آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه سوپ انار
آموزش آشپزی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه سوپ انار خوشمزه به چند روش آسان

مینا اسماعیل بیگی 06 شهریور 1401 5 دقیقه

انار میوه‌ای پاییزی و سرشار از آنتی اکسیدان است که برای رفع گرفتگی عروق و کم‌ خونی و همچنین کاهش غلظت خون بسیار مفید است. این میوه پرخاصیت، در آشپزی هم کاربردهای فراوانی دارد، برای مثال می‌توانید از آن در تهیه انواع سالادها و دسرها استفاده کنید. به علاوه، احتمالا طرز تهیه آش انار مربوط به نقاط مختلف ایران مثل طرز تهیه آش انار ساوه یا طرز تهیه آش انار شیرازی برای بسیاری از شما آشناست، اما آیا می‌دانید که با این میوه خوش‌طعم، سوپ‌های بسیار خوشمزه‌ای هم می‌توان درست کرد؟ با اسنپ فود همراه باشید تا با هم چند روش برای طرز تهیه سوپ انار خوشمزه خانگی را ببینیم.

طرز تهیه سوپ انار
تعداد نفرات 8 نفر
زمان آماده سازی 40 دقیقه
زمان پخت غذا 1 تا 5/1 ساعت
میزان سختی سختی متوسط

سوپ انار، سوپی غریبه اما دوست داشتنی

آشنایی با طرز تهیه سوپ انار به شما کمک می‌کند که امسال برای پذیرایی شام شب یلدا، یک پیش‌غذای متفاوت و خاص داشته باشید. در ادامه، دستور تهیه سوپ انار و مواد لازم آن را ببینید:

مواد لازم برای طرز تهیه سوپ با انار

مواد لازم برای درست کردن یک سوپ انار بی‌نظیر خانگی عبارتند از:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
1 پیمانه آب انار
برنج 1 پیمانه
پیاز 2 عدد
گوشت چرخ کرده 300 گرم
عدس نصف پیمانه
استاک مرغ 1 عدد
جعفری نصف پیمانه
نعنای خشک 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه سوپ انارطرز تهیه سوپ با انار

برای تهیه یک سوپ انار خوشمزه، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: یکی از پیازها را به صورت ریز رنده کنید و بعد از اینکه آب آن‌ها را گرفتید، با گوشت چرخ کرده، نمک و ادویه‌جات لازم، کمی ورز دهید و داخل یخچال بگذارید.

نکته: گذاشتن گوشت داخل یخچال، بافت کوفته قلقلی‌ها را منسجم‌تر می‌کند.

  • مرحله دوم: عدس را از قبل بشویید و نیم ساعت داخل آب قرار دهید. سپس آن را آبکش کنید و کنار بگذارید.
  • مرحله سوم: پیاز دوم را به صورت نگینی خرد کنید و همراه کره و کمی فلفل و زردچوبه داخل قابلمه‌ای مناسب، تفت دهید.
  • مرحله چهارم: در این مرحله از طرز تهیه سوپ انار، برنج، عدس و استاک مرغ را همراه با چند لیوان آب، به محتویات قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید روی حرارت ملایم، عدس و برنج، کاملا بپزند.
  • مرحله پنجم: بعد از اینکه عدس نرم شد و برنج کاملا پخت و شکفته شد، باید آب انار را اضافه کنید. برای این منظور می‌توانید از آب انار خانگی یا آب انارهای تازه آبمیوه فروشی‌ها استفاده کنید.

نکته مهم: به هیچ وجه در طرز تهیه سوپ انار، از آبمیوه‌های آماده و بسته‌بندی استفاده نکنید که طعم سوپ را کاملا خراب خواهد کرد.

  • مرحله ششم: در همین فاصله که سوپ در حال پختن است، گوشت چرخ کرده را از یخچال خارج کنید و از آن کوفته قلقلی‌های یکدستی درست کرده و در مقداری روغن سرخ کنید.
  • مرحله هفتم: در تابه‌ای جداگانه، نعنا خشک را به مدت 30 ثانیه تفت دهید و کنار بگذارید.
  • مرحله هشتم: نیمی از کوفته قلقلی‌ها را داخل سوپ بریزید و پس از اینکه چند جوش خورد، نمک سوپ انار را اندازه کنید.
  • مرحله نهم: آخرین مرحله، اضافه کردن جعفری و کمی نعناع داغ به سوپ است. دقت داشته باشید که مانند طرز تهیه سوپ جو ، بعد از این مرحله، درب قابلمه را نبندید تا رنگ سبزی تیره نشود.
  • مرحله دهم: بعد از 5 دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید و سوپ را داخل ظرف مناسبی کشیده و روی آن را با دانه‌های انار و بقیه کوفته قلقلی‌ها تزئین کنید. نوش جان

چند نکته مهم در طرز تهیه سوپ انارطرز تهیه آش انار شیرازی بدون گوشت

برای اینکه سوپ غلیظ و خوشمزه‌ای داشته باشید، به این نکات دقت کنید:

  • استفاده از نعنا در این سوپ خوشمزه، برای تعادل طبع این غذا مفید است، به علاوه، اگر ذائقه شما می‌پسندد می‌توانید مقداری کشمش در کره تفت دهید و بعد از پختن سوپ، همراه با نعنا داغ روی سوپ بریزید.
  • می‌توان در طرز تهیه سوپ انار مانند طرز تهیه آش انار شیرازی بدون گوشت، گوشت را از دستور فوق حذف کرد.
  • دقت کنید که پیش از اضافه کردن آب انار، برنج و عدس کاملا پخته باشند، چون اضافه کردن آب انار، مانع پخت کامل آن‌ها می شود.

طرز تهیه سوپ با رب انار

این سوپ خوشمزه شباهت زیادی با طرز تهیه آش انار شمالی دارد و از ترکیب برنج آبکش شده، عدس، چغندر قند، پیاز، مقداری سبزی خرد شده شامل (جعفری، گشنیز، تره و اسفناج)، کره و ادویه‌جات لازم تهیه می‌شود که با افزودن مقداری آب انار، چند قاشق رب انار و چند عدد انار دون شده، طعمی بی‌نظیر پیدا می‌کند.

برای تهیه آن، پیاز را در کره تفت دهید و برنج و عدس و چغندر قند را همراه با ادویه‌جات و نمک به آن اضافه کنید تا بپزند. در مرحله بعد، سبزیجات را اضافه کنید و پس از پخت کامل مواد، ترکیبات انار را به سوپ اضافه کنید و اجازه دهید برای 10 دقیقه سوپ انار شما قل بزند. به همین سادگی، سوپ انار خوشمزه با رب و آب انار آماده است و می‌توانید روی آن را با دانه‌های انار تزئین کنید.

طرز تهیه سوپ انار برای سرماخوردگیطرز تهیه سوپ انار برای سرماخوردگی

اگر می‌خواهید از سوپ انار برای پیشگیری یا بهبود سرماخوردگی استفاده کنید، دستور آن کمی متفاوت است. در این رسپی، به برنج، لپه، پیاز، سیب‌زمینی، کمی سیر و میخک میکس شده، سایر ادویه‌ها مثل زردچوبه و فلفل و روغن زیتون نیاز دارید.

سبزیجات این دستور، نعنا و جعفری هستند و مقداری رب انار و آب جوشیده هم لازم است که نسبت آن‌ها باید 1 به 10 باشد؛ یعنی به ازای 1 فنجان رب انار، 10 فنجان آب جوشیده لازم است.

ضمنا لازم به ذکر است که این رسپی، تشابه زیادی با طرز تهیه آش انار یزدی دارد، با این تفاوت که در آش انار یزدی از سبزیجات و یا سیر و میخک استفاده نمی‌شود.

برای تهیه سوپ انار برای سرماخوردگی، ابتدا پیاز را در روغن زیتون و زردچوبه تفت دهید و لپه و برنج آبکش شده را همراه با نمک و آب جوشیده به آن اضافه کنید. پس از پخت کامل مواد، رب انار را اضافه کنید و حدود 10 دقیقه صبر کنید تا مزه‌ها به خورد هم بروند. مرحله  آخر، موقع اضافه کردن سبزیجات است و پس از اینکه سوپ کاملا جا افتاد می‌توانید آن را در ظرف دلخواه کشیده و سرو کنید.

اگر می‌خواهید در این روزهای کرونایی، سوپ‌های مفید دیگری برای مقابله با سرماخوردگی را بشناسید می‌توانید به طرز تهیه سوپ تره فرنگی یا طرز تهیه سوپ قارچ رجوع کنید.

دیگه واسه درست کردن سوپ انار وقت نزار…

اگر وقت کافی برای طبخ سوپ یا آش در منزل ندارید، از سفارش آنلاین غذا در اسنپ فود استفاده کنید تا در کمترین زمان ممکن، یک پیش‌غذای خوشمزه سر سفره خود داشته باشید. شاد و تندرست باشید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود