آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه ژامبون مرغ
آموزش آشپزی
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه ژامبون مرغ + انواع مختلف ژامبون مرغ

زهرا دهقان 22 تیر 1400 12 دقیقه

ژامبون مرغ از غذاهای خوشمزه و لذیذی است که بین کودکان و بزرگسالان طرفداران زیادی دارد. طعم و عطر فوق‌العاده‌ای که ژامبون دارد باعث شده است که از آن در غذاهای زیادی استفاده کرد. البته، نکات زیادی در استفاده از ژامبون در رژیم غذایی وجود دارند که توجه به آن‌ها الزامی است. همان طور که می‌دانید غذاهای فرآوری شده‌ای که در سوپرمارکت‌ ها به صورت آماده ارائه می‌شوند، می‌توانند باعث بروز عوارضی در سلامتی انسان شوند. همین امر موجب شده است که کارشناسان تغذیه توصیه کنند که تمامی افراد طرز تهیه ژامبون مرغ خانگی را یاد بگیرند و بتوانند در خانه ژامبون سالم و خوش طعم را تهیه کنند.

این موضوع باعث اطمینان خاطر از سالم بودن مواد اولیه و حفظ سلامتی در ضمن لذت از خوردن آن می‌شود. اکثر افراد دوست دارند بتوانند طرز تهیه ژامبون مرغ را یاد بگیرند. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که طعم ژامبون، سوسیس و کالباس را دوست دارند اما عدم اطمینان از سلامت مدل‌های آماده آن، آن‌ها را از خریدشان منصرف می‌کند، بنابراین خوب است بدانید که ژامبون مرغ چگونه تهیه می‌شود! به طور کلی با یاد گرفتن طرز تهیه سوسیس کالباس خانگی ، از این پس به راحتی می‌توانید غذاهای فست فودی مورد علاقه کودکان و به طور کلی اعضای خانواده را کاملا سالم و بدون ضرر آماده کنید.

ژامبون مرغ خانگی

تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان تهیه 30 تا 45 دقیقه
میزان سختی سخت

ژامبون مرغ خانگی

ژامبون مرغ خانگی

ژامبون خانگی معمولا از گوشت ران گوساله، گوسفند یا گوشت مرغ تهیه می‌شود. ژامبون از جمله خوراکی‌‌هایی است که در غذاهای زیادی از آن‌‌ها استفاده می‌شود. امروزه غذاهای فست فود نظیر پیتزا، لازانیا و انواع ساندویچ‌ها، جز غذاهای مورد علاقه افراد زیادی هستند که در آن‌ها از ژامبون استفاده می‌شود، اما عدم اعتماد به سلامت آن‌‌ها می‌تواند شما را از نعمت خوردنی‌های لذیذ زیادی محروم نماید.

به همین ترتیب یاد گیری شیوه تهیه رولت ژمبون خانگی می‌تواند بسیار کارآمد باشد. ممکن است فرزند کوچکی در خانه داشته باشید که نتوانید با خیال راحت ژامبون‌های کارخانه‌ها را در غذایش استفاده کنید. ژامبون، غذایی فرانسوی است که در آن از گوشت فرآوری شده ران حیوانات به صورت ساده یا دودی به همراه نمک و ادویه‌جات استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که گوشت سفید از گوشت قرمز سالم‌تر است. بنابراین، آشنایی با طرز تهیه ژامبون مرغ ضروری به نظر می‌رسد.

مواد لازم ژامبون مرغ خانگی ساده

برای تهیه ژامبون مرغ ساده به مواد اولیۀ زیر نیاز خواهید داشت:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
گوشت ران مرغ 500 گرم
تخم مرغ 1 عدد
آب و یخ پودر شده 60 میلی لیتر
شکر نصف قاشق چای خوری
شیر خشک نصف قاشق سوپ خوری
فلفل سیاه نصف قاشق چای خوری
پودر سیر یک قاشق چای خوری
پودر موسیر یک قاشق چای خوری
پودر رازیانه 4/1 قاشق چای خوری
پودر زنجبیل 4/1 قاشق چای خوری
پودر تخم شنبلیله 4/1 قاشق چای خوری
روغن مایع 2 قاشق سوپ خوری
پسته، قارچ و هویج به مقدار لازم و برای تزئین

طرز تهیه ژامبون مرغ

برای تهیه این ژامبون خانگی و خوشمزه، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: برای تهیه ژامبون، ابتدا مرغ‌‌ها را خوبی پوست کنده و بشویید. حال باید مرغ را به وسیله چرخ گوشت دو بار چرخ نمایید. دلیل دوبار چرخ کردن گوشت مرغ این است که به خوبی باید چرخ شود.
  • مرحله دوم: در این مرحله باید گوشت مرغ چرخ شده را به خوبی ورز دهید و درون یک نایلون بریزید. حال باید به مدت یک ساعت مرغ را درون فریزر بگذارید.
  • مرحله سوم: همه ادویه‌هایی که در بخش مواد اولیه ذکر شده را با هم آسیاب و مخلوط نمایید.
  • مرحله چهارم: پس از یک ساعت، گوشت داخل فریزر را خارج کرده، در ظرفی مناسب ریخته و به آن نمک اضافه کنید. گوشت را به خوبی ورز دهید.
  • مرحله پنجم: در این مرحله نصف آب و پودر یخ را به ترکیب خود بیافزایید. سپس دوباره شروع به ورز دادن آن کنید. در همین مرحله و در حین ورز دادن، تخم مرغ و مابقی آب، یخ و روغن را اضافه نمایید.
  • مرحله ششم: بعد از آن که تمامی مواد به خوبی ترکیب شدند و ورز داده شدند، می‌بایست ادویه‌ها را اضافه نمایید. برای ورز دادن بهتر و ایجاد بافت ملایم‌‌تر می‌‌توانید از مخلوط کن برقی یا غذاساز استفاده کنید. برای طعم‌ دهی بیشتر و تزئین ژامبون می‌‌توانید از فلفل قرمز، قارچ و پسته استفاده کنید. جهت اضافه کردن این مواد باید آن‌ها را خرد کنید و در حین ترکیب نهایی اضافه کنید.
  • مرحله هفتم: در این مرحله مایه ژامبون را روی یک فویل و بر سطحی صاف قرار دهید. سپس دست‌های خود را با روغن زیتون چرب نمایید و فویل را به شکل رول کالباس درآورید. پس از آنکه ژامبون را به خوبی رول کردید، سر آن را ببندید.
  • مرحله هشتم: حال می‌بایست رول به دست آمده را درون بخار پز قرار دهید و زمان آن را روی یک ساعت و نیم تنظیم کنید تا به خوبی پخته شود.
  • مرحله نهم: بعد از آن که ژامبون به خوبی پخته شد می‌بایست آن را داخل یخچال بگذارید. برای سرو کردن، آن‌ را به شکل ورقه‌ای برش داده و میل کنید.

روش های دیگر طرز تهیه ژامبون مرغ

برای تهیه ژامبون مرغ خانگی، روش‌های مختلفی وجود دارد. در ادامه، چند روش دیگر را دنبال خواهیم کرد. بهتر است بدانید که برای تهیه این ژامبون، بیش از هر چیز دیگر به صبر، دقت و حوصله نیاز خواهید داشت. بنابراین همه مراحل را به دقت دنبال کرده تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

ژامبون مرغ ساده با لیوان

طرز تهیه ژامبون مرغ لیوانی

با روش تهیه ژامبون مرغ ساده در بالا آشنا شدیم. حالا می‌خواهیم روش دیگری را برای تهیه این کالباس خوشمزه به شما آموزش دهیم. مواد لازم و طرز تهیه آن در ادامه آمده است:

مواد اولیه مورد نیاز برای درست کردن ژامبون با لیوان

مواد مورد نیاز برای این ژامبون در ادامه آمده است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سینه مرغ 2 تکه
قارچ خرد شده 1 لیوان
هویج نیم‌پز 3/1 لیوان
روغن مایع 3 قاشق غذا خوری
سیر 3 حبه
نشاسته ذرت 2 قاشق غذا خوری
فلفل سیاه نصف قاشق مرباخوری
نمک 1 قاشق مرباخوری
پودر زنجبیبل نصف قاشق مرباخوری
ادویه کاری نصف قاشق مرباخوری
پودر دارچین نصف قاشق چای خوری
پودر هل نصف قاشق چای خوری
جوز هندی 4/1 قاشق چای خوری
پسته خرد شده 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه ژامبون مرغ خانگی با لیوان

در این روش نیز مراحل زیر را با دقت طی کنید:

  • مرحله اول: ابتدا گوشت مرغ را به خوبی چرخ کنید. سیر، نشاسته ذرت، نمک، ادویه‌ها و روغن مایع را به مرغ چرخ شده اضافه نمایید.
  • مرحله دوم: برای ایجاد یکدستی بیشتر و چرخ بهتر باید مواد را دوباره چرخ کنید.
  • مرحله سوم: در این مرحله باید پسته، قارچ و هویج را به مواد اضافه کنید. سپس همه آن‌ها را با هم مخلوط کنید.

نکته: در این روش از درست کردن ژامبون استفاده از لیوان چرب شده را جایگزین پلاستیک می‌کنیم.

  • مرحله چهارم: به این منظور، مواد را درون لیوان ریخته و توجه داشته باشید همه آن را به خوبی فشار دهید تا حفره‌ای بین مواد وجود نداشته باشد.
  • مرحله پنجم: روی لیوان‌ها را با فویل بپوشانید. آن‌ها را درون یک قابلمه محتوی آب قرار دهید. سپس زیر قابلمه را روشن کنید.
  • مرحله ششم: بعد از گذشت یک ساعت و نیم از پخت ژامبون‌ها، آن‌ها را درون یخچال بگذارید تا سرد شوند. حال می‌توانید ژامبون‌ها را از لیوان خارج کنید و سپس برش داده و میل نمایید.

ژامبون مرغ دودی

ژامبون مرغ دودی

طعم و عطر دودی در بسیاری از غذاها، مورد پسند ماست. این مسئله ریشه در حافظه ژنتیکی ما دارد. به طور مثال در گذشته افراد گوشت و سبزیجات را در غارها روی آتش می‌پختند و طعم دلچسب زغال بر آن می‌نشست. دودی کردن ژامبون به عنوان یک غذای لذیذ، لذت آن را دو چندان خواهد کرد. ژامبون دودی به دلیل بو و عطر بی نظیری که دارد موجب شده است افراد زیادی طعم آن را دوست داشته باشند.

خبر خوب این که تهیه این نوع از ژامبون کار چندان سختی نیست. می‌توانید به سادگی یک ژامبون مرغ خانگی دودی درست کنید. برای تهیه ژامبون مرغ دودی، به همان شکل که ژامبون را پیش از این درست کردید پیش بروید. در ادامه این مطلب مراحلی که ژامبون را دودی می‌کند را آورده‌ایم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای دودی کردن ژامبون

مواد لازم برای دودی کردن ژامبون عبارتند از:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
زغال 2 یا 3 تکه کوچک
روغن مایع 2 قاشق غذا خوری
فویل آلومینیومی 1 ورق متوسط

طرز تهیه ژامبون مرغ دودی

بعد از ایکه طرز تهیه ژامبون مرغ را کاملا پیاده‌سازی کردید، برای دودی کردن ژامبون، این مراحل را دنبال کنید:

  • مرحله اول: ابتدا زغال را روی حرارت گاز قرار دهید تا کاملا قرمز شود.
  • مرحله دوم: در این مرحله باید لبه‌های فویل آلومینیومی را تا کنید به صورتی که شبیه به یک کاسه شود. روغن مایع را درون آن بریزید.
  • مرحله سوم: حال باید ژامبون را از رول خارج کرده و درون یک قابلمه قرار دهید. کاسۀ فویلی که حاوی روغن مایع است را درون قابلمه و کنار ژامبون بگذارید.
  • مرحله چهارم: زغالی را که از قبل سرخ کرده‌اید را با استفاده از یک انبر درون کاسه‌ای که داخل آن روغن ریخته‌اید بیاندازید. حال باید درب قابلمه را ببندید.

نکته: این کار باعث دود کردن زغال می‌شود. بسته بودن درب قابلمه باعث می‌شود تا این دود روی سطح ژامبون نشسته و آن را به طعم و عطر دودی درآورد.

  • مرحله پنجم: به مدت 20 دقیقه صبر کنید تا این فرآیند دودی شدن ادامه پیدا کند. در طول این مدت درب قابلمه را بسته نگه دارید.
  • مرحله ششم: بعد از آن، ژامبون را درون کیسه فریزر قرار دهید و اجازه دهید تا سرد شود.

در پایان این مطلب اشاره می‌کنیم که اگر به غذاهایی که با مرغ تهیه می‌شوند علاقه دارید،  طرز تهیه زرشک پلو مرغ  را نیز مطالعه کنید.

رولت ژامبون ساده

رولت ژامبون مرغ

یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی که در اکثر مهمانی‌ها و جشن‌ها می‎‌بینیم، رولت ژامبون است که میان کودکان و نوجوانان بسیار محبوب است. برای تهیه رولت ژامبون، شیوه‌های متعددی وجود دارد که بنا به مواد اولیه‌ای که در آن‌ها استفاده می‌شود متفاوت هستند. در ادامه به سه روش مختلف برای درست کردن رولت ژامبون آشنا خواهیم شد؛ رولت ژامبون پنیری، رولت ژامبون سیب زمینی و رولت ژامبون ساده.

مواد لازم رولت ژامبون ساده

مواد لازم برای تهیه این رولت، به شرح زیر هستند:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
ژامبون مرغ 8 ورق
خیارشور 2 عدد
سس مایونز 2 قاشق غذا خوری
جعفری خرد شده 3 قاشق غذا خوری
آرد 4/3 لیوان
تخم مرغ 3 عدد
شیر 1 لیوان
نمک 3/1 قاشق چای خوری

طرز تهیه رولت ژامبون

برای تهیه این رولت، مراحل زیر را یک به یک به دقت دنبال کرده و اجرا کنید:

  • مرحله اول: ابتدا تخم مرغ‌ها را درون ظرفی شکسته و خوب هم بزنید.
  • مرحله دوم: شیر را به تخم مرغ اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط کنید.
  • مرحله سوم: در این مرحله نمک و آرد را به مواد بیافزایید و به خوبی مخلوط کنید. تا جایی این عمل را تکرار کنید تا خمیری یکدست و صاف به دست آورید.
  • مرحله چهارم: تابه‌ را با مقداری روغن چرب کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید. حال می‌توانید بخشی از خمیر به دست آمده را درون ماهیتابه بریزید، تا با حرارت ملایم بپزد. بعد از پخته شدن یک طرف، خمیر را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز پخته شود.
  • مرحله پنجم: نان رولت آماده است. آن را در یک سینی بگذارید تا خنک شود. سپس آن را در فریزر بگذارید تا به خوبی خودش را بگیرد. لازم به ذکر است که برای آسانی کار می‌توانید خمیر را با صفحه‌ روغنی رول کرده و سپس در فریزر قرار دهید.
  • مرحله ششم: بعد از خنک شدن نان رولت، آن را از فریزر خارج کرده و روی سطحی صاف پهن نمایید. بهتر است نان را به سس مایونز آغشته کنید و سپس ژامبون‌های برش داده شده را روی آن بگذارید.
  • مرحله هفتم: در این مرحله باید خیارشورها را به شکل رشته‌های نازک برش دهید و به همراه جعفری روی ژامبون‌ها قرار دهید. نان را با احتیاط و سفت، رول کرده و درون فویل بپیچید.
  • مرحله هشتم: لقمه آماده شده را داخل فریزر قرار دهید. بعد از گذشت یک ساعت، لقمه سرد شده را از فریزر خارج کنید. آن را با یک چاقوی تیز برش داده و به سلیقه خود تزئین کنید.
  • مرحله نهم: در مرحله آخر باید رولت ژامبون را با انواع سس‌ها، گوجه گیلاسی و یا ماست چکیده تزئین و طعم‌دار کنید. پاشیدن مقداری دانه کنجد نیز می‌تواند به تزئین و طعم آن کمک کند.

رولت ژامبون پنیری

رولت ژامبون مرغ و پنیر

تهیه یک رولت پنیری، همیشه ایده فوق العاده‌ای است که باعث می‌شود تا بتوانید یک شام یا میان وعده خوشمزه و هیجان انگیز تدارک ببینید.

مواد لازم رولت ژامبون پنیری

برای تهیه رولت ژامبون پنیری به مواد زیر نیاز داریم:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
نان لواش یا نان ترتیلا 4 عدد
ژامبون مرغ 8 ورق
تخم مرغ 2 عدد
پنیر خامه‌ای 12 قاشق غذا خوری
سیر 2 حبه
فلفل قرمز به مقدار لازم
ریحان به مقدار لازم

طرز تهیه رولت ژامبون پنیری

این مراحل را در نظر داشته باشید:

  • مرحله اول: برای تهیه رولت ژامبون پنیری، بهتر است پنیر خامه‌ای را با سیر رنده شرده ترکیب کرده و روی نان‌ بمالید، به خوبی آن را روی آن پخش کنید.
  • مرحله دوم: در این مرحله باید روی هر نان، 2 ورق ژامبون، مقداری برگ ریحان و کمی فلفل قرمز بریزید.
  • مرحله سوم: یک ظرف دیگر بردارید و تخم مرغ‌ها را درون آن بشکنید، نمک و فلفل را نیز به آن اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید.
  • مرحله چهارم: تخم‌مرغ‌های سرخ شده را روی دیگر مواد درون نان قرار دهید و سپس نان‌ها را لوله کنید. رول‌ها را با سلفون پلاستیکی ببندید و در فریزر قرار دهید تا سرد شوند.
  • مرحله پنجم: بعد از آن که خنک شد نان‌ها را به صورت رولی با اندازه‌های معین ببرید.

رولت ژامبون با سیب زمینی

رولت ژامبون با سیب زمینی نیز بسیار خوشمزه بوده و ارزش غذایی بالایی دارد. این رولت برای جوانان و کودکان، یک غذای هیجان انگیز و خوشمزه است که حتما از آن استقبال زیادی خواهند کرد.

مواد لازم رولت ژامبون با سیب زمینی

مواد لازم برای تهیه رولت ژامبون پنیری به شرح زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد 3/2 پیمانه
شیر 4/1 پیمانه
روغن مایع 4/1 پیمانه
تخم مرغ 3 عدد
ژامبون مرغ 8 ورق
نمک و فلفل به مقدار لازم
سیب زمینی 1 عدد بزرگ
خیارشور 5 عدد
پیازچه 2 شاخه
تره و جعفری خرد شده 2 قاشق غذا خوری
سس مایونز به مقدار لازم

طرز تهیه رولت ژامبون سیب زمینی

برای تهیه این رولت، مراحل زیر را داریم:

  • مرحله اول: ابتدا سیب زمینی را شسته و با آب و نمک بپزید.
  • مرحله دوم: تخم مرغ، شیر، روغن، فلفل و نمک را با همزن مخلوط کنید.
  • مرحله سوم: در این مرحله باید آرد را به آرامی اضافه کنید. حال باید مواد را با یکدیگر مخلوط کنید، این کار را تا زمانی ادامه دهید تا خمیری یکدست به دست آورید.
  • مرحله چهارم: تابۀ تفلونی نچسب را چرب کنید. مقداری از مواد را در تابه بریزید تا کف آن را به طور کامل بپوشاند. دقت کنید که ضخامت خمیر زیاد نباشد.
  • مرحله پنجم: بعد از گذشت 3 تا 4 دقیقه یک طرف خمیر پخته می‌شود، حال می‌توانید خمیر را برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شود. بعد از آن، خمیر را روی برگۀ روغنی بگذارید. پس از خنک شدن، خمیر رولت‌ها آماده خواهند بود.
  • مرحله ششم: سیب زمینی‌ها را رنده کنید و با خیارشور رنده شده، جعفری، پیاز خرد شده و نمک و فلفل به خوبی مخلوط کنید.
  • مرحله هفتم: حال زمان اضافه کردن سس رسیده است. توجه داشته باشید میزان سس به اندازه‌ای باشد که مواد شما شل نشود.
  • مرحله هشتم: خمیر را باز کرده و آن را به شکل مستطیلی درآورید. روی خمیر را با لایه‌ای نازک از سس مایونز بپوشانید.
  • مرحله هشتم: روی خمیر مقداری سب زمینی بگذارید و روی سیب زمینی یک ورق ژامبون قرار دهید. همه مواد را به خوبی روی همه خمیر پخش کنید.
  • مرحله نهم: رولت را به آرامی و مقداری سفت، با صفحه روغنی رول کنید. ورقه را به دور رول پیچیده و آن را در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد. بعد از اندکی که از سرد شدن رول گذشت، آن را از فریزر خارج کنید. با یک چاقوی تیز، رول را برش زده و آن را به شکل رولت‌های کوچک و قطع مناسب درآورید. با توجه به خلاقیت خودتان رولت را مزین کنید و در جشن‌ها و مهمانی‌ها برای پذیرایی استفاده نمایید.

چند نکته مهم در طرز تهیه ژامبون مرغ خانگی

نکات مهم در طرز تهیه ژامبون مرغ

برای اینکه بتوانیم ژامبون خانگی را به بهترین شکل تهیه کنیم، لازم است نکات مهمی را رعایت کنیم. به این منظور، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • حتما توجه داشته باشید که ژامبون مرغ شما حتما باید مهم است که دارای بافتی منسجم و محکم باشد. به این منظور لازم است که ژامبون را محکم ببندید و سر آن را سفت کنید. دقت کنید که فشرده کردن آن به هنگام بستن نیز باعث ایجاد بافتی بهتر در آن خواهد شد.
  • اطمینان حاصل کنید که مواد اولیه برای تهیه ژامبون حتما سالم و مفید باشند. برای طعم‌دهی بیشتر به ژامبون بهتر است از هویج، پسته، قارچ و افزودنی‌های طبیعی دیگر استفاده کنید. به همین ترتیب توجه داشته باشید که طعم دهنده‌های مصنوعی برای خوش طعم‌تر شدن آن استفاده نکنید.
  • همیشه مقداری آرد یا پودر نشاسته اضافه داشته باشید. در مواردی ممکن است در حال ورز دادن مواد متوجه شل شدن بیش از حد آن شوید. در این هنگام، اضافه کردن مقداری آرد یا پودر نشاسته ذرت می‌‌تواند باعث قوام بیشتر آن گردد. لازم به ذکر است که آرد یا نشاسته را باید به آرامی به مواد بیافزایید، چرا که باید مرحله به مرحله میزان قوام مواد را بسنجید.
  • پودر یخ کمک می‌کند که هنگام ورز دادن مواد ژامبون بافت بهتری داشته باشد. بنابراین حین ورز دادن پودر یخ را اضافه کنید. به این منظور می‌توانید از گوشتکوب برقی برای خرد کردن یخ استفاده کنید.

یک نکته مهم را به خاطر داشته باشید!

نکته‌ای درباره سرخ کردن سوسیس و کالباس در بین مردم وجود دارد. به این شکل که افراد زیادی تصور می‌کنند اگر سوسیس و کالباس را سرخ کنند ضرر آن از بین می‌رود و سالم است. این واقعیت در مورد سوسیس، کالباس و ژامبون خانگی صادق است. اما در مورد سوسیس و کالباس کارخانه‌ای اینطور نیست. سوسیس و کالباسی که در کارخانه تولید می‌شود حاوی ماده‌ای به نام نیتریت است.

این ماده، ماده‌ای نگهدارنده است که از تولید سمی به نام بوتولیسم جلوگیری می‌کند. اما باید در نظر داشت که حرارت دادن زیاد به سوسیس و کالباسی که حاوی نیتریت است، باعث تولید مواد سرطان‌زای خطرناکی خواهد شد. بنابراین برای اینکه همیشه سلامت خود را بتوانید تضمین کنید پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه ژامبون مرغ خانگی را یاد بگیرید.

حالا طرز تهیه ژامبون مرغ را می دانید…

در بالا دیدیم که ژامبون مرغ چیست و نگاهی به روش تهیه و آماده سازی ژامبون مرغ خانگی انداختیم. اما جالب است بدانید که شما می‌توانید به راحتی با توجه به سلیقه و ذائقه خود، از میان ادویه‌های مختلف، طعم دلخواه خود را در تهیه این ژامبون غالب کنید. همین طور با سفارش غذا از اسنپ فود، می‌توانید انواع غذاهای خوشمزه با ژامبون مرغ را سفارش داده و از بهترین کیفیت رستورانی، لذت ببرید.

اگر به سوسیس و کالباس علاقه مند هستید:

طرز تهیه هات داگ (هات داگ تنوری، سوخاری، پنیری، هات داگ مرغ و هات داگ خانگی)

طرز تهیه چیزبرگر مخصوص

طرز تهیه چیپس و پنیر با مایکروفر

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود