معرفی و طرز تهیه انواع پیتزا آمریکایی

1/5 - (1 امتیاز)

امروزه کم‌تر کسی وجود دارد که وقتی نام پیتزا به میان می‌آید، آن را نشناسد و جزوی از غذاهای مورد علاقه‌اش نباشد. از کودک خردسال، تا میانسال و کهن‌سال همه و همه حداقل یک بار این غذا را امتحان کرده‌اند و آن را به بسیاری از فست فودهای دیگر ترجیح می‌دهند.

به ترکیبات پیتزا که نگاه می‌کنید، می‌بینید که از سه ماده اصلی خمیر، پنیر و سبزیجات یا مواد گوشتی تهیه می‌شود؛ اما با همین مواد ساده به روش‌های متفاوتی پخته می‌شود و توانسته است طرفداران زیادی پیدا کند و از محدودیت زیادی برخوردار شود.

پیتزا روش‌های پخت مختلفی دارد و در هر کشوری به شیوه‌ای خاص پخت می‌شود؛ آمریکا نیز یکی از کشورهایی است که در آن جا پیتزا به شکل‌های خوشمزه تهیه و ارائه می‌شود.

عکس پیتزای آمریکایی

یکی از دلایل محبوبیت پیتزا این است که می‌توانید با امکانات معمولی، به راحتی در منزل خود آن را طبخ کنید و از طعم و مزه آن لذت ببرید. یک نکته جالب در مورد پیتزا این است که در ایتالیا و در مکان‌های رسمی، برش نخورده است و با کارد و چنگال سرو می‌شود؛ پس در تهیه انواع پیتزا ایتالیایی باید به رسومات و اصالت پیتزا نیز توجه کرد.

با اسنپ‌ فود همراه باشید تا به معرفی و طرز تهیه انواع پیتزا آمریکایی بپردازیم.

معرفی و طرز تهیه انواع پیتزا آمریکایی

پیتزا ارمغانی از ناپل شهری در ایتالیا است. شهری پر از غذاهای خوشمزه و اصیل که پیتزا و طرز تهیه آن را به سراسر دنیا هدیه کرده است. این غذای خوشمزه در دسته فست فود قرار می‌گیرد و از مواد اصلی آن می‌توان به خمیر، پنیر پیتزا و سس گوجه فرنگی اشاره کرد که از ساده‌ترین نوع پیتزا است. در نوع پیچیده‌تر آن، از قارچ،  فلفل دلمه‌ای، گوشت و ژامبون نیز استفاده می‌شود که بنابر ذائقه خود، می‌توانید در پیتزای خود استفاد کنید.

در این مقاله به بررسی چند نوع پیتزا آمریکایی خواهیم پرداخت که به شما در انتخاب بهترین پیتزا آمریکایی کمک خواهد کرد و نگاهی به طرز تهیه و مواد به کار رفته در آن‌ها خواهیم پرداخت.

پیتزا اورجینال ناپلی

پیتزا از ایتالیا مرزها را پشت سر گذاشته و به کشورهای مختلفی من جمله آمریکا رسیده است. آمریکایی‌ها با ورود پیتزا به کشورشان، به سلیقه خود آن را به شکل‌های خوشمزه‌تری طبخ می‌کنند و سرتاسر دنیا نیز از دستورالعمل پخت آن‌ها استفاده می‌‌کنند.

پیتزا اورجینال ناپلی از قدیمی‌ترین پیتزاها است و در آمریکا نیز متفاوت پخت می‌شود. این پیتزا شامل سه نوع است: پیتزای مارینارا که حاوی گوجه فرنگی، روغن زیتون خالص، آویشن، سیر و گوجه فرنگی است، پیتزای مارگاریتا که شامل ریحان و روغن زیتون و پنیر ورقه‌ای موزارلا است، پیتزای مارگاریتای ویژه که ترکیبات آن همانند قبلی است با این تفاوت که پنیر موزارلای کامپانیایی استفاده می‌شود. در ادامه دستور پخت پیتزا اورجینال ناپلی را خواهید دید.

پیتزا ناپولی، از مواد ساده و کمی شامل، گوجه فرنگی برای تهیه سس پیتزا، پنیر موزارلا، برگ ریحان و نمک و فلفل سیاه تهیه می‌شود. خمیری که برای پیتزا ناپولی استفاده می‌شود، قطری در حدود 2 الی 3 میلی متر دارد و مواد را در خود جای می‌دهد.

 

پیتزای خوشمزه و لذیذ ناپلی

اگر دوست دارید که پیتزا کش دار باشد می‌توانید حلقه‌های بیشتری را رو آن بریزید.

پیتزا کالیفرنیایی

پیتزا کالیفرنیایی یکی از پیتزاهای بسیار محبوب آمریکایی است که مواد متفاوت‌تری نسبت به باقی پیتزا دارد. پیتزا کالیفرنیایی، با موادی از سبک متفاوت غذاهای کالیفرنیایی، طبخ می‌شود و بخاطر موادش معروف شده است. در اواخر دهه 80 میلادی سر آشپزی به نام اد لاو، پیتزایی خوشمزه با ترکیبات خردل، فلفل قرمز، پاته و ریکوتا را طبخ کرد و به طور اتفاقی برای سرآشپز معرف اتریشی، ولفگاگ پاک سرو کرد. این سرآشپز تحت تاثیر خلاقیت و خوشمزگی پیتزا قرار گرفت و از او به عنوان سرآسپز مخصوص در رستورانش، دعوت کرد. در ادامه طرز تهیه این پیتزای خوشمزه رو خواهید داد.

 

پیتزا کالیفرنیایی به همراه گشنیز و پیاز قرمز

ترکیبات پیتزا کالیفرنیایی شامل: زیتون سیاه، پنیر موزارلا، گوجه فرنگی، پیاز خلالی، ژامبون، قارچ، سس پیتزا، فلفل دلمه‌ای و ریحان تازه است. به جای ژامبون می‌توانید از سوسیس نیز استفاده کنید.

 

 

استرامبولی آمریکایی

اگر به غذاهای ایتالیایی یا آمریکایی علاقه دارید و یا علاقه‌مند به غذاهایی با ترکیبات مشابه پیتزا هستید، استرامبولی آمریکایی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

استرامبولی یا استرومبولی آمریکایی، غذایی ایتالیایی-آمریکایی متعلق به زمان معاصر است و ممکن است از آن غذاهایی باشد که وقتی به منوی رستوران یا انواع پیتزا رستورانی نگاه می‌کنید، با دیدن آن علامت سوالی در ذهنتان نقش ببندد؛ چرا که غذایی نسبتا جدید است و کم‌تر در رستوران‌ها آن را دیده‌اید.

ترکیبات آن مشابه پیتزا است ولی شکل و شمایل متفاوتی دارد و همچون ساندویچ سرو می‌شود. عمده ترکیبات آن شامل: ژامبون، فلفل تند، نمک، آویشن، تخم مرغ، پنیر و سس گوجه فرنگی است.

 

ساندویچ استرامبولی خوشمزه و پر از پنیر

در بعضی دستورها، استرامبولی، با گوشت چرخ کرده، سیر و جعفری نیز تهیه می‌شود.

آپیتزا

آپیتزا نیز یکی دیگر از پیتزاهای آمریکایی است که با مواد کم اما خوشمزه تهیه می‌شود. روش پخت آپیتزا تقریبا سنتی است و در اجاق زغال سنگ با دمای بالا پخته می‌شود؛ به همین دلیل است که رنگ تیره و زغالی دارد و ممکن است سوخته به نظر برسد، با این حال خوشمزه و مزه بسیار خاصی دارد.

آپیتزا تهیه شده در اجاق گاز سنگی

آپتیزا از نانی نازک و خوشمزه درست می‌شود و می‌توان گفت که یکی از خوشمزه‌ترین پیتزاهای نیوهیون در ایالت کنتیکت است. در پیتزا هرچه مواد کم‌تری به کار رفته باشد، طعم واقعی پیتزا بهتر حس می‌شود و همین موضوع، یکی از دلایل محبوبیت آپیتزا در آمریکا است.

آپیتزا نیز ترکیبات ساده‌ای دارد و به آسانی پخته می‌شود. از مواد به کار رفته در آن می‌توان به سس گوجه فرنگی، پونه کوهی و پنیر پکورینو اشاره کرد.

پیتزا شیکاگو deep dish

در معرفی پنجمین پیتزای آمریکایی، به پیتزای محبوب و معروف پیتزا شیکاگو خواهیم رسید. بر خلاف آپیتزا که از خمیر نازکی تهیه می‌شود، پیتزا شیکاگو از خمیر به قطرحدودا 8 سانتی متر تهیه می‌شود. پیتزا شیکاگو یا deep dish در کالیفرنیای آمریکا ابداع شده است و یکی از معروف بودن آن، کلفتی خمیر است. یکی از رقبای سرسخت پیتزا شیکاگو، پیتزا نیویورکی است که به معرفی آن نیز خواهیم پرداخت.

 

پیتزا شیکاگو دیپ دیش کش دار و ضخیم

گوجه فرنگی، سوسیس خرد و تفت داده شده، زیتون ورقه‌ای شده، قارچ ورقه‌ای شده، فلفل دلمه‌ای، پنیر موزارلا،

پنیر پیتزا رنده شده، کالباس خرد شده، ریحان و آویشن و سیر از مواد به کار رفته در پیتزا شیکاگو است.

پیتزا شیکاگو thin crust

در معرفی پیتزا شیکاگو thin crust باید از مقایسه آن با پیتزا نیویورکی بگوییم که بسیار از آن تردتر است. برخلاف شیکاگو دیپ پیش که از سوسیس و کالباس در آن استفاده شد، در تین کراست از مقدار زیادی گوشت استفاده می‌شود. برای طرفداران گوشت و کسانی که ترجیح می‌دهند گوشت در ترکیبات پیتزا وجود داشته باشد گزینه بسیار خوشمزه‌ای است.

سس این پیتزا نیز در مقایسه با سایر، تندتر است از تفاوت‌های عمده این پیتزا و پیتزا شیکاگو دیپ دیش، باید بگوییم که از خمیر بسیار نازک‌تری تهیه می‌شود. برای اینکه پیتزا ترد شود و بافت متفاوتی داشته باشد، هنگام تهیه خمیر، اجازه دهید یک شب بدون پوشش بماند.

پیتزا تین کراست شیکاگو به همراه پپرونی

ترکیبات به کار رفته در پیتزا شیکاگو تین کراست با کمی تغییر مشابه دیپ دیش است. در تین کراست از موادی مثل: پونه کوهی، سیر، گوجه فرنگی، نمک و فلفل، پنیر موزارلا و پارمزان و گوشت چرخ کرده استفاده می‌شود.

 

پیتزا دیترویت

روش تهیه پیتزا دیترویت در اواخر قرن بیستم در دیترویت آمریکا توسعه یافت و به ایالات دیگر نیز رسید. می‌توان گفت که این پیتزا یکی از غذاهای نمادین شهر دیترویت است.

از لحاظ شکل، مانند پیتزاهای دیگر نیست و مستطیل شکل است، پوسته ضخیمی دارد و روی آن با پنیر آجری ویسکانسین پوشانده می‌شود و بافتی ضخیم اما ترد دارد. پنیر ویسکانسین نیمه نرم و طعم چدار ملایم دارد و میزان چربی آن نسبت به موزارلا بیشتراست.

در پخت پیتزا دیترویت، از سینی‌های استیل یا فولادی که برای تخلیه روغن خودرو یا نگهداری قطعات کاربرد دارد، استفاده می‌شد.

پیتزا دیترویت به همراه پپرونی

رایج‌ترین تاپینگ تین کراست پیتزا پپرونی است که یا سس روی پنیر قرار می‌گیرد و یا زیر پنیر پنهان می‌شود. پپرونی، گوجه فرنگی، پنیر ویسکانسین، سیر، نمک، فلفل، پودر سیر و شکر از مواد به کار رفته در پیتزا دیترویت است.

پیتزا new England Greek

پیتزا new England greek یا پیتزای یونانی در آمریکا و در مناطق نیوانگلند رواج دارد. پیتزا یونانی برخلاف سایر پیتزاهای ایالات متحده آمریکا، خمیر نازک دارد و در تابه‌های کم عمق تهیه می‌شود. در سال ۱۹۵۴ توسط مردم یونان اهل آلبانی ابداع شد.

پیتزا یونانی به علت وجود سبزیجات و طعم مناطق مدیترانه‌ای معروف و محبوب شده است.

طرز تهیه پیتزا یونانی یا new England greek

 

پیتزا یونانی یا New England Greek به همراه سبزیجات مدیترانه‌ای

مواد لازم برای پیتزا یونانی شامل: سیر، پونه کوهی، زیتون سیاه، ریحان خشک، نمک، فلفل، آویشن، پنیر فتا، پنیر پیتزا، سس کچاب، پیاز قرمز، فلفل دلمه رنگی، جعفری تازه خرد شده و گوجه فرنگی است.

پیتزا نیویورک thin crust

در میان اسامی انواع پیتزا در ایران، ممکن است چشمتان به پیتزا نیویورک  thin crust  بخورد. پیتزا نیویورک یا تین کراست، پیتزایی با خمیر نازک است. این پیتزا تقلید آمریکایی‌ها از پیتزا ناپولی است که در قرن ۱۹ میلادی ابداع شد. از ویژگی‌ها و جذابیت‌های این پیتزا، خمیر نازک، پپرونی، پنیر موزارلا و اندازه بزرگ و پهن است . یکی از رسوم پیتزا نیویورکی این است که قبل از خوردن آن را لقمه‌ کنید و میل کنید.

پیتزا نیویورک تین کراست نازک و ترد

همانطور که در بخش پیتزا شیکاگو اشاره کردیم، این پیتزا رقابت سختی با پیتزا شیکاگو thin crust دارد. از ترکیبات آن می‌توان به خمیر پیتزا، روغن زیتون، لیمو ترش، سرشیر یا خامه، پیاز سفید، فلفل، گوشت چرخ کرده، پنیر موزارلا و پپرونی اشاره کرد. توجه کنید که چون خمیر پیتزا نیویورکی نازک است، اگر مدت زیادی در فر بماند و پخته شود، خشک می‌شود.

پیتزا سنت لوییس

پیتزای سنت لوییس از متفاوت‌ترین پیتزاهای آمریکایی به شمار می‌رود. این پیتزا در شهر سنت لوئیس از ایالت میزوری اختراع شده است.

در بیشتر پیتزاهایی که بررسی کردیم از پنیر موزارلا و یا پنیر پیتزا و فتا استفاده کردیم؛ اما در پیتزا St.louis از پنیر پروسس شده پراول استفاده می‌شود. هرچند که با پنیر موزارلا و پروولون نیز پخت می‌شود. در تهیه خمیر آن نیز از مخمر استفاده نمی‌شود که همین یکی از دلایل ترد و شکننده بودن پیتزا است.

پیتزا سنت لوییس با ظاهر جذاب و خوردنی

از دلایل دیگر ترد بودن آن این است که پخت سریعی دارد و در مدت زمان کوتاهی در فر می‌ماند. این پیتزا مربع شکل است و از این لحاظ به پیتزا دیپ دیش شیکاگو شباهت دارد.

موادی که در پیتزا سنت لوییس به کار می‌رود شامل گوجه فرنگی پوره شده، رب گوجه فرنگی، شکر، ریحان خشک، پونه کوهی، سوسیس خرد شده، پنیر پروول رنده شده و چدار سفید است.

پیتزا مامان بزرگ یا grandma pie

پیتزا مامان بزرگ، پیتزا مادربزرگ، پای مامان بزرگ یا grandma pizza نیز جزو پیتزاهای مستطیل شکلِ ابداعی آمریکا است. پیتزا مامان بزرگ یا granma pie برای اولین بار در لانگ آیلند و در یک رستوران خانوادگی به وجود آمد. پای مامان بزرگ را با پیتزا سیسیلی مقایسه می‌کنند و مواد به کار رفته در آن تفاوت زیادی با پیتزاهای دیگر ندارد. فقط در برخی از انواع آن، از کلم بروکلی استفاده می‌شود.

 

پیتزا مامان بزرگ تزئین شده با سبزیجات تازه

اما در‌ کل طرز تهیه و‌ مواد لازم برای این پیتزا بسیار آسان است و شامل پنیر موزارلا رنده شده، گوجه فرنگی یا سس مارینا، سیر، روغن زیتون، پونه کوهی و خمیر پیتزا می‌شود.

 

کلام آخر

همانطور که در دستورالعمل‌های معرفی شده مشاهده کردید، نود درصد مواد به کار رفته در پیتزا مشابه است و تنها در قطر و شکل آن‌ها تفاوت زیادی وجود دارد. برای مشاهده طرز تهیه‌های بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه انواع پیتزا را نیز مطالعه کنید.

اگر هنگام مطالعه هر کدام از پیتزاها عزمتان را برای پختن آن جزم کردید ولی نتوانستید به هر دلیلی درست کنید یا مواد لازم را تهیه کنید، به راحتی می‌توانید از سفارش غذا آنلاین، پیتزا یا هر فست فود و غذای دلخواه دیگری را از رستوران‌های مورد نظر خود تهیه کنید و لذت ببرید.

نظرات کاربران