آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه کیک پیتزا
آموزش آشپزی
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه کیک پیتزا؛ رقیب قدرتمند پیتزا

مینا اسماعیل بیگی 23 دی 1401 4 دقیقه

طرز تهیه کیک پیتزا نسبت به پیتزاهای معمولی، زمان بیشتری می‌برد، اما در اینجا، حاصل کار، یک کیک خوش‌فرم و خوش‌رنگ است که می‌تواند رقیب بی‌چون و چرای پیتزا باشد. بنابراین، اگر عاشق فست فودها هستید، اما دوست دارید تنوع بیشتری به میز پذیرایی خود بدهید، حتما این کیک خوشمزه را امتحان کنید و ببینید که چطور مورد استقبال مهمان‌ها قرار خواهد گرفت. با ما همراه باشید.

کیک پیتزا
تعداد نفرات 5 نفر
زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان پخت غذا 45 دقیقه
میزان سختی متوسط
میزان کالری در هر 100 گرم بسته به مواد میانی حدود 620 کالری

کیک پیتزا، کیکی با طعم قارچ و پنیر

تهیه کیک پیتزا

طرز تهیه کیک پیتزا، روش‌های متنوعی دارد. برای مثال:

  • بعضی دوست دارند یک کیک حجیم لایه لایه داشته باشند، در این صورت، استفاده از لایه‌های خمیری بین مواد میانی کیک هم توصیه می‌شود و احتمالا ظاهر لایه‌ای آن شما را به یاد طرز تهیه لاهماجون می‌اندازد.
  • بعضی دیگر ترجیح می‌دهند از همان ابتدا، تمام مواد را با هم مخلوط کرده و با قیف داخل قالب بریزند.
  • و بعضی دوست دارند که کلا فر را کنار بگذارند و برای طرز تهیه کیک پیتزا بدون فر، از قابلمه‌های دیواره بلند نچسب استفاده کنند.

در هر حال، انتخاب این روش‌ها سلیقه‌ای است و به شما اطمینان می‌دهیم که طرز تهیه کیک پیتزا در قابلمه هم به اندازه نمونه‌هایی که در فر تهیه می‌شود، خوشمزه است.

اما روشی که در ادامه می آید، یک روش متداول و آسان است که می‌توانید آن را به راحتی در منزل اجرا کنید. مواد لازم و مراحل کار را با هم می‌بینیم:

مواد لازم برای تهیه خمیر کیک پیتزا

برای تهیه خمیر کیک پیتزا این مواد را آماده کنید. در نظر داشته باشید که در بعضی رسپی‌ها، برای تهیه خمیر کیک پیتزا، تخم مرغ حذف شده و به جای آن، از ترکیب آب و شیر و روغن استفاده می‌شود که در این صورت، مدت نگهداری خمیر طولانی‌تر خواهد شد.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد 3 تا 3.5 پیمانه
تخم مرغ 1 عدد
آب 1 پیمانه
خمیر مایه 3 قاشق غذاخوری
شکر 4 قاشق چایخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
روغن مایع 6 قاشق چایخوری

مواد لازم برای تهیه مواد داخلی پیتزا

دقت کنید که انتخاب ترکیب مواد میانی هم کاملا سلیقه‌ای است، برای مثال می توانید مانند طرز تهیه پیتزا پپرونی ، به جای کالباس از سوسیس استفاده کنید یا طرز تهیه کیک پیتزا با مرغ را امتحان کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
گوشت چرخ کرده 200 گرم
سیب زمینی 4 عدد
کالباس 200 گرم
فلفل دلمه ای 3 عدد
قارچ 15 عدد
پیاز خرد شده 1 عدد
ذرت به مقدار لازم
پنیر پیتزا به مقدار لازم
سس گوجه فرنگی به مقدار لازم
نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

با مقدار مواد بالا می‌توانید به اندازه 5 نفر کیک پیتزا تهیه کنید، واضح است که برای تعداد کمتر، مثلا  طرز تهیه کیک پیتزا دونفره، باید با حفظ نسبت‌ها، مقدار مواد اولیه را چه در مورد خمیر و چه در مورد مواد میانی، کاهش دهید.

مراحل طرز تهیه کیک پیتزامراحل طرز تهیه کیک پیتزا

درست کردن کیک پیتزا، شامل تهیه خمیر پیتزا و مواد داخلی آن است. برای این کار، ابتدا باید خمیر کیک پیتزا را آماده کنید. برای این منظور، مثل همیشه، به سراغ آماده کردن و عمل آوردن خمیر مایه بروید و به این ترتیب عمل کنید:

  • مرحله اول: در ظرفی مناسب، آب را با 1 قاشق چایخوری شکر و خمیر مایه مخلوط کرده و 10 دقیقه کنار بگذارید تا حباب‌هایی در سطح مایه ایجاد شود.
  • مرحله دوم: تخم مرغ را در ظرفی دیگر بشکنید و باقیمانده شکر به اضافه روغن و نمک را در آن بریزید و خوب مخلوط کنید.
  • مرحله سوم: در این فاصله، خمیر مایه آماده است. چند قاشق آرد در آن بریزید و مخلوط حاصل را به ترکیب تخم مرغ اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: حالا باقیمانده آرد را هم به تدریج به مواد خمیر کیک پیتزا اضافه کنید و با دست ورز دهید. خمیر را داخل کاسه بزرگی که از قبل چرب کرده‌اید، قرار دهید و رویش را بپوشانید تا 1 ساعت استراحت کند.

در این فاصله، مواد داخلی کیک پیتزا را به این ترتیب، آماده کنید:

  • مرحله پنجم: سیب زمینی را به شکل خلالی خرد کرده و در روغن سرخ کنید. سپس، فلفل دلمه‌ای و قارچ را هم خرد کرده و با مقدار کمی روغن، تفت دهید. کالباس‌ها را هم خرد کنید و کنار بگذارید.
  • مرحله ششم: پیاز را به صورت جداگانه، در تابه‌ای مناسب تفت دهید و پس از اینکه کمی سبک شد، گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و ادویه‌ها و نمک آن را اندازه کنید.

نکته: بهتر است از همین حالا فر را روشن کرده و حرارت آن را روی 200 درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا فضای داخلی آن گرم و آماده شود.

  • مرحله هفتم: سری به خمیر بزنید و اگر آماده بود، یعنی حالت پوک و حجیم پیدا کرده بود، آن را به وسیله وردنه، روی یک سطح صاف و آرد پاشی شده، پهن کنید و کمی بزرگ‌تر از سطح قالب کیک، قالب بزنید.
  • مرحله هشتم: کف قالب کیک را چرب کنید و خمیر را داخل آن بگذارید. حالا روی خمیر سس بمالید و روی آن یک لایه کالباس، سیب زمینی، قارچ، فلفل دلمه‌ای‌، گوشت و ذرت بچینید. فراموش نکنید که بین هر دو لایه، حتما مقداری پنیر پیتزا بریزید.
  • مرحله نهم: در نهایت روی تمام مواد کیک را با خمیر پیتزا بپوشانید و لبه‌های خمیر را به سمت داخل قالب برگردانید تا لبه‌های کیک، برجسته شود.

25 دقیقه دیگر، کیک پیتزای خوشمزه شما آماده است و می‌توانید همراه با سایر مخلفات، در کنار دوستان و عزیزانتان، نوش جان کنید.

یه برش کیک پیتزا با اسنپ فود…

طرز تهیه کیک پیتزا را با هم دیدیم، اما اگر فکر می‌کنید وقت کافی برای تهیه آن در منزل را ندارید، از اسنپ فود کمک بگیرید. رستوران‌ها و فست فودی‌های زیادی هستند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، سفارش اینترنتی شما را آماده کرده و با پیک‌های اسنپ، به درب منزلتان می‌رسانند. بنابراین، وقت را از دست ندهید و همین حالا با چند کلیک، سفارش خوشمزه خود را در بخش غذای آنلاین اسنپ فود ثبت کنید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود