آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
خواص شربت شیره انگور
انواع نوشیدنی ها
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

شربت شیره انگور چه خواصی برای بدن دارد؟

مینا اسماعیل بیگی 17 بهمن 1401 4 دقیقه

انگور یکی از میوه‌­های خوشمزه و مقوی است که با استفاده از آن محصولات مختلفی مانند کشمش و شیره انگور تهیه می‌شود. شیره انگور طعمی شیرین و بافتی مشابه عسل دارد که اغلب در وعده صبحانه همراه با حلوا ارده مصرف می‌شود. اگر به حلوا ارده علاقه دارید، می‌­توانید طرز تهیه حلوا ارده خوشمزه به سه روش متفاوت را نیز مطالعه کنید. اما با استفاده از شیره انگور می‌توان یک شربت طبیعی نیز تهیه کرد که سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌هاست. این نوشیدنی فواید بسیار زیادی برای بدن دارد که در این مطلب ابتدا به بررسی خواص شربت شیره انگور می‌پردازیم و سپس طرز تهیه شربت شیره انگور با زعفران را نیز آموزش خواهیم داد.

خواص شربت شیره انگورانواع خواص شربت شیره انگور

شربت شیره انگور حاوی آهن، مس و پتاسیم و ویتامین‌های A، C و B6 است که برای سلامت بدن مفید هستند. با توجه به اینکه شیره انگور از غلیظ شدن شهد انگور به دست می‌آید، شیرینی زیادی دارد. با تهیه شربت شیره انگور می‌توان مقدار این شیرینی را کمتر کرد و از خواص آن برای بدن بهره‌­مند شد. ترکیب لیمو ترش با شربت شیره انگور نیز برای متعادل کردن طعم آن مفید بوده و همچنین خواص شیره انگور با لیمو ترش افزایش می‌یابد. در این بخش کلیه خواص شربت شیره انگور را معرفی می‌کنیم.

خواص شیره انگور برای رحم

یکی از علل دردهای دوران قاعدگی، گرفتگی عضلات و بافت رحم است که موجب احساس ناراحتی و درد در قسمت پایینی شکم می‌شود. با مصرف شربت شیره در دوران قاعدگی علاوه بر تامین انرژی از دست رفته بدن، می‌توان با کاهش گرفتگی عضلات رحم، دردهای این دوران را کاهش داد. از طرفی دیگر با توجه به از دست دادن خون در دوران قاعدگی، بدن دچار کمبود آهن می‌شود که می‌­توان با خوردن شربت شیره انگور به جذب آهن کمک کرد.

خواص شربت شیره انگور برای کودکان

مواد معدنی موجود در شیره انگور همچون کلسیم و آهن به رشد کودکان و تقویت بافت استخوان در آن­‌ها کمک می‌کند. اما شیرینی زیاد شیره انگور ممکن است برای بچه‌ها خوشایند نباشد، به همین دلیل می‌­توانید با تهیه شربت شیره انگور، آن‌ها را ترغیب به خوردن این خوراکی مغذی بکنید.

خواص شیره انگور برای اعصاب

پس از یک روز خسته‌­کننده و پرتنش برای ایجاد آرامش عصبی یک لیوان شربت شیره انگور بنوشید. خوردن شیره انگور در رفع خستگی­ و استرس‌های روزمره مفید است. همچنین این نوشیدنی حاوی مقادیر بالایی از منیزیم است که در بهبود فعالیت رگ‌های عصبی و خونی مفید خواهد بود.

شربت شیره انگور برای استحکام و رشد استخوان‌هاشربت شیره انگور برای استحکام و رشد استخوان‌ها

در گذشته وقتی کسی دچار شکستگی استخوان می‌شد، به او توصیه می‌کردند که شیره انگور بخورد. اما آیا واقعا شیره انگور در ترمیم بافت‌های استخوانی مفید است؟ امروزه اثبات شده است که مواد معدنی همچون کلسیم و آهن برای تقویت و بهبود استخوان­‌ها لازم هستند که این مواد معدنی به وفور در شربت شیره انگور یافت می‌شوند.

تاثیر شربت شیره انگور در بهبود کم خونی

کم خونی زمانی اتفاق می‌افتد که میزان تولید هموگلوبین در بدن کاهش می‌­یابد. آهن، ماده اصلی در ساختار هموگلوبین است که به مقدار زیاد در شربت شیره انگور وجود دارد. پس با خوردن این نوشیدنی می‌­توان آهن مورد نیاز بدن برای مقابله با کم خونی را فراهم کرد. در صورتی که دچار کم خونی هستید، شربت شیره انگور را در رژیم غذایی خود جای دهید.

شربت شیره انگور، یک انرژی­زا طبیعی

یکی دیگر از خواص شربت شیره انگور ناشتا، فراهم کردن انرژی مورد نیاز بدن است. شیره انگور کالری بالایی دارد و می‌­تواند انرژی لازم برای بدن را تامین کند. به همین دلیل برخی از افراد پس از بیدار شدن از خواب یک لیوان شربت شیره انگور مصرف می‌کنند تا در طول روز پر انرژی و شاداب باشند.

طرز تهیه شربت شیره انگور با زعفران

شیره انگور یک نوشیدنی خوشمزه و پرخاصیت است که می‌­تواند انرژی لازم برای فعالیت‌های روزانه را فراهم کند. پیشنهاد می‌کنیم این نوشیدنی را در منزل تهیه کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

شربت شیره انگور با زعفران
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده‌­سازی 5 دقیقه
زمان تهیه 5 دقیقه
میزان سختی کم
میزان کالری در هر 100 گرم 100 کالری

مواد اولیه شربت شیره انگور با زعفران

مواد اولیه مورد نیاز در طرز تهیه شربت شیره انگور در جدول زیر ارائه شده است.

مواد لازم مقدار لازم
شیره انگور سه چهارم لیوان
آب ولرم چهار لیوان
یخ به میزان لازم
آب لیمو ترش تازه یک چهارم لیوان
زعفران دم کرده یک چهارم لیوان

دستور تهیه شربت شیره انگور با زعفرانطرز تهیه شربت شیره انگور با زعفران

در این بخش طرز تهیه شربت شیره انگور را به صورت مرحله به مرحله آموزش خواهیم داد که مانند تمام شربت‌ها ساده است.

  • مرحله یکم: شیره انگور را داخل یک پارچ ریخته و آب ولرم را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا به خوبی ترکیب شوند.
  • مرحله دوم: آب لیمو ترش تازه و زعفران دم کرده را درون پارچ ریخته و مجددا هم بزنید تا ترکیب یک دستی ایجاد شود.
  • مرحله سوم: چند تکه یخ به شربت اضافه کنید تا خنک شود و یا آن را به مدت 20 دقیقه داخل یخچال قرار دهید.
  • مرحله چهارم: حالا نوشیدنی را داخل لیوان ریخته و سرو کنید.

شربت شیره انگور شما آماده است. نوش جان!

نکات مهم در طرز تهیه شربت شیره انگور

برای تهیه این نوشیدنی باید برخی نکات را رعایت کنید:

  • استفاده از زعفران به سلیقه شما بستگی دارد و می‌توانید آن را حذف کنید.
  • اگر مایل هستید تا مقدار شیرینی نوشیدنی شما کمتر باشد، آب لیمو ترش بیشتری اضافه کنید.
  • پس از تهیه شربت شیره انگور آن را بچشید تا از مناسب بودن طعم آن مطمئن شوید.

خوردن شربت شیره انگور علاوه بر تامین انرژی موردنیاز بدن، خواص بسیاری دارد.

در این مطلب تمامی خواص شربت شیره انگور برای بدن را معرفی کردیم و طرز تهیه آن را آموزش دادیم. اگر به انواع نوشیدنی‌های دیگر نیز علاقه‌مند هستید می‌­توانید طرز تهیه شربت جلاب، ترکیب خوش زعفران و گلاب را نیز مطالعه کنید. در پایان، اگر هوس یک نوشیدنی خوشمزه کرده‌­اید یا می‌خواهید در مهمانی‌های خود با انواع نوشیدنی و معجون‌ها پذیرایی کنید، اما وقت کافی برای تهیه آن‌ها را ندارید، می‌­توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. برای این کار به صفحه سفارش آنلاین ابمیوه بروید و نوشیدنی مورد نظر خود را سفارش دهید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود