طرز تهیه نان ترتیلا خانگی و ارمغانی از مکزیک

طرز تهیه نان ترتیلا
3.5/5 - (2 امتیاز)

طرز تهیه نان ترتیلا خانگی (Homemade Tortillas Recipe) یک روش پخت به شدت راحت و سریع است. نان ترتیلا ارمغانی از مکزیک بوده که می‌توان آن را برای تهیه غذاهای خوشمزه‌ای مانند تاکو و همچنین چیپس ترتیلا مورد استفاده قرار داد. در بیشتر کشورها این نان به صورت آماده و صنعتی در فروشگاه‌های بزرگ به فروش می‌رسد اما اگر دسترسی به آن برای شما راحت نبود، می‌توانید در منزل این نان را آماده کنید. تهیه مواد اولیه و آماده کردن آن‌ها هیچ پروسه سختی ندارد و ما در ادامه قرار است شما را با آماده‌سازی و طبخ این نان پرطرفدار آشنا کنیم.

طرز تهیه نان ترتیلا

تعداد نفرات 3 نفر
زمان آماده‌سازی 30 دقیقه
زمان پخت 45 دقیقه
متوسط میزان سختی
میزان کالری در هر عدد نان ترتیلا 115 کیلوکالری

نان ترتیلا مکزیکی

نان ترتیلا مکزیکی

موارد مصرف نان ترتیلای مکزیکی زیاد است و شما برای فینگر فودهای سریع و لذیذ هم می‌توانید از این نان استفاده کنید. تهیه آن به هیچ عنوان سخت نیست و با مواد اولیه دم دستی و آسانی، حاضر خواهد شد. از لحاظ ظاهر، شبیه به نان بازاری مرسوم در نانوایی‌های ما بوده و تنها تفاوت آن اندازه کوچک این نان در مقایسه با نان بازاری است.

مواد لازم برای تهیه نان ترتیلا

در ادامه مواد اولیه مورد نیاز در طرز تهیه نان ترتیلا مکزیکی را برای شما قید می‌کنیم که با مواد اولیه طرز تهیه نان پیتا و اکثر نان‌ها هیچ تفاوتی ندارد.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
روغن یک سوم پیمانه
بکینگ پودر نصف قاشق چای‌خوری
آرد 3 پیمانه
نمک 1 قاشق چای‌خوری
آب گرم 1 پیمانه

طرز تهیه نان ترتیلا در تابه

طرز تهیه نان ترتیلا در تابه

در تهیه نان ترتیلا شما به روغن، آب و نمک و البته کمی بکینگ پودر که به نان شما قوام و حجم دهد، احتیاج خواهید داشت. این نان را در چند مرحله آسان و کوتاه می‌توانید تهیه کنید و در آماده‌سازی و پخت آن با هیچ محدودیتی روبه‌رو نخواهید بود. همچنین، باید بگوییم که این نان روی حرارت اجاق تهیه می‌شود طرز تهیه نان ترتیلا در فر امکان‌پذیر نیست. در ادامه با نحوه درست کردن نان ترتیلای مکزیکی به صورت مرحله به مرحله با شما همراه هستیم.

  • مرحله اول: در اولین گام از طرز تهیه ترتیلا ابتدا باید نمک، آرد و بکینگ پودر را در یک کاسه با حجم مناسب ریخته و آن‌ها را به خوبی ترکیب کنید.
  • مرحله دوم: در میانه ظرف آرد گودالی درست کرده و روغن را در این گودال بریزید. سپس از اطراف گودال، آرد را درون روغن ریخته و آن‌ها را با دست به خوبی مخلوط کنید. در نهایت خمیری به دست می‌آید که بافتی خورد نانی دارد.
  • مرحله سوم: اکنون آب گرم را به خمیر خود اضافه کنید و تمام مواد را به خوبی با آب گرم ترکیب کنید. پیشنهاد ما این است که حتماً آرد نانوایی به‌کار ببرید.
  • مرحله چهارم: در مرحله بعد از طرز تهیه نان ترتیلا مواد را به خوبی با هم ورز دهید تا آنجا که خمیر حاضر شده به دستان شما نچسبد که این خمیر اصلا لطافت ندارد. در ادامه اگر لازم بود می‌توانید از میزان آرد بیشتری استفاده کنید.
  • مرحله پنجم: یک کاسه را چرب کرده و خمیر را در آن قرار دهید و روی کاسه را با نایلون بپوشانید. اجازه دهید که این خمیر پوشانده شده در یک مکان گرم به مدت زمان 1 ساعت استراحت کند. این عمل باعث می‌شود تا حجم خمیر شما افزایش یابد.
  • مرحله ششم: بعد از استراحت کردن خمیر و زیاد شدن حجم آن، خمیر را به ۱۰ قسمت مساوی تقسیم کرده و در یک سینی قرار دهید.
  • مرحله هفتم: بر روی سطح کار آشپزخانه یا میز کار، آرد پاشیده و هر کدام از خمیرها را با استفاده از وردنه به خوبی باز و پهن کنید.
  • مرحله هشتم: در ادامه یک ماهیتابه را بر روی حرارت قرار دهید. بعد از اینکه ماهیتابه شما به خوبی داغ شد، خمیرها را درون تابه گذاشته و صبر کنید تا خمیر خوب حباب بزند.
  • مرحله نهم: بعد از اینکه خمیر شما شروع به حباب زدن کرد یعنی نان ترتیلا به خوبی برشته و پخته شده است؛ آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز به خوبی پخته شود. در ادامه تمام خمیرها را به این صورت به نان ترتیلا تبدیل کنید. در آخر فراموش نکنید که نان‌های آماده شده را در بین یک پارچه نخی و سبک قرار دهید تا خشک نشده و نرم باقی بمانند.

تهیه این نان مکزیکی به پایان رسید و در صورتی که به خوراکی‌های مکزیکی علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا با سالاد مکزیکی نیز آشنا شوید.

طرز تهیه نان ترتیلا با آرد ذرت

طرز تهیه نان ترتیلا با آرد ذرت

برای تهیه این نان، می‌توانید به جای استفاده از آرد گندم، آرد ذرت را به‌کار ببرید که به سه پیمانه آرد ذرت، یک پیمانه آب و یک قاشق چای‌خوری نمک نیاز خواهید داشت. آرد ذرت را الک کرده و آب را با همراه نمک به آن اضافه کنید و هم بزنید. خمیر را با دست ورز دهید تا صاف و یکنواخت شود. می‌توانید مقداری روغن نیز به خمیر اضافه کنید تا نرم‌تر شود. در صورتی که خمیر شل بود مقدار دیگری آرد بیافزایید و در صورت سفت بودن خمیر، از مقداری آب استفاده کنید.

روش چانه زدن، پهن کردن و پختن نان ترتیلا با آرد ذرت مشابه روش تهیه آن با آرد گندم خواهد بود. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که در حین پختن نان درون تابه دقت داشته باشید بیش از حد خشک نشده و تغییر رنگ ندهد؛ زیرا در این صورت برای ساندویج و فینگرفود مفید نخواهد بود.

طرز تهیه نان ترتیلا کتویی

طرز تهیه نان ترتیلا کتویی

برا تهیه این نان به یک عدد تخم مرغ، آرد نارگیل، یک پیمانه تخم کتان آسیاب شده، آب، وانیل، بکینگ پودر و نمک نیاز خواهید داشت. برای تهیه نان ترتیلا کتویی تمامی مواد را به خوبی مخلوط کنید و مشابه مراحل قبل خمیر را ابتدا چانه گرفته و سپس با وردنه پهن کنید. یک تابه را روی شعله قرار داده و با مقدار کمی روغن کف آن را چرب کنید. مواد را داخل تابه ریخته و هر دو طرف آن را با شعله کم بپزید.

تهیه نان کتویی به این شکل است و یکی از خوراکی‌های محبوب دیگر طرز تهیه چیپس ترتیلا است که می‌توانید آن را در منزل تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

نکات مهم در مورد طرز تهیه نان ترتیلای خانگی

نکات مهم در مورد طرز تهیه نان ترتیلای خانگی

نکته مهمی که در طرز تهیه ترتیلای خانگی (Homemade Tortillas Recipe) وجود دارد این است که این نان در دستور پخت اصلی و مکزیکی خود با آرد ذرت مخصوص مکزیک تهیه می‌شود و چون ما به این آرد دسترسی نداریم، آرد گندم را جایگزین خواهیم کرد. رعایت برخی نکات در زمان تهیه این نان به بهتر شدن طعم آن کمک می‌کند.

  • خمیر نان ترتیلا را در معرض هوای آزاد قرار ندهید، چراکه کیفیت خود را از دست خواهد داد.
  • کیفیت نان به خمیر آن بستگی دارد و برای تهیه خمیر باکیفیت باید آن را به خوبی ورز دهید.
  • وردنه را به مقداری آرد آغشته کنید تا از چسبیدن خمیر به آن جلوگیری شود.
  • برای نگهداری نان ترتیلا، نان‌ها را به صورت دانه دانه داخل سبد قرار داده و بین هر کدام از آن‌ها یک دستمال آشپزخانه بگذارید.

ترتیلا، یک نان متفاوت با طعمی دلپذیر

در این مطلب طرز تهیه نان ترتیلا را شرح دادیم. این نان یک دستور پخت راحت دارد که به شما اجازه می‌دهد تا آن را در منزل به آسانی تهیه کنید. برای تهیه کردن نان ترتیلا نیازی به فر وجود ندارد و به راحتی این امکان فراهم است تا آن را با یک تابه کوچک و حرارت گاز آماده کرده و نوش جان کنید. در نهایت با همین مواد اولیه و در دسترس قادر خواهید بود تا خود و مهمانانتان را با یک فینگر فود ترتیلایی غافلگیر کنید.

البته، اگر فکر می‌کنید که زمان یا حوصله تهیه نان‌ها را ندارید، از نانوایی آنلاین اسنپ فود استفاده کنید. با سفارش نان از اسنپ فود، نان موردنظر خود را باکیفیت خوب و در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

نظرات کاربران