طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی (با خامه، بدون بستنی، رژیمی و …)

میلک شیک توت فرنگی
به این مقاله امتیاز دهید

میلک شیک توت فرنگی یکی از خوشمزه‌ترین انواع نوشیدنی است و بهترین زمان برای میل کردن این نوشیدنی در فصل تابستان و در هوای گرم است. توت فرنگی که ماده‌ی اصلی در تهیه این نوشیدنی است، خواص زیادی دارد. پس خوردن این نوشیدنی در کنار طعم جذابی که دارد، خواص فوق العاده‌ای نیز دارد که شما را شگفت زده خواهد کرد. به همین دلیل، در این مقاله قرار است تا به طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی به روش‌های مختلف بپردازیم. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا روش تهیه این نوشیدنی جذاب را یاد بگیرد، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی
تعداد نفرات 4 نفر
  زمان آماده سازی 30 دقیقه
میزان سختی کم
میزان کالری در هر 100 گرم 70 کیلو کالری

میلک شیک توت فرنگیمیلک شیک توت فرنگی

میلک شیک توت فرنگی از آن دسته نوشیدنی‌هایی است که نمی‌توان از آن گذشت. این نوشیدنی طعم و رنگ فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند یک نوشیدنی بسیار خوب برای پذیرایی از مهمانان در روزهای گرم تابستان باشد. بنابراین، با ما همراه شوید و این نوشیدنی همه پسند را برای خودتان  و دوستانتان تهیه کنید.

مواد اولیه برای تهیه میلک شیک توت فرنگی

حالا که آماده‌ی درست کردن این نوشیدنی بهشتی و فوق العاده هستید، به سراغ مواد اولیه برای تهیه آن می‌رویم. در نظر داشته باشید که با این میزان از مواد اولیه شما می‌توانید شیک توت فرنگی را برای 4 نفر تهیه کنید.

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
توت فرنگی 250 گرم
شیر 2/1 پیمانه
بستنی وانیلی 1 پیمانه
شکر 2 قاشق غذا خوری
وانیل نوک قاشق چای خوری

طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی

در ادامه به روش و طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی به ساده‌ترین شکل ممکن می‌پردازیم. اگر دوست دارید تا طعم توت فرنگی بر شیک شما قالب باشد می‌توانید از میزان بیشتری توت فرنگی برای تهیه آن استفاده کنید. مراحل تهیه این نوع شیک به سبک زیر است:

  • مرحله اول: اولین گامی که برای درست کردن این شیک پیش رو دارید، خرید توت فرنگی است. بهتر است تا توت فرنگی‌های آبدار و درشت را انتخاب کنید. سپس کاسبرگ توت فرنگی‌ها را جدا کرده و آن‌ها را بشویید. یک راه ساده برای شستن توت فرنگی این است که آن‌ها را در یک ظرف بزرگ ریخته و روی آن بریزید و بگذارید تا 10 دقیقه بماند. سپس آبکش کنید.
میلک شیک توت فرنگی
  • مرحله دوم: سپس توت فرنگی‌ها را از وسط نصف کنید و همراه با شکر، شیر، بستنی وانیلی و وانیل داخل مخلوط کن یا میکسر بریزید و به مدت 3 تا 5 دقیقه میکس کنید تا به خوبی مواد با یکدیگر مخلوط شوند و به حالت پوره در بیایند.
میلک شیک توت فرنگی

 

 

  • مرحله سوم: حالا مواد را از میکسر خارج کرده و در ظرف مورد نظرتان بریزید و چندین بار هم بزنید تا کاملا یکدست شود. سپس آن را درون یخچال قرار دهید تا خود را بگیرد و هرگاه قصد میل کردن داشتید، آن را خارج کرده و میل کنید. در نظر داشته باشید که می‌توانید این شیک را با توت فرنگی، اسمارتیز یا خامه تزیین کرده و ظاهر جذاب‌تری ایجاد کنید.
میلک شیک توت فرنگی

طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی و موز

طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی و موز

اگر دوست دارید تا طعم جدید در شیک توت فرنگی ایجاد کنید، می‌توانید آن را به همراه موز سرو کنید. برای این کار توت فرنگی و موز را به همراه بستنی، شیر، شکر درون مخلوط کن بریزید و چند دقیقه میکس کنید.

بعد از میکس و یکدست شدن، نوشیدنی شما آماده است و می‌توانید آن را در لیوان مورد نظر خود سرو کنید. نکته‌ای که در مورد طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی و موز وجود دارد، این است که شما می‌توانید به جای شیر از ماست کم چرب نیز در تهیه این شیک استفاده کنید. با این کار، آن را به یک میان وعده قوی و سالم تبدیل خواهید کرد.

طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی بدون بستنی

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید انجام دهید، درست کردن شیک توت فرنگی بدون بستنی است. برای انجام این کار باید مطابق با روش بالا توت فرنگی را شسته و از وسط نصف کنید. سپس روی توت فرنگی‌ها شکر بپاشد، اضافه کردن شکر سبب می‌شود تا توت‌فرنگی‌ها آب بیندازند و همچنین طعم شیرینی شکر به خورد آن‌ها برود. در ادامه باید توت‌فرنگی، شکر، شیر و وانیل را در مخلوط ‌کن بریزید و میکس کنید. طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی بدون بستنی به پایان رسید و میلک شیک شما آماده است.

طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی با خامه

یکی دیگر از روش‌های جذاب درست کردن شیک توت فرنگی استفاده از خامه در تهیه‌ی آن است. برای انجام این کار تنها کافی است تا توت فرنگی شسته شده را به همراه بستنی و خامه داخل میسکر بریزید و اجازه دهید تا کاملا با یکدیگر ترکیب شوند.طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی با خامه

اگر دوست داشته باشید در نهایت می‌توانید چند قاشق آبلیمو نیز به آن اضافه کنید که سبب جذاب‌تر شدن طعم نوشیدنی خواهد شد. اگر علاقمند هستید تا این میلک شیک را به شکل جذاب تری سرو کنید، می‌توانید کمی شکلات مایع و خامه ته لیوان بریزید سپس شیک را به آن اضافه کنید. همچنین روی شیک را می‌توانید با پوره توت فرنگی و خامه تزیین کنید.

طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی بدن میسکر و مخلوط کن

برخی از افراد ممکن است که به مخلوط کن دسترسی نداشته باشند و به این موضوع فکر کنند که درست کردن شیک تنها با مخلوط کن یا میسکر امکان پذیر است! در صورتی که باید گفت این طور نیست، شما می‌توانید این کار را به صورت دستی نیز انجام دهید. برای انجام این کار تنها کافی است تا توت فرنگی‌ها را در یک کاسه رنده کنید. سپس توت فرنگی رنده شده را با پشت قاشق له کنید تا به حالت پوره در بیاید.

سپس سایر مواد را به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید تا یکدست شود. در نهایت نوشیدنی را درون یخچال قرار دهید و هر زمان که خواستید میل کنید.

در کنار این طرز تهیه، اگر از طرفداران شیک توت فرنگی هستید و میوه‌ی توت فرنگی را دوست دارید، طرز تهیه کمپوت توت فرنگی + راز و رمزهای خوشمزه شدن آن نیز می‌تواند به عنوان روش ساده‌ای برای تهیه یک میان وعده به کار شما آید.

طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی رژیمی

عده‌ای از افراد به دلیل این که درگیر رژیم هستند از خوردن این نوشیدنی خود داری می‌کنند. در این صورت باید گفت که شما می‌توانید شیک به صورت رژیمی نیز درست کنید. برای انجام این کار تنها کافی است که بستنی و شکر را حذف کنید و به جای آن از مقدار شیر بیشتری استفاده کنید.

البته نکته‌ای که باید بدانید و به آن توجه داشته باشید این است که راز خوشمزه شدن این شیک در استفاده از بستنی و شکر است اما امکان حذف آن وجود دارد. در کل شما می‌توانید در طرز تهیه انواع میلک شیک (نوتلا، شکلاتی، توت فرنگی، انبه، موز، هندوانه و قهوه) از بستنی و شکر استفاده نکنید و آن را به صورت رژیمی تهیه کنید.

نکات درست کردن میلک شیک توت فرنگینکات درست کردن میلک شیک توت فرنگی

اگر دوست دارید تا شیک توت فرنگی را با کیفیت و طعم بهتری درست کنید، باید نکاتی را رعایت کنید. ما برخی از مهمترین نکات را برای شما جمع آوری کرده‌ایم تا به کمک آن‌ها بتوانید شیک خوشمزه‌تری درست کنید و لذت ببرید.

  1. در تهیه انواع شیک‌ها معمولا از شیر و بستنی استفاده می‌شود. برخی از افراد اما، به اشتباه به جای شیر از آب استفاده می‌کنند که باید بگوییم هرگز این اشتباه را نکنید. چرا که استفاده از آب سبب رقیق شدن شیک شما خواهد شد و همچنین طعم شیرین شیک را کمتر خواهد کرد. البته، استفاده از یخ مانعی ندارد و شیک را خنک و خوش طعم‌تر می‌کند. در کنار شیک خنک، طرز تهیه شربت توت فرنگی و سفر به روزهای شاد کودکی را نیز مطالعه کنید و خود را به یک شربت خنک نیز مهمان کنید.
  2. میوه‌‌ی یخ زده نیز می‌تواند در خنک‌تر و خوشمزه شدن شیک شما اثر گذار باشد.
  3. همانطور که در بالا نیز گفته شد می‌توانید برای تزئین این شیک از پوره یا تکه‌های میوه ( موز، توت فرنگی) استفاده کنید. البته اگر دوست داشته باشید خامه فرم‌گرفته، پودر پسته و انواع مغز آجیل مانند فندق نیز می‌تواند برای تزیین مورد استفاده قرار گیرد.
  4. اگر در خانه مخلوط کن ندارید و می‌خواهید شیک درست کنید، برای هم‌زدن و یک‌دست‌ کردن میلک شیک را با همزن برقی هم بزنید! اما اگر دسترسی نداشتید، استفاده از همزن دستی هم انتخاب خوبی است.

میلک شیک توت فرنگی را حتما امتحان کنید…

طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی بسیار ساده است و می‌تواند یک انتخاب خوب برای پذیرایی از مهمانان و روزهای گرم تابستان باشد. این نوع نوشیدنی انواع مختلفی دارد و ذائقه شما هر چه که باشد، شیک توت فرنگی با آن کنار خواهد آمد. بنابراین، شیک توت فرنگی را به هر شکلی که دوست دارید ( با خامه، بدون بستی، با موز و …) تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید. البته، اگر فرصت کافی برای تهیه این نوشیدنی را ندارید، از سرویس سفارش آنلاین آبمیوه اسنپ فود کمک بگیرید. با استفاده از این سرویس، سفارش شما در کمترین زمان ممکن به درب منزل و محل کارتان خواهد رسید.

نظرات کاربران