آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه محلبی ساده
آموزش آشپزی
3.4/5 - (5 امتیاز)
4

طرز تهیه محلبی ساده با دستور پخت اصیل ترکیه ای

مینا اسماعیل بیگی 12 دی 1401 4 دقیقه

محلبی در واقع یک دسر خوشمزه و جذاب است که اصالت آن به کشور ترکیه باز می‌گردد، اما به سرعت توانست جایگاه خود را در بین ایرانیان نیز باز کند. درست کردن محلبی و طعمی که دارد بسیار نزدیک به فرنی است و شما می‌توانید به سادگی آن را در خانه درست کرده و نوش جان کنید. در این مقاله قرار است تا به طرز تهیه محلبی ساده و انواع آن بپردازیم. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا این دسر جذاب را یاد بگیرید و در خانه درست کنید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

البته اگر شما از طرفدارن دسرها و شیرینی‌های کشور ترکیه باشید، احتمالا طرز تهیه باقلوا استانبولی و سفر به دنیای خوشمزه های ترکیه برای شما خوشایند است، پس بعد از این مطلب، نحوه تهیه باقلوا را نیز مطالعه کنید.

محلبی ساده
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان پخت غذا 30 دقیقه
میزان سختی راحت
میزان کالری در هر 100 گرم 80 کیلوکالری

محلب ساده و خوشمزهمحلب ساده و خوشمزه

محلبی را می‌توانید به عنوان یک دسر برای مهمانی‌ها یا در ایام ماه رمضان استفاده کنید. این دسر بسیار خوشمزه است و با مواد اولیه بسیار ساده‌ای تهیه می‌شود. در ادامه به مواد لازم و طرز تهیه آن به صورت گام به گام اشاره شده است:

مواد لازم برای تهیه محلبی

در جدول زیر مواد اولیه و لازم برای تهیه محلبی قید شده است. شما با این میزان از مواد اولیه می‌توانید محلبی را برای 4 نفر تهیه و آماده کنید. همچنین تمام مواد اولیه‌ای که برای تهیه این دسر نیاز دارید به سادگی در دسترس است و با هزینه‌ی معقولی می‌توانید آن‌ها را تهیه و خریداری کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
شیر 2 پیمانه
آرد 1 قاشق غذا خوری
نشاسته 2 قاشق غذا خوری
شکر نصف پیمانه
پودر کاکائو 1 قاشق مربا خوری
گلاب 1 قاشق غذا خوری
وانیل 4/1 قاشق غذا خوری
کره 1 قاشق غذا خوری
پودر نارگیل به میزان لازم

طرز تهیه محلبی ساده به صورت مرحله به مرحله

قبل از این که به سراغ مراحل تهیه برویم، باید گفت که آماده سازی و درست کردن محلبی روش‌های متفاوتی دارد، اما ما در این مقاله سعی کردیم تا ساده‌ترین روش را آموزش دهیم. شما با این روش می‌توانید محلبی را به ساده‌ترین دستور ممکن تهیه کنید. البته ناگفته نماند که شما می‌توانید محلبی را به همراه ژله یا به شکل قالبی تهیه کنید و برای مهمانی‌ها از آن استفاده کنید.

  • مرحله اول: در اولین قدم برای طرز تهیه محلبی با نشاسته ، باید یک قابلمه مناسب را انتخاب کنید تا به اندازه‌ی کافی جادار باشد و بتوانید مواد را به خوبی در آن با یکدیگر مخلوط کنید. بعد از انتخاب ظرف نوبت به مخلوط کردن نشاسته و شکر می‌رسد.
  • مرحله دوم: برای انجام این کار به میزان لازم از نشاسته ذرت را در ظرف بریزید و شکر را به آن اضافه کنید. در ادامه شیر را نیز به محتویات ظرف اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا نشاسته و شکر به خوبی درون شیر حل شوند.
  • مرحله سوم: در این مرحله برای این که نشاسته گلوله نشود، بهتر است تا از یک همزن دستی یا برقی استفاده کنید و به کمک آن بین 3 تا 5 دقیقه مواد را به خوبی هم بزنید.مراحل طرز تهیه محلبی ساده
  • مرحله چهارم: بعد از این که نشاسته به طور کامل حل شد، باید شعله اجاق گاز را روی حرارت ملایم تنظیم کنید، قابلمه را روی آن قرار دهید و اجازه دهید تا مواد به غلظت مناسب برسند. در ضمن، انجام این کار باعث می‌شود تا بو و خامی نشاسته گرفته شود.
  • مرحله پنجم: شما باید در حالی که مواد روی حرارت هستند، دائما آن را به هم بزنید تا علاوه بر این که به غلظت می‌رسد، ته نگیرند. بعد از این که متوجه شدید که مواد درون قابلمه به غلظت مدنظر رسیده است، می‌توانید زیر آن را خاموش کنید.
  • مرحله ششم: در ادامه باید وانیل و گلاب را به محتویات درون قابلمه اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا با مواد مخلوط شود.
  • مرحله هفتم: در این مرحله باید مقداری از مایه محلبی را برداشته و درون یک ظرف بریزید. سپس به آن خامه اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا این دو با یکدیگر به خوبی مخلوط شوند و حالت یکدست پیدا کنند.
  • مرحله هشتم: در نهایت مواد مخلوط شده را به قابلمه اضافه کنید و مجددا به هم بزنید. با انجام این کار می‌توانید خامه را به خوبی با محلبی مخلوط کنید و کاری کنید تا بافت و حالت یکدستی بین خامه و محلبی ایجاد شود.
  • مرحله نهم: در این مرحله محلبی آماده است و اگر می‌خواید آن را به صورت ساده سرو کنید، می‌توانید آن را در ظرف دلخواهتان ریخته و در یخچال قرار دهید و بعد از گذشت 30 دقیقه تا یک ساعت آن را خارج کرده و نوش جان کنید.

همانطور که متوجه شدید طرز تهیه محلبی بسیار ساده است و شما می‌توانید محلبی ترکیه را نیز به همین روش درست کنید. چرا که روش تهیه دقیقا شبیه به دستوری است که بیان کردیم، فقط در تزیین آن از خلال بادام و پسته نیز استفاده می‌کنند. در پایان، باید بگوییم که اگر طرفدار پر و پا قرص غذاهای و خوراکی‌های ترکیه ای هستید، می‌توانید طرز تهیه نان سیمیت ترکیه را نیز مطالعه کنید.

طرز تهیه محلبی با ژلهطرز تهیه محلبی با ژله

درست کردن محلبی با ژله کار بسیار ساده‌ای است و شما باید طبق روشی که در بالا گفتیم، محلبی را آماده کنید. سپس در ظرفی که می‌خواهید محلبی را در آن سرو کنید، ژله درست کرده و در نهایت یک لایه محلبی روی آن بریزید. ظرف را در یخچال قرار دهید و بعد از گذشت یک ساعت آن را از یخچال خارج کرده و نوش جان کنید. همچنین طرز تهیه محلبی عربی به همراه ژله یا بدون آن به همین روش است و تفاوت چندانی با هم ندارند.

محلبی، از ترکیه تا خانه …

همانطور که متوجه شدید طرز تهیه محلبی بسیار ساده است، اما برای تهیه آن به زمان نیاز دارید. پس اگر فکر می‌کنید که فرصت کافی برای  انجام این کار را ندارید می‌توانید با سفارش آنلاین شیرینی و دسر از اسنپ فود کار خود را راحت کنید. شیرینی و دسر مورد علاقه‌ی خود را به صورت آنلاین سفارش داده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(4 دیدگاه)

arman hamidie
15 مرداد 1402

سلام محلبی با ژله من خلی دوست دارم با اینک محلبی یک دسر ترکیه ای هستش اما مزه شبیه به فرنی ایرانی خودمون داره طعم محلبی با ژله و محلبی ساده را دوست دارم

  • snappfoodadmin
    15 مرداد 1402

    سلام درست کردن محلبی با ژله کار بسیار ساده‌ای است . به مواد اولیه تهیه محلبی یک ژله با طعم دلخواه اضافه میکند و بعد از درست کردن دسر محلبی یک ظرف برمیدارید و ژله درست میکند و یک لایه یا به لایه های دلخواه ژله و مواد دسر محلبی را در ظرف میریزد و ظرف را در یخچال قرار دهید و بعد از گذشت یک ساعت آن را از یخچال خارج کرده و نوش جان کنید.

الف
14 مرداد 1402

محلبی اصالتاعربییست ولی درکشورترکیه زیاددرست میشوددرزمان جنگ عثمانیهاباکشورهای عربی عراق.لبنان..سوریه...محلبی رایادگرفتند

  • snappfoodadmin
    14 مرداد 1402

    سلام طرز تهیه دسر محلبی به سبک ترکیه بیشتر معروف است و محلبی ساده را بیشتر در کشور ترکیه میشناسن . برای تهیه محلبی ساده و خوشمزه که این دسر محلبی هزینه‌ی معقولی برای مهمانی ها و دورهمی ها و ایام ماه رمضان دارد مواد اولیه راحتی و قابل دسترسی هم دارد مواد اولیهئ برای تهیه محلبی: شیر و آرد و نشاسته و شکر و پودرکاکائو و گلاب و وانیل و کره و پودر نارگیل است . دسر محلبی در کشورهای دیگر مثل عربستان و عثمانی و عراق و لبنان و سوریه و ترکیه و ایران معروف است و دسر محلبی با طرز تهیه تقیربا یکسانی درست میشود

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود