آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه کوفته تبریزی
آموزش آشپزی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه کوفته برنجی شمالی و تبریزی خوشمزه

زهرا دهقان 23 خرداد 1401 5 دقیقه

یکی از غذاهای بسیار خوشمزه ایرانی، کوفته برنجی است. طرز تهیه کوفته برنجی شبیه به چیزی است که در طرز تهیه انواع کوفته دیدم. با این تفاوت که برای تهیه کوفته برنجی، همان طور که از نام آن می‌توان حدس زد، به برنج نیاز دارید. این غذا طعمی بسیار خوشمزه داشته و البته به لحاظ مواد غذایی به کار رفته نیز در رده بالایی قرار دارد. شما می‌توانید از کوفته برنجی برای میهمانی‌های بزرگ خود استفاده کرده و آن را به عنوان یک غذای مجلسی روی میز قرار دهید.

در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به فرایند تهیه کوفته برنجی تبریزی اصل بیندازیم. با سفارش انلاین غذا در اسنپ فود، نیازی به تهیه این غذای خوشمزه اصیل ایرانی در آشپزخانه نداشته و به راحتی با ثبت سفارش اینترنتی، کوفته برنجی محبوب شما، به سرعت از بهترین رستوران ارسال خواهد شد.

طرز تهیه کوفته برنجی تبریزی اصل

برای آماده کردن کوفته برنجی تبریزی اصل، باید ضمن آماده کردن مواد اولیه، فرایند طبخ مرحله به مرحله آن را به درستی پشت سر بگذارید.

طرز تهیه کوفته برنجی تبریزی اصل

مواد اولیه کوفته برنجی

مواد اولیه برای تهیه کوفته برنجی، به شرح زیر هستند:

گوشت چرخ کرده نیم کیلوگرم
برنج یک پیمانه
سبزی کوفته نصف پیمانه
لپه نصف پیمانه
آرد نخودچی دو قاشق غذاخوری
گردو به مقدار لازم
زرشک به مقدار لازم
آلو به مقدار لازم
پیاز دو عدد متوسط
زعفران به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم

فوت و فن طرز تهیه کوفته برنجی

فوت و فن طرز تهیه کوفته برنجی

برای تهیه کوفته برنجی، مراحل زیر را پیش رو دارید:

مرحله اول: پیش از هر کاری برنج را خیس کرده و آن را بپذیرد و آبکش کنید. بهتر است که حداقل برای یک تا دو ساعت برنج را خیس کنید.

مرحله دوم: حالا لپه ها را در یک تابه به همراه مقداری کمی روغن تفت دهید تا بوی خامی آن‌ها گرفته شود و سپس آن ها را بپزید. شما می‌توانید لپه‌ را نیز برای ساعتی در آب خیس کرده، سپس در تابه تفت بدهید. برای تفت دادن صحیح لپه، ابتدا آن را به اندازه یک دقیقه بدون روغن تفت داده و مرتب هم بزنید تا نسوزد. سپس روغن را اضافه کنید.

مرحله سوم: در یک ظرف برنج و لپه را به همراه گوشت چرخ شده، پیاز و سبزی‌ها، با هم به خوبی مخلوط کرده و ادویه‌ها و آرد نخوچی را نیز اضافه کنید.

مرحله چهارم: اهمیت زیادی دارد که این مواد به خوبی با هم مخلوط شده و کاملا ورز داده شوند.

مرحله پنجم: اکنون مقدار مناسبی از مواد کوفته را برداشته و آن را به شکل گرد، اما تو خالی دربیاورید که بتوانید میان کوفته را با گردو، زرشک و آلو پر کنید. همین طور اضافه کردن مقداری پیاز داغ در میان کوفته نیز طعمی فوق العاده به آن می‌بخشد.

مرحله ششم: پس از آن کوفته را بسته و به شکل یک توپ گرد کوچک دربیاورید.

مرحله هفتم: در یک قابلمه یک عدد پیاز را خرد کرده و به همراه رب گوجه فرنگی، زردچوبه، فلفل سیاه و روغن تفت دهید. سپس مقداری آب به آن اضافه کرده و بگذارید به جوش بیاید.

مرحله هشتم: حالا یک به یک کوفته‌ها را به دقت داخل قابلمه قرار داده و بگذارید آرام آرام پخته شوند.

مرحله نهم: شما می‌توانید آلو یا زعفران دم کرده به کوفته‌های در حال پخت اضافه کنید تا طعم و رنگ و بوی بهتری به خود بگیرند.

مرحله دهم: اکنون کوفته برنجی شما آماده است و می‌توانید آن را نوش جان کنید.

نکات مهم طرز تهیه کوفته برنجی

نکات مهم طرز تهیه کوفته برنجی

برای تهیه کوفته برنجی، باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. پس از آماده کردن کوفته‌ها، بهتر است که آن‌ها را برای مدت نیم ساعت تا یک ساعت در یخچال بگذارید تا خوب سفته شده و از وا رفتن کوفته‌ها جلوگیری شود.
  2. برای آن که کوفته به خوبی طعم دار شود، از سبزی تره، مرزه، ترخون و گشنیز حتما استفاده کنید.
  3. دقت داشته باشید که هرگز نباید سبزی‌ها مرطوب بوده و باید حتما کاملا خشک باشند. مرطوب بودن سبزی‌ها، به کلی طعم این غذا را خراب کرده و در ضمن باعث می‌شود تا کوفته‌ها در آب در حال جوشیدن وارفته شوند و تمام زحمات شما برباد برود.
  4. اگر به کوفته برنجی نعناع می‌زنید، حتما باید مقدار آن کم باشد. نعناع زیاد موجب تلخی کوفته خواهد شد.
  5. برای تهیه کوفته برنجی، بهتر است به جای گوشت گوسفند، از گوشت گوساله استفاده کنید. چربی کمتر گوشت گوساله باعث می‌شود که کوفته‌ها بهتر شکل گرفته و طعم بهتری نیز به خود بگیرند.

طرز تهیه کوفته برنجی شمالی

برای تهیه کوفته برنجی شمالی، در قلب کوفته‌ها از آلو استفاده شده و در سس کوفته نیز به جای رب گوجه فرنگی از رب انار استفاده می شود. این طعمی نسبتا ترش تا ملس به کوفته برنجی داده و رنگ و لعاب آن را نیز جذاب‌تر می‌سازد.

طرز تهیه کوفته برنجی شمالی

طرز تهیه کوفته برنجی بدون گوشت

شبیه به چیزی که در خصوص طرز تهیه کوفته تبریزی اصل دیدیم که می‌شد گوشت را از دستور تهیه آن حذف کرد، برای تهیه کوفته برنجی بدون گوشت نیز روند مشابهی داریم. تهیه کوفته برنجی بدون گوشت برای افراد گیاهخوار که تمایلی به میل کردن گوشت ندارند، یک غذای ایرانی عالی محسوب می‌شود. در این صورت تنها کافی است که از مواد اولیه فوق، گوشت را حذف کرده و تنها با برنج و لپه، این کوفته را تهیه کنید.

همین حالا یه کوفته عالی درست کن

با یاد گرفتن طرز تهیه انواع کوفته های ایرانی، می‌توانید به سفره‌های خود رونق داده و تنوع غذایی ایجاد کنید. همین طور شما با سفارش آنلاین کوفته برنجی از اسنپ فود، در کمترین زمان این غذا را از بهترین رستوران‌ها، درب منزل یا در محل کار خود، تحویل گرفته و می توانید از طعم عالی آن لذت ببرید. شما تا به حال کدام یک از انواع کوفته برنجی را در منزل تهیه کرده یا در کدام رستوران طعم این غذای خوشمزه ایرانی را چشیده‌اید؟

نظرات خود درباره این غذای اصیل ایرانی را برای ما ارسال کرده و هر تکنیک و فوت فون دیگری که از تهیه کوفته برنجی می‌دانید را با ما و کاربران مشتاق یادگیری طرز تهیه کوفته برنجی، به اشتراک بگذارید.

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود