آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
پتیزا سیسلی گزینه‌ی خوبی برای مهمانی‌های دوستانه است.
طرز تهیه فست فودها
2/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه پیتزا سیسیلی؛ خوشمزه‌ی ایتالیایی

ترمه افضلی 04 بهمن 1401 5 دقیقه

“پیتزای سیسیلی” از جمله پر‌طرف‌دارترین غذاها در دنیا به‌ویژه در بین گیاه‌خواران است؛ شاید چون می‌تواند بدون گوشت نیز تهیه شود. البته که پیتزا سیسیلی اصالتی ایتالیایی دارد؛ اما طعم‌های متنوع  این پیتزای جذاب توانسته تمام ذائقه‌ها را از پیر تا جوان، جذب خود کند.

دلیل نام‌گذاری این پیتزا به سیسیلی این است که برای اولین بار در سیسیل تهیه شد. نوع ایتالیایی این پیتزا که با سس گوجه‌فرنگی، پیاز، سبزیجات، ماهی کولی و خرده‌های نان تهیه می‌شود در مناسبت‌های خاصی همچون تعطیلات کریسمس سرو می‌شود.

معمولاً پیتزا سیسیلی به صورت مستطیلی تهیه می‌شود. اما این پیتزا در آمریکا نیز به مدل خاص خود طبخ می‌شود. نوع آمریکایی این پیتزا بسیار مشابه با پیتزا “دیپ دیش” تهیه می‌شود.

پیتزا سیسیل از قلب ایتالیا می‌آید.

پیتزا سیسیلی؛ با اصالتی ایتالیایی.

ضخامت نان پیتزا سیسیلی معمولاً زیاد است؛ اما به‌طورکلی ضخامت آن به محتویات درون پیتزا بستگی دارد. خلاصه اگر می‌خواهید یک پیتزای سالم و خوشمزه با پیاز و سیر و گوجه تهیه کنید، پیتزای سیسیلی را فراموش نکنید. در ادامه ما به آموزش طرز تهیه پیتزا سیسیلی می‌پردازیم. پس پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

طرز تهیه پیتزا سیسیلی خوش طعم، بدون گوشت

این پیتزا برای افرادی که با خوردن گوشت میانه‌ای ندارند، بسیار انتخاب مناسبی است. روغن‌زیتون جز اصلی پیتزا سیسیلی است که هم برای چرب نمودن سینی پیتزا و هم برای مواد داخل پیتزا از آن استفاده می‌گردد.

ورز دادن و زمان دادن برای ور‌آمدن خمیر نکته مهمی در تهیه این پیتزا است. البته هر چقدر که بخواهید می‌توانید خمیر را ضخیم تهیه نمایید؛ زیرا خمیر در هنگام پخت کاملاً ترد و خوشمزه می‌شود.

 

میزان کالری هر 100 گرم 259 کیلوکالری
زمان آماده‌سازی 30 دقیقه
زمان پخت  35 تا 40 دقیقه
تعداد نفرات  4 نفر

 

مواد لازم پیتزای سیسیلی برای 4 نفر

 

مواد لازم مقدار لازم
آرد 500 گرم
مایه خمیر 30 گرم
تخم‌مرغ 1 عدد
شیر 4/1 لیتر
نمک 1 قاشق چای‌خوری
گوجه فرنگی 1 کیلوگرم
سیر 3 حبه
پیاز 2 عدد
روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری
زیتون سیاه 20 عدد
پنیر پیتزا 200 گرم
آویشن 1 قاشق‌چای‌خوری

 

نحوه آماده‌سازی و پخت پیتزا سیسیلی بدون گوشت

  1. بهتر است ابتدا آرد را الک کنید، سپس در یک ظرف مناسب، مایه خمیر را با شیر ولرم، آرد، تخم‌مرغ و نمک خوب هم بزنید تا یک خمیر شل به دست بیاید. بعد روی خمیر را بپوشانید و در یک جای نسبتاً گرم به مدت 45 دقیقه بگذارید تا خمیر ور بیاید و پف کند.
  2. در مرحله دوم گوجه‌فرنگی‌ها را به صورت نگینی ریز می‌کنیم؛ البته پوست آن‌ها را ابتدا جدا می‌کنیم. بعد مقداری نمک و دو قاشق روغن زیتون یا هر روغنی که در دسترس دارید را به گوجه فرنگی اضافه می‌کنید.
  3. در مرحله سوم فر را روی 200 درجه سانتی‌گراد بگذارید تا گرم شود و ظرف پیتزا را هم کمی چرب کنید. درصورتی‌که برای تهیه پیتزا از تستر استفاده می‌کنید، 20 درجه کمتر (یعنی 180 درجه) تنظیم کنید.
  4. در مرحله چهارم قسمتی از خمیر را جدا کرده و کف سینی پهن کنید طوری که تمام کف ظرف را بپوشاند. سپس مقداری سس را روی سطح خمیر بریزید و آن را در تمام سطح خمیر پخش کنید.
اگر می‌خواهید پیتزای سیسیلی درست کنید یکی از موادی که نیاز دارید روغن زیتون است.

روغن زیتون؛ از اجزای اصلی پیتزای سیسیلی.

 

5. در ادامه مقدار کمی پنیر پیتزا کف خمیر بریزید. این کار برای آن است که موادی که روی خمیر می‌ریزیم به خمیر بچسبد و موقع برش‌دادن از خمیر جدا نشود.  سپس سطح خمیر را با مخلوط گوجه فرنگی و زیتون‌های حلقه‌حلقه پر می‌کنیم. لایهٔ بعدی که روی مواد قرار می‌گیرد پنیر پیتزا است، به‌علاوه باقی‌ماندهٔ روغن زیتون.

6. در آخر برای تزئین روی پیتزا، پیازهای حلقه‌ای و سیر خرد شده همراه با زیتون سیاه اسلایس شده را با سلیقه خود قرار دهید. از فلفل دلمه‌های رنگی هم می‌توان برای تزئین استفاده کرد.

7. پیتزای آماده شده را در فر به مدت 25 تا 35 دقیقه قرار می‌دهیم تا پخته شود. بعد از پختن پیتزا می‌توانید آن را به تعداد نفرات مورد نظر برش بزنید و سرو کنید. نوش جان

طرز تهیه پیتزای سیسیلی با گوشت؛ فقط در نیم ساعت

 

میزان کالری در هر 100 گرم (بسیار بستگی به مواد انتخابی شما دارد)
زمان آماده‌سازی  30 دقیقه
زمان پخت  35 تا 40 دقیقه
تعداد نفرات 4 نفر

 

مواد لازم پیتزای سیسیلی برای 4 نفر

مواد لازم مقدار لازم
آرد 500 گرم
مایه خمیر 30 گرم
تخم‌مرغ 1 عدد
شیر 4/1 لیتر
نمک 1 قاشق‌چای‌خوری
گوشت ریش‌ریش شده (رست) هر نفر 90 گرم
قارچ اسلایس شده 5 عدد
روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری
زیتون سیاه 20 عدد
پنیر پیتزا 200 گرم
آویشن 1 قاشق‌چای‌خوری
فلفل دلمه رنگی دو عدد

 

طرز پخت و تهیه پیتزا سیسیلی با گوشت

1.در مرحله اول آرد را الک کنید، سپس در یک ظرف مناسب مایه خمیر را با شیر ولرم، آرد، تخم‌مرغ و نمک خوب هم بزنید تا یک خمیر شل به دست بیاید. بعد روی خمیر را بپوشانید و در یک جای نسبتاً گرم به مدت 45 دقیقه بگذارید تا خمیر ور بیاید و پف کند.

2.در مرحله دوم گوشت‌ها را با مقداری پیاز و فلفل دلمه و ادویه بپزید و سپس به صورت رست (ریش‌ریش شده) در بیاورید. بعد مقداری نمک دو قاشق روغن زیتون به گوشت ریش‌ریش شده اضافه کنید.

3.در مرحله سوم فر را روی 200 درجه سانتی‌گراد بگذارید تا گرم شود و ظرف پیتزا را هم کمی چرب کنید. درصورتی‌که برای تهیه پیتزا از تستر استفاده می‌کنید، 20 درجه کمتر (یعنی 180 درجه) تنظیم کنید.

پتیزا سیسلی گزینه‌ی خوبی برای مهمانی‌های دوستانه است.

پیتزا سیسیلی را برای دوستان خود درست کنید و لذت ببرید.

4. در مرحله چهارم قسمتی از خمیر را جدا کرده و کف سینی پهن کنید طوری که تمام کف ظرف را بپوشاند. سپس مقداری سس مخصوص پیتزا را روی سطح خمیر بریزید و آن را در تمام سطح خمیر پخش کنید.

5. سپس سطح خمیری که با یک لایه پنیر پیتزا پرکرده‌اید را با یک لایه قارچ اسلایس شده پر کنید، سپس روی قارچ را با مواد اصلی یعنی گوشت ریش شده پر کنید. لایهٔ بعدی که روی مواد قرار می‌گیرد، پنیر پیتزا است به‌علاوه باقی‌ماندهٔ روغن زیتون.

6. در آخر برای تزئین روی پیتزا، زیتون سیاه اسلایس شده را همراه فلفل دلمهٔ رنگی با سلیقه خود قرار دهید. پیتزای خود را در فر به مدت 25 تا 35 دقیقه قرار می‌دهیم تا پخته شود. پیتزای خوش طعم شما آماده است. نوش جان.

جمع‌بندی نهایی پیتزا‌ی خوشمزه سیسیلی

ما در این مقاله به طرز تهیه پیتزای سیسیلی با گوشت و بدون گوشت اشاره کردیم. شما با استفاده از این روش‌های تهیه می‌توانید پیتزای سیسیلی خوشمزه‌ای را در خانه خود تهیه کنید. در روش تهیه پیتزای سیسیلی با گوشت می‌توانید از گوشت مرغ نیز استفاده کنید که به آن پیتزا چیکن سیسیلی می‌گویند.

البته اگر هوس پیتزا سیسیلی کرده‌اید؛ اما وقت یا انرژی ندارید اصلاً نگران نباشید. یک روش ساده و بدون زحمت و البته مقرون به صرفه برای تهیه انواع پیتزا و فست‌فود سفارش غذا آنلاین است. سریع و همیشه در دسترس.

ضمنا اگر تمایل دارید طرز تهیه پیتزاهای دیگر را مرحله‌به‌مرحله دنبال کنید می‌توانید با طرز تهیه پیتزای ناپولیتن با ما همراه باشید. امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید و مطالب آن برایتان مفید واقع شده باشد. حتما اگر تجربه پخت پیتزای سیسیلی را دارید، تجربه‌هایتان را با ما در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود