آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه سوپ فوری
انواع سوپ و آش
3.8/5 - (5 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه سوپ فوری با جو پرک

مینا اسماعیل بیگی 02 شهریور 1401 5 دقیقه

آشنایی با طرز تهیه سوپ فوری می‌تواند برای هر کسی روزی نیاز مبرم شود. زیرا همیشه نمی‌توان برای تهیه سوپی پرملات و مجلسی، کلی زمان صرف کرد و منتظر جاافتادن آن شد. همچنین گاهی اوقات سرماخورده‌ و آنقدر بیمار هستیم که دلمان به شدت یک کاسه سوپ داغ و خوشمزه می‌خواهد ولی سوپ‌های آماده سوپرمارکت‌ها اصلا کارساز نبوده و به ناچار به دنبال طرز تهیه سوپ فوری برای سرماخوردگی هستیم. البته در این مورد راه بهتری نیز وجود دارد و آن سفارش آنلاین غذا با اسنپ فود است. در هر صورت، به خواندن مطلب ادامه دهید تا طرز تهیه یک سوپ فوری بسیار خوشمزه را برای روز مبادا بیاموزید.

طرز تهیه سوپ فوری با جو پرک
تعداد نفرات 2 نفر
زمان آماده‌سازی 30 دقیقه
زمان پخت 70 دقیقه
درجه سختی کم

طرز تهیه سوپ فوری با جو پرک

طرز تهیه سوپ فوری با جو، درست مانند طرز تهیه سوپ مرغ و قارچ، ساده بوده و به تکنیک خاصی نیاز ندارد. البته دستور پختی که به شما ارائه می‌دهیم کوتاه‌تر از طرز پخت سوپ مرغ مجلسی بوده و زمان کمتری از شما می‌گیرد. بنابراین زودتر از آنچه که فکرش را می‌کردید یک سوپ مطبوع و دلپذیر روی میز نهارخوری انتظار شما را می‌کشد.

مواد لازم برای طرز تهیه سوپ فوری با جو پرک

برای طرز تهیه سوپ جو ساده و فوری، برخی ترجیح می‌دهند مقداری رشته سوپ را نیز به آن اضافه کنند اما ما ترجیح می‌دهیم از مواد اولیه اضافی مانند رشته سوپ، عدس پخته و سیب‌زمینی صرف‌نظر کرده و انتخاب آنها را به عهده خودتان بگذاریم. در هر صورت، به منظور طرز تهیه سوپ جو دونفره و فوری به مواد زیر با نسبت‌های گفته شده نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
جو پرک 1 پیمانه
مرغ 250 گرم
پیاز 1 عدد متوسط
سیر 1 حبه
هویج 2 عدد کوچک
زرشک 2 قاشق غذاخوری
سبزی سوپ 3 قاشق غذاخوری
برگ بو 1 عدد
روغن، نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، آب‌لیمو به میزان لازم

طرز تهیه سوپ فوری با جو پرکطرز تهیه سوپ فوری با جو پرک

برای آماده‌سازی این سوپ فوق‌العاده خوشمزه، مانند طرز تهیه سوپ تره فرنگی ، کار سختی در پیش رو نداشته و در بخش زیر تمام مراحل با سادگی تمام توصیف شده‌اند:

  • مرحله اول: در ابتدای کار به سراغ پیاز رفته و آن را بصورت نگینی ریزریز می‌کنیم. سپس قابلمه‌ای که برای تهیه سوپ در نظر گرفته‌ایم را روی حرارت گذاشته و پیازها را در آن با مقدار کمی روغن تفت می‌دهیم. همچنین تا زمانی که پیازها نرم و سبک شوند، به سراغ جو پرک رفته و آنها را به خوبی می‌شوییم.
  • مرحله دوم: وقتی پیازها شیشه‌ای شدند، زردچوبه را به قابلمه افزوده و به خوبی هم می‌زنیم تا پیازها یکدست طلایی‌رنگ شوند. بعد از 5 دقیقه یک حبه سیر را رنده کرده و به پیازها اضافه می‌کنیم. همچنین سبزی سوپ که شامل جعفری و گشنیز است را بصورت تازه تهیه کرده و پس از شستشو، به خوبی ساطوری و ریزریز می‌‌کنیم.
  • مرحله سوم: اکنون نوبت به تکه‌‌های مرغ می‌رسد. آنها را پس از شستن به قابلمه افزوده و کمی تفت دهید تا رنگ عوض کنند. سپس جو پرک را نیز به قابلمه افزوده و با سایر مواد مخلوط کنید. بعد از مدت کوتاهی، به اندازه‌ای که نیاز باشد آب گرم را به همراه یک عدد برگ بو به قابلمه افزوده و سپس درب آن را بگذارید تا مواد شروع به قل‌قل کردن بکنند.
  • مرحله چهارم: هر از چند گاهی درب قابلمه را برداشته و کف روی سطح آن را جمع کرده و دور بریزید. همچنین یادتان باشد وقتی تمام کف روی سطح آب را جمع کردید، برگ بو را نیز از قابلمه خارج کرده و نمک و فلفل سیاه را اضافه نمایید. در نهایت، حرارت را کم کرده تا مواد آرام‌آرام جوش بخورند.
  • مرحله پنجم: در این مرحله از طرز تهیه سوپ فوری، به سراغ هویج‌ها رفته و پس از تراشیدن پوست‌شان، یا آنها را بصورت نگینی و ریز خرد کرده و یا اینکه رنده نمایید. همچنین زرشک‌ها را پس از پاک کردن، بشویید و کنار بگذارید.طرز تهیه سوپ جو دونفره
  • مرحله ششم: اکنون درب قابلمه را برداشته و اطمینان حاصل کنید که تکه‌های مرغ به مرز پختگی رسیده باشند. اگر اینطور بود، آنها را از قابلمه خارج کرده و با دو چنگال، ریش‌ریش نمایید.
  • مرحله هفتم: در این مرحله، ابتدا هویج‌ها را به قابلمه افزوده و سپس مرغ‌ ریش‌ریش‌شده را به آن اضافه نمایید. اکنون دو انتخاب دارید، هم می‌توانید رب گوجه‌فرنگی را بصورت مستقیم به قابلمه بیفزایید تا جوش بخورد و هم اینکه ابتدا در شیرداغ‌کن با مقدار کمی روغن و آب جوش آن را رقیق کرده و سپس به قابلمه اضافه کنید.
  • مرحله هشتم: حال، باید صبور باشید تا سوپ به خوبی جا بیفتد. در واقع چیزی حدود 20 الی 30 دقیقه برای جاافتادن سوپ کافیست. بعد از این مدت، زرشک را به همراه سبزی سوپ که قبلا خرد کرده‌ایم، به دیگر محتویات سوپ افزوده و به خوبی مواد را با هم مخلوط نمایید.
  • مرحله نهم: بعد از حدود 10 الی 15 دقیقه، سوپ فوری شما تقریبا حاضر است. فقط کافیست مقداری آب‌لیمو را به قابلمه افزوده و پس از ترکیب کردن مواد با هم، یکبار از سوپ مزه بگیرید تا در صورت لزوم مقدار نمک و فلفل آن را تنظیم نمایید. در آخر، سوپ را در ظرف سرو ریخته و با مقداری جعفری خردشده و قدری زرشک تفت ‌داده‌‌ شده تزیین کرده و با نان داغ میل نمایید. نوش جان!

رمز و رازهای ناگفته در طرز تهیه سوپ فوری

برخی به اشتباه تصور می‌کنند غذاهای فوری بدان معنا که در پختشان فوریتی وجود دارد نیاز به رعایت یکسری اصول و نکات ویژه را ندارند. اما برخلاف تصور عامه، اتفاقا غذاهای فوری به دلیل اینکه باید در زمان کمی به عطر و طعم ایده‌آل برسند نیاز بیشتری به فوت‌و‌فن‌های حرفه‌ای دارند. لذا نکات مهم زیر را هنگام طبخ سوپ فوری با جو پرک در نظر بگیرید:طرز تهیه سوپ فوری مریض

  • بهتر است در تهیه سوپ فوری از سبزی تازه به جای سبزی خشک استفاده کرده و همچنین دقت کنید که نسبت سبزی جعفری باید از گشنیز بیشتر باشد تا عطر و طعم بهتری برای سوپ حاصل آید.
  • اگر بسیار به قارچ علاقه دارید، می‌توانید قارچ‌ را همانطور که در طرز تهیه سوپ قارچ به کار می‌برید، بصورت ریزریز به سوپ فوری نیز افزوده و از آن لذت ببرید.
  • برای تهیه سوپ فوری، بهتر است از سینه مرغ استفاده کنید. زیرا زودتر پخته شده و راحت‌تر ریش‌ریش می‌شود. همچنین احتمال خرد شدن استخوان مرغ در سوپ از بین رفته و از بوی زهم مرغ کاسته می‌شود.
  • اگر قصد تهیه سوپ فوری برای فردی که بیمار است را دارید، پیشنهاد می‌کنیم پیاز را بصورت رنده‌شده و بدون تفت دادن به آب مرغ اضافه نمایید.
  • شما می‌توانید همانند شیوه‌ای که در طرز تهیه سوپ شیر با جو پوست کنده به کار می‌برید، سوپ فوری با جو پرک را نیز با مقداری شیر پخته و مزه‌ای متفاوت را خلق کنید.
  • در استفاده از زرشک اطمینان حاصل کنید که سنگ‌ریزه نداشته باشد. همچنین نیازی نیست زرشک‌ها را در آب بخیسانید.
  • برای دلپذیرتر شدن عطر و طعم سوپ فوری می‌توانید از عصاره‌های مرغ یا گوشت آماده بهره ببرید.
  • به منظور طرز تهیه سوپ فوری برای افطار پیشنهاد می‌کنیم از سیب‌زمینی نیز در سوپ استفاده کرده تا گرسنگی روزه‌دار را بهتر رفع نماید.

با اسنپ فود سوپ فوری را فوری تحویل بگیر!

با اینکه بیشتر افراد سوپ را غذا ندانسته و از آن بعنوان یک پیش‌غذای مقوی و خوشمزه یاد می‌کنند، اما واقعا بعضی از سوپ‌ها مانند سوپ جو پرک همچنانکه سبک هستند اما برای مدتی می‌توانند جلوی ضعف و گرسنگی ما را بگیرند. اگر قبلا این سوپ خوشمزه را امتحان کرده باشید، به خوبی می‌دانید که با طرز تهیه سوپ فوری مریض به خوبی بهبود یافته و تا حدود زیادی قوای جسمانی خود را بدست می‌آورد. به هر جهت، خوردن سوپ را فقط به هنگام بیماری مدنظر قرار نداده و گهگاهی به معده خود با صرف این غذای لذیذ و مفید، استراحت بدهید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود