آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • مرینیت ماهی
    مزه دار کردن ماهی با جذاب ترین طعم ها مهر 7, 1403
  • ترک عادت گاز گرفتن سگ
    ترک عادت گاز گرفتن سگ ها به طور دائمی مهر 7, 1403
  • روغن کانولا
    روغن کانولا چیست و برای چی خوبه؟ مهر 7, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه شربت انجیر خانگی
انواع نوشیدنی ها
3.2/5 - (11 امتیاز)
4

3 روش آسان برای طرز تهیه شربت انجیر خانگی

مینا اسماعیل بیگی 10 اسفند 1401 4 دقیقه

اگر به طعم‌های نوستالژیک علاقمندید، حتما طرز تهیه شربت انجیر خانگی را امتحان کنید. این شربت خانگی، با بافت غلیظ و طعم بسیار شیرین خود، گزینه مناسبی برای پذیرایی از مهمان‌ها در فصول گرم سال است. به علاوه، شربت انجیر می‌تواند خواص دارویی فراوانی هم داشته باشد که با یک روش سنتی و درمانی، قابل دسترس است. بنابراین با اسنپ فود همراه باشید تا طرز تهیه شربت انجیر خانگی، با انجیرهای تازه و انجیرهای خشک را ببینیم و ببینیم چطور می‌توان از خواص دارویی آن بدون شکر، بهره برد.

شربت انجیر خانگی
تعداد نفرات به اندازه یک شیشه متوسط
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان پخت غذا کمتر از 1 ساعت
میزان سختی کم

طرز تهیه شربت انجیر خانگیطرز تهیه شربت انجیر خانگی

در پاسخ به این سوال که چطور شربت انجیر درست کنیم؟ باید بگوییم که هم با انجیرهای خشک و هم با انجیرهای تازه، می‌توان شربت این میوه مفید را تهیه کرد. البته طعم و رنگ شربت انجیر تازه، ملایم‌تر و روشن‌تر است. در حالی که شربت انجیر خشک، تیره‌تر است و طعم شیرین‌تری دارد. بنابراین، در صورت استفاده از این شربت‌ها در تهیه کیک‌ها و شیرینی‌های خانگی، این مورد را در نظر بگیرید و توجه داشته باشد که یک شربت شفاف و روشن، می‌تواند ظاهر مطلوب‌تری برای یک کیک یا شیرینی خانگی ایجاد کند.

در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه شربت انجیر خانگی با انجیرهای تازه زرد یا قرمز را می‌بینیم و پس از آن به سراغ دستور تهیه این شربت با انجیر خشک و مدل درمانی آن می‌رویم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه شربت انجیر خانگی

برای طرز تهیه شربت انجیر زرد و تازه یا انجیرهای قرمز، مواد جدول زیر را فراهم کنید و اگر به انجیر با کیفیت و خوب به صورت تازه یا خشک دسترسی ندارید، از خرید میوه آنلاین در اسنپ فود کمک بگیرید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
انجیر خرد شده تازه 2 فنجان
شکر 1 فنجان
آبلیمو 1 قاشق چایخوری
وانیل 1 قاشق چایخوری

مراحل طرز تهیه شربت انجیر خانگی

دستور تهیه شربت انجیر با انجیرهای ترد و تازه، شامل این مراحل است:

  • مرحله اول: انجیرهای خرد شده را همراه با شکر، وانیل و آبلیمو داخل قابلمه‌ای مناسب ریخته و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید.
  • مرحله دوم: حدود 30 دقیقه زمان لازم است تا انجیرها با بقیه مواد به آرامی بجوشند و نرم شوند و شهد خود را آزاد کنند. پس از این مدت، شعله را خاموش کنید و قابلمه را کنار بگذارید تا شربت، خنک شود.
  • مرحله سوم: شربت خنک شده را از صافی عبور دهید و داخل یک ظرف شیشه‌ای تمیز بریزید و در یخچال بگذارید.

اگر به تهیه شربت‌های خانگی علاقمندید، خواندن طرز تهیه شربت گیلاس خانگی به روش های مختلف هم خالی از لطف نخواهد بود.

نکته: قند موجود در شربت انجیر بسیار بالا است و افراد دیابتی باید از مصرف آن خودداری کنند. به علاوه، مصرف این شربت، برای افراد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر هم مضر است.

طرز تهیه شربت انجیر خشکطرز تهیه شربت انجیر خشک

در طرز تهیه شربت انجیر خانگی، انجیرهای خشک هم به کار می‌آیند. در این حالت، به ازای 1.5 فنجان انجیر خشک ورقه‌ای، 200 گرم شکر و 1 پیمانه آب لازم است. البته چاشنی‌های وانیل و آبلیمو به اندازه 1 قاشق چایخوری هم فراموش نشود.

کافیست تمام این مواد را در قابلمه‌ای مناسب بریزید و با حرارت ملایم به مدت 15 دقیقه بجوشانید. در ادامه کار، قابلمه را 1 ساعت در محیط آشپزخانه بگذارید تا کاملا خنک شود و طعم و شهد انجیرها کاملا به خورد شربت برود. حالا مانند دستور قبل، شربت را صاف کرده و در ظرفی شیشه‌ای، داخل یخچال قرار دهید.

طرز تهیه شربت انجیر به روش سنتی

7 عدد انجیر را همراه با مقداری آب جوشیده ولرم داخل یک شیشه مربا بریزید و اجازه دهید این ترکیب یک شب در محیط آشپزخانه بماند تا عصاره انجیرها کاملا به خورد آب برود. دقت کنید که حجم آب به اندازه ای باشد که کاملا روی انجیرها را بپوشاند.

صبح، عصاره انجیر را همراه با خود انجیرها نوش جان کنید و اگر به صورت ناشتا آن را میل کنید، درمانی موثر برای یبوست را انجام داده‌اید.

این شربت، یک مولتی ویتامین و قرص کلسیم طبیعی است که خاصیت غذایی بالایی دارد و از دیگر خواص دارویی آن می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • تقویت کننده موها
  • بازکننده گرفتگی‌های داخلی بدن
  • درمان‌کننده بواسیر و نقرس
  • از بین برنده سردی و رطوبت بدن
  • افزاینده نیروی جنسی
  • مفید برای افزایش اشتها و رشد کودکان

در پایان این بخش، باید بگوییم که اگر موضوع خواص شربت‌های خانگی برای شما جالب است، طرز تهیه شربت لیمو عمانی؛ یک نوشیدنی گوارای تابستانی را هم حتما ببینید تا اطلاعات خود را در این زمینه، بالاتر ببرید.

سفارش شربت انجیر خانگی با سفارش آنلاین از کافه

طرز تهیه شربت انجیر خانگی را به صورت مرحله به مرحله با هم دیدیم، اما اگر برای تهیه یک نوشیدنی خنک وقت ندارید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. به این منظور، وارد قسمت سفارش آنلاین آبمیوه شده و نوشیدنی خود را آنلاین سفارش دهید. در مدت زمان کوتاهی نوشیدنی شما به دستتان خواهد رسید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2729 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(4 دیدگاه)

amir arsalan
05 دی 1402

شربت انجیر چه خاصیتی داره برای درست کردن شربت انجیر خونگی برای درمان‌کننده بواسیر و نقرس انجیر له بشه کافی هستش

  • snappfoodadmin
    05 دی 1402

    سلام میوه انجیر خاصیت و خواص زیادی برای سلامتی بدن دارد بی شک شربت انجیر نیز خاصیت داد.شربت انجیر یک مولتی ویتامین و قرص کلسیم طبیعی که فواید غذایی بالا و خواص دارویی تقویت کننده موها و باز کننده گرفتگی‌های داخلی بدن با انجیر امکان پذیر است و مصرف انجیر درمان‌کننده بواسیر و نقرس هم هست.از بین برنده سردی و رطوبت بدن و افزاینده نیروی جنسی با شربت و انجیر ممکن است و مفید برای افزایش اشتها و رشد کودکان است به هر صورتی که تمایل دارید انجیر را مصرف کنید

farniyaporardebili
11 آبان 1402

سلام افراد دیابتی میتواند برای باز کردن گرفتگی‌های داخلی بدن و تقویت مو و درمان‌ بواسیر و نقرس که از خواص شربت انجیر هستند استفاده کنن

  • snappfoodadmin
    11 آبان 1402

    سلام قند موجود در شربت انجیر بسیار بالا است و افراد دیابتی باید از مصرف آن خودداری کنند. برای افراد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر هم مصرف این شربت مضر است.

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود