آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه بورانی هویج
لیست انواع پیش غذاها
3/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه بورانی هویج

مینا اسماعیل بیگی 29 مرداد 1401 4 دقیقه

بورانی انواع مختلفی دارد و ما در این مطلب طرز تهیه بورانی هویج که یکی از خوشمزه‌ترین آن‌هاست را آموزش می‌دهیم. بورانی هویج را به روش‌های مختلف و مواد متفاوت می‌پزند که یکی از خوشمزه‌ترین آن‌ها مربوط به شهر ارومیه و خوی است. بورانی هویج یک غذا با مواد مغذی است که شما می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی خوشمزه آن را بپزید و میل کنید.

بورانی هویج
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان پخت غذا 2 تا 3 ساعت
میزان سختی متوسط

بورانی هویج، غذایی ساده اما مقوی

اگر به بورانی علاقه دارید و می‌خواهید نوع متفاوتی از آن را تهیه کنید، پس این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. با یک بار درست کردن این بورانی، آن را به یکی از وعده‌های پرتکرار سفره‌هایتان تبدیل خواهید کرد.

مواد لازم برای تهیه بورانی هویج

ما در ابتدا طرز تهیه بورانی هویج خوی را آموزش می‌دهیم. سپس طرز تهیه انواع بورانی با هویج را نیز توضیح می‌دهیم. مواد زیر را برای تهیه بورانی هویج لازم دارید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
برنج 1 پیمانه
هویج 4 عدد متوسط
لپه 1 پیمانه
پیاز 1 عدد متوسط
نعناع به مقدار دلخواه
سیر 2 عدد
نمک، فلفل، زردچوبه به مقدار دلخواه
روغن کمی

پیش از شروع آشپزی، چند ساعت لپه را داخل آب بگذارید که نفخ آن از بین برود.

طرز تهیه بورانی هویجطرز تهیه بورانی هویج ساده

تفاوت اصلی بورانی هویج با هویج پلو در این است که در بورانی هویج مقدار هویج و لپه از برنج بیشتر است. مراحل تهیه بورانی هویج به صورت زیر است:

  • مرحله اول: ابتدا پیازها را ریز کنید و با کمی روغن تفت دهید.
  • مرحله دوم: پس از اینکه پیازها طلایی شدند، هویج‌های که خرد کردید را به همراه لپه خیس خورده به پیاز اضافه کنید و کمی آن‌ها را تفت دهید.
  • مرحله سوم: سپس نمک، زردچوبه، فلفل، نعناع و سیرهای ریز شده را نیز به مواد اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: در مرحله بعد آب جوش را به مواد اضافه کنید و حررات را کم کنید. بگذارید یک تا یک و نیم مواد با هم بپزند.
  • مرحله پنجم: پس از اینکه لپه‌ها پخته شدند برنج خیس خورده را به مواد اضافه کنید. باید به اندازه یک بند انگشت بر روی مواد آب باشد.
  • مرحله ششم: کمی صبر کنید آب مواد با حرارت کم خشک شود. سپس درب قابلمه را ببنید و منتظر بمانید برنج دم بکشد. حدود 30 تا 45 دقیقه طول می‌کشد که برنج پخته و آماده سرو شود. به همین راحتی شما می‌توانید بورانی هویج درست کنید. البته که طرز تهیه هر نوع بورانی مثل طرز تهیه بورانی اسفناج نیز به همین راحتی است.

طرز تهیه انواع بورانی هویج

بورانی هویج انواع مختلفی دارد که در ادامه نحوه تهیه آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

طرز تهیه بورانی هویج ترکیهطرز تهیه بورانی هویج ترکیه

بورانی هویج ترکیه همان بورانی هویج و ماست است که نسبت به بورانی هویج ارومیه در زمان کمتری آماده می‌شود و طرز تهیه آن‌ راحت‌تر است. همچنین این نوع بورانی هویج طعم کاملا متفاوتی دارد. مواد اصلی این بورانی ماست و هویج است و برای کسانی که رژیم دارند غذایی مناسب است. برای تهیه این بورانی به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
هویج 6 عدد
ماست چکیده 2 پیمانه
سیر 2 حبه
روغن زیتون به مقدار دلخواه
نمک، فلفل به مقدار دلخواه

دستور پخت بورانی هویج ساده به این صورت که ابتدا باید هویج‌ها را رنده کنید و در روغن زیتون کمی تفت دهید که نرم شود. سپس در ظرفی جداگانه ماست چکیده، نمک، فلفل را به همراه سیرهای که ریز کردید بریزید و با هم مخلوط کنید. در مرحله آخر هویج را به این مواد اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید. شما می‌توانید با گردو بورانی هویج ترکیه را تزیین و سرو کنید. طرز تهیه بورانی هویج بسیار شبیه طرز تهیه بورانی بادمجان با ماست است. این نوع از بورانی بیشتر به عنوان پیش غذا سرو می‌شود، در حالی که بورانی ارومیه وعده اصلی است.

بورانی هویج و لوبیابورانی هویج و لوبیا

در برخی از نقاط ایران به جای لپه از لوبیا در بورانی هویج استفاده می‌کنند. در این حالت طرز تهیه بورانی هویج تغییر نمی‌کند و فقط شما به جای لپه باید لوبیا در بورانی بریزید. شما برای یادگیری مراحل پخت می‌توانید فیلم بورانی هویج که در گوگل و شبکه‌های اجتماعی وجود دارد تماشا کنید.

درب را برای بورانی هویج باز کنید…

اسنپ فود به کاربران امکان سفارش آنلاین غذا را می‌دهد. شما می‌توانید انواع بورانی هویج را به راحتی با استفاده از اپلیکیشن اسنپ فود سفارش دهید. برای سفارش بورانی هویج فقط کافی است در قسمت جستجو اسنپ فود، نام غذا را بنویسید. اپلیکیشن تمام رستوران‌های اطراف شما که این غذا را دارد نشان می‌شود و با چند کلیک می‌توانید به راحتی غذا خود را سفارش دهید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود