آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه نان سوئیسی
طرز تهیه انواع نان و خمیر
5/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه نان سوئیسی مخصوص صبحانه

مینا اسماعیل بیگی 08 اردیبهشت 1402 5 دقیقه

اساس طرز تهیه نان سوئیسی ، از لحاظ مواد اولیه و آماده‌سازی خمیر، شباهت زیادی به سایر نان‌های خانگی دارد که در آن‌ها ترکیبی از آرد، شیر، تخم مرغ، بهبود ‌دهنده و غیره استفاده می‌شود؛ اما نکته متمایز این نان، در شکل ظاهری آن است. نان سوئیسی که در کشورهای سوئیس، اتریش و آلمان بسیار معروف است، ظاهری شبیه یک گیسوی بافته شده دارد و از همین جهت با نام زُپف (Zopf) شناخته می‌شود.

حال، شاید موقع آن رسیده باشد که با نحوه تهیه نان زپف سوئیسی، تغییری خاص در حال و هوای صبحانه‌های خود ایجاد کنید. پس با اسنپ فود همراه باشید و جدول مشخصات غذایی این صبحانه روسی محبوب را در ادامه ببینید:

نان سوئیسی

تعداد نفرات 5 نفر
زمان آماده‌سازی 40 دقیقه
زمان پخت 20 دقیقه
میزان سختی متوسط

طرز تهیه نان سوئیسی صبحانه

طرز تهیه نان سوئیسی صبحانه

ظاهر مجلسی و بافت نرم و پنبه‌ای نان سوئیسی، بسیار اشتهابرانگیز است و می‌تواند در کنار انواع مرباهای رنگارنگ و کره محلی، یک صبحانه بی‌رقیب باشد. این نان در کشور سوئیس به طور سنتی، صبح روزهای یکشنبه خورده می‌شود و به عنوان یک صبحانه روسی خوشمزه، طرفداران بسیاری دارد. احتمالا با چشیدن طعم بی‌نظیر آن، دلیل این همه تعریف و تمجید از این نان خانگی شکیل را خواهید دانست. پس در ادامه، مواد لازم را آماده کرده و دست به کار پخت نان شوید.

مواد لازم در تهیه نان سوئیسی

مواد لازم در تهیه نان سوئیسی

برای تهیه این صبحانه سوئیسی دلپذیر، مواد اولیه زیر را آماده کنید و دقت کنید که استفاده از آرد فانتزی یا شیرینی‌پزی، بافت و رنگ نان شما را بهتر می‌کند. آرد شیرینی‌پزی، ماده اصلی در تهیه این نان و طرز تهیه نان گیسو است.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد نول یا شیرینی‌پزی 5/1 پیمانه (معادل 300 گرم)
شیر ولرم نصف پیمانه (معادل 130 گرم)
تخم مرغ 1 عدد
نمک 1 قاشق چای‌خوری
شکر 3 قاشق غذاخوری (معادل 50 گرم)
کره 50 گرم
خمیر مایه 2 قاشق چای‌خوری (معادل 4 گرم)
زرده تخم مرغ (برای رومال) به مقدار کافی
زعفران دم کرده (برای رومال) به مقدار کافی

دستور پخت نان زپف سوئیسی نرم

دستور پخت نان زپف سوئیسی نرم

چند دقیقه پیش از شروع کار، کره را از یخچال خارج کنید تا در معرض دمای محیط قرار گرفته و کمی نرم شود. در ادامه، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: شیر را در ظرفی مناسب ریخته و خمیر مایه و 1 قاشق از شکر را به آن اضافه کنید. حالا درب ظرف را بگذارید و آن را 10 دقیقه در محیط آشپزخانه قرار دهید تا عمل آید. (در صورت استفاده از خمیر مایه فوری، نیازی به این مرحله نیست.)
  • مرحله دوم: تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و کمی با چنگال بزنید تا از حالت لختگی خارج شود. سپس، باقیمانده شکر و کره نرم شده را در آن بریزید و هم بزنید تا مخلوط یک‌دستی حاصل شود.
  • مرحله سوم: در همین فاصله، خمیر مایه به عمل آمده و می‌توانید آن را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید. (علامت خمیر مایه به عمل آمده، به وجود آمدن حباب‌هایی در سطح آن است.)
  • مرحله چهارم: حالا آرد و نمک را با هم مخلوط کنید و 3 بار از الک عبور دهید تا کاملا هوادهی شود. سپس، به تدریج به بقیه مواد نان اضافه کرده و شروع به ورز دادن خمیر کنید.
  • مرحله پنجم: بعد از اینکه حدود 10 دقیقه خمیر را ورز دادید، آن را در کاسه‌ای بزرگ قرار داده، روی کاسه را با پلاستیک چرب و پارچه‌ای تمیز بپوشانید و آن را به مدت 1 ساعت در محیط آشپزخانه قرار دهید تا حجم آن تقریبا دو برابر شود.
  • مرحله ششم: پس از استراحت خمیر، با مشت روی آن فشار دهید تا هوای اضافی خارج شده و حجم آن کمتر شود. حالا خمیر را به چانه‌های کوچک تقسیم کنید، به طوری که هر چانه حدود 35 گرم باشد.
  • مرحله هفتم: چانه‌ها را به صورت رول‌های هم قطر و هم اندازه درآورید و مثل چند دسته گیسو، شروع به بافتن آن‌ها کنید.
  • مرحله هشتم: در ادامه طرز تهیه نان سوئیسی، کف قالب مناسبی را چرب کرده و خمیر بافته شده را در آن قرار دهید تا برای 15 دقیقه به همان حالت، استراحت کند.
  • مرحله نهم: پس از گذشت یک ربع ساعت، مخلوطی از زرده تخم مرغ و زعفران دم کرده تهیه کنید و با قلموی آشپزی به صورت رومال، به خمیرها بزنید.
  • مرحله دهم: دمای فر را روی حرارت 210 درجه سانتی‌گراد تنظیم کرده و نان‌های سوئیسی را به مدت 15 تا 20 دقیقه داخل آن قرار دهید تا پف کرده و مغزپخت شوند. در چند دقیقه پایانی پخت نان سوئیسی، درجه گریل فر را روشن کنید تا روی نان‌ها طلایی و خوشرنگ شود.

نکات کاربردی در تهیه نان سوئیسی

نکات کاربردی در تهیه نان سوئیسی

با در نظر داشتن این موارد در طرز تهیه نان سوئیسی ، نتیجه کار شما بهتر خواهد شد.

  • در حین پخت نان‌ها، یک کاسه آب هم داخل فر قرار دهید. این کار با ایجاد بخار آب، بافت نان‌ها را نرم و پنبه‌ای خواهد کرد.
  • در صورتی که از سولاردم، فرهای برقی یا توستر استفاده می‌کنید، درجه حرارت را روی 190 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.
  • اگر دوست دارید نان سوئیسی شیرین‌تری داشته باشید، مقدار شکر را کمی بیشتر کنید.
  • بهتر است تخم مرغ را هم مانند کره، از چند دقیقه قبل از شروع کار، در دمای محیط قرار دهید.
  • اگر دوست دارید یک نان معطر مخصوص صبحانه داشته باشید، می‌توانید مقداری عصاره هل یا کمی اسانس پرتقال یا موز هم به مواد نان اضافه کنید.
  • برای نگهداری نان سوئیسی بهتر است آن را داخل پارچه قرار دهید تا خشک نشود.
  • برای رومال کردن این نان می‌توانید از مقداری وانیل نیز استفاده کنید.

صبحانه با نان سوئیسی خوشمزه‌تر است…

در این مطلب نحوه درست کردن نان سوئیسی را به صورت مرحله به مرحله همراه با نکات آن توضیح دادیم. اگر مراحل طرز تهیه نان سوئیسی برایتان وقت‌گیر و دشوار است و احساس می‌کنید با تهیه آن از آماده کردن سایر مخلفات صبحانه عقب می‌مانید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. شما می‌توانید انواع اقلام صبحانه، مانند صبحانه‌های گرم و صبحانه‌های فوری را در سفارش آنلاین از کافه ثبت کرده و اقلام درخواستی خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن، درب منزل تحویل بگیرید.

همچنین، اگر دوست داشته باشید، می‌توانید این نان یا انواع نان را آماده تهیه کنید. در این صورت نیز نانوایی آنلاین اسنپ فود در خدمت شما است. نان را آنلاین سفارش می‌دهید و در کمترین زمان ممکن در محل آدرس تحویل می‌گیرید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود