آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع کوکی و کراکر
3/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه کوکی گردویی و کشمشی لاهیجان به روشی ساده و خوشمزه؛ مرحله به مرحله.

ترمه افضلی 04 دی 1401 5 دقیقه

بسیاری معتقدند که لاهیجان یکی از خوشمزه‌ترین کوکی‌های جهان را دارد. با اینکه این کوکی بومی لاهیجان محسوب می‌شود؛ ولی در نقاط دیگر کشور نیز پخت می‌شود. برای بهره‌مندی از این کوکی خوشمزه اگر وقت و انرژی لازم را برای پخت آن ندارید، می‌توانید از کوکی کشمشی و گردویی نادری استفاده کنید.

کوکی لاهیجان طرفداران بسیاری دارد.

کوکی کشمشی و گردویی لاهیجان؛ از خوشمزه‌ترین کوکی‌های جهان.

البته که هر چیزی اگر در خانه تهیه شود لذتی چندین برابر را ایجاد می‌کند. اگر دوست دارید طرز تهیه کوکی گردویی خوشمزه و مقوی در آشپزخانه منزلتان به روشی ساده یاد بگیرید در ادامه با ما همراه باشید.

مواد و مقدار لازم برای طرز تهیه کوکی گردویی و کشمشی لاهیجان

 

مواد لازم مقدار لازم
آرد قنادی 425 گرم
کره 150 گرم
روغن 50 گرم
شیر 125 گرم
خاکه قند الک شده 225 گرم
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
تخم‌مرغ 3 عدد
وانیل نصف قاشق‌چای‌خوری
بیکینگ‌پودر 1 قاشق‌چای‌خوری
گردوی خرد شده 200 گرم
کشمش بدون هسته 160 گرم

 

شما می‌توانید با این کوکی کشمشی نرم از 10 نفر پذیرایی کنید. با این طرز تهیه کوکی کشمشی و گردویی که در ادامه به آن می‌پردازیم تقریباً با طرز تهیه کوکی کشمش و گردو نادری نیز آشنا می‌شوید. با پخت این کوکی شاید مزه و طعم کوکی کشمشی نادری را برای شما تداعی شود؛ ولی با لذتی چندین برابر. اما باید توجه داشته باشید که بسته به مواد و میزان مورد استفاده در کوکی این میزان تغییر می‌کند. برای دریافت دقیق کالری این کوکی می‌توانید از برنامه‌های مختص کالری شماری استفاده کنید.

جدول جزئیات دستور پخت:

میزان کالری در هر 100 گرم 401 کیلو کالری
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان لازم برای پخت 90 دقیقه
تعداد نفرات 10 نفر

 

فرایند تهیه کوکی گردویی و کشمشی؛ قدم به قدم.

  • برای تهیه این عصرانه ساده با آرد و گردو و کشمش در ابتدا باید کره و پودر قند را باهم مخلوط کنید. سپس روغن مایع اضافه را با همزن هم بزنید تا کرمی رنگ شود.
  • در مرحله دوم وانیل را هم به مواد اضافه کنید. سپس تخم‌مرغ‌ها تک‌به‌تک اضافه کنید و سپس با اضافه کردن شیر، آن‌ها را هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.
  • در مرحله بعدی آرد، بیکینگ‌پودر و پودر کاکائو را باهم مخلوط کنید. سپس آن را به مواد اضافه کنید تا خمیر تقریباً سفتی ایجاد شود. حالا وقت این است که به کوکی گردویی و کشمشی خود مواد میانی را که شامل گردو خرد شده و کشمش است اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا این مواد همه جای خمیر پخش شوند.
کوکی کشمشی انتخابی برای خوش‌سلیقه‌هاست.

کوکی کشمشی و گردویی؛ یک عصرانه مفید و خوشمزه است.

  • در مرحله چهارم، مواد کوکی خود را نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند. سپس از خمیر به اندازه گردو بردارید، با دست به آن فرم دهید و در سینی فر با فاصله کنار هم بچینید. حواستان باشد که روی سینی فر خود را با کاغذ روغنی بپوشانید.
  • در مرحله آخر کوکی‌های خود را در فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم شده به مدت 20 دقیقه قرار دهید. پس از اینکه کوکی‌های خود را از فر بیرون آوردید و به خوبی خنک شدند می‌توانید از این عصرانه خوشمزه خود لذت ببرید.

مواد و مقدار لازم برای تهیه کوکی گردویی لاهیجان با شکر قهوه‌ای

 

مواد لازم مقدار لازم
کره 200 گرم
شکر 1 پیمانه
شکر قهوه‌ای 1 پیمانه
تخم‌مرغ 2 عدد
بیکینگ‌پودر 1 قاشق‌چای‌خوری
وانیل نوک قاشق‌چای‌خوری
آرد سفید 3 پیمانه
آب داغ 2 قاشق غذاخوری
نمک ¼ قاشق غذاخوری
گردو 1 و ½ پیمانه گردو
کشمش ½ پیمانه کشمش

 

میزان کالری در هر 100 گرم (بستگی به نوع مواد اولیه مورد استفاده دارد)
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان لازم برای پخت 10 الی 15 دقیقه
تعداد نفرات 10 نفر

 

فرایند تهیه کوکی گردویی لاهیجان با شکر قهوه‌ای

  • ابتدا کره نرم شده در دمای اتاق را با شکر سفید و شکر قهوه‌ای با همزن هم می‌زنیم تا کاملاً یکنواخت شوند. سپس تخم‌مرغ‌ها را تک‌به‌تک اضافه کرده و به‌ هم‌ زدن ادامه می‌دهیم و در ادامه هم زدن، وانیل را هم اضافه می‌کنیم.
  • بیکینگ‌پودر و آب را با هم مخلوط کنید و بعد به مایه کوکی اضافه کنید و سپس هم بزنید. در این موقع است که باید آرد و نمک را اضافه کنید و با یک قاشق مواد را مخلوط کنید تا یکنواخت شوند.
  • گردو را خرد کنید و با کشمش آن را هم بزنید. از مواد خود به اندازه گردو بردارید و با فاصله روی کاغذ روغنی قرار دهید.
  • حواستان باشد که فر را از قبل روی دمای 180 درجه گرم قرار دهید. بعد از سرد شدن کوکی‌ها می‌توانید از این کوکی خوشمزه لذت ببرید.

در واقع این کوکی گردویی و کشمشی خوشمزه دستورالعمل مشابهی با کوکی کشمشی و گردویی دارد و شکر قهوه‌ای می‌تواند به‌عنوان یک گزینه اختیاری در نظر گرفته شود و در دستورالعمل اصلی جایگزین چیزی نمی‌شود. مهم‌ترین فایده استفاده از شکر قهوه‌ای در کوکی، خوش‌عطر شدن آن است.

 

کوکی کشمشی گردویی لاهیجان بدون فر؛ تنها با یک ماهیتابه

برای تهیه کوکی کشمشی گردویی لاهیجان بدون فر، پس از اینکه خمیر کوکی را آماده کردید، شعله‌پخش‌کن را روی حرارت متوسط بگذارید و اجازه دهید داغ شود.

روی تابه خود را با کاغذ روغنی بپوشانید و کوکی‌ها را روی کاغذ روغنی با فاصله قرار دهید. سپس یک دم‌کن روی تابه قرار دهید. مدت زمان لازم برای پخت این کوکی خوشمزه 15 تا 20 دقیقه است. حواستان باشد که کوکی‌ها بعد از پخت حجیم می‌شوند و نباید در فاصله پخت در تابه را بردارید.

 

طرز تهیه کوکی لاهیجان با پیمانه و دقیق

شما تا این جای مقاله با طرز تهیه مواد کوکی آشنا شدید. حال اگر می‌خواهید با طرز تهیه کوکی لاهیجان با پیمانه لیوان فرانسوی دسته‌دار آشنا شوید می‌توانید از جدول زیر برای آشنایی با مقادیر لازم استفاده کنید. تمام مراحل شبیه دستور‌های قبلی است و تنها تفاوت، با پیمانه بودن آن است.

کوکی لاهیجان را بدون فر نیز می‌توان تهیه کرد.

کوکی خوشمزه لاهیجان؛ بدون فر.

مواد لازم مقدار لازم
تخم‌مرغ 2 عدد
آرد دو لیوان فرانسوی دسته‌دار سر پر
پودر قند دو سوم لیوان فرانسوی دسته‌دار
بکینگ پودر یک قاشق چای‌خوری
وانیل یک‌سوم قاشق چای‌خوری
کره مارگارین ۵۰ گرم
شیر یک‌چهارم لیوان فرانسوی دسته‌دار
روغن مایع یک‌چهارم لیوان فرانسوی دسته‌دار
گردو خرد شده دو سوم لیوان فرانسوی دسته‌دار
کشمش دو سوم لیوان فرانسوی دسته‌دار
پودر کاکائو یک قاشق غذاخوری سرپر

 

 

کوکی خوشمزه لاهیجان؛ در کمتر از یک ساعت

ما در این مقاله به طرز تهیه کوکی کشمشی و گردویی لاهیجان و همچنین طرز تهیه آن با شکر قهوه‌ای اشاره کردیم. شما با استفاده از این مقاله می‌توانید حتی بدون فر نیز این کوکی کشمشی نرم و خوشمزه را در خانه درست کنید و از آن لذت ببرید. البته که تهیه شیرینی در خانه خیلی هیجان انگیز است اما در مواقع خستگی و وقتی زمان لازم برای تهیه شیرینی مورد نظرتان را ندارید، می‌توانید از گزینه خرید آنلاین شیرینی هم برای تهیه انواع شیرینی‌های خوشمزه استفاده کنید.

شما در طرز تهیه انواع بیسکویت کره‌ای نیز می‌توانید با نوع دیگری از شیرینی‌های خانگی آشنا شوید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود