آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه نوشیدنی شب یلدا
آموزش آشپزی
4.5/5 - (2 امتیاز)
6

طرز تهیه نوشیدنی شب یلدا ، نوشیدنی طولانی ترین شب سال

مینا اسماعیل بیگی 17 آذر 1401 6 دقیقه

در شب یلدا، بلندترین شب سال، انواع خوراکی‌ها، نوشیدنی‌ها، شیرینی‌ها وغذاهای یلدایی تهیه می‌شود. خیلی از افراد ممکن است غذاها و دسرهای یلدایی را درست کنند، اما نوشیدنی‌های این شب خیلی مرسوم نیستند و افراد زیادی آن‌ها را تهیه نمی‌کنند. شما اما، بر خلاف اکثر افراد  باشید و نوشیدنی‌های مخصوص این شب را نیز یاد بگیرید. با خواندن مطلب طرز تهیه نوشیدنی شب یلدا می‌توانید نوشیدنی مخصوص و دیگر نوشیدنی‌های گرم و سرد این شب را یاد بگیرید و برای یلدا آن‌ها را تهیه کنید.

طرز تهیه نوشیدنی شب یلدا
تعداد نفرات 6 نفر
زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان پخت غذا 90 دقیقه
میزان سختی کم
کالری در 100 گرم 150 کیلو کالری

نوشیدنی مخصوص شب یلدا

نوشیدنی شب یلدا نوشیدنی خوش طعمی است که با شیر، ژله و آبمیوه تهیه می‌شود. این نوشیدنی طعم بسیارخوبی دارد و با توجه به تم رنگی که دارد سفره شب یلدا را بسیار رنگین و زیبا می‌کند. به همین منظور، پیشنهاد می‌کنیم که این نوشیدنی را حتما تهیه کنید و کودکان و بزرگان جمع را با طعم خوش این نوشیدنی غافلگیر کنید.

مواد اولیه نوشیدنی شب یلدا

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
شیر 2 لیوان
رنگ خوراکی سبز به مقدار لازم
پودر ژله آلوئه ورا 3 بسته
آبمیوه قرمز رنگ به مقدار لازم
آب جوش 2 لیوان

طرز تهیه نوشیدنی شب یلدا

نوشیدنی شب یلدا یک نوشیدنی خوشرنگ، خوش طعم و ترکیبی است که معمولا از کنار هم قرار گرفتن ژله و شربت‌ها تهیه می‌شود. در ادامه با یک نوشیدنی یلدایی، سه رنگ و جذاب با شما هستیم:

  • مرحله اول: اول از همه برای طرز تهیه نوشیدنی شب یلدا 30 دقیقه قبل از شروع کار، ظرف شیر را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد. کافی است شیر در آشپزخانه قرار بگیرد تا کم کم سردی خود را از دست داده و دمای آن ولرم شود.
  • مرحله دوم: بعد از آن یک ظرف گود مناسب انتخاب کنید و یک بسته و نیم پودر ژله آلوئه‌ورا را درون ظرف بریزید. سپس به پودر ژله، رنگ خوراکی سبز را اضافه کنید. بعد از آن 1 لیوان آب جوش را به این ترکیب اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید.
  • مرحله سوم: در گام بعدی از طرز تهیه نوشیدنی شب یلدا ، ژله را به روش بن‌ماری یا به عبارتی با قرار دادن بر روی حرارت ایجاد شده از بخار کتری، آماده کنید. دقت کنید که تمام ذرات پودر ژله کاملا در آب حل شوند. وقتی تمام ذرات پودر ژله حل شدند، مخلوط را کنار گذاشته و اجازه دهید تا دمای خود را به دمای محیط برساند. بعد از خنک شدن آن، 1 لیوان شیر را که در حال حاضر کاملا به دمای محیط رسیده به این مخلوط اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: نکته مهمی که در این طرز تهیه باید به آن دقت کنید این است که شیر و ژله شما حتماً باید به دمای محیط رسیده باشند. اگر ژله حتی کمی داغ باشد سبب می‌شود که شیر به‌سرعت خراب شده یا به عبارتی ببرد. بعد از این مرحله، لیوان‌ها یا ظرف‌های نهایی را که برای سرو این نوشیدنی یلدایی آماده کرده‌اید انتخاب کنید. حالا وقت این است که ژله سبز رنگ خود را درون ظروف سرو نهایی یا لیوان‌های اصلی بریزید.
  • مرحله پنجم: در گام بعدی لیوان‌ها یا ظرف‌های پرشده از نوشیدنی را ۴۰ دقیقه در یخچال نگهداری کنید تا ژله سفت شده یا اصطلاحا ببندد. بعد از آن مجددا یک ظرف یا کاسه مناسب انتخاب کرده و یک بسته و نیم دیگر پودر ژله آلوئه‌ورا را درون ظرف بریزید. پودر را با 1 لیوان دیگر آب جوش مخلوط کنید.
  • مرحله ششم: پودر ژله باید کاملاً باید با آب مخلوط شده و به دمای محیط برسد. بعد از رسیدن دمای ژله آلوئه‌ورا به دمای محیط، 1 لیوان شیر باقیمانده را که به دمای محیط رسیده به این ترکیب اضافه کنید و مجددا خوب با هم مخلوط کنید .
  • مرحله هفتم: در گام بعد از طرز تهیه نوشیدنی شب یلدا ، لیوان‌های خود را از یخچال درآورده و ژله سفید رنگ آماده شده را که حجم آن از ژله سبز رنگ درون لیوان کمتر است در لیوان‌ها بریزید. دوباره لیوان‌ها را در یخچال بگذارید تا ژله سفید نیز کاملا سفت شده و اصطلاحا ببندد. دقیقا 2 ساعت که از استراحت ژله سفید در یخچال گذشت، لیوا‌ن‌ها از یخچال خارج کنید.
  • مرحله هشتم: در مرحله نهایی این طرز تهیه آب میوه قرمز رنگ خود را که می‌تواند آب انار، آلبالو یا گیلاس باشد بر روی ژله‌ها بریزید و با ژله ترکیب کنید تا یک نوشیدنی خنک و خوش‌طعم با تکه‌های ژله رنگی داشته باشید. در آخر تا زمان سرو نهایی باید لیوان‌ها را درون یخچال قرار دهید.

4 نوشیدنی مجلسی شب یلدا

در ادامه با 4 طرز تهیه نوشیدنی خوشمزه و مجلسی شب یلدا ما را همراهی کنید:

چای انار یا چای ترشچای انار یا چای ترش

چای ترش یا چای انار را از انار تازه تهیه می‌کنند. به چای ترش، “هیبیسکوز” نیز گفته می‌شود. در ترکیب این چای برای طعم بهتر آن، از لیموترش هم استفاده خواهد شد که در کنار چای دم کرده، طعمی جذاب به این نوشیدنی می‌دهد. این نوشیدنی را می‌توان کاملا بصورت گرم نوش جان کرد. اما اضافه کردن چند قطعه یخ نیز می‌تواند آن را دوست داشتنی و دلچسب کند.

چای پرطرفدار میوه‌ایچای پرطرفدار میوه‌ای

شب یلدا شب دورهمی میوه‌ها است. شما به راحتی می‌توانید با خرید انواع میوه‌ها یک چای و دمنوش میوه‌ای مقوی تهیه کنید. چای میوه‌ای با میوه‌های خشک تهیه می‌شود.

دمنوش آبلیمو زنجبیلدمنوش آبلیمو زنجبیل

این دمنوش گل سرسبد دمنوش‌های شما در شب یلدا خواهد بود. آبلیمو و زنجبیل یک ترکیب گرم کننده و لذتبخش است که سیستم ایمنی بدن شما را نیز تقویت می‌کنند. این ترکیب برنده به شما کمک می‌کند که در برابر حمله ویروس‌ها مقاوم باشید و از گزند سرما در امان بمانید.

نوشیدنی هندوانه انار

در میان نوشیدنی‌های شب یلدا، انار و هندوانه می‌توانند در ترکیب با هم یک غافلگیری بزرگ ایجاد کنند. میل کردن دمنوش‌ها و نوشیدنی‌های گرم در شب سرد یلدا لذت بخش است، اما از این ترکیب جادویی نیز غافل نشوید. نوشیدن این معجون خنک و سرد با چند قطعه یخ در جمع دوستانه، صمیمی و گرم شب یلدا ممکن است تا سال دیگر تکرار نشود.

البته، اگر به ترکیب انار و هندوانه علاقه ندارید، می‌توانید طرز تهیه آب هندوانه خوشمزه و مجلسی و خواص آن را یاد بگیرید و آن را تهیه کنید. این نوشیدنی نیز طعم بسیار خوبی دارد و برای شب یلدا واقعا فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

هندوانه و انار هر دو از میوه‌های معروف و خوشنام شب یلدا هستند. اما فراموش نکنید که باز هم طبع این نوشیدنی بشدت سرد است. پس حتما به همراه آن از آجیل‌ها و خوراکی‌هایی با طبع گرم استفاده کنید. یکی از این آجیل‌های دوست‌داشتنی و گرم گردو است که در ترکیب با این نوشیدنی، طعمی بهشتی به آن می‌دهد.

طرز تهیه نوشیدنی ویژه شب یلدا (اسموتی)طرز تهیه نوشیدنی ویژه و اسموتی شب یلدا

اسموتی شب یلدا یکی دیگر از نوشیدنی‌های خاص این شب است. در این نوشیدنی از وانیل، عسل، ماست و آب انار استفاده می‌شود. کافی است آنها را با هم مخلوط کنید و مقداری یخ به آنها اضافه کنید.

برای تزیین نیز می‌توانید از دانه‌های انار کمک بگیرید. برخی از افراد در تهیه این اسموتی از ماست هم استفاده می‌کنند. البته دقت کنید که این نوشیدنی بدلیل وجود ماست و آب انار طبع بسیار سردی دارد. اگر این سردی برای شما آزاردهنده است، توصیه می‌کنیم در طرز تهیه نوشیدنی ویژه و اسموتی شب یلدا، میزان عسل را بیشتر از ماست و انار درنظر بگیرید.

همچنین، شما می‌توانید طرز تهیه اسموتی هندوانه خوش رنگ و لعاب را نیز یاد بگیرید و در کنار اسموتی انار، این نوشیدنی خوشمزه را نیز تهیه کنید.

نوشیدنی‌های بلند ترین شب سال…

شب یلدا بهانه‌ای شیرین و خواستنی است فقط برای دورهم بودن‌هایی که در لحظه زندگی اتفاق می‌افتند و ممکن است دیگر تکرار نشوند. شادی‌بخش این دورهمی‌ها، خوراکی‌ها، شیرینی‌ها، نوشیدنی‌ها و تنقلاتی هستند که بودن ما در کنار عزیزانمان و در این شب را جذاب‌تر، خواستنی‌تر و پرخاطره‌تر می‌کنند.

در این متن طرز تهیه نوشیدنی شب یلدا در انواع گرم و سرد را برای شما گفتیم. نوشیدنی‌هایی که همگی قرار است شریک شما در خاطره‌سازی طولانی‌ترین شب سال باشند. پس حتما یک یا دو مورد از این نوشیدنی‌ها را تهیه کرده و همراه با عزیزانتان آن‌ها را میل کنید. البته، اگر فرصت تهیه این نوشیدنی‌ها را ندارید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. با سفارش آنلاین آبمیوه از اسنپ فود، می‌توانید در وقتتان صرفه‌جویی کنید و نوشیدنی‌ها را در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(6 دیدگاه)

سمیرا آقایی
07 دی 1401

واسه شب یلدا اسموتی انار و انار پلو درست کرده بودم مهمون داشتم هر کی میخورد کلی تعریف میکرد مرسی از مطالب خوب و دقیقتون واسه خودم کدبانویی شدم با این رسپی ها

  • Snappfood
    07 دی 1401

    خوشحالیم که براتون مفید بوده غذاهای شب یلدا مثل انار پلو خیلی خوشمزه هستن و برای پذیرایی از مهمون بی نظیرن پیشنهاد می‌کنیم مطلب لیست غذاهای شب یلدا رو هم مطالعه کنید

شیرین
07 دی 1401

چای میوه خشک خیلی خوبه به نظرم که میوه خشک هم نیاز نیست از بیرون بخرید الان که هوا سرده و شوفاژ یا بخاری روشنه بهترین موقع برای خشک کردن میوه اس

  • Snappfood
    07 دی 1401

    همینطوره شیرین عزیز با انواع میوه های خشک می‌تونید دمنوش های مختلفی درست کنید

زینب
07 دی 1401

یعنی واقعا بدون اغراق میگم که اسموتی انار عالیه من واسه شب یلدا از همین دستور شما استفاده کردم و درست کردم دخترم عاشق این اسموتی شده از اون روز هی میگه بازم میخوام واقعا مرسی از مطلب خوبتون

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود