طرز تهیه کتلت مرغ و سیب زمینی + مواد اولیه و نکات مهم

طرز تهیه کتلت مرغ

اگر چه به طور معمول کتلت با گوشت چرخ کرده گوسفند یا گوساله تهیه می‌شود، اما اگر یک بار طرز تهیه کتلت مرغ را امتحان کرده و این کتلت خوشمزه را بچشید، حتما عاشق طعم آن خواهید شد. به ویژه با توجه به ارزان‌تر بودن گوشت مرغ در مقایسه با گوشت قرمز و سالم‌تر بودن آن، جایگزین کردن کتلت با سینه مرغ، به جای کتلت گوشت، مناسب به نظر می‌رسد. بنابراین، در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به طرز تهیه این کتلت خوشمزه ، کتلت مرغ چرخ کرده بیندازیم. برای تهیه کتلت با مرغ، می‌توانید از گوشت مرغ پخته شده یا خام استفاده کنید که هر یک دستورالعمل نسبتا مشابهی دارند. در ادامه به این دو روش تهیه خواهیم پرداخت.

کتلت مرغ
تعداد نفرات 3 نفر
زمان آماده سازی  10 دقیقه
زمان پخت غذا 45 دقیقه
میزان سختی متوسط

کتلت مرغ با مرغ پخته

طرز تهیه کتلت مرغ پخته شده

این کتلت طعم بی‌نظیری دارد.

در قسمت اولیه مقاله به طرز تهیه این کتلت خوشمزه با استفاده از مرغ پخته می‌پردازیم. با توجه به پخته شدن مرغ، تهیه کتلت مرغ سریع‌تر انجام شده و مرغ‌های پخته شده در ترکیب با سیب زمینی و تخم مرغ، سریع‌تر خود را می‌گیرند. برای تهیه کتلت مرغ با مرغ پخته به تابه و روغن جهت سرخ کردن نیاز دارید، اما ممکن است برای رژیمی شدن غذا، بخواهید طرز تهیه کتلت مرغ در فر را امتحان کنید.

اگر از طرفداران انواع کتلت هستید به شما پیشنهاد میکنیم طرز تهیه کتلت سویا را هم مطالعه کنید .

مواد لازم برای تهیه کتلت مرغ

برای تهیه کتلت مرغ با مرغ پخته، به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
مرغ پخته شده یک عدد سینه
سیب زمینی دو عدد
تخم مرغ یک عدد
آرد سوخاری به میزان کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان کافی

طرز تهیه کتلت مرغ پخته شده

مراحل طرز تهیه کتلت مرغ پخته شده

یک ساندویچ سالم و خوشمزه با کتلت مرغ

در زیر مراحل و دستور پخت کتلت مرغ و سیب زمینی را آورده‌ایم:

  • مرحله اول: برای تهیه کتلت مرغ مجلسی پیش از هر کاری سینه مرغ را خوب بپزید تا گوشت آن کاملا نرم شود. به یاد داشته باشید که برای پختن مرغ، حتما یک عدد پیاز کوچک داخل آب جوش بیندازید تا بوی خامی مرغ گرفته شده و در صورت تمایل مقداری زردچوبه نیز به آن اضافه کنید تا گوشت مرغ به خوبی طعم دار شود.
  • مرحله دوم:حالا سینه مرغ را تا حد امکان ریش ریش نازک کنید تا تارهای آن کاملا از هم باز شوند.
  • مرحله سوم: در مرحله سوم از تهیه کتلت مرغ و سیب زمینی، سیب زمینی‌ها را نیز پخته و رنده ریز کنید.
  • مرحله چهارم:پیاز را پوست کنده و رنده ریز کنید. دقت داشته باشید که آب پیاز را باید جدا کنید تا در ترکیب مواد، آب نیندازد.

طعم این غذا با سبزی خوردن بی‌نظیر است.

  • مرحله پنجم:پیاز، سیب زمینی و مرغ را با هم مخلوط کنید. برای مخلوط کردن می‌توانید از دست یا همزن برقی استفاده کنید. در صورتی که از همزن برقی استفاده می‌کنید، مواد را آن قدرها هم نزنید که بافت آن‌ها زیاد از حد نرم شود.
  • مرحله ششم: مواد خوشمزه ترین کتلت مرغ را به خوبی هم زده و تخم مرغ را به آن‌ها اضافه کنید. همین طور ادویه‌ها را نیز به میزان لازم به این مواد زده و خوب هم بزنید تا یکدست شود.
  • مرحله هفتم:برای این که کتلت مرغ مجلسی شما ترد شده و ریسک وا رفتن آن در روغن کمتر باشد، حتما کمی آرد سوخاری به آن اضافه کنید.
  • مرحله هشتم:در یک تابه مقداری روغن ریخته و بگذارید داغ شود. حالا از مواد کتلت سینه مرغ برداشته و به شکل کتلت گوشت، آن را فرم داده و داخل روغن بیندازید.
  • مرحله نهم:پس از آن که یک طرف کتلت مرغ سرخ شد، حرارت شعله را کم کرده و به آرامی آن را برگردانید تا سمت دیگر آن نیز در روغن قرار بگیرد.

درست کردن کتلت مرغ به پایان رسید و پیشنهاد می‌کنیم که بعد از این مطلب، طرز تهیه سبزی پلو با ماهی را نیز مطالعه کرده و آن را در خانه تهیه کنید. دستور کتلت مرغ بسیار ساده است.

طرز تهیه کتلت مرغ با مرغ خام

طرز تهیه کتلت مرغ با مرغ خام

این کتلت خوشمزه هم با نان سر و می‌شود و هم با برنج

اگر می‌خواهید کتلت مرغ را با مرغ خام تهیه کنید، باید گوشت سینه را در چرخ گوشت بریزید تا مانند گوشت قرمز، چرخ شود. همین طور شما می‌توانید گوشت چرخ کرده مرغ را به صورت آماده خریداری کنید. باقی مراحل شبیه به چیزی است که در بالا دیدیم و همان فرایند را می‌توانید در طرز تهیه کتلت مرغ با مرغ خام، دنبال کنید. طعم کتلت مرغ خام نیز بسیار خوشمزه است.

طرز تهیه کتلت مرغ بدون سیب زمینی

اگر تصمیم به تهیه کتلت مرغ بدون سیب زمینی داشته باشید، باید به جای یک عدد تخم مرغ، از دو عدد آن استفاده کنید. البته در این صورت به واقع شما کوکوی مرغ تهیه می‌کنید که اتفاقا طعم بسیار جذاب و خوشمزه‌ای خواهد داشت. فرایند تهیه نیز درست مشابه با طرز تهیه کوکو سبزی است. تهیه کتلت مرغ خام بدون سیب زمینی نیز به همین شکل است

دستور پخت کتلت مرغ و سبزیجات

اگر می‌خواهید طرز تهیه کتلت مرغ مجلسی را دنبال کنید، اضافه کردن سبزیجات معطر به مواد اولیه این نوع کتلت، ایده جالبی خواهد بود. برای این منظور، کافی است که از سبزیجات معطر چون ترخون و مرزه در مواد اولیه خود استفاده کرده و با مرغ و سیب زمینی و تخم مرغ مخلوط‌‌شان کنید. اگر چه بهتر است که از سبزی‌های خرد شده تازه استفاده کنید، اما در صورت عدم دسترسی به سبزیجات تازه، می‌توانید از مرزه و ترخون خشک نیز در این دستور تهیه کمک بگیرید.

طرز تهیه کتلت مرغ با پنیر پیتزا

برای تهیه کتلت‌مرغ با پنیر پیتزا، تنها باید به مراحل و موادی که در بالا اشاره کردیم؛ پنیر پیتزا اضافه کنید. تفاوت چندانی ندارد که پنیر پیتزا را به کتلت با مرغ پخته شده یا مرغ خام اضافه کنید. به هر ترتیب اثر عالی خود روی طعم و تجربه این غذا را خواهد گذاشت.

نکات مهم تهیه کتلت مرغ

نکات مهم تهیه کتلت مرغ

طعم این غذا با سس کچاپ نیز بسیار خوشمزه است.

برای آن که کتلت مرع شما به بهترین شکل پخته شود، حتما موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • بهتر است که پس از آماده شدن مواد، مایه کتلت فیله مرغ را داخل یخچال بگذارید تا حداقل برای مدت یک ساعت در یخچال بماند. به این شکل کتلت بهتر و سریع‌تر آماده شده و ریسک وا رفتن آن در روغن داغ، به حداقل می‌رسد.
  • برای آن که مواد کتلت مرغ خوشمزه به خوبی با هم مخلوط شوند، حتما از رنده ریز استفاده کنید. به ویژه درشت بودن پیاز در مایه کتلت، به هیچ وجه جالب نیست.

در پایان این بخش، پیشنهاد می‌کنیم که اگر به کتلت علاقه دارید، طرز تهیه کتلت بادمجان را نیز مطالعه کنید. به این شکل، انواع کتلت‌ها را یاد می‌گیرید و با تنوعی از آن‌ها از مهمانان‌تان پذیرایی می‌کنید.

کتلت مرغ شما آماده است

طرز تهیه کتلت مرغ خوشمزه را به طور کامل و در انواع مختلف برای شما توضیح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم که حتما این کتلت را تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید. البته، اگر مواد اولیه این کتلت در دسترستان نیست و حوصله تهیه آن را ندارید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. به این شکل، لازم است تا با چند کلیک ساده از قسمت سفارش آنلاین غذا، غذای دلخواه خود را سفارش دهید.

نظرات کاربران