دمنوش مناسب زخم معده؛ آبی روی آتش

دمنوش مناسب زخم معده
4.5/5 - (10 امتیاز)

زخم معده یکی از مشکلاتی است که به واسطه آسیب دیدن لایه مخاطی معده ایجاد می‌شود. در این صورت، اسید معده باعث آسیب به بافت معده شده و در نتیجه، فرد به بیماری زخم معده دچار می‌شود. این زخم می‌تواند در روده کوچک نیز به وجود بیاید. البته، وجود اسید قوی معده لازم است و به هضم غذا و محافظت از معده در مقابل میکروب‌ها کمک می‌کند، اما در صورتی که مخاط داخلی معده عملکرد صحیحی نداشته باشند، این مشکل ایجاد می‌شود.

این مشکل درد زیادی را برای فرد به دنبال داشته و می‌تواند گاه و بیگاه فرد را آزار دهد؛ به همین دلیل باید از درمان‌های خانگی و مفید برای زخم معده آگاه شد. ما در این مطلب، انواع دمنوش مناسب زخم معده و مواد غذایی مناسب برای این بیماری را توضیح داده‌ایم. اگر شما یا اطرافیانتان از این مشکل رنج می‌برید، با ما همراه شوید.

درمان خانگی زخم معدهعکس دمنوش مناسب زخم معده

پژوهش‌های انجام شده نشان داده است که باید پیش از انجام درمان خانگی زخم معده، حتماً مشکل خود را با پزشک متخصص در میان گذاشته و از او کمک بخواهید. مشکلات گوارشی معده و روده‌ها به هیچ عنوان مسئله‌ای نیست که بتوان به این راحتی برای آن‌ها راه درمان خانگی را در پیش گرفت. بعد از مراجعه به پزشک، به راحتی می‌توانید از مواد غذایی یا دمنوش‌های مناسبی که برای زخم معده توصیه می‌شوند استفاده کنید.

چه داروی گیاهی برای زخم معده خوب است؟

دقت کنید که استفاده از هر دمنوش یا داروی گیاهی برای این مشکل مجاز نیست. بنابراین، در ادامه لیستی از انواع بهترین دمنوش برای زخم معده را آورده‌ایم که می‌توانند در رفع التهاب معده و تسکین درد آن موثر باشند:

1. دمنوش بابونه

در میان انواع دمنوش مناسب زخم معده ، چای بابونه در صدر لیست قرار می‌گیرد. دمنوش این گیاه، یک نوشیدنی ضد استرس بوده و مصرف آن برای درمان و کنترل التهاب‌ها و اسپاسم‌های روده‌ای بسیار عالی است.

مطالعاتی که در سال ۲۰۱۲ بر روی این گیاه انجام شد، همگی نشان دادند که عصاره بابونه خواص ضد زخم نیز دارد. برخی از محققان بر این باورند که بابونه به راحتی می‌تواند زخم معده شما را بهبود بخشیده و مشکل آن را کاملاً برطرف کند. توصیه ما به شما این است که با تهیه بابونه تازه یا تی‌بگ‌های آماده دمنوش بابونه، روزانه خود را به یک فنجان از این دمنوش معطر مهمان کنید. حتی دمنوش بابونه را بهترین نوشیدنی برای رفع عصبانیت نیز می‌دانند.

2. دمنوش شیرین بیان

انواع دمنوش برای زخم معده

به عنوان دومین دمنوش مناسب زخم معده، دمنوش شیرین بیان را به شما معرفی می‌کنیم. شیرین بیان در اصل یک ادویه کاملاً بومی و سنتی در منطقه آسیا و مدیترانه به حساب می‌آید. امروزه از شیرین بیان برای درمان بیماری‌های زیادی استفاده می‌شود. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که ریشه گیاه شیرین بیان به راحتی می‌تواند با زخم معده مبارزه کرده و از بروز آن پیشگیری کند.

شیرین بیان را به طور کل داروی گیاهی مناسب برای معده و مری می‌دانند که می‌تواند با تحریک کردن و تولید بیشتر مخاط، از پوشش معده محافظت کند. محققان و پژوهشگران به این نتایج رسیده‌اند که در گیاه شیرین بیان ترکیبات خاصی وجود دارد که از رشد هلیکوباکتر به راحتی جلوگیری می‌کند. البته دقت کنید که ممکن است مصرف شیرین بیان با برخی از داروها تداخل داشته باشد. این تداخل‌ها در پاره‌ای از اوقات سبب ایجاد بی‌حسی اندام‌ها و دردهای عضلانی خواهد شد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که قبل از تهیه دمنوش شیرین بیان به عنوان دمنوش گیاهی برای درمان زخم معده ، با پزشک خود مشورت کنید.

3. دمنوش سنبل الطیب

دمنوش سنبل الطیب ، مقوی معده است و می‌تواند مانند دمنوش مریم گلی ، مشکلاتی مانند سوء‌ هاضمه را برطرف کند. استفاده از این گیاه به عنوان دمنوش مناسب زخم معده ، بسیار مفید است و آنتی اکسیدان‌های موجود در آن می‌توانند به عملکرد بهتر عضلات معده و روده کمک کنند. بنابراین، برای درمان اسپاسم روده و معده، اسهال و سندرم روده تحریک‌پذیر، نفخ و کولیت، روی این دمنوش پرخاصت حساب کنید.

4. دمنوش گل داوودیدمنوش گل داوودی

یکی دیگر از نوشیدنی‌های مفید برای زخم معده، دمنوش گل داوودی است. این دمنوش خاصیت ضد التهاب داشته و در کاهش حالت تهوع هم بسیار مناسب است. بنابراین، اگر معده حساس و ضعیفی دارد و صرف غذاهای سنگین و دیرهضم برایتان مشکل ایجاد می‌کند، از دمنوش گل داوودی غافل نشوید. کافیست 1 فنجان از این دمنوش فوق‌العاده را در طول روز نوش جان کنید، تا این نوشیدنی با تأثیر مستقیم بر دستگاه گوارش شما، فرایند هضم غذاها را به مراتب آسان‌تر کند.

5. دمنوش یاسمن

دمنوش یا چای یاسمن، نوعی چای معطر، شامل شکوفه‌های یاسمن و برگ‌های چای سبز است. البته گاهی در کنار این شکوفه‌ها، از چای سفید یا سیاه هم استفاده می‌کنند. در هر حال، عطر این شکوفه‌ها در برگ‌های چای نفوذ کرده و یک ترکیب معطر و بسیار دلپذیر می‌سازد.

دمنوش یاسمن، دمنوشی مفید برای زخم معده و بسیاری از اختلالات گوارشی است. همچنین، به دلیل وجود برگ‌های چای سبز در این دمنوش، دمنوش یاسمن سرشار از کاتچین است که تاثیر مثبتی بر سیستم گوارش دارد.
6. دمنوش رویبوس

یکی دیگر از انواع بهترین دمنوش برای زخم معده ، دمنوش رویبوس است. در گذشته، زنان آفریقایی از این دمنوش به عنوان چای استفاده می‌کردند و از فواید درمانی آن بهره‌مند می‌شدند. دمنوش رویبوس ضد التهاب است و به همین دلیل مصرف آن برای تسکین و کنترل مشکلاتی مانند زخم معده، معده درد و حتی تسکیل کولیک نوزادان بسیار موثر است.

7. دمنوش بومادراندمنوش بومادران

یکی از خواص دمنوش بومادران، تحریک ترشح بزاق معده است. بنابراین، یک معده ملتهب با مصرف این دمنوش آرام می‌شود. همچنین، با مصرف نوشیدنی بومادران، فرایند هضم غذا نیز ساده‌تر خواهد شد. البته بومادران کمی تلخ مزه است و بهتر است هنگام مصرف، کمی به آن لیموترش و عسل اضافه کنید. همچنین دقت داشته باشید که بومادران باعث انقباضات رحمی می‌شود. بنابراین، خانم‌های باردار مجاز به مصرف آن نیستند.
8. دمنوش قاصدک

در میان انواع دمنوش مناسب زخم معده ، دمنوش قاصدک نیز جای می‌گیرد. گل قاصدک، حاوی فیبر بالایی است. بنابراین، مصرف آن به هضم بهتر غذاها و سلامت روده کمک می‌کند. همچنین، این دمنوش برای معده درد و نفخ هم بسیار مناسب است و یکی از بهترین درمان‌ها برای تعادل گازهای معده و برطرف کردن نفخ محسوب می‌شود.
9. دمنوش گلپر

اگر دچار نفخ معده یا یبوست هستید، استفاده از دمنوش گلپر می‌تواند برای شما مفید باشد. این دمنوش به هضم سریع‌تر غذاها کمک کرده و اختلالات گوارشی را برطرف می‌کند. البته از آنجا که گلپر کمی تلخ‌مزه است، بهتر است به دمنوش آن کمی آبلیمو اضافه کنید.

10. دمنوش برگ یاس

این دمنوش حاوی آنتی اکسیدان‌های فراوانی است. مصرف این آنتی اکسیدان‌ها، عملکرد آنتی اکسیدان‌های داخل سلولی روده را بهبود می‌بخشد. همچنین، آنتی اکسیدان‌های کاتچین، باعث بهبود عملکرد آنزیم‌های دستگاه گوارش می‌شوند. تمام این فعل و انفعالات در نهایت، باعث قوی‌تر شدن سیستم گوارش و هضم کامل غذاها خواهد شد.
11. دمنوش گل ماهور

در ادامه معرفی بهترین دمنوش برای زخم معده ، به یکی از قوی‌ترین دمنوش‌ها یعنی دمنوش گل ماهور می‌رسیم. مصرف این دمنوش تاثیر فوق‌العاده‌ای در درمان مشکلات گوارشی داشته و در زمانی کوتاه، مشکلاتی مانند یبوست یا اسهال را برطرف می‌کند. همچنین، مصرف آن برای تسکین درد معده و برطرف کردن نفخ معده هم مفید است. جالب است بدانید که مصرف دمنوش گل ماهور، برای دفع سموم بدن نیز توصیه می‌شود.
12. دمنوش اسطوخودوس

یکی دیگر از انواع دمنوش مناسب زخم معده ، دمنوش اسطوخودوس است. این دمنوش با نرم کردن پوشش داخلی دستگاه گوارش، به هضم چربی‌های باقی مانده در این نواحی کمک می‌کند. بنابراین، زمینه ابتلا به سوء‌هاضمه و در نتیجه آن زخم معده، از بین می‌رود. همچنین، دمنوش اسطوخودوس به کاهش اختلالات عصبی روده هم کمک می‌کند و از نظر خواص، شباهت زیادی به دمنوش به لیمو دارد.

درمان زخم معده در طب سنتیدرمان زخم معده در طب سنتی

درمان‌های طب سنتی برای مشکل زخم معده، شامل مجموعه‌ای از تدابیر است. بخشی از این تدابیر، مربوط به رژیم غذایی و بایدها و نبایدهای خوراکی است که مصرف انواع بهترین دمنوش برای زخم معده هم در این دسته جای می‌گیرد. در این مورد، مصرف روغن‌هایی مانند روغن بادام شیرین یا روغن زیتون بعد از غذا هم می‌تواند به کنترل ترشح اسیده معده کمک کند.

علاوه بر این‌ها، طب سنتی معتقد است که برای درمان زخم معده، از طب سوزنی هم می‌توان کمک گرفت. این روش، با تحریک نقاط حساس بدن، باعث کاهش اسید معده شده و طبع بیمار را اصلاح می‌کند. اصولا غلظت اسید معده در کسانی که طبع گرم و خشکی دارند بیشتر است و در چنین مواردی طبیب طب سنتی می‌کوشد تا با تعدیل گرما و خشکی طبع بیمار، تعادل اسید معده او را تنظیم کند.

غذاهای مفید برای زخم معده در طب سنتی

انواع دمنوش مناسب زخم معده را برای شما گفتیم. برای مدیریت بهتر زخم معده، لازم است تغییراتی در رژیم غذایی خود ایجاد کرده و در کنار دمنوش‌ها، مواد غذایی مفید برای معده را نیز مصرف کنید.  به این منظور، به موارد زیر توجه کنید و البته پیش از افزودن آن ها به رژیم غذایی خود، حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید.

نوشیدنی مفید آب و عسل

شاید مانند تهیه بهترین نوشیدنی برای کاهش فشار خون ، تهیه دمنوش آب و عسل نیز بیش از حد آسان به نظر آید. در این بین، نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که استفاده از عسل و ترکیب آن در آب ولرم، همیشه نافع و کاربردی است. بدون شک، عسل درمان قطعی برای زخم معده به حساب می‌آید؛ ماده اولیه چسبناک و شیرینی که عناصر گوناگون موجود در آن، شامل مواد اولیه پلی‌فنول‌ها و انواع آنتی اکسیدان‌ها است. عسل یک ضد باکتری بسیار قوی است که می‌تواند از رشد کردن هلیکوباکتر در معده جلوگیری کند.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم تا زمانی که سطح قند خون طبیعی دارید، حتماً از عسل استفاده کنید. این ماده طلایی رنگ می‌تواند یک شیرین‌کننده طبیعی باشد که قدرت معجزه‌آسایی در تسکین و ترمیم زخم معده دارد. حتی با مالیدن عسل بر زخم‌های پوستی و سوختگی‌ها می‌توانید شاهد بهبود سریع آن‌ها و تاثیر مستقیم عسل باشید. پس حتما سعی کنید که روزانه خود را به یک ترکیب منحصر به فرد از آب ولرم و عسل یا دمنوش عسل مهمان کنید.

مواد غذایی دارای فلاونوئیدمواد غذایی دارای فلاونوئید

فلاونوئیدها، آنتی اکسیدان‌هایی هستند که می‌توانند با حفاظت از سلول‌های پوشش داخلی معده در برابر هلیکوباکتر، به بهبود زخم معده کمک کنند. این ترکیبات گیاهی در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات مانند انواع توت‌ها، سیب، زیتون، کلم بروکلی، کلم پیچ، انگور قرمز، سویا و حبوبات وجود دارند. البته شما می‌توانید این ترکیبات را از طریق مصرف مکمل‌ها هم به بدن خود برسانید. البته توجه داشته باشید که مصرف دوز زیاد این مکمل‌ها می‌تواند در فرایند انعقاد خون اختلال ایجاد کند.

مواد غذایی حاوی پروبیوتیک

پروبیوتیک‌ها، باکتری‌های زنده‌ای هستند که به حفظ تعادل باکتریایی دستگاه گوارش کمک می‌کنند. البته آزمایش‌های انجام شده در سال 2014 نشان داد که این ترکیبات نمی‌توانند هلیکوباکتر پیلوری را به طور کامل از بین ببرند، با این حال، وجود آن‌ها در کاهش مقدار باکتری‌ها و سرعت گرفتن فرایند درمان موثر است. پروبیوتیک‌ها در بسیاری از مواد غذایی بخصوص مواد غذایی تخمیر شده مانند ماست و پنیر وجود دارند و به علاوه، مصرف آن‌ها به صورت مکمل هم امکان‌پذیر است.

موز سبز؛ درمان خانگی زخم معده

تحقیقاتی در سال 2011 نشان داد که موز سبز یا نارس، حاوی فلاونوئیدی به نام لوکوسیانیدین است. این ترکیب، باعث افزایش غشای مخاطی معده می‌شود. همچنین، به نظر می‌رسد اسیدیته معده را نیز کاهش می‌دهد و از این طریق، هم به جلوگیری از زخم معده کمک می‌کند و هم می‌تواند باعث تسکین درد و سایر علائم این بیماری شود.

آلوئه ورا؛ کنترل کننده اسید معده

آلوئه ورا، گیاهی ضد‌میکروب است و به خوبی می‌تواند تولید بیش از حد اسید معده را کنترل کند. این گیاه، باعث مهار رشد بیش از اندازه هلیکوباکتر پیلوری‌ها شده و بافت آسیب دیده ناشی از اسید زیاد معده را ترمیم می‌کند. همچنین، یک تحقیق فاز حیوانی نشان داده است که اثرات درمانی مصرف آلوئه ورا در بهبود زخم‌هایی مانند زخم معده، قابل مقایسه با امپرازول، یکی از داروهای قوی و رایج ضد زخم است.

آب کلم؛ موثر در درمان زخم معده

درمان خانگی زخم معده

بله، حق با شماست! آب کلم دمنوش نیست، اما می‌توانید آن را جایگزین دمنوش مناسب زخم معده کنید. پزشکان سال‌های زیادی است که آب کلم را به عنوان یک درمان قطعی برای زخم معده معرفی کرده‌اند. حتی پیش از ظهور و به وجود آمدن آنتی‌بیوتیک‌ها، آب کلم پیشنهاد شد و مورد استفاده قرار گرفت. کلم ویتامین C فراوانی دارد و کمک می‌کند که معده شما در مقابل عفونت هلیکوباکتر پیلوری کاملا مقاوم باشد. مطالعات اخیری که انجام شده، نشان می‌دهد آب کلم قادر است طیف وسیع و گسترده‌ای از زخم‌های گوارشی منجمله زخم معده را بهبود ببخشد.

در یک پژوهش انجام شده که  ۱۳ شرکت‌کننده در آن حضور داشتند، نتایج نشان‌دهنده این موضوع بود که بسیاری از مشکلات دستگاه گوارش فوقانی و زخم معده، با ۹۴۶ میلی لیتر از آب کلم تازه در طول روز مرتفع شده است. به عبارتی، زخم معده این ۱۳ نفر، بعد از 7 الی 10 روز بهبود یافت. حتی وقتی این مقدار آب کلم به ۱۰۰ شرکت‌کننده دیگر که مبتلا به مشکل زخم معده بودند، داده شد درد زخم معده ۸۱ درصد از این افراد کاملاً تسکین یافت.

سیر؛ درمانی مفید برای زخم معده

سیر، خاصیت ضد‌باکتریایی و ضد‌میکروبی دارد و یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای مقابله با هلیکوباکتر پیلوری است. مطالعات فاز حیوانی هم نشان می‌دهد که مصرف عصاره سیر می‌تواند روند بهبود بیماری‌هایی مانند زخم‌های معده و اثنی‌عشر را سرعت ببخشد و حتی احتمال ایجاد آن‌ها را کمتر کند. اگر عطر و بوی سیر را دوست ندارید، می‌توانید از مکمل‌های سیر استفاده کرده و از خواص درمانی آن‌ها بهره‌مند شوید. البته توجه داشته باشید که سیر، یک رقیق‌کننده خون است. بنابراین، در صورت مصرف داروهایی مانند آسپرین یا وارفارین، پیش از مصرف سیر با پزشک خود مشورت کنید.

زردچوبه؛ درمانگر بیماری‌های گوارشی

تا به حال، مطالعات انسانی محدودی درباره خواص زردچوبه صورت گرفته است. اما نتایج همین مطالعات هم نشان می‌دهد که زردچوبه، پتانسیل فوق‌العاده‌ای در درمان بیماری‌های گوارشی دارد. برای مثال، به نظر می‌رسد که خاصیت ضد التهابی این ماده که ناشی از کورکومین است، به افزایش ترشح مخاط معده کمک کرده و یک سد دفاعی موثر برای محافظت از دیواره معده در برابر عوامل محرک است. همچنین کورکومین می‌تواند جلوی آسیب ناشی از عفونت‌های هلیکوباکتر پیلوری را بگیرد و عملکرد عروق خونی را بهبود ببخشد.

هویج؛ موثر در درمان زخم روده و معدههویج؛ موثر در درمان زخم روده و معده

هویج دارای خاصیت قلیایی است و مقادیر زیادی از انواع ویتامین‌های A،B ، Cو D را در خود جای داده است. مصرف این ماده غذایی مفید، علاوه بر زخم معده، در درمان زخم‌های روده هم موثر است و وجود فیبر آن می‌تواند جلوی ابتلا به بیماری‌هایی مانند یبوست و بواسیر را بگیرد.

غذاهای ممنوعه برای درمان زخم معده

تا اینجا، با انواع بهترین دمنوش برای زخم معده آشنا شدید و برخی مواد غذایی مفید برای درمان این مشکل را هم شناختید، اما در پایان این مقاله، لازم است کمی هم درباره ممنوعه‌های زخم معده بدانید.

اگر دچار این مشکل هستید یا شخصی را می‌شناسید که با این مشکل روبرو است، حتماً به این موارد دقت کنید. در مشکل زخم معده شما به هیچ عنوان نباید از نوشابه، قهوه، شیر، الکل و غذاهای چرب و تند استفاده کنید. به توضیحات زیر دقت کنید:

  • شیر باعث افزایش ترشح اسید معده شده و مشکل شما را سخت‌تر می‌کند. این موضوع درباره خامه هم صدق می‌کند.
  • صبحانه برای زخم معده می‌تواند شامل موادی مانند عسل، غلات صبحانه، چای گل بابونه، ارده و نان قهوه‌ای یا نان‌های سبوس‌دار باشد.
  • الکل می‌تواند سبب ایجاد آسیب جدی به معده و بدتر شدن مشکل زخم معده شما شود.
  • نوشابه‌ها و قهوه نیز به راحتی می‌توانند اسید معده را افزایش داده و مخاط معده شما را تحریک کنند.
  • غذاهای چرب و تند سبب سوزش معده می‌شوند.

فراموش نکنید که غذا را باید آهسته بجوید و در طول روز میان‌وعده‌های کوچکی داشته باشید. ضمن اینکه حتماً از سیگار و استرس دوری کنید.

حالا با انواع دمنوش مناسب زخم معده آشنا هستید

در این مطلب 12 دمنوش مناسب زخم معده را به شما معرفی کردیم. توجه داشته باشید که در دوران نقاهت خود، از مصرف موادی که سبب ترشح بیش از اندازه اسید معده می‌شوند، خودداری کنید. همچنین مواد دیگری مانند زردچوبه، سیر،کندر، زنجبیل و همینطور روغن‌هایی مانند روغن بادام شیرین و روغن زیتون می‌توانند نقش بسیار موثری در کنترل کردن ترشح اسید معده شما داشته باشند. در هر حال اگر در زمان بروز مشکل زخم معده با علائمی مثل ضعف عمومی، مدفوع قرمز یا سیاه رنگ، مشکلات تنفسی و دردهای ناگهانی و بسیار شدید در شکم که به راحتی از بین نمی‌روند روبه‌رو شدید، بلافاصله و در اولین فرصت ممکن به پزشک متخصص مراجعه کنید.

در پایان این مطلب، اگر تمایل داشتید تا انواع بهترین دمنوش برای زخم معده را تهیه کنید، می‌توانید از قسمت سفارش آنلاین دمنوش اسنپ فود نیز کمک بگیرید. به این منظور، لازم است به صفحه ذکر شده مراجعه کرده و مواد اولیه برای تهیه دمنوش‌ها را با چند کلیک ساده سفارش دهید.

نظرات کاربران

مریم فرنیازاده
16.مرداد.1402

سلام درمان خانگی زخم معده با کدام دمنوش بهتر هستش

    snappfoodadmin
    17.مرداد.1402

    سلام انواع بهترین دمنوش برای زخم معده که می‌توانند در رفع التهاب معده و تسکین درد آن موثر باشند:دمنوش بابونه و دمنوش شیرین بیان و دمنوش سنبل الطیب و
    دمنوش گل داوودی و دمنوش یاسمن و دمنوش رویبوس و دمنوش بومادران،،، این دمنوش ها برای کمتر کردن درد معده و رفع التهاب معده کمک میکنند.
    مشکلات گوارشی معده و روده‌ها به هیچ عنوان مسئله‌ای نیست که بتوان به این راحتی برای آن‌ها راه درمان خانگی را در پیش گرفت. بعد از مراجعه به پزشک،
    به راحتی می‌توانید از مواد غذایی یا دمنوش‌های مناسبی که برای زخم معده توصیه می‌شوند استفاده کنید.

armandirbaz
16.مرداد.1402

غذاهای ممنوعه برای درمان زخم معده چیا هستند

    snappfoodadmin
    17.مرداد.1402

    سلام وقتی به زخم معده مبتلا هستید نباید این خوراکی ها: نوشابه، قهوه، شیر، الکل و غذاهای چرب و تند را خورد .صبحانه برای زخم معده می‌تواند
    شامل موادی مانند عسل، غلات صبحانه، چای گل بابونه، ارده و نان قهوه‌ای یا نان‌های سبوس‌دار باشد.الکل می‌تواند سبب ایجاد آسیب جدی به معده و
    بدتر شدن مشکل زخم معده شما شود.نوشابه‌ها و قهوه نیز به راحتی می‌توانند اسید معده را افزایش داده و مخاط معده شما را تحریک کنند.
    غذاهای چرب و تند سبب سوزش معده می‌شوند.شیر و خامه باعث افزایش ترشح اسید معده شده و مشکل شما را سخت‌تر می‌کند

فهیمه مردانی فر
16.مرداد.1402

سلام هویج چه خاصیتی در درمان زخم روده و معده دارد

    snappfoodadmin
    17.مرداد.1402

    سلام هویج در درمان زخم معده و زخم روده تاثیر دارد .هویج دارای خاصیت قلیایی و مقادیر زیادی از انواع ویتامین‌های A،B ، Cو D را در خود جای داده است.
    هویج بجز زخم معده، در درمان زخم‌های روده هم موثر و وجود فیبر هویج می‌تواند جلوی ابتلا به بیماری‌هایی مانند یبوست و بواسیر را بگیرد

سیروان
16.مرداد.1402

سیر؛ خواص درمانی مفید برای زخم معده دارد

    snappfoodadmin
    17.مرداد.1402

    سلام بی شک خواص سیر از چشم هیچکس پنهان نمانده، خاصیت سیر برای معده درد موضوعی که پیش همه جا افتاده است .
    خواص درمانی مفید برای زخم معده با شیر :سیر، خاصیت ضد‌باکتریایی و ضد‌میکروبی دارد و یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای مقابله با هلیکوباکتر پیلوری است.
    در صورت مصرف داروهایی مانند آسپرین یا وارفارین،پیش از مصرف سیر یرای درمان زخم معده با پزشک خود مشورت کنید.

بابک حیدری
01.آبان.1402

سلام دمنوش بومادران و دمنوش برگ یاس برای بهبود زخم معده خیلی عالی جواب میده البته زخم معده من زیاد حاد نیستا

    snappfoodadmin
    07.آبان.1402

    سلام پیشنهاد میدم انواع دیگر دمنوش ها ی که برای بهبود زخم معده موثر هستند را هم امتحان کنید مثل بابونه و دمنوش شیرین بیان

fariybaa
24.آبان.1402

سلام نوشیدنی های مناسب برای درمان زخم معده چی هستش درمان زخم معده با چه دمدنوشی بهتر است

    snappfoodadmin
    29.آبان.1402

    سلام دمنوش بابونه مناسب برای درمان کبد و کنترل التهاب‌ها و اسپاسم‌های روده‌ای بسیار عالی است.دمنوش سنبل الطیب برای
    زخم معده ، بسیار مفید است و آنتی اکسیدان‌های موجود در آن می‌توانند به عملکرد بهتر عضلات معده و روده کمک کنند.نوشیدنی مفید آب و عسل برای معده خوبه
    عسل درمان قطعی برای زخم معده است و یک ضد باکتری بسیار قوی که می‌تواند از رشد کردن هلیکوباکتر در معده جلوگیری کند.