آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه پوره سیب زمینی
آموزش آشپزی
3.9/5 - (28 امتیاز)
3

انواع طرز تهیه پوره سیب زمینی با طعم‌های جذاب و متفاوت

مینا اسماعیل بیگی 24 تیر 1402 13 دقیقه

طرز تهیه پوره سیب زمینی آسان بوده و از آن دسته غذاهایی است که به راحتی آماده شده و زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. به علاوه، این غذا انواع زیادی داشته و می‌توانید از آن به عنوان یک غذای اصلی، میان‌وعده یا حتی برای تزیین غذاهای دیگر استفاده کنید. همچنین اکثر افراد، چه جوان و چه پیر، این پیش‌غذا را دوست دارند. در طرز تهیه پوره سیب زمینی می‌توان از شیر، خامه، قارچ، پیازداغ، شوید، ذرت، پیازچه، نعناع و… استفاده کرد تا طعم‌های متفاوت و جذابی از این غذا ایجاد شود.

بنابراین، اگر به دنبال یک وعده غذای خوشمزه و در عین حال سبک و راحت هستید، در ادامه این مطلب با مجله اسنپ فود همراه باشید تا طرز تهیه پوره سیب زمینی ساده و طرز تهیه انواع پوره سیب زمینی را یاد بگیرید.

انواع پوره سیب زمینی

تعداد نفرات ۴ نفر
زمان آماده‌سازی ۱۰ دقیقه
زمان پخت ۱ ساعت
میزان سختی کم

طرز تهیه پوره سیب زمینی رستورانی

پوره سیب زمینی یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه و بین‌المللی است. سیب زمینی منبع کربوهیدرات بدون چربی بوده و غذای موردعلاقه ورزشکاران محسوب می‌شود. برای تهیه پوره سیب زمینی با شیر ابتدا سیب زمینی‌ها را پخته و له کنید. در ادامه، مواد دیگر مانند کره، شیر، جعفری و ادویه‌ها را به سیب زمینی بیفزایید. البته در تهیه این پوره می‌توان از مواد اولیه دیگری مانند خامه، پیازچه، قارچ، شوید، پنیر، ذرت، پیازداغ و… نیز استفاده کرد تا طعم‌های متفاوت و خوشمزه به وجود آیند.

مواد اولیه پوره سیب زمینی ساده

مواد اولیه این غذای خوشمزه در جدول زیر آمده است؛ در ادامه طرز تهیه پوره سیب زمینی رستورانی را به شما آموزش خواهیم داد. با این میزان مواد اولیه می‌توان برای ۴ نفر پوره سیب زمینی آماده کرد:

مواد مورد نیاز برای تهیه پوره سیب زمینی

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سیب زمینی ۴ عدد متوسط
شیر نصف لیوان
جعفری ۱ قاشق غذاخوری
آب به مقدار لازم
کره ۱۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
گوجه گیلاسی و زیتون (برای تزیین) به مقدار لازم

دستور تهیه پوره سیب زمینی ساده

مراحل درست کردن پوره سیب‌ زمینی به روش رستورانی بسیار ساده است و در زمان کوتاهی می‌توانید آن را آماده کنید. این شیوه تهیه، یکی از انواع پوره ی سیب زمینی برای سالمندان نیز محسوب می‌شود:

طرز تهیه پوره سیب زمینی رستورانی

پوره سیب زمینی، یک میان وعده خوشمزه.

  • مرحله اول: در اولین مرحله از طرز تهیه پوره سیب زمینی با شیر ، ابتدا سیب زمینی‌ها را بشویید و همراه چند لیوان آب، در قابلمه‌ای مناسب بریزید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا سیب زمینی‌ها آب‌پز شوند.

نکته: برای شستن سیب زمینی‌ها از یک اسکاچ تمیز استفاده کنید و هرگز مایع شوینده را مستقیما به آن‌ها نزنید.

  • مرحله دوم: در این فاصله، کره را هم از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد.
  • مرحله سوم: پس از اینکه سیب‌زمینی‌ها پخته و کمی خنک شدند، پوست آن‌ها را بگیرید و با یک گوشت‌کوب، کاملا له کنید.
  • مرحله چهارم: حالا شیر، کره، نمک و فلفل را به سیب‌زمینی‌های له شده اضافه کرده و همه مواد را با یک قاشق هم بزنید تا مخلوط یکدستی حاصل شود.
پوره سیب زمینی خوشمزه

جعفری خورد شده، طعم پوره شما را چندین برابر بهتر می‌کند.

  • مرحله پنجم: در آخرین مرحله، جعفری‌ها را خرد کنید و داخل پوره بریزید. سپس پوره سیبزمینی را داخل ظرف مناسبی ریخته و با مواد دلخواه مثل زیتون، گوجه گیلاسی و… تزیین کنید.

    این غذا را به صورت رژیمی نیز می‌توانید درست کنید.

ایده هایی برای خوشمزه و جذاب‌تر شدن پوره سیب زمینی ساده

همان‌طور که گفتیم پوره سیب زمینی را می‌توان به سادگی تهیه کرد، اما طعمی خوب و فوق‌العاده دارد. البته شما می‌توانید با اضافه کردن برخی از دیگر مواد اولیه، طعم جذاب‌تری از پوره سیب زمینی را ایجاد کنید. در ادامه این بخش به معرفی روش‌هایی برای خوشمزه‌تر و جذاب‌تر شدن پوره سیب زمینی ساده می‌پردازیم.

۱. طرز تهیه پوره سیب زمینی رژیمی با شیر

مواد لازم برای تهیه پوره سیب زمینی رژیمی با شیر، مشابه دستور بالا است؛ با این تفاوت که باید مقدار کره را کاهش دهید و به جای آن از ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون استفاده کنید. همچنین در این دستور تهیه می‌توانید مقداری پیاز خرد شده هم به کار ببرید. به این ترتیب که بعد از آب‌پز شدن سیب زمینی‌ها، آن‌ها را با مقداری پیاز سرخ شده مخلوط کرده و نمک، فلفل، کره و شیر را به پوره سیب زمینی اضافه کنید. توجه داشته باشید که برای سرخ کردن پیازها، باید از روغن زیتون استفاده کرد. این غذا با پوره سیب زمینی کاملا سیر‌کننده، مقوی و البته سالم است.

پوره سیب زمینی با شیر

پوره سیب زمینی با شیر، این غذا را مقوی‌تر می‌کند .

۲. طرز تهیه پوره سیب زمینی بدون شیر

همان‌طور که گفته شد، در طریقه درست کردن پوره سیب زمینی ساده از شیر استفاده می‌شود، اما تهیه آن بدون شیر نیز ممکن است. در طرز تهیه پوره سیب زمینی ساده بدون شیر به جای شیر می‌توان ۲ قاشق غذاخوری خامه صبحانه را جایگزین کرد و مابقی مواد اولیه و مراحل تهیه، مشابه همان چیزی است که در بالا توضیح دادیم. اگر به مصرف شیر حساس بوده یا در منزل شیر ندارید، تهیه پوره سیب‌زمینی بدون شیر را امتحان کنید که بافت بسیار نرم و جذابی دارد.

طرز تهیه پوره سیب زمینی بدون شیر

پوره سیب زمینی، یک غذای فوری.

۳. روش درست کردن پوره سیب زمینی با پنیر

اگر می‌خواهید پوره سیب زمینی شما طعم متفاوت و جذابی داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم که طرز تهیه پوره سیب زمینی خوشمزه با پنیر را امتحان کنید. فرایند تهیه پوره سیب زمینی رستورانی با پنیر، مطابق مراحل گفته شده در بالا است؛ اما یک مرحله دیگر نیز اضافه می‌شود. در آخرین مرحله، پوره را در ظرفی مناسبی ریخته و روی آن پنیر پارمسان بریزید. سپس برای ۵ تا ۱۰ دقیقه سیب زمینی را داخل فر قرار دهید تا پنیر آب شده و طلایی رنگ شود.

روش درست کردن پوره سیب زمینی با پنیر

برای خوشمزه‌تر شدن پوره سیب زمینی می‌توانید از مقداری پنیر پیتزا استفاده کنید.

۴. روش درست کردن پوره سیب زمینی با شوید

طرز تهیه پوره سیب زمینی با شوید هم یکی دیگر از انواع پوره سیب زمینی است که می‌توانید در آن از شوید خشک یا شوید تازه استفاده کنید. برای این کار کافی است تا در آخرین مرحله، به جای جعفری، مقداری شوید داخل پوره بریزید. عطر و طعم شوید در کنار پوره سیب زمینی، از ترکیب‌های متفاوت و جذابی است که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را امتحان کنید.

۵. طرز تهیه پوره سیب زمینی با نعناع

طعم نعناع با سیب‌زمینی، یک مزه آشنا و دلپذیر است. در تهیه این غذا، می‌توانید پوره سیب‌زمینی را با شیر، پیاز داغ، خامه یا کره تهیه کرده و به آن مقداری نعنا خشک یا تازه اضافه کنید. البته دقت داشته باشید که اضافه کردن بیش از حد نعناع، باعث تلخ شدن این پیش‌غذای خوشمزه می‌شود.

پوره سیب زمینی با نعناع

پوره سیب زمینی با نعناع هم خوشمزه است.

شیوه درست کردن پوره سیب زمینی با خامه

در این قسمت از طرز تهیه انواع پوره سیب زمینی ، به پوره سیب زمینی با خامه می‌رسیم. در این روش،  برای داشتن پوره سیب زمینی رستورانی به ازای ۱ کیلوگرم سیب زمینی، به نصف پیمانه خامه صبحانه، یک چهارم پیمانه شیر، یک چهارم پیمانه کره و مقداری نمک و فلفل نیاز دارید:

شیوه درست کردن پوره سیب زمینی با خامه

پوره سیب زمینی، خوشمزه و راحت.

  • مرحله اول: در طرز تهیه ی پوره ی سیب زمینی با خامه ، ابتدا سیب زمینی‌ها را آب‌پز کنید.
  • مرحله دوم: سپس در حالی که هنوز سیب زمینی داغ است، پوست آن را گرفته، کره را اضافه کرده و مواد را با گوشت‌کوب پوره کنید.
  • مرحله سوم: در ادامه، خامه، نمک و فلفل را بیفزایید و هم بزنید تا یکدست شوند.
  • مرحله چهارم: در نهایت، شیر را اضافه کرده و مخلوط کنید تا پوره بافت نرمی پیدا کند. به همین سادگی پوره سیب زمینی خوشمزه شما آماده سرو است.

دستور تهیه پوره سیب زمینی با پیازچه

نحوه درست کردن پوره سیب زمینی با پیازچه بسیار ساده است و تنها به کمی دقت نیاز دارد. همچنین استفاده از پیازچه باعث می‌شود تا خواص پوره سیب زمینی افزایش یابد:

طرز تهیه پوره سیب زمینی با پیازچه

پوره سیب زمینی بافتی نرم و خامه‌ای دارد.

  • مرحله اول: در طرزتهیه پوره سیب زمینی با پیازچه، ۳ عدد سیب‌زمینی متوسط را آب‌پز کنید و سپس بکوبید.
  • مرحله دوم: مقداری کره به سیب زمینی اضافه کرده و آن‌ها را به خوبی مخلوط کنید.
  • مرحله سوم: حالا ۲ قاشق غذاخوری پیازچه خرد شده، یک حبه سیر له شده و مقداری نمک را به عنوان چاشنی اضافه کرده و پوره را در ظرف دلخواه بریزید.

شیوه تهیه پوره سیب زمینی با پیاز داغ و جعفری

در طرز تهیه پوره سیب زمینی با پیاز داغ و جعفری ، مطابق مراحل زیر پیش بروید تا یک طعم جذاب داشته باشید:

شیوه تهیه پوره سیب زمینی با پیاز داغ و جعفری

پوره سیب زمینی با پیاز داغ و جعفری هم طعم خوبی دارد.

  • مرحله اول: سیب زمینی را آب‌پز کنید و بکوبید تا پوره‌ای نرم به دست آید.
  • مرحله دوم: یک پیاز نسبتا درشت را داخل کمی روغن سرخ کنید تا سبک و طلایی شود و سپس مقداری زردچوبه به آن بیفزایید.
  • مرحله سوم: پوره سیب‌زمینی را داخل تابه پیاز داغ بریزید و مواد را تفت دهید تا مزه‌ها کاملا به خورد هم بروند.
  • مرحله چهارم: در نهایت، جعفری خرد شده را به مخلوط پوره سیب زمینی اضافه کرده و مواد را کاملا ترکیب کنید. پوره سیب زمینی خوشمزه و خوش‌رنگ شما آماده سرو است.

طرز تهیه پوره سیب زمینی با قارچ

چجوری پوره سیب زمینی درست کنیم؟ تهیه پوره سیب زمینی و قارچ، یکی از دیگر روش‌ها در طرز تهیه انواع پوره سیب زمینی است. اضافه کردن قارچ به پوری سیب زمینی، باعث خوشمزه‌تر شدن این غذا می‌شود. دقت داشته باشید که قارچ باید بدون آب آماده شود تا زمانی که به پوره اضافه می‌کنید، کاملا خشک باشد. در این دستور، به ازای ۳ عدد سیب زمینی، به ۳۰۰ گرم قارچ، ۱ عدد پیاز متوسط و مقداری نمک، فلفل، زردچوبه، روغن و سبزیجات معطر نیاز دارید:

طرز تهیه پوره سیب زمینی با قارچ

پوره سیب زمینی را می‌توانید با انواع سس ها سرو کنید.

  • مرحله اول: مانند دستورهای قبل، سیب زمینی‌های آب‌پز و پوره شده را با نیمی از پیاز داغ، نمک، فلفل، زردچوبه و سبزیجات معطر مخلوط کنید.
  • مرحله دوم: در تابه‌ای دیگر، قارچ‌ها را با بقیه پیازداغ تفت دهید. دقت کنید که برای آب نینداختن قارچ‌ها، باید حرارت را زیاد کرده و مدت تفت دادن را کوتاه کنید.
  • مرحله سوم: حالا مخلوط قارچ را به تابه حاوی سیب زمینی بیفزایید تا غذای پوره سیب زمینی فوری و خوشمزه شما آماده سرو شود.

برای ایجاد تنوع بیشتر، می‌توانید مانند طرز تهیه توپک سیب زمینی ، از مقداری پنیر پیتزا هم استفاده کنید. در این صورت، ترکیب پوره سیب زمینی در کنار قارچ و پنیر پیتزا، یک طعم عالی و منحصر به فرد خواهد شد. در ضمن پخت پوره سیب زمینی با این روش اصلا وقت گیر نیست.

طرز تهیه پوره سیب زمینی با ذرت

در این روش از پخت سیب زمینی پوره، می‌توانید ذرت را آب‌پز کرده یا از ذرت پخته شده کنسروی استفاده کنید. از میان انواع غذا با پوره سیب زمینی، پوره با ذرت، طرفداران زیادی داشته و می‌توان آن را در کنار غذاهای دیگر به عنوان دورچین استفاده کرد:

عکس پوره سیب زمینی

پوره سیب زمینی با ذرت نیز خوشمزه می‌شود.

  • مرحله اول: در این روش از درست کردن پوره سیب، ۲۰۰ گرم ذرت را با مقداری آب به صورت جداگانه بپزید و داخل آبکش بریزید تا آب اضافی ذرت‌ها خارج شود.
  • مرحله دوم: ذرت پخته شده را با ۲ عدد سیب زمینی آب‌پز و پوره شده مخلوط کنید و هم بزنید تا شکل یکدستی پیدا کنند.
  • مرحله سوم: استفاده از مقداری نمک و فلفل و سبزیجاتی مانند شوید یا جعفری می‌تواند طعم این پوره سیب زمینی را بهبود بخشد.

همچنین، در کنار این پوره، اگر به دنبال دورچین‌های عالی یا پیش‌غذاهای مقوی هستید، حتما طرز تهیه بورانی اسفناج را هم دنبال کنید.

طرز تهیه پوره سیب زمینی برای نوزاد

اکنون این سوال پیش می‌آید که علاوه بر طرز تهیه پوره سیب برای بزرگسالان ، برای نوزادان چگونه پوره سیب زمینی درست کنیم؟ برای گرفتن کودکان از شیر و سوق دادن آن‌ها به سمت غذاهای جامد، انواع پوره‌ها مانند پوره سیب یا پوره سیب‌زمینی گزینه‌های بسیار مناسبی هستند:

طرز تهیه پوره سیب زمینی برای نوزاد

پوره سیب زمینی برای کودکان و نوزادان نیز بسیار مفید است.

  • مرحله اول: در طرز تهیه پوره سیب زمینی ساده برای نوزاد ، یک عدد سیب‌زمینی آب‌پز شده را له کنید.
  • مرحله دوم: زمانی که هنوز سیب زمینی گرم است، ۱ قاشق مرباخوری کره و ۵ قاشق غذاخوری آب به آن اضافه کنید.
  • مرحله سوم: مخلوط را به خوبی هم بزنید تا پوره‌ای صاف و یکدست ایجاد شود.

نکات تهیه پوره سیب زمینی برای نوزاد

در زمان درست کردن پوره سیب زمینی ساده برای نوزاد، این نکات را مدنظر قرار دهید:

  • برای کودکان بالای ۱ سال، به جای آب، می‌توان شیر پاستوریزه را مورد استفاده قرار داد.
  • در تهیه پوره سیب زمینی برای نوزاد، می‌توانید به جای کره از ۲ قاشق مرباخوری روغن مایع یا روغن زیتون نیز استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید کودک شما وزن بگیرد، یک تخم‌مرغ آب‌پز و رنده شده یا ۱ قاشق مرباخوری پودر بادام، گردو یا فندق به پوره اضافه کنید. این مواد به بالا رفتن ارزش غذایی پوره کمک کرده و آن را به یک وعده عالی برای کودکان تبدیل می‌کند. پوره سیب زمینی با گردو، خوشمزه است و در تامین مواد مغذی مورد نیاز کودکان نقش دارد.

طرز تهیه پوره سیب زمینی سرخ شده

یک روش دیگر برای تهیه پوره سیب زمینی، درست کردن آن به صورت سرخ شده است. برای تهیه پوره سیب زمینی سرخ شده، به سیب زمینی، تخم مرغ، آرد گندم، آرد سوخاری، بیکینگ پودر، پنیر پارمسان و نشاسته ذرت یا گندم نیاز دارید. همچنین ادویه‌ها و سبزیجات معطر مانند نعنا خشک هم فراموش نشود:

طرز تهیه پوره سیب زمینی سرخ شده

پوره سیب زمینی، غذای پرکالری و مناسب افزایش وزن.

  • مرحله اول: مثل روش‌های قبل، ابتدا سیب زمینی‌ها را آب‌پز کرده، پوست بگیرید و سپس آن‌ها را پوره کنید.
  • مرحله دوم: تخم مرغ خام، آرد سوخاری، آرد گندم، بیکینگ پودر، پنیر پارمسان و نشاسته ذرت یا گندم را به سیب زمینی‌ها اضافه کرده و به خوبی هم بزنید.
  • مرحله سوم: ترکیب یکدست و نرم مواد را با استفاده از قیف، داخل مقداری روغن داغ بریزید و سرخ کنید.

توجه داشته باشید که این دستور هم مانند طرز تهیه پیتزا سیب زمینی ، یک غذای کم کالری و رژیمی محسوب نمی‌شود. بنابراین اگر اضافه وزن دارید یا به دنبال غذاهای سالم‌تری هستید، طرز تهیه سیب زمینی تنوری یا انواع پوره سیب زمینی ساده برای شما انتخاب مناسب‌تری خواهد بود.

نکات مهم در طرز تهیه پوره سیب زمینی

در طرز تهیه پوره سیب زمینی روستایی یا دیگر روش‌های تهیه این غذا، نکات زیر را مدنظر قرار دهید تا در نهایت یک طعم جذاب داشته باشید:

  • در هنگام آب‌پز کردن سیب زمینی، برای اطمینان از پخت سیب زمینی‌ها، یک چنگال داخل آن‌ها فرو کنید.
  • دقت کنید که برای پخت سیب زمینی آب زیادی داخل قابلمه نریزید تا در پایان پخت داخل قابلمه باقی نماند! همچنین مقداری نمک نیز داخل آب بریزید و سپس سیب زمینی را آب‌پز کنید.
نکات مهم در تهیه پوره سیب زمینی

پوره سیب زمینی، غذایی ساده و اما با تنوع بالا.

  • مرحله پوره کردن سیب زمینی را زمانی انجام دهید که سیب زمینی بعد از آب‌پز شدن، هنوز داغ باشد.
  • استفاده از سبزیجات مختلف مانند جعفری، شوید، نعنا و… به سلیقه شما بستگی دارد.
  • تزیین غذاها با پوره سیب زمینی یکی از جذاب‌ترین ایده‌ها است که می‌توان پوره سیب زمینی را در کنار انواع استیک، شنیسل، سوخاری و… قرار داد.

روش نگهداری پوره سیب زمینی

پس از آموزش پوره سیب زمینی با روش‌های مختلف، اکنون این سوال پیش می‌آید که پوره سیب زمینی را چگونه نگهداری کنیم؟ پس از خنک شدن پوره سیب زمینی، غذا را داخل ظرفی درب‌دار بریزید، درب ظرف را محکم کنید و آن را در یخچال بگذارید. این غذا به دلیل استفاده از شیر، خامه و… ماندگاری زیادی ندارد و باید آن را در مدت ۴۸ ساعت مصرف کنید.

جلوگیری از خراب شدن پوره سیب زمینی

با توجه به ماندگاری کم پوره سیب زمینی، بهتر است تا این غذا را به اندازه نیاز خود در هر وعده تهیه کنید. برای جلوگیری از خراب شدن آن نیز دقت داشته باشید که پوره سیب زمینی بیرون از یخچال باقی نماند. همچنین درب ظرف نگهداری از پوره سیب زمینی باید به خوبی محکم شود تا سطح پوره خشک نشده و بوی آن در یخچال پخش نشود.

خواص سیب زمینی

سیب زمینی سرشار از مواد معدنی همچون کلسیم، منیزیم، فسفر و… و ویتامین‌ها C، K و گروه B است و تهیه پوره سیب زمینی را می‌توان یکی از بهترین روش‌ها برای بهره‌مندی از این مواد مغذی دانست. ترکیبات موجود در سیب زمینی به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کنند. همچنین مصرف سیب زمینی در کاهش احتمال ابتلا به انواع سرطان مانند سرطان معده موثر است. این ماده غذایی، برای پوست نیز مفید بوده و می‌توان از آن برای تهیه ماسک صورت نیز استفاده کرد. از دیگر خواص سیب زمینی می‌توان به کاهش التهاب و کمک به درمان زخم معده اشاره کرد.

خواص سیب زمینی در پوره

خواص سیب زمینی در پوره را نباید نادیده گرفت.

انواع پوره سیب زمینی، پیش غذای مناسب مهمانی‌ها!

در این مطلب از مجله اسنپ فود طرز تهیه پوره سیب زمینی را با روش‌های مختلف آموزش دادیم و نکات تهیه آن را بیان کردیم. سیب‌زمینی سرشار از پتاسیم بوده و به عنوان یک غذای کم‌کالری، برای سلامت قلب و سوخت‌و‌ساز بدن بسیار مفید است. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم که از این ماده غذایی استفاده کرده و طرز تهیه انواع پوره سیب زمینی را امتحان کنید.

شما می‌توانید این پوره مقوی را برای مهمانی‌ها هم تهیه کنید. البته، اگر می‌خواهید پوره را در کنار دیگر غذاها برای مجالس سرو کنید و فرصت تهیه چند نوع غذا و پیش غذا را ندارید، از اسنپ فود کمک بگیرید. این پیش غذای ساده را خودتان درست کنید و تهیه دیگر غذاهای زمان‌بر را به سفارش آنلاین غذا اسنپ فود بسپارید.

شما معمولا پوره سیب زمینی را با چه روشی درست می‌کنید و کدام مواد اولیه را برای تهیه این غذا بیشتر دوست دارید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود درباره تهیه پوره سیب زمینی را با ما و دیگر کاربران اسنپ فود به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

بهتر است سیب زمینی را با پوست آب‌پز کنیم یا بدون پوست؟

برای حفظ مواد مغذی سیب زمینی بهتر است تا آن را با پوست آب‌پز کرده و سپس پوست بگیرید. اگر سیب زمینی را بدون پوست آب‌پز کردید، باید منتظر بمانید تا آب داخل قابلمه تبخیر شده و عصاره سیب زمینی جذب بافت خود سیب زمینی‌ها شود.

چگونه پوره سیب زمینی را طعم‌دار کنیم؟

نمک و فلفل سیاه را می‌توان ادویه‌های اصلی در طرز تهیه پوره سیب زمینی دانست. با این وجود شما می‌توانید مطابق سلیقه خود از طعم‌دهنده‌های دیگری همچون جوز هندی، فلفل قرمز، آویشن، پودر لیمو و… نیز استفاده کنید.

چگونه پوره سیب زمینی را رژیمی‌تر درست کنیم؟

در طرز تهیه پوره سیب زمینی رژیمی باید از شیر کم چرب استفاده کنید. همچنین به جای کره، مقداری روغن زیتون به کار ببرید تا کالری غذا کاهش یابد. برای درست کردن پوره سیب زمینی رژیمی استفاده از قارچ سرخ شده یا خامه توصیه نمی‌شود.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(3 دیدگاه)

raziehsedna
27 آبان 1402

سلام طرز تهیه پوره سیب زمینی ساده واسه بچه یاد گرفتم و خودم میخورم به امید اینکه صورتم چاق بشه اخه بهم گفتند با درست کردن پوره سیب زمینی خوردنش میشه به وزن اضافه کرد

  • snappfoodadmin
    27 آبان 1402

    سلام پوره سیب زمینی برای کودکان بالای 1 سال،به جای آب،می‌توان شیر پاستوریزه را مورد استفاده قرار داد و اگر میخواهید فرزندتان وزن بگیرد، یک تخم‌مرغ آبپز و رنده شده یا 1 قاشق مرباخوری پودر بادام،گردو یا فندق به پوره اضافه کنید.یکی از خاصیت های سیب زمینی برای صورت و پوست است میتوانید از خواص پوره سیب زمینی برای چاقی و تو پر شدن صورت استفاده کنید

معصومی
18 مهر 1402

سلام پوره سیب زمینی رژیمی با شیر برای بچه های در حال رشد هم خوبه

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود