آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه شربت به لیمو خوشمزه
آموزش آشپزی
3/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه شربت به لیمو خوشمزه به چند روش مختلف

مینا اسماعیل بیگی 13 آذر 1401 7 دقیقه

شربت به لیمو را می‌توان جزو خوشمزه‌ترین انواع شربت‌ها دانست. این شربت علاوه بر این که طعم خوبی دارد، خواص شگفت انگیز و معجزه آسایی نیز دارد که با میل کردن آن در یک دوره متوجه خواص آن خواهید شد. شربت به لیمو از دیر باز جزو شربت‌های سنتی ایرانی بوده است و جای خود را در بین ایرانیان و مهمانی‌های گرم تابستانی باز کرده است. به همین دلیل، در این مقاله قرار است تا به طرز تهیه شربت به لیمو خوشمزه به ساده‌ترین شکل ممکن بپردازیم. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا روش‌های مختلف تهیه این شربت را یاد بگیرید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

طرز تهیه شربت به لیمو خوشمزه
تعداد نفرات 4 تا 6 نفر
زمان آماده سازی 30 تا 60 دقیقه
میزان سختی کم
میزان کالری در هر لیوان 12 کیلوکالری

شربت به لیمو خوشمزهشربت به لیمو با برگ به لیمو

شربت به لیمو تنها یک نوشیدنی خنک برای روزهای گرم تابستان نیست و می‌توان با نوشیدن آن، از خواص درمانی این شربت نیز بهره برد. تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش وزن، بهبود هضم غذا و …. از جمله خواص این شربت است. به همین دلیل، نباید مصرف این شربت را کنار گذاشت و باید آن را تهیه کرد. پس با ما همراه شوید و مواد اولیه برای تهیه این شربت را آماده کنید.

مواد اولیه در طرز تهیه شربت به لیمو

حالا که آماده و علاقمند برای درست کردن این شربت خوشمزه هستید، به سراغ مواد اولیه برای تهیه آن می‌رویم. شما در جدول زیر می‌توانید مواد لازم برای تهیه شربت به لیمو را مشاهده کنید که با این میزان از مواد اولیه امکان تهیه شربت برای 4 تا 6 نفر وجود دارد.

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
به 2 عدد متوسط
برگ به لیمو 1 عدد
آب 2 لیوان
شکر نصف لیوان
آب لیمو ترش 2 قاشق غذا خوری

طرز تهیه شربت به لیمو خوشمزه با لیمو ترش

قبل از این که به سراغ مراحل درست کردن شربت برویم باید گفت که دستورها و روش‌های متنوعی برای درست کردن این شربت وجود دارد که ما سعی کردیم در این مطلب بهترین روش‌ها را آموزش دهیم. قطعا اگر شربت به لیمو را با کمک این روش‌ها تهیه کنید، شیفته‌ی آن خواهید شد و پایه ثابت نوشیدنی‌های موردعلاقه‌ی شما خواهد بود.

  • مرحله اول: شاید برای شما جالب باشد که بدانید، ماده‌ی اصلی در تهیه شربت به لیمو، میوه‌ی به است. پس اولین قدم شما برای درست کردن شربت به لیمو، این است که به ها را تمیز بشویید و سپس پوست آن‌ها را بگیرید.
  • مرحله دوم: سعی کنید تا تمام پوست به گرفته شود و قسمت‌های سفت پوست جدا شود. سپس به پوست گرفته شده را به دو نیم تقسیم کنید و هسته‌های وسط آن را جدا کنید و دور بیندازید.
  • مرحله سوم: در نهایت باید به پوست گرفته شده را داخل مخلوط کن یا میسکر بریزید و به مدت 3 تا 5 دقیقه به خوبی میکس کنید. بعد از گذشت این مدت پوره‌ی به را خارج کنید و در ظرفی بریزید.طرز تهیه شربت به لیمو

نکته: برخی از افراد دوست دارند تا شربت آن‌ها کاملا شفاف و رقیق باشد. در این صورت شما می‌توانید پوره‌ی گرفته شده را از صافی رد کنید تا آب به کاملا شفاف شود.

  • مرحله چهارم: حالا که آب به، آماده شده است باید به سراغ سایر مراحل بروید. در ابتدا یک قابلمه مناسب را انتخاب کنید و آب درون آن بریزید. سپس آن را روی حرارت قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند.
  • مرحله پنجم: زمانی که متوجه شدید آب در آستانه‌ی جوشیدن است، شکر را به قابلمه اضافه کنید و کمی هم بزنید تا شکر به طور کامل در آب حل شود.
  • مرحله ششم: این نکته را به یاد داشته باشید که هم زدن زیاد شربت یا غلظت زیاد آن، باعث شکرک زدن در دیواره های قابلمه می‌شود. پس زمانی که شربت به غلظت مدنظر رسید، حرارت را کم کنید.
  • مرحله هفتم: حالا زمان مناسب برای اضافه کردن آب به صاف شده است. بعد از این این کار را انجام دادید اجازه دهید تا مواد درون قابلمه روی حرارت بمانند تا به یک غلظت مناسب برسند و به حالت شهد در بیایند.
  • مرحله هشتم: بعد از این که متوجه شدید که شربت به غلظت مناسب رسیده است، باید آن را تست کنید تا از بابت کیفیت آن، خیالتان راحت شود. بهترین راهکار این است که یک قطره از شربت را داخل یک لیوان آب سرد بریزید. اگر قطره‌ی شربت به سلامت و بدون متلاشی و حل شدن به ته لیوان رسید، یعنی شربت شما آماده است. اگر قطره‌ی شربت فورا در آب حل شد به این معنا است که شربت شما به غلظت نرسیده است و مجددا باید آن را روی حرارت قرار دهید.
  • مرحله نهم: در نهایت و زمانی که غلظت شربت به حد مورد انتظار رسید، باید برگ لیمو را به آن اضافه کنید.
  • مرحله دهم: به مراحل انتهایی طرز تهیه شربت به لیمو خوشمزه رسیدیم. چند دقیقه بعد از اضافه کردن برگ به لیمو، آب لیمو ترش را نیز به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید تا شربت به مدت 5 دقیقه روی حرارت بماند. سپس زیر آن را خاموش کنید و اجازه دهید تا شربت خنک شده و به دمای محیط برسد.
  • مرحله یازدهم: شربت به لیموی شما آماده است و بعد از این که خنک شد باید آن را در یک ظرف مناسب شیشه ای و درب دار بریزید و درون یخچال نگهداری کنید. هر زمان که قصد میل کردن شربت را داشتید، به مقدار مورد نیاز آن را درون لیوان ریخته و با چند تکه یخ و آب مخلوط کرده و نوش جان کنید. به همین سادگی…

این شربت بسیار پرخاصیت است و می‌توانید برای بهره‌بردن از خواص به لیمو در فصول سرد سال، دمنوش آن را نیز برای روزهای سرد زمستان تهیه کنید.  پس طرز تهیه دمنوش به لیمو و خواص آن برای فصل سرد را مطالعه کنید و به تقویت سیستم بدنی‌تان در همه فصل‌ها کمک کنید.

طرز تهیه شربت به لیمو از مربای بهطرز تهیه شربت به لیمو از مربای به

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید برای درست کردن شربت به لیمو به کار گیرید و صد البته کار شما را نیز در درست کردن این شربت راحت خواهد کرد، استفاده از مربای به برای تهیه‌ی شربت است. برای انجام این کار تنها کافی است تا طبق مراحل زیر عمل کنید.

  • مرحله اول: برای انجام این کار شما به مقداری آب مربای به نیاز دارید. پس باید آب مربای به را از میوه‌ی آن جدا کرده و درون یک قابلمه بریزید.
  • مرحله دوم: حالا باید به آب مربا، مقداری آبلیمو اضافه کنید و آن را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا بجوشد. اگر دوست داشته باشید می‌توانید برگ به لیمو را نیز به آن اضافه کنید و بگذارید تا به غلظت مناسب برسد.
  • مرحله سوم: در نهایت شهد آماده شده را درون ظرف مناسب ریخته و در یخچال قرار دهید و هرگاه که خواستید از یخچال خارج کرده و میل کنید.

طرز تهیه شربت به لیمو با برگ به لیمو (بدون به)

ممکن است که شما نخواهید از آب به یا مربای به برای درست کردن شربت استفاده کنید. در این حالت استفاده از برگ به لیمو به تنهایی نیز راهکار ساده و راحتی است که انجام آن به روش زیر امکان پذیر است. به عنوان نکته و قبل از بیان کردن روش کار باید بگوییم که شربت به لیمو به تنهایی طعم واقعا خوبی دارد و حتی اگر از افزودنی‌های دیگری نیز استفاده نکنید، عاشق آن خواهید شد.

  • مرحله اول: مانند روش های دیگر، قدم اول در طرز تهیه شربت به لیمو خوشمزه ،  آماده کردن شهد شربت است که باید آب و شکر را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش آید.
  • مرحله دوم: بعد از به جوش آمدن شهد و رسیدن به غلظت مناسب، باید برگ به‌لیمو را به شربت اضافه کنید و بگذارید تابه مدت 20 دقیقه دم بکشد.
  • مرحله سوم: در نهایت و بعد از این که طعم برگ به لیمو به خورد شهد رفت، با کمک صافی آن را صاف کنید. در نهایت و بعد از سرد شدن شربت، آن را در ظرف شیشه‌ای ریخته و در یخچال قرار دهید. شربت شما آماده است!

 خواص شربت به لیموخواص شربت به لیمو

همانطور که قبلا نیز گفتیم، شربت به لیمو خواص شگفت انگیزی دارد که در ادامه به مهمترین خواص آن اشاره کرده‌ایم:

  • کمک به تقویت سیستم ایمنی: با مصرف این شربت سیستم ایمنی بدن شما بهتر از همیشه عمل خواهد کرد و از بیماری های مزمن در امان خواهید بود
  • کمک به کاهش وزن: اگر علاقمند به کم کردن وزن خود هستید و به دنبال راهکار ساده‌ای هستید، مصرف شربت به لیمو همان راهکار ساده‌ی پیش روی شما است.
  • کمک به هضم غذا: شربت به لیمو در هضم غذا و همچنین دور نگه داشتن مشکلات معده از شما موثر است.
  • کاهش اضطراب: به لیمو به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، تشویش و اضطراب را از شما دور نگه می‌دارد و می‌توانید با مصرف آن در طولانی مدت نگرانی را از خود دور کنید.
  • جلوگیری از گرما زدگی: اگر بدن شما در روزهای تابستان دچار مشکل کم آبی است و دائما احساس تشنگی دارید، این شربت انتخاب خوبی برای شما است. علاوه بر این شربت، شربت آبلیمو نیز همین کاربرد را دارد که طرز تهیه شربت آبلیمو، نوشیدنی ضد گرمازدگی نیز بسیار ساده است.

شربت به لیمو، شربتی خوشمزه و پرخاصیت

طرز تهیه شربت به لیمو را به چند روش برای شما توضیح دادیم. شما می‌توانید این شربت را مطابق ذائقه خود تهیه کنید و در روزهای گرم تابستان یک لیوان از این شربت خنک را میل کنید. البته، اگر تمایلی به درست کردن این نوشیدنی در منزل ندارید، می‌توانید با استفاده از سفارش آنلاین آبمیوه از اسنپ فود، آن را به صورت آنلاین سفارش دهید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود