌طعم‌تر شود.

دستور تهیه دمنوش بهار نارنج و زعفران

دستور تهیه دمنوش بهار نارنج و زعفران

بهار نارنج و زعفران هر دو نقش آرامش‌بخشی دارند. همچنین زعفران باعث ایجاد شادی و نشاط و رفع غم و ناراحتی می‌شود. در نتیجه ترکیب بهار نارنج و زعفران می‌تواند برای سلامت روان بسیار مفید و مؤثر باشد. این نوشیدنی علاوه بر آرام‌بخش بودن تأثیرات زیر را در سلامتی انسان دارد:

  • درمان کبد چرب و سم‌زدایی کبد
  • درمان کم خونی
  • تقویت قوای جنسی
  • بهبود سلامتی قلب
  • کنترل دیابت و قند خون
  • درمان سنگ کلیه
  • تقویت بینایی

برای تهیه دمنوش زعفران با بهار نارنج به 2 تا 3 گرم گل بهار نارنج، 1 لیوان آب جوش و 2 قاشق مرباخوری زعفران دم کرده نیاز دارید. ابتدا گل بهار نارنج را در آب جوش قرار دهید. به مدت 5 تا 10 دقیقه صبر کنید تا به‌خوبی دم بکشد. سپس دم کرده زعفران را به لیوان دمنوش اضافه نمایید. 2 دقیقه صبر کرده، سپس میل کنید.

طرز تهیه دمنوش چای سبز و بهار نارنج

طرز تهیه دمنوش چای سبز و بهار نارنج

با کمک دمنوش بهار نارنج با چای سبز می‌توانید سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید. همچنین این دمنوش با کاهش کلسترول و فشار خون، سلامت قلب را تضمین می‌کند.

برای تهیه این دمنوش مواد اولیه شامل 1 قاشق چای‌خوری گل بهار نارنج، 1 لیوان آب جوش، 1 قاشق چای‌خوری چای سبز و مقدار کافی نبات یا عسل را آماده کنید. آب را داخل کتری بریزید و روی شعله قرار دهید تا بجوشد. چای سبز و بهارنارنج را داخل قوری ریخته و آب جوش را به آن اضافه کنید. قوری را به مدت 15 دقیقه روی بخار حاصل از کتری قرار دهید تا دم بکشد اما نجوشد. برای شیرین کردن دمنوش، از عسل یا نبات استفاده کنید.

طرز تهیه چای سیاه و بهار نارنج

طرز تهیه چای سیاه و بهار نارنج

ترکیب بهار نارنج با چای سبز یکی از نوشیدنی‌های مرسوم است که موردپسند علاقه‌مندان به چای قرار می‌گیرد. جالب است بدانید زنانی که دمنوش بهار نارنج و چای سیاه می‌نوشند، کمتر در معرض سرطان تخمدان قرار می‌گیرند.

برای تهیه این دمنوش به 1 قاشق چای‌خوری چای سیاه، 1 قاشق چای‌خوری بهار نارنج و 1 لیوان آب جوش نیاز دارید. برای شیرین کردن این نوشیدنی نیز می‌توانید از شکر، عسل یا نبات استفاده کنید؛ البته شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند عسل بهتر هستند. پس از تهیه آب جوش، چای سیاه و بهارنارنج را داخل قوری ریخته و آب جوش را روی آن‌ها بریزید. 20 دقیقه بعد دمنوش شما آماده است؛ آن را داخل استکان ریخته و با عسل شیرین کنید.

طرز تهیه دمنوش بهار نارنج و بابونه

طرز تهیه دمنوش بهار نارنج و بابونه

این نوشیدنی تسکین‌دهند دردهای معده و دردهای قاعدگی است. از طرفی برای کاهش علائم سندروم روده تحریک‌پذیر (IBS) و نفخ می‌تواند مؤثر باشد. همچنین این دمنوش آرامش‌بخش مفیدی به حساب می‌آید و برای تقویت سیستم ایمنی بسیار مؤثر است.

برای تهیه این دمنوش پرخاصیت 1 قاشق چای‌خوری برگ‌های خشک شده بابونه، 1 قاشق چای‌خوری شکوفه‌های بهار نارنج و یک قاشق غذاخوری عرق بابونه تهیه کنید. برگ‌های بابونه و بهارنارنج را به همراه عرق بابونه داخل یک قوری بریزید و آب جوش را به آن‌ها بیافزایید. 7 تا 10 دقیقه منتظر بمانید تا نوشیدنی شما روی حرارت کتری به‌خوبی دم بکشد.

طرز تهیه دمنوش بهار نارنج و زنجبیل

طرز تهیه دمنوش بهار نارنج و زنجبیل

زنجبیل گیاهی پرخاصیت است که برای پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها مانند سرطان مفید بوده و به تقویت سیستم ایمنی می‌پردازد. این گیاه همچنین با کمک به کاهش کلسترول و فشار خون، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلب و عروقی را کاهش می‌دهد. از دیگر خواص زنجبیل می‌توان به تقویت سیستم گوارش و درمان مشکلات گوارشی اشاره کرد.

برای تهیه این دمنوش ترکیبی پرخاصیت به 4 تا 5 برش نازک زنجبیل پوست کنده، 2 قاشق چای‌خوری شکوفه بهارنارنج، 2 فنجان آب و مقداری عسل نیاز دارید. برش‌های زنجبیل و بهار نارنج را به همراه آب جوش داخل قوری بریزید و اجازه دهید تا دم بکشد. در حدود 15 تا 20 دقیقه بعد، دمنوش شما آماده شده است؛ آن را شیرین کرده و نوش جان کنید.

طرز تهیه دمنوش بهار نارنج و گل گاو زبان

طرز تهیه دمنوش بهار نارنج و گل گاو زبان

دمنوش گل گاو زبان خواص بسیاری دارد و ترکیب آن با بهار نارنج علاوه بر طعمی عالی، فواید زیادی را برای بدن به همراه خواهد داشت. اگر می‌خواهید بدن از سموم مختلف پاک شود، کارکرد مجاری ادرار بهبود یابد و شرایط روانی آرام‌تری داشته باشید، دمنوش گل گاو زبان و بهار نارنج را امتحان کنید.

مواد مورد نیاز این دمنوش شامل 2 قاشق غذاخوری گل گاو زبان، 3 قاشق غذاخوری شکوفه بهار نارنج، 3 لیوان آب جوش، یک برش لیمو و مقداری عسل یا نبات است. گل گاو زبان را به همراه آب جوش داخل قوری ریخته و روی حرارت بخار آب حاصل از کتری قرار دهید. گل گاو زبان به زمانی در حدود 30 دقیقه نیاز دارد تا دم بکشد. در 10 دقیقه پایانی بهارنارنج را به آن اضافه کنید. پس از آنکه دمنوش شما آماده شد؛ لیمو و عسل را بیافزایید. دقت داشته باشد که اگر بهار نارنج را از ابتدا اضافه کنید، دمنوش شما بیش از حد تلخ می‌شود.

انواع دمنوش بهار نارنج خواص بسیار زیادی برای بدن دارند!

برای آرامش بیشتر، خواب منظم، تسکین دردهای گوارشی و ارتقای سیستم ایمنی می‌توانید دمنوش بهار نارنج را استفاده کنید. برای این منظور بهتر است تا این دمنوش را با ماده‌ای دیگر مانند دارچین، زعفران، گل محمدی یا بابونه مخلوط کنید.

البته، برای تهیه این دمنوش در ترکیب با گیاهان دیگر، به مواد اولیه‌ای نیاز خواهید داشت که می‌توانید آن‌ها را از عطاری آنلاین اسنپ فود سفارش دهید. به این شکل، می توانید بدون نیاز به خروج از منزل، گیاهان مورد نظر را در کمترین زمان ممکن در محل آدرس تحویل بگیرید.

شما کدام یک از انواع ترکیبی این دمنوش را ترجیح می‌دهید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.