طرز تهیه جامبو شلز خوشمزه به 9 روش آسان

طرز تهیه جامبو شلز
4.6/5 - (10 امتیاز)

اگر یک مهمانی یا دورهمی در پیش دارید و دوست دارید پذیرایی جذاب و متفاوتی داشته باشید، طرز تهیه جامبو شلز را یاد بگیرید. این فینگرفود خوشمزه، یکی از گزینه‌هایی است که می‌توانید روی آن حساب کنید و رنگ و لعاب ویژه‌ای به میز پذیرایی خود بدهید. مارک‌های مختلف این پاستاهای صدفی مانند جامبو شلز زر ماکارون و… اندازه بزرگی دارند و می‌توان داخل آن‌ها را با ترکیبات مختلفی پر کرد. بنابراین، اگر به دنبال تنوع بیشتری برای پذیرایی از مهمان‌ها هستید، در ادامه با ما همراه باشید و جدول مشخصات غذایی جامبو شلز سرد و گرم را ببینید.

جامبو شلز سرد و گرم
تعداد نفرات 5 نفر
زمان آماده سازی 15 الی 30 دقیقه
زمان پخت غذا 30 دقیقه الی 1 ساعت
میزان سختی کم

طرز تهیه جامبو شلز سردعکس جامبو شلز سرد

جامبو شلز سرد یک فینگرفود بسیار لذیذ و راحت است که شباهت زیادی به  طرز تهیه فینگر فود الویه دارد. در ادامه، مواد لازم و مراحل تهیه جامبو شلز سرد را با هم می‌خوانیم:

مواد لازم برای تهیه جامبو شلز سرد

برای تهیه جامبو شلز سرد به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
جامبو شلز 350 گرم
ژامبون 200 گرم
خیارشور 150 گرم
نخود فرنگی 200 گرم
ذرت 200 گرم
سس مایونز به مقدار لازم
روغن مایع به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم

مراحل تهیه جامبو شلز سرد

دقت کنید که برای تهیه جامبو شلز به این روش، لازم است پاستاها برای مدت طولانی‌تری بپزند تا در زمان سرو، خشک و سفت نباشند. طرز تهیه جامبو شلز سرد، شامل مراحل زیر است:

  • مرحله اول: ابتدا پاستاها را آماده کنید. برای این منظور، قابلمه‌ای را پر از آب کرده و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید. سپس، مقداری نمک، فلفل و روغن در آب بریزید و پاستاها یا همان ماکارونی جامبو را اضافه کنید.

نکته: معمولا بین 10 تا 15 دقیقه زمان برای پختن جامبو شلز کافی است، اما بهتر است دستورالعمل روی جعبه پاستا را هم بخوانید.

نکته: اگر می‌خواهید جامبو شلز طعم‌داری داشته باشید، می‌توانید مقداری آبلیمو یا عصاره مرغ به آب قابلمه اضافه کنید.

  • مرحله دوم :بعد از پخت پاستاها، آن‌ها را آبکشی کرده و کنار بگذارید. بعد از آن، به سراغ درست کردن مواد میانی جامبو شلز بروید.
  • مرحله سوم :خیار شور و ژامبون‌ها را به صورت نگینی خرد کنید و آن‌ها را همراه با ذرت و نخودفرنگی، داخل کاسه‌ای بزرگ بریزید. سپس، سس مایونز و ادویه‌های لازم را اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: داخل هر پاستا، مقداری از این مواد آماده شده بگذارید و آن‌ها را به سلیقه خود داخل سینی سرو بچینید.

نکته: می‌توانید سینی جامبو شلز را چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه‌ها کاملا به خورد هم بروند و فینگرفود لذیذتری داشته باشید.

طرز تهیه جامبو شلز با کالباس

روش تهیه جامبو شلز با کالباس هم به ترتیب دستور بالا است، با این تفاوت که باید به جای ژامبون از کالباس استفاده کنید که البته هر دوی این‌ها، طعم‌های بسیار نزدیکی به هم دارند. لازم به ذکر است که درصد گوشت به کار رفته در ژامبون و کالباس با یکدیگر متفاوت است و روش تهیه این دو نوع ماده غذایی هم تفاوت‌هایی باهم دارند.

طرز تهیه جامبو شلز گرمطرز تهیه جامبو شلز گرم

طرز تهیه جامبو شلز گرم یا جامبو شلز پیتزایی، نسبت به مدل سرد آن کمی زمان‌برتر است. بسیاری از مواد این رسپی، شبیه مواد لازم برای طرز تهیه لازانیا است و در هر دوی این غذاها می‌توانید طعم یک سس گوشتی لذیذ را در کنار پاستا یا لازانیا احساس کنید. در ادامه می‌توانید جدول مشخصات طبخ و طرز تهیه این نوع فینگرفود خوشمزه را ببینید:

مواد لازم برای تهیه جامبو شلز گرم

برای درست کردن جامبو شلز به صورت گرم، مواد زیر را تهیه کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
جامبو شلز 500 گرم
گوشت چرخ کرده 300 گرم
پیاز 1 عدد
قارچ 5 عدد
سوسیس 100 گرم
فلفل دلمه‌ای 1 عدد
پنیر پیتزا یا موزارلا به مقدار لازم
روغن مایع به مقدار لازم
زرد چوبه، آویشن، نمک و فلفل به مقدار لازم

مراحل تهیه جامبو شلز پیتزایی

در طرز پخت جامبو شلز به صورت گرم، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: پیاز، فلفل دلمه‌ای، سوسیس و قارچ را به صورت نگینی و مکعبی خرد کرده و کنار بگذارید.
  • مرحله دوم: در تابه‌ای مناسب مقداری روغن بریزید و پیازها را تفت دهید تا نرم و سبک شوند. سپس، ابتدا فلفل دلمه‌ای و بعد از آن، گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کنید تا رنگ گوشت تغییر کند.
  • مرحله سوم: در این مرحله، سوسیس‌های خرد شده را اضافه کنید. کمی بعد، قارچ‌ها را داخل تابه بریزید و حرارت را زیاد کنید تا قارچ آب نیندازد.
  • مرحله چهارم: مرحله آخر در تهیه مواد میانی، مربوط به اضافه کردن ادویه‌های لازم و اندازه کردن مقدار نمک است. پس از آن که بوی خامی ادویه‌ها از بین رفت، تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.
  • مرحله پنجم: جامبو شلز را مطابق دستورالعمل روی جعبه بپزید و سپس آن را با آب سرد آبکشی کنید تا پاستاها به هم نچسبند.
  • مرحله ششم: مقداری از مواد آماده شده را داخل تک تک پاستاها بگذارید و روی هر کدام مقداری پنیر پیتزا، پنیر موزارلا یا سایر پنیرهای دلخواه‌تان را بریزید.
  • مرحله هفتم: پاستاها را داخل سینی فر بچینید و سینی را به مدت 10 دقیقه داخل فر یا ماکروفر قرار دهید تا پنیرها آب شده و طلایی رنگ شوند.

نکته: در نبود گوشت، از سویا هم می‌توانید استفاده کنید. ویدئو آموزش طرز تهیه ماکارونی سویا نشان می‌دهد که بدون گوشت هم می‌توان مواد ترکیبی خوشمزه و خوش‌ظاهری را تهیه کرد.

طرز تهیه جامبو شلز در توستر

روش تهیه جامبو شلز در توستر، هیچ فرقی با روش گفته شده در بالا ندارد. کافیست در انتها سینی حاوی ماکارونی جامبو را داخل توستر قرار داده و درجه مناسب آن را تنظیم کنید. برای تنظیم درجه حرارت از راهنمای دستگاه کمک بگیرید و دقت کنید که تمام مواد این فینگرفود تقریبا پخته شده‌اند و این زمان کوتاه، به خاطر جا افتادن غذا و برشته شدن پنیر آن است.

طرز تهیه جامبو شلز با گوشت و سس گوجهطرز تهیه جامبو شلز با گوشت و سس گوجه

طرز پخت جامبو شلز با گوشت و سس گوجه‌ای هم به صورت دستور بالا است. با این تفاوت که باید در مراحل آماده‌سازی مواد گوشتی، مقداری پوره گوجه فرنگی یا مقداری رب گوجه هم اضافه کنید. البته در نظر داشته باشید که در این صورت، باید اجازه دهید تا آب پوره گوجه کشیده شود و مواد ترکیبی جامبو شلز، حالتی نسبتا غلیظ پیدا کنند.

نکته: ترکیب مواد میانی جامبو شلز سلیقه‌ای است و این شما هستید که باید ببینید آیا مایلید در کنار گوشت چرخ کرده، از سوسیس یا قارچ هم استفاده کنید یا خیر.

در انتها این مطلب، اگر احساس می‌کنید توضیحات بالا کافی نبوده و به یک مرجع مناسب برای یادگیری تهیه سس گوشتی ماکارونی نیاز دارید، ویدئو آموزش طرز تهیه ماکارونی با گوشت را حتما ببینید.

طرز تهیه جامبو شلز الویه

جامبو شلز الویه به صورت سرد سرو می‌شود. برای تهیه این نوع جامبو شلز، مقداری سینه مرغ، سیب‌زمینی، هویج، تخم‌مرغ، خیارشور، نخود فرنگی و سس مایونز را ترکیب کرده و به اصطلاح الویه درست کنید. الویه را داخل پاستا ریخته و یک فینگر فود با جامبو شلز تهیه کنید.

طرز تهیه جامبو شلز مرغ

این جامبو شلز هم نوعی فینگرفود سرد است. مواد میانی آن سینه مرغ، پیاز، فلفل دلمه‌ای، قارچ و ذرت است که باید همه آن‌ها را در روغن تفت داده و با هم مخلوط کنید. در نهایت، پس از اضافه کردن ادویه‌جات لازم و مقداری سس مایونز و سس خردل به ترکیب مواد گفته شده، می‌توانید داخل پاستاها را با این ترکیب پر کرده و به سلیقه دلخواه تزئین کنید. راستی، اگر به طعم مرغ علاقه دارید، طرز تهیه کیک مرغ را نیز دنبال کنید. با مطالعه این مطلب، دو غذای شیک و مجلسی برای پذیرایی از مهمانان را یاد خواهید گرفت.

طرز تهیه جامبو شلز سوخاریطرز تهیه جامبو شلز سوخاری

در این رسپی، برای داخل پاستاها می‌توانید از ترکیب سیب‌زمینی آبپز شده، سینه مرغ و مقداری پنیر خامه‌ای یا پنیر چدار استفاده کنید. افزودن سبزیجاتی مانند فلفل دلمه‌ای یا جعفری خرد شده نیز طعم جامبو شلز شما را بهتر می‌کند.

پس از پختن پاستاها و قرار دادن مواد میانی داخل آن‌ها، بر روی هر کدام از پاستاها یک پاستای دیگر قرار دهید و لبه‌های آن‌ها را کاملا روی هم فیکس کنید.

2عدد تخم مرغ را با 4/1 پیمانه شیر، مقداری هم بزنید و نمک و فلفل آن را اندازه کنید. سپس، پاستاها را ابتدا داخل مقداری آرد سفید، پس از آن داخل ترکیب تخم‌مرغ و در نهایت، داخل آرد سوخاری بغلطانید و جامبو شلزها را در روغن سرخ کنید. جامبو شلز سوخاری، ظاهری بسیار زیبا دارد و گزینه‌ای مناسب برای پذیرایی در مهمانی است.

طرز تهیه جامبو شلز رنگی

اگر می‌خواهید یک سینی از جامبو شلزهای رنگارنگ و خوشمزه داشته باشید، موقع پخت پاستاها، داخل آب مقداری رنگ خوراکی بریزید. برای این منظور می‌توانید از مقداری لبو یا زعفران دم‌کرده هم استفاده کنید. سپس، پاستاها را با آب سرد آبکشی کنید تا رنگ اضافی آن‌ها خارج شود.

تزئین جامبو شلزتزئین جامبو شلز

جامبو شلز یک فینگرفود خوشمزه و شکیل است که حتی چینش ساده آن در دیس پذیرایی هم منظره اشتها‌برانگیز و فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند. با این حال، مواد زیادی هم وجود دارند که شما می‌توانید برای تزئین جامبو شلز از آن‌ها کمک بگیرید. برای مثال، ترکیب سبزیجات تازه در کنار گوجه گیلاسی‌های کوچک و یکدست یا زیتون‌های خوشمزه، ایده خوبی است و حتی می‌توانید از مقداری ذرت و قارچ پخته شده هم به عنوان دورچین دیس کمک بگیرید. به هر حال، دست شما کاملا باز است و بقیه کار به هنر آشپزی خود شما بستگی دارد.

جامبو شلز را از اسنپ فود سفارش دهید

نحوه تهیه جامبو شلز را به طور کامل و به روش‌های مختلف برای شما توضیح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم این غذای فینگرفودی خوشمزه را برای خانواده و مهمانی‌هایتان تهیه کرده و از طعم آن لذت ببرید. البته، اگر یک مهمانی پرجمعیت در پیش دارید و سرتان حسابی شلوغ است، تهیه جامبو شلز که جذاب و هیجان‌انگیز است را در خانه پیش ببرید و تهیه دیگر غذاها را به سفارش آنلاین غذا اسنپ فود بسپارید. به این شکل، چند نوع غذا تهیه کرده و با یک میز جذاب از مهمان‌هایتان پذیرایی خواهید کرد.

نظرات کاربران

جعفر لاله
13.شهریور.1402

سلام چکنم که جامبو شلز سرد در زمان سرو خشک و سفت نباشد ؟

    snappfoodadmin
    18.شهریور.1402

    سلام در طرز تهیه جامبو شلز سرد: برای تهیه جامبو شلز لازم پاستاها برای مدت طولانی‌تری بپزند تا در زمان سرو، خشک و سفت نباشند.

شیوا رنگانی
13.شهریور.1402

داخل جامبو شلز سوخاری چی بریزم خوشمزه تر بشه

    snappfoodadmin
    18.شهریور.1402

    سلام برای داخل پاستاها از ترکیب سیب‌زمینی آبپز شده، سینه مرغ و مقداری پنیر خامه‌ای یا پنیر چدار و
    سبزیجات فلفل دلمه‌ای یا جعفری خرد شده که طعم جامبو شلز را بهتر می‌کند استفاده کنید

داود بهرام
13.شهریور.1402

برای درست کردن جامبو شلز الویه همون الویه درست کنم داخل پاستا بریزیم دیگه

    snappfoodadmin
    18.شهریور.1402

    سلام برای تهیه جامبو شلز الویه ،مواد اولیه سینه مرغ، سیب‌زمینی، هویج، تخم‌مرغ، خیارشور، نخود فرنگی و سس مایونز را ترکیب کنید و
    به اصطلاح الویه درست کنید. الویه را داخل پاستا ریخته و یک فینگر فود با جامبو شلز تهیه کنید

ملودی
05.مهر.1402

جامبو شلز سرد عالی بود مرسی خوشمزه و دلچسب

jaaklien houraniyan
27.آبان.1402

دوستم یک بار طرز پخت جامبو شلز بهم داده بود گم کردم الا میگم بهتر شد که فینگیرفود با جامبو شلز یاد گرفتم. ماکارونی جامبو درست میکنم

    snappfoodadmin
    30.آبان.1402

    سلام جامبو شلز سرد و گرم و فینگر فود الویه برای مهمانی یا دورهمی های که در پیش دارید و دوست دارید پذیرایی جذاب و
    متفاوتی داشته باشید، طرز تهیه جامبو شلز را یاد بگیرید میتوانید این فینگرفود را با مارک‌های مختلف پاستاهای
    صدفی جامبو شلز زر ماکارون در اندازه های مختلف درست کنید

zibafar
14.آذر.1402

راحت میشه از انواع پاستا و ماکارونی و جامبو شلز سرد
و گرم برای مهمونی ها و دورهمی ها به عنوان یک وعده کامل غذایی استفاده کرد،فینگرفودها همیشه برای پذیرایی مناسب هستند

    snappfoodadmin
    20.آذر.1402

    سلام جامبو شلز این فینگرفود برای دورهمی ها و مهمانی ها بسیار خوشمزه و بهینه و مرقون به صرفه هستند جامبو شلز سرد و
    گرم وعده کامل غذایی هم هستند میتوانید در کنار دیگر غذاهای فست فودی مثل پیتزا سبزیجات و چیلی برگر از اسنپ فود انلاین سفارش دهید