آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
بیسکویت پرتقالی هم با کرم تهیه می‌شود و هم بدون کرم.
انواع کیک و شیرینی
5/5 - (1 امتیاز)
8

طرز تهیه بیسکویت پرتقالی خوشمزه کرم‌دار با بوی خوش پاییز

ترمه افضلی 30 دی 1401 5 دقیقه

بیسکویت‌ها همواره یکی از بهترین و خوشمز‌ه‌ترین انتخاب‌های ما برای میان‌وعده و عصرانه است. این خوراکی‌های ترد و مقوی با چاشنی‌ها و طعم‌دهنده‌های بسیار مختلفی به پخت می‌رسند که این موضوع باعث شده تا ما با گستره وسیعی از بیسکویت‌ها مواجه باشیم.

تلاش ما در بلاگ اسنپ‌فود بر آن است که طرز تهیه بسیاری از این بیسکویت‌های خوشمزه را برای شما فراهم کنیم؛ برای مثال به شما پیشنهاد می‌کنیم  دستور پخت بیسکویت دارچینی را مطالعه کنید که در آن راهنمای تهیه یک بیسکویت بسیار همه‌پسند را به شما ارائه داده‌ایم.

بیسکویت پرتقالی کرم‌دار تداعی‎‌کننده دوران مدرسه است.

بیسکویت کرم‌دار پرتقالی، یک خوراکی سالم و بسیار سودمند است.

اما در این مقاله قصد داریم تا با کمک یکی از خوش‌طعم‌ترین میوه‌ها، یعنی میوه پرتقال، طرز تهیه بیسکویت عصرانه پرتقالی را به شما ارائه دهیم. طعم و البته بوی پرتقال یکی از محبوب‌ترین طعم و بوها در میان میوه‌های مختلف است و از همین رو شما می‌توانید این بیسکویت را برای مهمانی‌های شلوغ خود نیز تهیه کنید و مطمئن باشید همه افراد حاضر در جمع به دست پخت شما علاقه‌مند خواهند شد.

اما پیش از ارائه دستور پخت بیسکویت پرتقالی مخصوص، می‌بایست اطلاعات ضروری درباره پخت و نوش جان کردن آن را بررسی کنیم و سپس به سراغ مواد لازم برویم.

اطلاعات ضروری درباره بیسکویت پرتقالی و پخت آن 

میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم ۴۱۰ کیلوکالری
زمان آماده سازی ۳۰ دقیقه
زمان لازم برای پخت ۴۰ دقیقه
تعداد نفرات ۶ نفر
درجه سختی متوسط

 

مواد لازم برای تهیه بیسکویت پرتقالی 

برای درست کردن بیسکویت پرتقالی مواد زیر را آماده کنید:

آرد سفید ۳۱۵ گرم
نشاسته ذرت ۶۰ گرم
روغن مایع ۹۰ گرم
پودر شکر ۹۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
وانیل به مقدار لازم
پوست رنده شده پرتقال به مقدار لازم
پرتقال ۱ عدد
شکر ۱ قاشق غذا خوری
نشاسته ذرت نصف قاشق مربا خوری

 

یک نکته مهم درباره مواد اولیه

باید بدانید که شما می‌توانید این بیسکویت را در دو نوع کرم‌دار و بدون کرم تهیه کنید. در لیست مواد اولیه، سه مورد آخر آن یعنی پرتقال، شکر و نشاسته ذرت را در صورتی تهیه کنید که بخواهید این بیسکویت را به صورت کرم‌دار سرو کنید؛ در غیر این حالت نیازی به آن نخواهید داشت. البته به شما پیشنهاد می‌کنیم لااقل یک بار طرز تهیه بیسکویت عصرانه را به صورت کامل اجرا کنید و بیسکویت‌های خود را به شکل کرم‌دار تهیه نمایید؛ چرا که بیسکویت کرم دار پرتقالی بسیار خوشمزه بوده و بدون شک خانواده شما از آن استقبال خواهند کرد.

شما می‌توانید میزان روغن را کمتر کرده و به جای آن کره آب‌شده اضافه کنید. البته توجه داشته باشید که مجموع وزن روغن و کره از میزان گفته‌شده در جدول بالا بیشتر نشود. به سراغ مراحل این دستور پخت بیسکویت پرتقالی مخصوص برویم؛ با ما باشید.

بیسکویت پرتقالی هم با کرم تهیه می‌شود و هم بدون کرم.

شما می‌توانید بیسکویت کرم‌دار پرتقالی خود را در شکل‌های متفاوتی تهیه کنید.

 

مراحل پخت بیسکویت پرتقالی کرم‌دار

مرحله اول

اولین گام در طرز تهیه بیسکویت پرتقالی شکستن تخم‌ مرغ‌ها در یک کاسه است؛ سپس وانیل را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید. آن‌ها را تا زمانی که به طور کامل پف کنند با دست یا همزن برقی هم بزنید.

مرحله دوم

پرتقال را بردارید و فقط سطح نارنجی‌رنگ آن را با رنده ریز رنده کنید. مواظب باشید قسمت سفید رنگ پوست پرتقال وارد ترکیب نشود.

مرحله سوم

روغن (یا ترکیب روغن و کره آب‌شده)، پوست پرتقال رنده‌شده و پودر شکر را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و مجددا هم بزنید.

مرحله چهارم

نشاسته ذرت را نیز اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب به خوبی یکدست شود. در ادامه در طی چند مرحله آرد را نیز اضافه کنید و مخلوط را هم بزنید تا رفته رفته حالت خمیری پیدا کند.

مرحله پنجم

کف سینی فر خود کاغذ روغنی پهن کنید، با کمک فرچه و روغن یا کره آب‌شده اندکی آن را چرب کنید.

مرحله ششم

خمیر را به قطعات ۲۵ یا ۳۰ گرمی تقسیم کنید. در این مرحله می‌توانید فرم مدنظر خود را به خمیرها بدهید. می‌توانید از قالب‌های مختلف نیز استفاده کنید.

مرحله هفتم

به شما پیشنهاد می‌دهیم خمیرها را با وسیله‌ای مشابه سری آب‌مرکبات‌گیری گود کنید تا در ادامه بتوانید کرم بیسکوییت پرتقالی را داخل این گودی بریزید. شما می‌توانید کرم را به عنوان لایه میانی دو عدد بیسکویت نیز استفاده کنید.

مرحله هشتم

خمیرهای قالب‌گیری‌شده را روی سینی بچینید، فر را از قبل بر روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کنید و پس از آنکه به دمای مورد نظر رسید، سینی بیسکویت‌ها را وارد آن کنید و تا ۲۵ دقیقه بگذارید بپزد.

مرحله نهم

به سراغ تهیه کرم برویم. پیش از هرچیز آب پرتقال تازه را بگیرید و آن را به خوبی صاف کنید تا به مایعی شفاف تبدیل شود.

مرحله دهم

در یک قابلمه آب‌ پرتقال، شکر و نشاسته ذرت بریزید و آن‌ها را به خوبی هم بزنید. سپس آن را بر روی حرارت ملایم قرار دهید و به طور مداوم هم بزنید تا به غلظت مناسب برسد. سپس آن‌ها را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود.

مرحله یازدهم

بیسکویت‌ها را از فر خارج کنید و بگذارید در دمای اتاق خنک شود، پس از خنک شدن از کاغذ روغنی جدا کنید و کرم پرتقال را به آن بیفزایید.

دسر پرتقالی با بیسکویت شما آماده است!

طرز تهیه بیسکویت کرم دار را آموختیم، اما اگر در در شرایطی هستید که وقت کافی برای تهیه این بیسکویت جذاب ندارید، می‌توانید به آسانی آن را با سفارش آنلاین شیرینی مجلسی تهیه کنید.

عطر و طعم بیسکوییت خانگیبی‌نظیر است.

نکات ضروری در طرز تهیه بیسکویت پرتقالی

در طرز تهیه بیسکویت پرتقالی، بهتر است مقدار پوست پرتقال را در پخت‌های اول با مقادیر کم شروع کنید و رفته رفته آن را بیشتر کنید تا به ترکیب طلایی خود دست یابید.

خمیر را ورز ندهید؛ چرا که روغن پس می‌دهد و در ادامه بیسکویت شما فرم مناسب خود را از دست می‌دهد. خمیر را با کمک ابزارهای مناسب به حالت یکدست برسانید و بیشتر ورز ندهید.

در این بیسکویت از بکینگ پودر استفاده نمی‌شود؛ برای جبران آن می‌بایست تخم‌ مرغ را به گونه‌ای هم بزنید که در پف‌ترین حالت خود قرار بگیرد.

شما می‌توانید به جای آب پرتقال تازه از آب پرتقال‌های دیگر استفاده کنید اما ترجیحاً آب پرتقال شما باید کاملاً طبیعی باشد.

برای یک عصر پاییزی خودتان را به یک فنجان چای و بیسکویت پرتقالی دعوت کنید.

بیسکویت پرتقالی را می‌توان با نوشیدنی‌های مختلفی سرو کرد.

به طور کلی بهتر است برای پخت بیسکویت پرتقالی مجلسی برای پذیرایی از سینی‌های مناسب شیرینی‌پزی استفاده کنید. با سینی‌های فر معمولی احتمالاً به خروجی مدنظر خود دست پیدا نخواهید کرد.

شما می‌توانید این بیسکویت‌ها را به شرط نگهداری در ظرف در بسته و فضای خشک و خنک، برای چند روز آماده خوردن نگه دارید

شیرینی‌ از همه طعم، با ما!

در این مقاله طرز تهیه بیسکویت پرتقالی را به شما آموزش دادیم، این دسر خوشمزه با ارد سفید و پرتقال درست می‌شود و 30 الی 40 دقیقه برای اماده سازی و پخت آن زمان لازم است. بیسکویت پرتقالی یک گزینه مناسب برای عصرانه‌ و دورهمی‌هایتان خواهد بود. اگر تجربه مفیدی در زمینه پخت این بیسکویت‌ها دارید، می‌توانید آن را در قسمت کامنت‌ها با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید و به آن‌ها کمک کنید تا به خروجی بهتری دست پیدا کنند.

اما اگر به یک عصرانه خوش‌مزه نیاز داشتید و امکان پخت بیسکویت پرتقالی برای شما فراهم نبود، اسنپ‌فود باز هم در کنار شماست! امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و ایده ای برای پخت یک عصرانه دلچسب به ذهنتان رسیده باشد. امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(8 دیدگاه)

علی رضا رضایمند
29 خرداد 1402

چه خوبه نکته های مهم درباره مواد اولیه بیسکویت پرتقالی را توضیح دادید بیسکویت پرتقالی خوبی تونستم درست کنم

  • snappfoodadmin
    29 خرداد 1402

    سلام ممنون از همراهی شما که طرز تهیه بیسکویت پرتقالی خوشمزه کرم‌دار با بوی خوش پاییز مطالعه کردید و از مواد اولیه بیسکویت پرتقالی خوشتون امد در صورت تمایل انواع نوشیدنی ها طرز تهیه آیس لاته با روش‌های مختلف و شیوه درست کردن آیس موکا را مطالعه کنید https://blog.snappfood.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%A2%DB%8C%D8%B3-%D9%85%D9%88%DA%A9%D8%A7/

شیدا ولدبیگیپور
22 خرداد 1402

سلام بیسکویت پرتقالی از روی توضیحات شما درست کردم ممنونم چای خوشمزه کنار این بیسکویت معروفی میکنید

  • snappfoodadmin
    22 خرداد 1402

    سلام در کنار بیسکویت پرتقالی چای هندی ماسالا پیشنهاد میدم https://blog.snappfood.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%DA%86%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%86%D8%AF%DB%8C/

جواهر طارمیپور
22 خرداد 1402

سلام بیسکویت پرتقالی ما درشوهرم خیلی شکل قشنگی نداشت میخوام بیسکویت درست کنم چیکار کنم این ایراد بیسکویت پرتقالیم نداشته باشه

  • snappfoodadmin
    22 خرداد 1402

    سلام بیسکویت پرتقالی خمیر را ورز ندهید؛ چرا که روغن پس می‌دهد و در ادامه بیسکویت شما فرم مناسب خود را از دست می‌دهد. خمیر بیسکویت را با کمک ابزارهای مناسب به حالت یکدست برسانید و بیشتر ورز ندهید

ملیکا مرزبانی
22 خرداد 1402

سلام بیسکویت پرتقالی درست کردم اما زیاد موادم پف نداشت جالب از اب در نیامده

  • snappfoodadmin
    22 خرداد 1402

    سلام در بیسکویت پرتقالی از بکینگ پودر استفاده نمی‌شود؛ برای جبران آن می‌بایست تخم‌ مرغ را به گونه‌ای هم بزنید که در پف‌ترین حالت خود قرار بگیرد

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود