آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه کوکو پیازچه
طرز تهیه کوکو و کتلت
5/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه کوکو پیازچه، یک وعده غذایی سبک و مقوی

مینا اسماعیل بیگی 06 شهریور 1401 4 دقیقه

کوکو پیازچه یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است که شما می‌توانید به سرعت آماده کنید و طعم این غذا به خاطر پیازچه‌ای که دارد بسیار خاص است. طرز تهیه کوکو پیازچه در نقاط مختلف ایران متفاوت است و افراد با اضافه کردن مواد مختلف به این غذا سعی می‌کنند طعم آن را بهتر کنند. شما نیز باتوجه به ذائقه خود می‌توانید مواد مختلفی را به این کوکو اضافه کنید. ما در این مطلب طرز تهیه انواع کوکو پیازچه را آموزش می‌دهیم، پس با ما همراه باشید.

طرز تهیه کوکو پیازچه
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان پخت غذا 30 دقیقه
میزان سختی کم

کوکو پیازچه، وعده غذایی غریب اما مقوی

ما در ابتدا طرز تهیه کوکو پیازچه فوری را آموزش می‌دهیم و سپس در ادامه طرز تهیه انواع دیگر کوکو سبزی پیازچه را می‌گوییم. برای تهیه ساده‌ترین نوع این کوکو موادی که در ادامه آمده است را آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه کوکو پیازچه

برای تهیه کوکو پیازچه به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم در طرز تهیه کوکو پیازچه فوری

مواد لازم مقدار مورد نیاز
پیازچه 2 پیمانه خرد شده
تخم مرغ 3 عدد
نمک، فلفل، زردچوبه به مقدار لازم
آرد یک قاشق خوری
روغن دو قاشق غذاخوری

مواد بالا برای تهیه کوکو برای چهار نفره است، اگر می‌خواهید برای تعداد بیشتری یا کمتری این غذا را تهیه کنید فقط کافی است به تناسب افزایش یا کاهش تعداد افراد میزان مواد را تغییر دهید. به عنوان مثال برای تهیه کوکو پیازچه دو نفره باید مواد را نصف کنید.

 طرز تهیه کوکو پیازچه

طرز تهیه کوکو پیازچه تصویری در شبکه‌های اجتماعی مختلف وجود دارد، اما ما در اینجا به صورت مرحله به مرحله توضیح می‌دهیم که چگونه این غذا خوش طعم را آماده کنید. البته، پیشنهاد می‌کنیم که بعد از این مقاله، طرز تهیه کتلت گوشت را نیز مطالعه کنید.

  • مرحله اول: ابتدا پیازچه‌ها را بشوید و خرد کنید.
  • مرحله دوم: در مرحله بعد پیازچه‌های خرد شده را داخل یک ظرف بزرگ بریزید و سه تخم مرغ را شکسته و به پیازچه‌ها اضافه کنید.
  • مرحله سوم: پیازچه‌ها و تخم مرغ را مخلوط کنید و سپس نمک، فلفل و زردچوبه را به این مواد اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: کمی آرد داخل مواد بریزید و مخلوط کنید.
  • مرحله پنجم: حال کمی روغن داخل قابلمه بریزید و بگذارید کاملا داغ شود. سپس مواد کوکو را که آماده کردید داخل قابلمه بریزد. حررات را کم کنید و بگذارید 15 دقیقه کوکو بپزد. بعد از اینکه یک سمت کوکو سرخ شد آن را برگردانید و بگذارید سمت دیگر آن نیز سرخ شود.

به همین راحتی کوکو سبزی پیازچه شما آماده است و شما می‌توانید آن را سرو کنید. اگر این غذا را دوست داشتید، می‌توانید مقاله طرز تهیه کوکو سبزی ما را نیز بخوانید.

طرز تهیه انواع کوکو پیازچه

همانطور که بالاتر نیز گفتیم، کوکو پیازچه انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم. البته، قبل از آن، پیشنهاد می‌کنیم که اگر به غذاهای لقمه‌ای علاقه دارید، طرز تهیه انواع کتلت را نیز مطالعه کنید.

طرز تهیه کوکو پیازچه و تره

کوکو پیازچه و تره یکی از خوشمزه‌ترین انواع این کوکو است. برای تهیه این نوع کوکو فقط لازم است به مواد کوکو پیازچه ساده، تره خرد شده اضافه کنید. اگر می‌خواهید عطر کوکو بهتر شود کمی نعناع خشک نیز داخل مواد بریزید.

طرز تهیه کوکو پیازچه با مرغ

برای تهیه کوکو پیازچه با مرغ، شما باید ابتدا مرغ را آبپز کنید. سپس مرغ‌های آبپز شده را ریش ریش کنید و به همراه پودر سیر به مواد کوکو پیازچه ساده اضافه کنید. به همین راحتی شما می‌توانید کوکو پیازچه با مرغ درست کنید. شما می‌توانید یک سیب‌زمینی رنده شده نیز به مواد کوکو اضافه کنید. توجه کنید زمانی که می‌خواهید مرغ را آبپز کنید در داخل آب آن زردچوبه، فلفل دلمه‌ای، پیاز و هویج بریزید که بوی زهم مرغ از بین برود.

طرز تهیه کوکو پیازچه با سیب زمینیطرز تهیه کوکوی پیازچه و سیب زمینی

طرز تهیه کوکوی پیازچه و سیب زمینی نیز مانند کوکو ساده پیازچه است و فقط یک مرحله به مرحله آماده‌سازی مواد اضافه می‌شود. شما باید دو سیب‌زمینی متوسط را رنده کنید و به مواد اولیه اضافه کنید. زمان پخت در این نوع کوکو نیز 30 دقیقه است.

طرز تهیه کوکوی پیازچه و جعفری

برای تهیه کوکوی پیازچه و جعفری، شما علاوه بر تخم مرغ و پیازچه به جعفری، سیب زمینی، تره، نعناع و پودر سیر نیاز دارید. سبزی جعفری، تره، پیازچه و نعناع را خورد کنید و داخل ظرف بزرگی بریزید.

سپس سیب‌زمینی رنده شده به همراه ادویه‌ها، تخم مرغ و پودر سیر را به مواد اضافه کنید. حال موادی که آماده شده‌اند را داخل قابلمه بریزید و بگذارید پخت شوند.

طرز تهیه کوکو پیازچه مجلسیطرز تهیه کوکو پیازچه مجلسی

برای تهیه کوکو پیازچه مجلسی می‌توانید به مواد اولیه جعفری، تره، نعناع اضافه کنید. زیرا این سبزی‌های معطر هستند و طعم غذای شما را بهتر می‌کنند. همچنین می‌توانید کمی زعفران دم شده نیز به مواد اضافه کنید. همچنین، پیشنهاد می‌کنیم که اگر کوکو پیازچه را برای مهمانی در نظر گرفته‌اید، در کنار آن رول کوکو سبزی نیز قرار دهید. به همین منظور مقاله طرز تهیه رول کوکو سبزی پیشنهاد می‌شود.

کوکو پیازچه آماده است…

در این مقاله طرز تهیه کوکو پیازچه را به شما عزیزان آموزش دادیم. البته، اگر فرصت کافی برای تهیه این وعده غذایی خوشمزه را ندارید، می‌توانید از اپلیکیشن یا سایت اسنپ فود استفاده کنید. تنها با چند کلیک ساده غذای کوکو پیازچه محبوب و دوست داشتنی را سفارش دهید و آن را درب منزل تحویل بگیرید. سفارش آنلاین غذا بهترین گزینه برای داشتن یک کوکو پیازچه خوشمزه است.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود