آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه سیب زمینی سوخاری
آموزش آشپزی
4/5 - (6 امتیاز)
1

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری خوشمزه و خانگی

مینا اسماعیل بیگی 08 مرداد 1402 5 دقیقه

در میان لیست انواع سوخاری ها ، سیب زمینی سوخاری یکی از پرطرفدارترین‌ها است. این غذای خوشمزه با بافت ترد و پفکی، می‌تواند برای هر فردی با هر ذائقه‌ای جذاب باشد. در طرز تهیه سیب زمینی سوخاری ، به پودر سوخاری و ترکیبات دیگری همچون آرد و تخم مرغ نیاز دارید. در این مطلب قصد داریم به آموزش تهیه سیب زمینی سوخاری در منزل پرداخته و نکات مهم برای درست کردن این غذا را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

سیب زمینی سوخاری

تعداد نفرات ۴ نفر
زمان آماده‌سازی ۲ ساعت
زمان پخت ۱ ساعت
میزان سختی کم

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری ساده

سیب سوخاری یکی از انواع غذاهای فست فودی است که به عنوان یک وعده کامل یا میان وعده ‌سرو می‌شود. سیب زمینی سوخاری ساده، کالری زیادی دارد، اما با مصرف آن می‌توان از خواص انواع سیب زمینی بهره‌مند شد. در طرز تهیه سیب زمینی سوخاری ساده، از پوره سیب زمینی له شده استفاده کنید. پوره را با ادویه‌ها و جعفری طعم‌دار کرده و آن‌ها را به شکل گلوله‌ای در آورید. اضافه کردن پنیر پیتزا داخل هر گلوله را نیز فراموش نکنید. در نهایت پس از غلتاندن گلوله‌ها در تخم مرغ و آرد سوخاری، آن‌ها را در روغن سرخ کنید.

سیب زمینی سوخاری خوشمزه

سیب زمینی سوخاری به یکی از غذاهای مورد علاقه کودکتان تبدیل خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی سوخاری رستورانی

در طرز تهیه سیب زمینی سوخاری با آرد، ابتدا باید مواد اولیه را فراهم کنید. برای تهیه سیب زمینی سوخاری نیز مانند طرز تهیه چیپس سیب زمینی خانگی، به پودر سوخاری نیاز دارید. دیگر مواد اولیه موردنیاز برای درست کردن سیب زمینی سوخاری در جدول زیر ارائه شده است.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سیب زمینی ۲ عدد بزرگ
جعفری ۲ قاشق چایخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری
آویشن نصف قاشق چایخوری
آرد ۱ پیمانه
نان باگت ۲ عدد
پودر سوخاری به مقدار لازم
تخم مرغ ۳ عدد
پنیر پیتزا به دلخواه

دستور پخت سیب زمینی سوخاری در ماهیتابه

پس از آماده کردن مواد اولیه، مراحل طرز تهیه سیب زمینی سوخاری در ماهیتابه را به دقت دنبال کنید.

سیب زمینی سوخاری توپکی

در کنار سیب زمینی سخاری می‌توانید پیاز و قارچ نیز سوخاری کنید.

  • در مرحله اول از طرز تهیه ی سیب زمینی سوخاری سیب زمینی‌ها را روی حرارت متوسط بپزید و سپس اجازه دهید تا کاملا سرد شوند.
  • مرحله دومسیب زمینی‌ها را له کرده و جعفری خرد شده را به آن‌ها اضافه کنید.
  • مرحله سومادویه‌ها شامل نمک، فلفل و آویشن را به سیب زمینی بیافزایید و با دست ورز دهید تا بافت منسجمی به دست آید.
  • مرحله چهارمسیب زمینی را به صورت گلوله شکل داده و داخل هر گلوله، کمی پنیر پیتزا قرار دهید. گلوله‌ها را ببندید تا پنیر کاملا پوشانده شود. سپس آن‌ها را به مدت ۱۰ دقیقه در یخچال بگذارید.
  • مرحله پنجمدر یک ظرف جداگانه، تخم مرغ‌ها را شکسته و هم بزنید تا بافت تخم مرغ کاملا از هم جدا شود. در ادامه آرد را به تخم مرغ اضافه کنید.
  • مرحله ششماگر از نان باگت به عنوان آرد سوخاری استفاده می‌کنید، آن را درون فر قرار دهید تا کاملا خشک شود. سپس با استفاده از رنده یا غذاساز نان باگت را خرد کنید.
  • مرحله هفتمدر ظرف دیگری کمی پودر سوخاری یا نان باگت خرد شده بریزید.
  • مرحله هشتم در این مرحله از تهیه سیب زمینی سخاری سیب زمینی‌ها را از یخچال خارج کرده و یک‌بار در آرد و بار دیگر در پودر سوخاری بغلتانید.
  • مرحله نهمدرون یک تابه به مقدار کافی روغن ریخته و هر سیب زمینی را به مدت 3 تا 4 دقیقه سرخ کنید تا کاملا طلایی شوند.
  • مرحله دهمسیب زمینی‌های سرخ شده را روی حوله قرار دهید تا روغن آن‌ها گرفته شود. سپس سیب زمینی‌های سوخاری را با سس مخصوص سرو کنید. سوخاری سیب زمینی، بسیار خوش طعم است.

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری ساده خانگی به پایان رسید. نوش جان

در این مطلب طرز تهیه سیب زمینی سوخاری ساده، طرز تهیه سیب زمینی سوخاری به شکل رستورانی و نحوه درست کردن این غذای خوشمزه در ماهیتابه را به شما آموزش دادیم. در ادامه مطلب طرز تهیه سیب زمینی سوخاری پفکی و نکات مهم برای درست کردن سیب زمینی سوخاری مخصوص  را به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری پفکی

برای تهیه سیب زمینی سوخاری پفکی نیز باید مراحل قبل را انجام دهید. تنها تفاوت در این روش، استفاده از شیر در ترکیبات غذا است. شیر را در مرحله پنجم با تخم مرغ و آرد ترکیب کنید تا در هنگام غلتاندن سیب زمینی‌ها در تخم مرغ، شیر نیز کاملا به خورد مواد برود.

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری پفکی

سیب زمینی سوخاری با انواع سس‌ها سرو می‌شود.

همچنین در این روش  از طرز پخت سیب زمینی سوخاری می‌توانید به جای له کردن و پختن سیب زمینی‌ها، تنها آن‌ها را به شکل خلالی خرد کنید. سپس بقیه مراحل غلتاندن درون پودر سوخاری و … را انجام دهید. در نهایت نیز آن را سرخ کرده و سیب زمینی سوخاری خلالی را میل کنید.

نکات مهم برای درست کردن سیب زمینی سوخاری مخصوص

در هنگام تهیه سیب زمینی سرخ  کرده سوخاری، نکات و فوت‌و‌فن‌های زیر را مدنظر قرار دهید:

نکات مهم برای درست کردن سیب زمینی سوخاری خوشمزه مخصوص

سیب زمینی سوخاری، غذایی برای همه ذائقه‌ها.

  • در هنگام درست کردن سیب زمینی با پودر سوخاری می‌توانید از پفک آسیاب شده هم استفاده کنید. این کار باعث زیباتر و نارنجی شدن رنگ غذای شما می‌شود.
  • پوره سیب زمینی را می‌توان به صورت مستطیلی نیز شکل داد. برای این کار سیب زمینی را با استفاده از وردنه و به قطر زیاد پهن کنید. سپس این ورقه پهن شده سیب زمینی را با چاقو به شکل مستطیل برش زده و مابقی مراحل را انجام دهید.
  • تهیه سیب زمینی سوخاری در فر نیز امکان‌پذیر است. برای این کار فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کرده و سیب زمینی‌ها را درون سینی بگذارید. حرارت دادن را تا جایی ادامه دهید که رنگ سیب زمینی‌ها طلایی شوند.
  • در صورت تمایل می‌توانید سیب زمینی‌ها را نپزید، آن­‌ها را به صورت خلالی برش داده و سپس بقیه مراحل را انجام دهید. البته در این صورت نمی‌توانید مشابه قبل، از پنیر پیتزا استفاده کنید.
  • علاوه بر برش‌های خلالی، این غذا را می‌توانید با سیب زمینی حلقه‌ای نیز تهیه کرده و در کنار دیگر غذاها سرو کنید.

سیب زمینی سوخاری، غذایی مناسب برای تمام ذائقه‌ها

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری رستورانی را در این مطلب توضیح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم این میان وعده خوشمزه را تهیه کرده و از طعم آن لذت ببرید. البته، تمام مدل‌های سوخاری مانند طرز تهیه دوشس سیب زمینی ، چیپس سوخاری، قارچ و مرغ سوخاری و… جذاب هستند و بافت ترد آن­‌ها باعث می‌شود تا در هنگام میل کردن غذا، حس خوبی داشته باشید.

اگر به این مدل غذاهای سوخاری علاقه داشته و فرصت تهیه آن‌ها را ندارید، سفارش آنلاین غذا اسنپ فود گزینه مناسبی برای شما است. با استفاده از سرویس اسنپ فود می‌توانید در سریع‌­ترین زمان ممکن، کلیه غذاهای دلخواه خود را انتخاب کرده و پس از مدت کوتاهی، آن‌ها در محل آدرس تحویل بگیرید.

راستی، شما از چه دستورالعملی برای تهیه سیب زمینی سوخاری استفاده می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را با ما و دیگر کاربران اسنپ فود به اشتراک بگذارید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود