آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • مرینیت ماهی
    مزه دار کردن ماهی با جذاب ترین طعم ها مهر 7, 1403
  • ترک عادت گاز گرفتن سگ
    ترک عادت گاز گرفتن سگ ها به طور دائمی مهر 7, 1403
  • روغن کانولا
    روغن کانولا چیست و برای چی خوبه؟ مهر 7, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه شربت بیدمشک
آموزش آشپزی
3.4/5 - (5 امتیاز)
2

آموزش طرز تهیه شربت بیدمشک با دستور تهیه مادربزرگ ها

مینا اسماعیل بیگی 04 اسفند 1401 3 دقیقه

بیدمشک یک گیاه مناسب برای تقویت سیستم گوارش است، ولی به خاطر طعم تلخی که دارد بسیاری از افراد تمایلی به مصرف آن ندارند. به همین دلیل افراد به جای عرق بیدمشک از شربت آن استفاده می‌کنند و به دنبال طرز تهیه شربت بیدمشک هستند. شربت بیدمشک یک نوشیدنی مناسب برای فصل گرما است که برای رفع تشنگی می‌توانید از آن استفاده کنید. به همین دلیل با ما همراه باشید تا دستور تهیه آن را به شما آموزش دهیم.

شربت بیدمشک
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 5 دقیقه
زمان پخت غذا 20 دقیقه
میزان سختی کم
میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم ۲۵۰ کیلوکالری

شربت خوش عطر و طعم بیدمشک

بیدمشک بر خلاف عطر خوشش طعم تلخی دارد که شما را از مصرف آن منصرف می‌کند.اگر شربت آن را استفاده کنید، در کنار فواید و عطر خوب آن می‌توانید از طعم شیرین آن نیز لذت ببرید. به همین دلیل در ادامه با ما همراه شوید:

مواد لازم برای تهیه شربت بیدمشک

برای تهیه شربت بیدمشک ساده شما نیاز به مواد زیر دارید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
عرق بیدمشک 1 پیمانه
آب 1 پیمانه
شکر 3 پیمانه
زعفران دم‌کرده به مقدار دلخواه

طرز تهیه شربت بیدمشکشربت بیدمشک

برای تهیه شربت بیدمشک لازم است مراحل زیر را انجام دهید:

  • مرحله اول: ابتدا قابلمه را روی شعله گاز بگذارید و داخل آن آب بریزید.
  • مرحله دوم: بعد از اینکه آب جوشید، شکر را داخل قابلمه بریزید و حرارت گاز را کم کنید.
  • مرحله سوم: عرق بیدمشک را بعد از اینکه شکر در آب حل شد به مواد اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: بگذارید کمی مواد بایکدیگر مخلوط شوند. بهتر است مواد بعد از اضافه کردن عرق بیدمشک نجوشد، زیرا باعث از بین رفتن بو عرق بیدمشک می‌شود.
  • مرحله پنجم: در مرحله آخر زعفران دم‌کرده را به شربت اضافه کنید.

شربت بیدمشک شما آماده است. برای اینکه شربت بیدمشک در رنگ‌های مختلف داشته باشید، می‌توانید به جای زعفران از رنگ‌های خوراکی استفاده کنید. اگر دوست داشتید می‌توانید کمی آب لیمو تازه نیز به شربت خود اضافه کنید که طعم آن بهتر شود. شربت بیدمشک آماده شده را داخل یک شیشه تمیز بریزید.

توجه کنید برای جلوگیری از شکرک در این شربت نیازی نیست از آبلیمو یا جوهر لیمو استفاده کنید. زیرا عرق بیدمشک مانع از ایجاد شکرک در این شربت می‌شود. در کنار این دستور، پیشنهاد می‌کنیم که طرز تهیه شربت گل پنیرک را نیز یاد بگیرید و شربت‌های مختلفی را برای روزهای گرم تابستان آماده کنید.

انواع شربت بیدمشک

شما می‌توانید این شربت را با بهار نارنج، خاکشیر، عسل و دانه چیتا نیز تهیه کنید. در ادامه نحوه تهیه شربت بیدمشک با تمام این موارد را برایتان آورده‌ایم.

طرز تهیه شربت بیدمشک و بهار نارنج

برای تهیه شربت بیدمشک و بهار نارنج، ابتدا یک قاشق شربت بیدمشک به همراه یک قاشق شربت بهار نارنج داخل یک لیوان بریزید. سپس به مقدار لازم آب داخل لیوان بریزید، شربت شما آماده سرو است. راستی، اگر به طعم بهارنارنج علاقه داشته باشید، می‌توانید طرز تهیه شربت بهار نارنج را نیز مطالعه کنید.

طرز تهیه شربت بیدمشک با عسلطرز تهیه شربت بیدمشک و بهارنارنج

برای تهیه شربت بیدمشک با عسل، لازم است که شکر را از مواد اولیه این شربت حذف کنید. زیرا عسل طعم شیرینی دارد و می‌تواند جایگزین سالم‌تری برای شکر باشد. شربت بیدمشک را بدون شکر آماده کنید، سپس در مرحله سرو به مقدار لازم عسل به آب اضافه کنید.

طرز تهیه شربت بیدمشک و خاکشیر

در بسیاری از نقاط ایران در زمان سرو شربت بیدمشک از خاکشیر یا دانه شربتی استفاده می‌کنند. برای تهیه شربت بیدمشک و خاکشیر، کافی است که یک قاشق خاکشیر را داخل یک لیوان آب جوش بریزید. سپس در زمان سرو شربت، به هر مقدار که لازم است خاکشیر را داخل لیوان آب بریزید.

فواید شربت بیدمشک

شربت بیدمشک به خاطر خاصیت رفع خستگی و تشنگی که دارد، یکی از بهترین شربت‌ها برای فصول گرم سال است، اما بهتر است در سایر فصول سال نیز این شربت خوش عطر را میل کنید. زیرا بیدمشک دارای آهن، فولیک اسید، انواع ویتامین پتاسیم، کلسیم، آنتی اکسیدان، فسفر و منیزیم است و برای تمام افراد در هر سنی مناسب است.

هیچ شربتی جای شربت بیدمشک را نمی گیرد

طرز تهیه شربت بیدمشک در انواع مختلف را برای شما توضیح دادیم. البته، بسیاری از اوقات به خاطر مشغله کاری زمان کافی برای تهیه شربت یا آبمیوه در خانه را ندارید. در این زمان بهتر است موبایل خود را بردارید و با چند کلیک ساده از قسمت سفارش آنلاین آبمیوه  نوشیدنی مورد نظر خود را سفارش دهید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2729 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(2 دیدگاه)

arezou armanifar
29 آبان 1402

سلام چیکار کنم که شریت بیدمشک شکرک نزنه چطوری میتونم انواع شربت بیدمشک با طعم های مختلف داشته باشم

  • snappfoodadmin
    29 آبان 1402

    سلام برای جلوگیری از شکرک در این شربت نیازی نیست از آبلیمو یا جوهر لیمو استفاده کنید. زیرا عرق بیدمشک مانع از ایجاد شکرک در این شربت می‌شود.شربت بیدمشک را میتوان با بهار نارنج، خاکشیر، عسل و دانه چیتا مخلوط کنید و یک نوشیدنی قوی برای تقویت سیستم گوارش داشته باشید

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود