آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه میلک شیک طالبی
آموزش آشپزی
5/5 - (3 امتیاز)
2

طرز تهیه میلک شیک طالبی به ۵ روش مختلف

مینا اسماعیل بیگی 13 آذر 1401 7 دقیقه

میلک شیک طالبی حقیقتا یکی از بهترین نوشیدنی‌هایی است که می‌توانید در فصل تابستان آن را درست کرده و میل کنید. البته این نوشیدنی آنقدر جذاب است که در تمام ماه‌های سرد و گرم طرفداران مخصوص به خود را دارد. البته راحتی در تهیه نیز یکی دیگر از دلایل محبوبیت این نوشیدنی است. به همین دلیل، در این مقاله قرار است به طرز تهیه میلک شیک طالبی به چندین روش مختلف اما ساده بپردازیم. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا نحوه تهیه میلک شیک طالبی را یاد بگیرید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

طرز تهیه میلک شیک طالبی
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی  30 دقیقه
میزان سختی کم
میزان کالری در هر 100 گرم 70 کیلو کالری

میلک شیک طالبی، نوشیدنی خوش رنگ و خوشمزهمیلک شیک طالبی، نوشیدنی خوش رنگ و خوشمزه

معمولا کسی را نمی‌شناسیم که طرفدار میلک شیک‌ها نباشد. این نوشیدنی به قدری خوشمزه است که اکثر افراد در هر سن و سالی آن را دوست دارند. در میان انواع شیک‌ها اما، میلک شیک طالبی که جای خود را دارد و می‌تواند پرچم‌دار تمام شیک‌ها باشد. به همین دلیل، لازم است تا این نوشیدنی را حتما تهیه کرده و نوش جان کنید. پس با ما همراه شوید و مواد اولیه برای درست کردن این نوشیدنی را آماده کنید.

مواد اولیه برای تهیه میلک شیک طالبی

حالا زمان آن رسیده است که به سراغ مواد اولیه برای تهیه این نوشیدنی برویم. در جدول زیر تمام مواد اولیه‌ای که برای تهیه میلک شیک طالبی نیاز دارید، قید شده است. باید اضافه کنیم که با این میزان از مواد اولیه شما می‌توانید شیک طالبی را برای 4 یا نهایتا 5 نفر تهیه کنید و به عنوان یک آیتم جذاب برای پذیرایی مهمانی‌ها یا عصرانه آن را میل کنید.

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
طالبی 1 عدد متوسط
شیر 1 پیمانه
بستنی وانیلی 4 پیمانه
شکر 5 قاشق غذا خوری
وانیل نوک قاشق چای خوری

طرز تهیه میلک شیک طالبی ساده

همانطور که در بالا نیز گفتیم برای تهیه میلک شیک طالبی روش‌های متفاوتی پیش رو دارید و دستورهای متنوعی نیز وجود دارد که در ادامه هر کدام از آن‎ها را به صورت خلاصه اما مفید توضیح خواهیم داد. اما نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که هر کدام از این روش‌ها طعم جذاب و متفاوتی دارند که قطعا شما را جذب خواهد کرد. در ادامه به سراغ مراحل تهیه نوع ساده این نوشیدنی می‌رویم.طرز تهیه میلک شیک طالبی ساده

  • مرحله اول: اولین قدم برای تهیه میلک شیک طالبی خرید و انتخاب طالبی است. حتما دقت داشته باشید که طالبی‌های سالم و رسیده را انتخاب کنید که طعم شیرین‌تری دارند. سپس طالبی را خوب بشویید و بگذارید تا آب اضافه‌ی آن گرفته شود.

میلک شیک طالبی

  • مرحله دوم: در ادامه باید با کمک یک چاقوی تیز، پوست طالبی را به صورت کامل بگیرید و آن را به دو نیم تقسیم کنید. بعد از این کار باید هسته یا تخمه‌های طالبی را به صورت کامل خارج کرده و سپس طالبی را به چند قسمت تقسیم کنید.

میلک شیک طالبی

  • مرحله سوم: حالا طالبی‌های نصف شده را به همراه شکر، شیر، بستنی وانیلی و مقدار خیلی کمی وانیل داخل مخلوط کن یا میکسر بریزید و اجازه دهید تا به مدت زمان 3 تا 5 دقیقه کاملا میکس شده و به حالت پوره در آید.

میلک شیک طالبی

  • مرحله چهارم: ملیک شیک طالبی شما آماده است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که شیک آماده شده را از میکسر خارج کنید و در ظرف مورد نظرتان بریزید. بهتر است تا برای این که بافت آن یکدست شود، چندین بار آن را هم بزنید. در نهایت شیک طالبی را درون یخچال قرار دهید تا خود را بگیرد و هر زمان که خواستید آن را از یخچال خارج کرده و میل کنید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید برای جذاب تر شدن شیک در زمان سرو، آن را با خامه، اسمارتیز یا چند تکه طالبی کوچک تزئین کنید.

این میلک شیک خواص بسیاری برای بدن دارد و پیشنهاد می‌کنیم از خواص طالبی و آب طالبی برای لاغری، پوست و درمان بیماری ها ساده نگذرید. این میلک شیک را حتما برای خود و خانواده تان تهیه کنید و خواص آن را به بدنتان تزریق کنید.

طرز تهیه میلک شیک انبه و طالبی

انبه یکی از میوه‌های جذاب تابستانی است که ترکیب آن با طالبی بسیار دوست داشتنی و خوش‌طعم خواهد شد. اگر دوست دارید تا طعم جدید و البته متفاوتی در شیک طالبی خود را تجربه کنید، بهتر است تا یک بار شیک طالبی را به همراه انبه سرو کنید.

برای انجام این کار باید طالبی را به همان روشی که گفتیم آماده کنید و انبه را نیز بعد از شستن، پوست گرفتن و جدا کردن هسته درون میکسر بریزید. سپس بستنی، شیر، شکر را نیز به مخلوط کن اضافه کرده و چند دقیقه میکس کنید. بعد از میکس و یکدست شدن، میلک شیک طالبی و انبه‌ی شما آماده است و می‌توانید آن را در لیوان مورد نظر خود سرو کرده و نوش جان کنید.

طرز تهیه میلک شیک طالبی و موزطرز تهیه شیک طالبی و موز

یکی دیگر از ترکیب‌های جذابی که ارزش امتحان کردن را دارد، ترکیب شیک طالبی به همراه موز است. روش تهیه این نوع شیک نیز بسیار ساده است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که مانند روش قبل طالبی و موز را درون میسکر ریخته با بستنی، شکر و شیر میکس کنید! به همین سادگی… طرز تهیه اسموتی طالبی بدون بستنی با موز نیز به عنوان یک نوشیدنی خوشمزه‌ی تابستانه انتخاب خوبی است.

طرز تهیه میلک شیک طالبی بدون بستنی

یکی دیگر از روش‌های تهیه شیک طالبی استفاده نکردن از بستنی است. با این روش شما یک شیک رژیمی خواهید داشت و روش تهیه نیز کاملا ساده است. به این صورت که باید طالبی را پوست گرفته، خرد کنید و سپس روی آن کمی شکر بپاشید. اجازه دهید تا طالبی به همراه شکر در یک ظرف بماند تا آب بیندازد و طعم شیرینی شکر به خورد آن برود. در نهایت طالبی، شیر و وانیل را در مخلوط ‌کن بریزید و میکس کنید. میلک شیک شما آماده شد، به همین سادگی!

اگر شما رژیم دارید با کمک این روش می‌توانید بدون ضرر شیک طالبی را درست کرده و میل کنید. حتی اگر طالبی شما به اندازه‌ی کافی طعم شیرینی دارد، می‌توانید شکر را نیز حذف کنید. همچنین شما می‌توانید به جای استفاده از شیر از ماست کم چرب نیز در تهیه این شیک استفاده کنید و آن را به یک میان وعده مقوی و سالم تبدیل کنید. این روش در طرز تهیه انواع میلک شیک (نوتلا، شکلاتی، توت فرنگی، انبه، موز، هندوانه و قهوه) کاربرد دارد و آن را به یک میان وعده سالم و رژیمی تبدیل می‌کند.

طرز تهیه میلک شیک طالبی با خامهطرز تهیه میلک شیک طالبی با خامه

یکی دیگر از روش‌های جذاب برای درست کردن شیک طالبی، استفاده از خامه در تهیه اناست. برای انجام این کار تنها کافی است تا طالبی را پوست بگیرید و خرد کنید. در نهایت به همراه بستنی و خامه داخل میسکر بریزید و اجازه دهید تا کاملا با یکدیگر ترکیب شوند.

طرز تهیه میلک شیک طالبی بدون میسکر

برخی از افراد ممکن است به دلیل نداشتن مخلوط کن از درست کردن شیک طالبی خودداری کنند. اما باید بدانید که انجام این کار بدون مخلوط کن یا میسکر نیز امکان پذیر است! برای انجام این کار تنها کافی است تا طالبی‌ها را در یک کاسه‌ی بزرگ رنده کنید و سپس طالبی رنده شده را با پشت قاشق له کنید تا به حالت پوره در بیاید. سپس سایر مواد را نیز به کاسه اضافه کرده و مجددا مخلوط کنید تا یکدست شوند. شیک طالبی شما بدون مخلوط کن به همین سادگی آماده خواهد شد!

نکات درست کردن میلک شیک طالبی، فوت و فن‌های کاربردی

اگر دوست دارید تا شیک طالبی شما کیفیت و طعم بهتری داشته باشد باید نکاتی را رعایت کنید. ما برخی از مهمترین نکات را برای شما جمع آوری کرده‌ایم تا به کمک آن‌ها بتوانید شیک خوشمزه‌تری درست کنید و از طعم آن لذت ببرید.

  • برخی از افراد دوست دارند تا شیک آن‌ها کاملا خنک و تگری باشد که در این حالت می‌توانید از یخ در تهیه آن استفاده کنید. همچنین طالبی یخ زده نیز می‌تواند در خنک‌تر شدن شیک شما اثر گذار باشد و آن را سرد و دلچسب تر کند.
  • در تهیه انواع شیک‌ها معمولا از شیر و بستنی استفاده می‌شود، اما برخی به اشتباه به جای شیر از آب استفاده می‌کنند. باید بگوییم که هرگز این اشتباه را نکنید، چرا که استفاده از آب سبب رقیق شدن شیک شما خواهد شد و همچنین طعم شیرین شیک را کمتر خواهد کرد.
  • برای تزئین شیک می‌توانید از خامه، اسمارتیز، از پوره یا تکه‌های میوه ( موز، انبه) استفاده کنید.

شیک طالبی، شاه نشین تمام میلک شیک ها

میلک شیک طالبی واقعا خوشمزه است و اگر تا به حال آن را امتحان نکرده‌اید، باید برای یک بار هم که شده آن را تست کنید. پس تردید نکنید و این شیک را با مواد غذایی که دوست دارید تهیه کنید. شما می‌توانید این شیک را با بستنی، بدون بستنی، با موز، انبه و … تهیه کنید. البته، اگر فرصت کافی برای تهیه این نوشیدنی را ندارید، می‌توانید از سفارش انلاین آبمیوه اسنپ فود کمک بگیرید. با این سرویس، نوشیدنی دلخواه شما در مدت زمان کوتاهی به دستتان خواهد رسید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(2 دیدگاه)

tabaryniya
03 مهر 1402

چطوری میلک شیک طالبی بدون میسکر بدون مخلوط کن در منزل درست کنم

  • snappfoodadmin
    03 مهر 1402

    سلام شیک طالبی بدون مخلوط کن یا میسکر میشود درست کرد طالبی‌ها را در یک کاسه‌ی بزرگ رنده کنید و بعد میوه طالبی رنده شده را با پشت قاشق له کنید تا به حالت پوره در بیاید و بعد سایر مواد به شیک اضافه کنید

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود