آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه ماکارونی سبزیجات
آموزش آشپزی
5/5 - (2 امتیاز)
2

طرز تهیه ماکارونی سبزیجات با ظاهری جذاب و اشتها‌برانگیز

مینا اسماعیل بیگی 11 تیر 1402 4 دقیقه

تهیه ماکارونی یا پاستا، فقط همراه گوشت نیست و طرز تهیه ماکارونی سبزیجات هم می‌تواند یک انتخاب خوشمزه و خاص باشد. بنابراین، اگر منع مصرف گوشت دارید، دستور زیر را ببینید. این غذای خوشمزه و رنگارنگ، می‌تواند یک انتخاب مناسب برای ناهار یا شام و حتی مهمانی‌های دوستانه باشد. در ادامه، جدول مشخصات غذایی آمده است:

ماکارونی سبزیجات
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان پخت غذا حدود 1 ساعت
میزان سختی متوسط

طرز تهیه ماکارونی سبزیجات

بسیاری از مواد مورد استفاده در طرز تهیه ماکارونی سبزیجات مشابه طرز تهیه ماکارونی با مرغ است. البته در این دستور، تنوع مواد می‌تواند خیلی بیشتر باشد. شما می‌توانید برای تهیه این غذای خوشمزه، از انواع سبزیجاتی مانند هویج، فلفل دلمه‌ای، کرفس، سیب زمینی، پیازچه، ذرت، نخود فرنگی و… استفاده کنید. در ادامه، یک رسپی متداول برای طرز تهیه این غذای خوشمزه آمده است:

مواد لازم برای تهیه ماکارونی سبزیجاتعکس ماکارونی سبزیجات

مواد اولیه برای درست کردن ماکارونی سبزیجات به شرح جدول زیر است. لازم به ذکر است که پول بیبر یا فلفل حلب، نوعی فلفل قرمز است که مصرف آن در سوریه و ترکیه رواج دارد.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
ماکارونی 400 گرم
هویج 2 عدد
فلفل دلمه ای رنگی 4/1 پیمانه
گوجه فرنگی 3 عدد
سیب زمینی متوسط 1 عدد
نخود فرنگی نصف پیمانه
پیازچه (اختیاری) 1 ساقه
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه و پول بیبر 1 قاشق چایخوری
زردچوبه نصف قاشق چایخوری
پودر آویشن نصف قاشق چایخوری

مراحل طرز تهیه ماکارونی سبزیجات

دستور پخت ماکارونی سبزجات، مطابق مراحل زیر است:

  • مرحله اول: ابتدا سیب زمینی و گوجه‌ها را خوب بشویید. سپس، پوست آن‌ها را جدا کرده و خرد کنید. بهتر است سیب زمینی‌ها به صورت نگینی ریز و گوجه فرنگی‌ها درشت‌تر خرد شوند.
  • مرحله دوم: گوجه فرنگی‌های خرد شده را داخل غذاساز یا میکسر بریزید. چند پالس بزنید تا کاملا پوره شوند.
  • مرحله سوم: حالا فلفل دلمه‌ای، هویج و پیازچه را هم خوب بشویید. پس از پوست کندن هویج، همه این مواد را به صورت ریز خرد کنید.
  • مرحله چهارم: تابه‌ای مناسب را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید. در ادامه کار، تکه‌های هویج، فلفل دلمه‌ای، سیب زمینی، پیازچه و نخود فرنگی را داخل تابه بریزید و با هم تفت دهید.
  • مرحله پنجم: 2 دقیقه بعد، نمک، فلفل سیاه، پول بیبر، پودر آویشن و زردچوبه را هم داخل تابه بریزید و با سبزیجات تفت دهید تا عطر و طعم خود را آزاد کنند.
  • مرحله ششم: در این مرحله از طرز تهیه ماکارونی سبزیجات، رب گوجه را به محتویات تابه اضافه کنید تا رنگ باز کند و بوی خامی آن گرفته شود.

نکته: ماکارونی سبزیجات بدون رب هم قابل تهیه است و حذف کردن رب مانعی ندارد.مراحل طرز تهیه ماکارونی سبزیجات

  • مرحله هفتم: در ادامه، پوره گوجه فرنگی را هم داخل تابه بریزید و همه مواد را خوب مخلوط کنید. آب پوره گوجه فرنگی باید تبخیر شود و مایه سبزیجات باید به غلظت مناسبی برسد.
  • مرحله هشتم: حالا قابلمه‌ای مناسب را تا نیمه از آب پر کنید و آن را روی حرارت بگذارید تا آب بجوشد. سپس، مقداری نمک و روغن در آب جوش بریزید و ماکارونی‌ها را به قابلمه اضافه کنید.
  • مرحله نهم: پس از 10 دقیقه، ماکارونی‌ها را با آب سرد آبکش کنید. حالا قابلمه‌ای مناسب را روی حرارت بگذارید و مانند مدل‌های دیگر طرز تهیه ماکارونی ، کف قابلمه مقداری روغن بریزید و ته دیگ دلخواه خود را بگذارید.
  • مرحله دهم: حالا ماکارونی و سبزیجات را به صورت لایه لایه داخل قابلمه بریزید. درب قابلمه را دمکنی بگذارید و زیر قابلمه، یک شعله پخش‌کن قرار دهید.

30 تا 40 دقیقه زمان می‌برد تا ماکارونی سبزیجات آماده سرو شود. آن را در ظرفی مناسب بکشید و با مواد دلخواه تزئین کنید. نوش جان

طرز تهیه ماکارونی با سبزیجات معطر

یکی از چاشنی‌های محبوب و پرطرفدار انواع پاستا و ماکارونی ، سبزیجات معطری هستند که می‌توانند به صورت خشک یا تازه استفاده شوند. در این بین، ماکارونی با سبزی جعفری یا پاستا با سیر و جعفری، ترکیب‌های آشناتری است. اما از سبزیجات زیاد دیگری مثل نعنا، ریحان، آویشن، گشنیز و… هم می‌توانید استفاده کنید.

طرز تهیه ماکارونی با گشنیز و جعفری

استفاده از سبزیجات ترکیبی هم ایده دیگری است که عطر و بوی غذای شما را بیشتر می‌کند. برای مثال طرز تهیه ماکارونی با گشنیز و جعفری یا ترکیب جعفری و آویشن و… ایده‌هایی است که می‌توانید به آن‌ها فکر کنید. از این سبزیجات برای تزئین غذاها هم استفاده می‌شود و برای مثال، در طرز تهیه پاستا آلفردو ، بسیار معمول است.

ماکارونی با سبزیجات و قارچماکارونی با سبزیجات و قارچ

تنوع سبزیجات استفاده شده در ماکارونی سبزیجات بسیار زیاد است. در واقع، ترکیب موادی که استفاده می‌کنید به ذائقه شما بستگی دارد. برای مثال، در صورت تمایل می‌توانید در دستورالعمل بالا، از قارچ هم استفاده کنید. در این صورت، ورقه‌های قارچ را با پیاز تفت دهید. در این زمان، حرارت شعله را بالا ببرید تا قارچ‌ها آب نیندازند. اضافه کردن بقیه سبزیجات و ادامه روند کار، شبیه طرز تهیه ماکارونی با سبزیجات است که مراحل آن را در بالا ذکر کردیم.

طرز تهیه ماکارونی با شوید

این رسپی هم تفاوت چندانی با رسپی گفته شده در این مقاله ندارد. کافیست در کنار سایر طعم‌دهنده‌ها و ادویه‌ها، مقداری هم شوید خرد شده به تابه اضافه کرده و با بقیه سبزیجات تفت دهید. شوید مورد استفاده می‌تواند تازه یا خشک باشد.

سبزی خشک برای ماکارونی

سبزیجات خشک ماندگاری بیشتری دارند و استفاده از آن‌ها در غذاها راحت‌تر است. برای مثال، نعنای خشک، شوید خشک، آویشن و… همگی چاشنی‌های معطر و مناسبی برای انواع پاستا و ماکارونی هستند.

ماکارونی سبزیجات رو حتما تهیه کنید…

طرز تهیه ماکارونی سبزیجات را برای شما توضیح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار به ماکارونی‌های گوشتی خود تنوع بدهید و غذای خود را با سبزیجات تهیه کنید. البته، در صورتی که وقت کافی برای درست کردن انواع پاستا و ماکارونی در منزل را ندارید، از شما دعوت می‌کنیم تا سری به سفارش غذا اسنپ فود بزنید. به این ترتیب، می‌توانید انواع غذاهای دلخواه خود را به صورت اینترنتی سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(2 دیدگاه)

gharsha
25 آذر 1402

سلام طرز تهیه ماکارونی سبزیجات و قارچ و مرغ میشه با شوید درست کرد میتونیم ماکارونی بدون رب درست کنیم غذای سبزیجات ماکارونی را با گوشت چرخ کرده و سویا میشه درست کرد

  • snappfoodadmin
    25 آذر 1402

    سلام طرز تهیه ماکارونی سبزیجات بدون رب هم امکان پذیر است و با حذف کردن رب میتوانید گوجه فرنگی رنده شده بریزد. یکی از سبزیجات درست کردن ماکارونی شوید است.در صورتی که تمایل ندارید ماکارونی سبزیجات رژیمی داشته باشید میتوانید مرغ و گوشت چرخ کرده و سویا به این غذای خوشمزه اضافه کنید

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود