آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع دسر تولد
آموزش آشپزی
3.7/5 - (3 امتیاز)
بدون نظر

یک جشن پر زرق و برق با انواع دسر تولد

زهرا دهقان 09 فروردین 1401 6 دقیقه

آیا به دنبال ایده‌های خاص و منحصر به فردی هستید که فراتر از ارائه یک کیک معمولی در جشن تولد باشد؟ انواع دسر تولد وجود دارد که می‌تواند به شیرین تر شدن مهمانی به شما کمک زیادی بکند. دسر برای تولد بچه ها می‌تواند جشن تولد را هیجان انگیزترکند. جشن تولد بدون دردسر نیست. اما فراتر از آن، زمانی که قرار است مهمانانی را برای تولد دعوت کنیم، نوع دیزاین جشن و سرو خوراکی‌هایی که بتواند همه پسند باشد، کمی به خلاقیت نیاز دارد. این روزها همه ما دوست داریم مهمانی تولد خود را کمی متفاوت تر از سایرین برگزار کنیم. پس اگر شما هم به دنبال دسرهای جشن تولد فوق العاده خلاقانه هستید که بتواند دورهمی شما را متمایز کند، این راهنما را دنبال کنید.

انواع دسر تولد با شکلات و میوه

دسر تولد با شکلات و میوه

یک دسر خوشمزه و شکلاتی برای مهمانی‌ها و مجالس‌های شما.

یکی از راه‌های خلاقانه و البته خوشمزه برای تنوع بخشیدن به فضای مهمانی، استفاده از ترکیب میوه و شکلات است. دسر شکلاتی یک دسر مناسب جشن تولد است که با دیزاین‌های متنوع می‌توان جذابیت جشن را افزایش داد. این ایده در کنار ساده بودن خود می تواند بسیار جذاب باشد. در ادامه به معرفی دستور تهیه این دسر می پردازیم.

مواد اولیه دسر میوه شکلاتی

برای تهیه دسر میوه شکلاتی به مواد زیر نیاز داریم:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
هندوانه نصف
چوب بستنی چند عدد
توت فرنگی یا هر میوه دیگر به مقدار لازم
شکلات قهوه ای و سفید به میزان لازم
ترافل‌های خوراکی به مقدار لازم

طرز تهیه و مراحل دسر میوه شکلاتی

برای طرز تهیه میوه شکلاتی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: در قدم اول شکلات‌های خود را به صورت جداگانه به روش بن ماری ذوب کنید.
  • مرحله دوم: در ادامه توت فرنگی‌ها را به آرامی و با آب سرد بشویید. اجازه دهید توت فرنگی‌ها خشک شوند. البته می‌توانید از میوه‌های دیگر هم استفاده کنید، اما برای اینکه این خوراکی در بینبهترین دسرهای تولد قرار بگیرد، باید میوه‌هایی را انتخاب کنید که ماندگاری و طعم بهتری دارند و برای مهمانی مناسب تر هستند.
  • مرحله سوم: هندوانه را به اشکال مکعبی برش بزنید و درون هر کدام یک چوب بستنی فرو کنید.
  • مرحله چهارم: کمی که شکلات‌های بن ماری شده خنک شدند، می توانید چوب بستنی‌های هندوانه ای را به شکلات قهوه‌ای یا سفید آغشته کنید. پس از درآوردن هر چوب بستنی باید آن را روی یک استند یا کاغذ آلومینیوم قرار دهید و به یخچال منتقل کنید.
  • مرحله پنجم: همین مرحله را برای توت فرنگی‌ها تکرار کنید. با این تفاوت که می‌توانید هر توت فرنگی را با استفاده از قسمت برگ سبزشان بگیرید و درون شکلات‌ها فرو ببرید. در این مرحله نیز باید توت فرنگی‌ها را به داخل یخچال انتقال دهید.
  • مرحله ششم: برای تزیین و کاور کردن میوه‌های شکلاتی می توانید از ترافل‌های رنگی استفاده کنید. فقط زمان استفاده آن‌ها باید بلافاصله بعد شکلاتی کردن میوه‌ها باشد، چون بعد از خشک شدن این کار امکان پذیر نیست. البته می توانید از شکلات‌های با رنگ مخالف هم برای تزیین هر میوه شکلاتی استفاده کنید.

موس شکلاتی دسر مورد علاقه کودکان

موس شکلاتی

اگر از علاقه‌مندان شکلات هستید، این دسر مخصوص شماست.

از دیگر انواع دسر برای تولد می توانیم موس شکلاتی را نام ببریم که به عنوان یکی از خوشمزه ترین شیرینی های مخصوص تولد همیشه طرفداران خاص خود را دارد. این دسر را نه تنها برای جشن تولد، بلکه برای هر مهمانی دیگری نیز می توانید سرو کنید. به علاوه طرز تهیه دسر کاسترد را نیز دنبال کرده و از این دسر خوشمزه برای مراسم خود استفاده کنید.

مواد اولیه موس شکلاتی

مواد اولیه موس شکلاتی که یک دسر راحت برای تولد است، به ترتیب زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
چیپس شکلاتی یا شکلات تخته ای 130 گرم
شکر 60 گرم
خامه 25 گرم
زرده تخم مرغ 2 عدد
سفیده تخم مرغ 3 عدد
نمک نوک قاشق مربا خوری

طرز تهیه موس شکلاتی

برای تهیه موس شکلاتی، یکی از انواع دسر تولد خوشمزه ، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • مرحله اول: برای تهیه یکی دیگر از دسرهای جشن تولد باید ابتدا خامه را با تکه‌های شکلات به روش بن ماری ذوب کنید.
  • مرحله دوم: در ادامه تهیه موس شکلاتی باید زرده را با حسابی هم بزنید. سپس شکر را به آن اضافه کنید و هم زدن را تا جایی ادامه دهید تا مخلوط کاملاً با هم یکدست شود. برای این کار حتماً از همزن برقی استفاده کنید. در طرز تهیه دسر مگنولیا نیز دیدیم که هم زدن با همزن برقی، چقدر می‌تواند در نتیجه کار موثر باشد.
  • مرحله سوم: در این مرحله باید مخلوط خامه و شکلات ذوب شده را به ترکیب اضافه کنید. پس از مخلوط کردن، دوباره ترکیب را به خوبی هم بزنید تا تمامی مواد با هم مخلوط شوند.
  • مرحله چهارم: بعد از آن نوبت کار کردن روی سفیده تخم مرغ است. کمی نمک به سفیده‌ها اضافه کنید و با همزن مخلوط را خوب هم بزنید تا پف کند. برای تغییر بوی سفیده تخم مرغ می‌توانید از کمی وانیل کمک بگیرید. سفیده باید به حدی تغییر فرم دهد که هنگام کج کردن ظرف به آرامی سرازیر شود. البته این نکته را نیز در نظر بگیرید که هم زدن بیش از اندازه هم می‌تواند پف سفیده تخم مرغ را بگیرد.
  • مرحله پنجم: در ادامه سفیده‌های تخم مرغ را نیز به ترکیب اصلی اضافه کنید و مخلوط را خوب ترکیب کنید. برای ترکیب کردن از همزن برقی استفاده کنید تا مایع موس شما پف کند.
  • مرحله ششم: در انتها مایع را درون قالب‌های مورد نظر خود بریزید و برای حداقل 2 ساعت درون یخچال قرار دهید تا موس شکلاتی آماده شود.
  • مرحله هفتم: برای تزیین هم می‌توانید از تکه‌های میوه مثل موز، یا خامه و بستنی استفاده کنید.

پاناکوتا زعفرانی از دسرهای شیک و مجلسی

پاناکوتا زعفرانی و مجلسی

یک دسر خوشمزه با عطر دل‌نشین زعفران.

عطر و رنگ زعفران می‌تواند جلوه خاصی به مهمانی شما دهد و پاناکوتا یک دسر خوشمزه برای جشن تولد است. در ادامه طرز تهیه این دسر فوق العاده را در اختیار شما قرار می‌دهیم. به علاوه حتما طرز تهیه دسر زعفرانی را نیز که با طعم عالی زعفران دارد، را دنبال کنید.

مواد اولیه پاناکوتا زعفرانی

مواد اولیه پاناکوتا زعفرانی، این دسر ارزان برای تولد به شرح زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
پودر ژلاتین 2 قاشق سوپ خوری
شیر 5/1 پیمانه
خامه صبحانه 1 بسته
شکر 2/1 پیمانه
زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

برای طرز تهیه دسر برای تولد، دسر پاناکوتا زعفرانی که یکی از انواع دسر مخصوص تولد است مراحل زیر را به ترتیب رعایت کنید:

  • مرحله اول: برای تهیه این دسر ساده و البته بسیار خوشمزه ابتدا خامه و شیر را از حدود 30 دقیقه قبل به بیرون از یخچال انتقال دهید تا با محیط هم دما شوند.
  • مرحله دوم: در ادامه باید پودر ژلاتین را به روش بن ماری ذوب کنید.
  • مرحله سوم: قالب مورد نظر خود را چرب کنید. برای قالب زدن پاناکوتا هم می‌توانید از قالب کیک سیلیکونی استفاده کنید و هم از قالب‌های تک نفره کمک بگیرید.
  • مرحله چهارم: در این مرحله باید شیر را درون ظرفی بریزید و روی حرارت ملایم و کم قرار دهید. سپس خامه و شکر را به صورت کم کم به شیر اضافه کنید و هم زمان مخلوط را خوب هم بزنید.
  • مرحله پنجم: هم زدن مواد را تا جایی ادامه دهید که دانه‌های شکر به خوبی در شیر حل شوند. در این مرحله از تهیه پاناکوتا به عنوان یکی از بهترین دسرهای تولد باید ژلاتین ذوب شده را به مخلوط شیر اضافه کنید.
  • مرحله ششم: حالا نوبت اضافه کردن زعفران است. برای خوش عطر شدن دسر حتی می توانید مقدار کمی گلاب به ترکیب اضافه کنید. در نهایت باید طبخ را تا جایی ادامه دهید که دسر شما قوام بیاید. فقط حتماً در نظر داشته باشید که حرارت گاز کم باشد.
  • مرحله هفتم: بعد از غلیظ شدن پاناکوتا باید مایع را به درون قالب منتقل کنید. پس از اینکه حرارت دسر گرفته شد، برای مدت زمان حداقل 12 ساعت قالب را درون یخچال قرار دهید تا پاناکوتا ببندد و خودش را بگیرد.

بعد از خواندن این مقاله، پیشنهاد می‌کنیم که حتما طرز تهیه دسر پان اسپانیا را نیز دنبال کنید.

جشن تولدهای خود را به ما بسپارید…

در این مقاله انواع دسر تولد و چند ایده دسر برای تولد را به شما معرفی کردیم و ایده‌هایی را با شما به اشتراک گذاشتیم که می‌توانند فضای مهمانی را خاص و متمایز کنند. در کنار تمامی دسرهای معرفی شده می‌توانید کمی خلاقیت به خرج دهید و با ذوق و هنر آشپزی خود خوراکی‌های بیشتری را سرو کنید. سفارش آنلاین شیرینی از طریق اسنپ فود امکانپذیر است و می‌توانید بهترین دسرها را در سریع‌ترین زمان داشته باشید. به نظر شما دیگر چه دسرهایی می توانند جشن‌های تولد یا مهمانی‌های مشابه را جذاب‌تر کند؟

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود